Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 39:sta

Tunnus suljettu
    Liittyi Sep 2007
    itä suomi
    tere vaihtoivat osto vaiheessa uudet öljyt ja suodattimet hondan omat öljyt nyt ajettu noin 1000 km ja vaihteisto huutaa semmoista sinfoniaa ja kone kolisee. että mitä öljyä toiset hondissaan käyttää .turha on minulle tarjota delvakkia ja terä ketju öljyjä.eli tataa olla aika litkuja nuo hondan omat öljyt
    sutsukist
    Bläkkärissä ainakin mielestäni hyvin toiminut Hondan oma GN4.
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Jos olet käytetyn pyörän ostanut, niin olisit ihmeessä kysynyt edelliseltä omistajalta, mitä litkua/kuraa se on käyttänyt.? Veikkaanpa että juuri noita harvelloita ja delvakkeja. Mutta. Myöhäistähän toi jo nyt on.
    Vai oliko uusi pyörä? Sitten asia on aivan toinen.
    GHOSTWRITER

Tunnus suljettu
    Liittyi Sep 2007
    itä suomi
    Lainaa (timo1 @ Syys. 30 2007,18:36) kirjoitti
    Jos olet käytetyn pyörän ostanut, niin olisit ihmeessä kysynyt edelliseltä omistajalta, mitä litkua/kuraa se on käyttänyt.? Veikkaanpa että juuri noita harvelloita ja delvakkeja. Mutta. Myöhäistähän toi jo nyt on.
    Vai oliko uusi pyörä? Sitten asia on aivan toinen.
    käytetty mopo pitääpä kysyä entiseltä omistajalta mitä litkua se on kaatanut mopon sisuksiin
    VFRssä olen käyttänyt Hondan omaa GN4:ää vaikka onkin melko ruokottoman hintaista. Pelaa hyvin.
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

RC36 > RC51
    Itse olen käyttänyt Castrolin GPS:ää ja Hondan omaa, näistä Hondan kura on halvempaa ja toimii heti vitusti paremmin, vaihteet menee päälle tosi nätisti eikä kone ääntele turhia.
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Teboilin Superbike 15W-50 täällä; hyvin toimii VFR:ssä ja on kohtuu hintaista Motonetissä.
    Dirty Nasty Furriner
    Mitä on tämä Delvac-vastaisuus? Onko joku todennut sen huonoksi, vai onko tämä jälleen sitä Esson baari -tasoista mututuntumaa..?
    youtube.com/user/mototuomas
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Eiköhän se mennyt sille kahvilakeskustelujen puolelle; kuullostaa aika lailla siltä että käyttäjät ovat olleet tyytyväisiä Delvac'iin ja Rotellaan.
    Dirty Nasty Furriner
    Lainaa (Pahus @ Syys. 30 2007,22:04) kirjoitti
    Itse olen käyttänyt Castrolin GPS:ää ja Hondan omaa, näistä Hondan kura on halvempaa ja toimii heti vitusti paremmin, vaihteet menee päälle tosi nätisti eikä kone ääntele turhia.
    Ite oon tyrkänny kanssa tota gps:ää, mut kommenttien perusteella vois kokeilla hondan omaa seuraavaks. Mikä paikka tätä tököttiä myy ja mimmosta purnukkaa?
    GSX-R1000 L0
    GSX1300R Hayabusa K9
    CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
    GSX1300R Hayabusa K8
    CBR600F4i 2003

"It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
    CBF:ssä on toiminut hyvin Motulin 10W-40
    Honda CBF600S '06 -> Yamaha FZS-1000 '04 -> Suzuki GSX1300R Hayabusa '12
    Lainaa (Sagitta @ Syys. 30 2007,22:58) kirjoitti
    Ite oon tyrkänny kanssa tota gps:ää, mut kommenttien perusteella vois kokeilla hondan omaa seuraavaks. Mikä paikka tätä tököttiä myy ja mimmosta purnukkaa?
    GN4 gallonan purkissa maksaa haarukassa 33-35 € ja siellä missä myydään/huolletaan Hondia niin löytyy todennäköisesti myös GN4. Voin suositella, vaihteet menee pannarissa paremmin GN4:lla kuin GPS:llä varsinkin viime vuoden helteillä huomasi.

shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
    Lainaa (Pahus @ Syys. 30 2007,22:04) kirjoitti
    Minun kokemuksesta Castrolin GPS on kyllä yksi heikompia esityksiä. Se R4 täyssynteettinen on sitten varmaankin eri asia. Hieman myös ihmettelen tuota periaatteellista Delvac-vastustusta. Minun kokemuksella se on näistä ei-täyssynteettisistä kyllä parhaasta päästä kun puhutaan esim. juuri vaihteiston toiminnasta.
    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
    Täytyy nyt Suzkan miehenkin sanoa ettei se ihan huonoa tuo Hondan öljy ole. Itse aloin käyttämään ko. öljyä huollon suosituksesta ja hyvin on Bussi pelannut. Tuo Hondan omahan on mineraalioljy.

Tunnus suljettu
    Liittyi Sep 2007
    itä suomi
    Lainaa (roibusa77 @ Loka. 01 2007,13:00) kirjoitti
    Täytyy nyt Suzkan miehenkin sanoa ettei se ihan huonoa tuo Hondan öljy ole. Itse aloin käyttämään ko. öljyä huollon suosituksesta ja hyvin on Bussi pelannut. Tuo Hondan omahan on mineraalioljy.
    onko miten vaikutusta jos vaihtaa vaikka 15w50 öljyn koneeseen kun noilla honikan öljyillä kone kolisee niin perkeleesti ja vaihteet rusahtelee vaihtaessa.siis kytkin pohjassa ei kuulu mitään mutta kun kytkimen irroittaa niin sama ääni kuin petoni myllyssä .ja huom turha taaskaan tarjota että laita koneeseen sahan puruja ja perä öljyjä. mopo on vm 96xx km 46000 mittarissa?
    Lainaa (hondax @ Loka. 01 2007,15:49) kirjoitti
    onko miten vaikutusta jos vaihtaa vaikka 15w50 öljyn koneeseen kun noilla honikan öljyillä kone kolisee niin perkeleesti ja vaihteet rusahtelee vaihtaessa.siis kytkin pohjassa ei kuulu mitään mutta kun kytkimen irroittaa niin sama ääni kuin petoni myllyssä .ja huom turha taaskaan tarjota että laita koneeseen sahan puruja ja perä öljyjä. mopo on vm 96xx km 46000 mittarissa?
    Se vehje on rikki. Ei sieltä kytkin ylhäällä tai alhaalla kolinoita, rusahteluja tai muuta rock´n´rollia saa kuulua. TuplaX kone on yksi hiljaisimmista markkinoilla.

Öljynvaihdolla et konetta ehjäksi enää saa.
    kaikki hondani (5 kpl) on saaneet sisäänsä delvaccia ja komeesti ovat toimineet.

samaa litkua laitan edelleenkin ja tulevaisuudessa niin rata mopoon kuin kadullekkin.
    KÄRPÄT KIITTÄÄ....

Tunnus suljettu
    Liittyi Sep 2007
    itä suomi
    Lainaa (mopo1000 @ Loka. 01 2007,17:30) kirjoitti
    Se vehje on rikki. Ei sieltä kytkin ylhäällä tai alhaalla kolinoita, rusahteluja tai muuta rock´n´rollia saa kuulua. TuplaX kone on yksi hiljaisimmista markkinoilla.

Öljynvaihdolla et konetta ehjäksi enää saa.
    kylmänä ei kuuluu juuri mitään ylimääräistä ääntä mutta kun lämpiää ja on jonkun kymmenen kilometriä ajanut niin sitten kuuluu jurinaa ja kolinaa yks viisas väitti että vois olla kytkimestä ja vaihteistosta kuuluvia ääniä että kuuluu asiaan joka merkissä omat jurinat .tiedä häntä pitääkö paikkansa?
    Kyllä tosta cbr:n koneesta kuuluu ääntä kytkin ylhäällä, kytkinlaakerissa on klappia. Ei oo yhtään vaarallista.
    Noi äänet on just sellasia että pitäis saada joku tietävä
    kuuntelemaan viereen, toisten korvassa ihan normaalitkin
    käyntiäänet kuulostaa karmeille.

