Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 47:een 47:sta
  1. #31
    Takavaloon on suunnitteilla muutoksia mahdollisesti 2kpl pieniä soikeita läpinäkyviä valoja päällekkäin Kaikki vinkit on tervetulleita vielä kun jostaan saisi rahaa kaikkien suunitelmien toteutukseen .
    Yamaha xv1100 -89
  2. #32
    Onko kukaan laittanut alkuperäisen ilmanputsarin_/kotelon tilalle jokaiselle kaasarille omia putsareita? Esim. jotain ns.powerfilttereitä tai vastaavaa toimiiko ja onko mitään hyötyä? Näyttäis aika näpsäkältä jos semmosen virityksen tekis klläkin tankin katteen alla vain



    Sitten vielä semmosta että vaihdetaanko kaasuvaijerit tuosta irrottamatta mitään kaasareita tai muuta?



    Yamaha xv1100 -89
  3. #33
    http://www.allright.fi/documents/Str...tarvikkeet.pdf

    tuollaisia meinasin pyörääni asentaa niin pitääkö pyörä viedä säädettäväksi suutinsarjan, syttypyörän, filsujen ja uuden avaramman änkkärin jälkeen vai hoitaako tuo suutinsarja sen puolen? Mitä luulette että on apua noista vehkeistä tehojen ja väännön suhteen?
    Yamaha xv1100 -89
  4. #34
    No nyt olis kaasun palautus kunnossa, oli vaan ruosteessa vaijeri joka mielestäni kertoo lisää siitä että pyörä on seisonut ennen kuin sen olen ostanut,
    lisäten vielä että kytkin alkoi toimimaan 200km jälkeen kunnolla, kone toimi "pätkimättä" n.200 km jälkeen ja alkoi käymään tasaisesti + jarrutkin alkoi toimimaan noihin aikoihin.

    Nyt sitten ajattelin viisaammilta kysyä kytkimestä ja kysymys kuuluu: onko kytkin lopussa jos yläpään säätöruuvvi on kokonaan ulkona, kytkin ottaa heti n.7mm välyksen jälkee, kytkin on aika jäykkä (käsi ihan saakutin kipeä 1000km jälkeen) joka voi johtua siitä etten ole aikaisemmin katuajoa ajanut?

    Ja vielä sen verran että onko tuohon paha vaihtaa kytkinlevyjä?
    Tietääkseni homma hoituu ihan vain kytkinposken aukasulla, levyjen pultit irti, uudet sisään ja kovaa ajoa? vai onko jotain huomioitavaa (olen crossipyörien kytkimiä vaihtanut monia)

    Tämmöstä tällä kertaa
    Yamaha xv1100 -89
  5. #35
    Eikö kukaan osaa auttaa? Kävin ajamassa n.20km ja käsi taas heti kipeä ja tosi jäykkä kytkin.
    Yamaha xv1100 -89
  6. #36
    ota se kytkin kahva irti ja vähän putsailet sitä jollain crcllä tai jollain vastaavalla. Siellä kun on jonkin verran sitä alumiini "pölyä" joka siten hiertää siellä. lopuksi sitten kunnon crc sinne niin pitäis vähän keventyä. Nämä toimenpiteet ainakin omassa pyörässä pari kertaa kesässä on auttanu..

    kuiva vaijerikin ahistaa yllättävän paljon..
    Istun taikka ajelen antaa perä huiman sävelen..
  7. #37
    Jep kyl mä crc:tä jonkin verran suihkuttelin, en kyllä irrottanut sitä vaijeria pitää taas jatkaa korjausta kun vie pyörän säilöön takas. Tarvis tietää se kytkimenvaihto homma jos jollain tietämystä löytyisi tai sitten vaan purkaan sen talven aikana niin selviäähän se sittenkin.
    Yamaha xv1100 -89
  8. #38
    Mistä ihmeestä tuota tehoa tuohon mopoon tulee tekemättä mitään sille? viikko sitten purkasin pyörän putsasin änkkärin ja putken yms. suodattimen ja perjantaina kasasin ja oon ajellu pari päivää ja tehoa pukkaa lisää kokoaika, siintä siis huomaan kun kakkos vaihteella ei jaksan keulia kunnolla edes kytkimellä aikasemmin ja nyt tänään jaksaa kaasusta kevliä? Oisko tuo ilma auttanut asiaan
    Yamaha xv1100 -89
  9. #39
    Osaako joku sanoa miksi vilahtaa öljyvalo vaikka öljyä on puoleen väliin saakka eli pisteiden välissä? Mutkaan Menin ja hieman kiihdytin niin paloi ehkä 2sekunttia että kerkesin pelästyä?

    ja jos pyörä on käynnissä niin pitääkö öljyn hävitä kokonaan siitä tarkistus linssistä?
    Yamaha xv1100 -89
  10. #40
    Lainaa (Grazzius @ Loka. 23 2007,15:33) kirjoitti
    Osaako joku sanoa miksi vilahtaa öljyvalo vaikka öljyä on puoleen väliin saakka eli pisteiden välissä? Mutkaan Menin ja hieman kiihdytin niin paloi ehkä 2sekunttia että kerkesin pelästyä?
    Eiköhän tuo oo fzr:n tyyppi"vika", että öljyMÄÄRÄN valo välillä vilkkuu.
    Lirauta varmuuden vuoks pari desiä öljyä niin ei tarvi jännittää.

