Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 39:een 39:sta
  1. #31
    Olen Seven Fiftyssä kokeillut niin GPS:ää, Hondan GN4:sta sekä Valvolinen Durablend 20W50 ja todennut kytkimen ja vaihteiston toimivan Valvolinella huomattavasti paremmin kuin noilla muilla. Hyviä öljyjä varmasti kaikki, hintoja en ole sen paremmin vertaillut.
  2. #32

    Tunnus suljettu
    Liittyi Sep 2007
    itä suomi
    joo entinen omistaja kävi ihmettelemässä mopon ääniä kylmänä ei ihme kolinoita ja kurinoita mutta kun lämpiää niin rupeaa kurisemaan ja kahisemaan ja rallattelemaan epäili hyvin vahvasti että joku kytkimen painelaakeri antaa sen äänen en sitten näin tekniikan ihme insinöörinä ponjaa asiasta mitään
  3. #33
    Moitteetta toimivat GN4set. Brandin edustaja niitä suositteli ja eipä nyt hintaerokaan Castroliin ole ratkaisevan suuri.
    1000RR Fireblade HRC Repsol 2007
    Left Hand Path
  4. #34
    No kerta kysymyksessä cbr niin vikaa kannattaisi lähteä hakemaan varmaankin sieltä jakopään puolelta.Nokkaketju se siellä rallattaa ja rahisee.Kilometritkin olisi otolliset sille vaivalle,ja se hondan oma öljy on parasta mitä hondan koneelle voi antaa.
  5. #35
    se oli hieno laulu se: Hondan öljyt; unohdaunohdaunohdaunohdaunohdaunohda...
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
  6. #36

    Tunnus suljettu
    Liittyi Sep 2007
    itä suomi
    Lainaa (2705 @ Loka. 16 2007,23:31) kirjoitti
    No kerta kysymyksessä cbr niin vikaa kannattaisi lähteä hakemaan varmaankin sieltä jakopään puolelta.Nokkaketju se siellä rallattaa ja rahisee.Kilometritkin olisi otolliset sille vaivalle,ja se hondan oma öljy on parasta mitä hondan koneelle voi antaa.
    jaa vai nokka ketju kerroppas miksi ei anna ääntä kytkin pohjassa se kettinki. mutta kun kytkimen löysää niin rallattaa epäilivät että olis paine laakeri vetelemässä viimeisiään ei keskitä kytkin pakkaa tiiä sitten näitä on viisaita tietäjiä.
  7. #37
    Mistäs kohtaa mp:n kytkimestä löytyy painelaakeri?
  8. #38
    Sanoisin että ihan tyypillistä käytetyissä vehkeissä että alkaa vaihteistosta kuulua kolinaa/roklotusta kun öljyt lämpenee 'ohenee'. Moottorin käynti on pulssimaista, ei tasaista -> mm. hammasrattaiden välykset aiheuttavat ääntä.

    Kytkin pohjassa vaihteisto lakkaa pyörimästä, jolloin roklotus häviää.

    Kaasareiden synkkaus/venttiilivälykset yms. vaikuttaa koneen käyntiin. Mitä paremmassa kuosissa, sen tasaisemmin kone käy ja vähemmän kolinoita.
    AaJii
  9.  
  10. #39
    Omassa cb500 vm00:ssa on honda gn4 10w/40(mineraali) öljyt. Toimii paremmin kuin aiemmilla osasynteettisillä(moto 4-t formula 10w/40, castrol gps 15w50) öljyillä. Vaihteisto toimii selvästi pehmeämmin ja vaihteet menevät paremmin silmään.

    JKL bike forumissa sanoivat, että he laittavat useimpiin hondan pyöriin honda gn4 mineraaliöljyä.

    Syyksi sanoivat että "vaihteisto kärsii synteettisillä öljyillä pidemmän ajan kuluessa".

    Voisin periaatteessa alle kirjoittaa tuon väitteen johtuen entisestä pyörästäni(honda xr125l), sillä täyssynteettisellä(teboil superbike oil) öljyllä oli usein vaikeuksia saada vaihteita kunnolla silmään. Mineraalit sisään niin heti pelitti vaihteisto paremmin.



    MGTOW-Men going their own way. http://mgtowfi.wordpress.com/
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12