[/QUOTE]onko miten vaikutusta jos vaihtaa vaikka 15w50 öljyn koneeseen kun noilla honikan öljyillä kone kolisee niin perkeleesti ja vaihteet rusahtelee vaihtaessa.siis kytkin pohjassa ei kuulu mitään mutta kun kytkimen irroittaa niin sama ääni kuin petoni myllyssä .ja huom turha taaskaan tarjota että laita koneeseen sahan puruja ja perä öljyjä. mopo on vm 96xx km 46000 [QUOTE]

Tuosta tuli mieleen tälläinen juttu Hornets Nestissä:

When the bike is idling in neutral I can hear a sort of whirring/grating sound. Is this right?

It's perfectly normal. All Hornet's have a faint grumbling sound in neutral. Once again, a design feature.
    In some very rare cases the grumbling can be much louder and can be reduced by getting your dealer to adjust the clutch.

Juttu ei siis liity XX:ään, mutta sivuaa kuvaustasi ongelmasta. Elikkäs kovan äänen ollessa kyseessä, vastaus ehdottaa kytkimen säätöä? Tämä kysymys/vastaus löytyy *täältä

Ja sitten pakollinen osuus öljyistä.. * oma näkökulmani on että jos öljy täyttää mp-valmistajan antamat vaatimukset, öljy on ok luki sitten purkin kyljessä mitä hyvänsä dieselin ja superbiken väliltä.
    "You Meet the Nicest People on a Honda"

Tunnus suljettu
    Liittyi Sep 2007
    itä suomi
    onko miten vaikutusta jos vaihtaa vaikka 15w50 öljyn koneeseen kun noilla honikan öljyillä kone kolisee niin perkeleesti ja vaihteet rusahtelee vaihtaessa.siis kytkin pohjassa ei kuulu mitään mutta kun kytkimen irroittaa niin sama ääni kuin petoni myllyssä .ja huom turha taaskaan tarjota että laita koneeseen sahan puruja ja perä öljyjä. mopo on vm 96xx km 46000

Tuosta tuli mieleen tälläinen juttu Hornets Nestissä:

When the bike is idling in neutral I can hear a sort of whirring/grating sound. Is this right?

It's perfectly normal. All Hornet's have a faint grumbling sound in neutral. Once again, a design feature.
    In some very rare cases the grumbling can be much louder and can be reduced by getting your dealer to adjust the clutch.

Juttu ei siis liity XX:ään, mutta sivuaa kuvaustasi ongelmasta. Elikkäs kovan äänen ollessa kyseessä, vastaus ehdottaa kytkimen säätöä? Tämä kysymys/vastaus löytyy täältä