    JK
    Yamaha FZR 600 -89 -->
    Yamaha YZF 750 R -95
  11. #41
    Ok hyvä kiitoksia ei tarttee ihan niin jännäkakka housussa olla.
    Yamaha xv1100 -89
  12. #42
    Ei ole kytkinlevyjen vaihdossa mitään ihmeellistä, juuri kuten kirjoitit aiemmin: öljyt ja poski pois, paketin pultit auki, paketin kansi, jouset ja vanhat levyt välilevyineen pois ja uudet massalevyt tilalle hyvin öljyttynä samassa järjestyksessä välilevyjen kanssa (tsekkaa, että menee välilevyt oikein päin, toisessa reunassa pyöristys) ja pultit momenttiin (sitä en nyt muista, mutta voin tarkastaa korjauskirjasta). Jouset kannattaa myös mitata ja tarkastaa, että ovat suorat ja muutenkin kunnossa (mitat on taas siinä korjausmanuaalissa, jota ei nyt ole tässä, mutta voin kattoa ne sieltä jos tarviit). Posken tiiviste kannattaa hommata valmiiksi.
    Yamaha FZR 600 ´90
  13. #43
    Lainaa (Grazzius @ Loka. 13 2007,22:41) kirjoitti
    http://www.allright.fi/documents/Str...tarvikkeet.pdf

    tuollaisia meinasin pyörääni asentaa niin pitääkö pyörä viedä säädettäväksi suutinsarjan, syttypyörän, filsujen ja uuden avaramman änkkärin jälkeen vai hoitaako tuo suutinsarja sen puolen? Mitä luulette että on apua noista vehkeistä tehojen ja väännön suhteen?
    jotakuta päässy vissiinki tehokärpänen purasemaan.

  14. #44
    Joo harmi vaan että meni hyvä fzr lunariin mutta nyt liikutaan bandiitilla ja koitetaan saada siintä kaikki kuntoon ja sitten jos alkais laittaa viriosaa tai vaihtaa isompaa
    Yamaha xv1100 -89
  15. #45
    Osaiskohan joku kertoa, että mahtaako noita takaiskareita pystyä huoltamaan? Kun tänään ajellessa tais mennä rikki. Vikisee ja tuntuu että se pohjaa kun istuu tällä 70 kg painolla siihen pyörän päälle.
    Istun taikka ajelen antaa perä huiman sävelen..
  16. #46
    Iskarin huoltokysymykseen en osaa vastata, mutta voin suositella takaiskarin päivittämistä tälle vuosituhannelle. Ajettavuus nousee aivan uudelle tasolle.
    Itse sovitin FZR:ään -06 R6 takaiskarin, josta löytyy kaikki säädöt.
    Iskareita löytyy edullisesti esim ebay:stä.
    Homma menee menee näin:






    R6 iskari on noin 5 mm lyhyempi.

    Yläpään kiinnitysreikä täytyy porata 10->12 mm.

    Alapää menee sellaisenaan suoraan vakio linkkuun, kunhan toista kulmaa hieman pyöristää kuvan mukaisesti.

    Istuminen pyörän päälle osoitti R6 iskarin jousen olevan hieman liian löysä jäykimmälläkin säädöllä, joten ei auttanut kuin alkaa sovittamaan FZR:n iskarin jousta.
    Jousien sisähalkaisijat ovat täysin samat. Ainoastaan FZR:n jousi on sentin liian pitkä. Katkaisin FZR:n jousesta noin 3 sentin pätkän ja hioin jousen pään tasaiseksi. Näin jousista saatiin saman mittaiset.




    Muutama tonni mutkapätkää takana ja toimii moitteetta.
  17.  
  18. #47
    Tänään tuli itsekin ostettua vanhan, vuoden kunniakkaasti palvelleen VF-Hondan tilalle fzr600 genesis -91.

    Kyselenkin että osaako joku neuvoa hyvää linkkiä/topiccia kyseisestä pyörästä jossa on kaikkea teknistä dataa kuten suorituskyvystä, täyttötilavuuksista huolloista ymym..

    Kaikki muukin tietous kiinnostaa totta kai!!
    Elämäntapa motoristi.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12