Ja sitten pakollinen osuus öljyistä.. oma näkökulmani on että jos öljy täyttää mp-valmistajan antamat vaatimukset, öljy on ok luki sitten purkin kyljessä mitä hyvänsä dieselin ja superbiken väliltä.
    varmasti hyvät ohjeet ja jutut .mutta tuo lontoon murre ei okein meikäläisellä taivu se johtuu varmaan siitä kun sama pää kesät talvet .tietäsköhän maahan tuojan viisaat tietäjät
    Itse olen käyttänyt sekä Castrolia että Hondan omaa. Kyllä Hondan öljy on parempaa, vaihteet toimii herkemmin, eikä kolahtele. Kokeiltu on Dominaattorissa, neekeritvinissä sekä 600&900 Hornetissa. Sitäpaitsi Hondaöljyllä on parempi API-luokitus, joka kertoo jotakin öljyn laadusta.
    nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
    ...kone kolisee niin perkeleesti ja vaihteet rusahtelee vaihtaessa.siis kytkin pohjassa ei kuulu mitään mutta kun kytkimen irroittaa niin sama ääni kuin petoni myllyssä .ja huom turha taaskaan tarjota että laita koneeseen sahan puruja ja perä öljyjä. mopo on vm 96xx km 46000 mittarissa?
    Tuo kytkimen irrottamisen jälkeen kuuluva betonimylly ääni tulee yleensä laatikosta ja on yleensä harmitonta. Nyt kun sinulla kuitenkin on ongelmia vaihtaessa (rusahtelee) on mahdollista että laatikossa on jotain mätää. Komppaan edellisiä puhujia, Hondalla ja eteenkin xx:ssä on markkinoiden yksi hiljaisin ja sujuvin laatikko joten ilman vikaa pitäisi kohtuu hiljainen olla. Käytä nyt kuiten aluks esim. parilla kaverillas kuunneltavan kuuleeko ne mitään omituista. Nuo äänet kun pakkaa ainakin omissa korvissa aina vähän paisua
    Ois kyllä kiva päästää (taas kerran) kuuntelemaan noita rusahduksia ja kalahduksia. Tai sit ois hyvä jos pääsisit ajelemaan mahdollisimman samassa kuosissa olevalla mopolla...tai useammallakin. Sit vois arvioida, että onko vikaa ja jos on niin mistäköhän löytyy. Itellä on pari Hondaa ollut ja nytkin on taas VTR alla. GN4:sta myllyssä pyörii ja hyvin toimii, toki kolahtaa (varsinkin kakkonen). Jos taas oikein rauhassa vaihtelee, niin vaihteet suorastaan sujahtaa kohdilleen. Kuitenkin kaikissa pyörissä nuo vaihteet vähintääkin napsahtaa, kun vaihdellaan. Tänä kesänäkin olen ajanut useammallakin (BMW, Kawa, Honda, Yammu, MotoMorini ym...) pakasta vedetyllä mopolla ja kyllähän nuo vaihteet ääntä pitää. Mutta tosiaan jos oikein kunnolla paukkuu/rusahtelee ja varsinkin jos ei pysy "sisällä", niin sitten on jotain vikaa. Mites, jos koitat oikein rauhallisesti vaihdella?
    Viisas pääsee vähemmällä!

Tunnus suljettu
    Liittyi Sep 2007
    itä suomi
    Lainaa (roibusa77 @ Loka. 01 2007,20:46) kirjoitti
    ...kone kolisee niin perkeleesti ja vaihteet rusahtelee vaihtaessa.siis kytkin pohjassa ei kuulu mitään mutta kun kytkimen irroittaa niin sama ääni kuin petoni myllyssä .ja huom turha taaskaan tarjota että laita koneeseen sahan puruja ja perä öljyjä. mopo on vm 96xx km 46000 mittarissa?
    Tuo kytkimen irrottamisen jälkeen kuuluva betonimylly ääni tulee yleensä laatikosta ja on yleensä harmitonta. Nyt kun sinulla kuitenkin on ongelmia vaihtaessa (rusahtelee) on mahdollista että laatikossa on jotain mätää. Komppaan edellisiä puhujia, Hondalla ja eteenkin xx:ssä on markkinoiden yksi hiljaisin ja sujuvin laatikko joten ilman vikaa pitäisi kohtuu hiljainen olla. Käytä nyt kuiten aluks esim. parilla kaverillas kuunneltavan kuuleeko ne mitään omituista. Nuo äänet kun pakkaa ainakin omissa korvissa aina vähän paisua
    jess täytyy käydä huomenissa vähän näyttämässä samanlaisilla mopon omistajilla
    Lainaa (hondax @ Loka. 01 2007,21:41) kirjoitti
    jess täytyy käydä huomenissa vähän näyttämässä samanlaisilla mopon omistajilla *
    Ja sit lisäksi, että mopon omistajat on samanlaisia, niin olis bonusta jos mopotkin olis samanlaisia... Tuli muuten mieleen, että en oo kyllä vielä tainnu tavata mopon omistajaa, joka olis samanlainen, kuin minä ja vielä mopokin ois samanlainen...(paitsi kaupungilla kun oon ollu valoissa ja katellu itteeni liikkeiden ikkunoista.)

(vitsivitsi)
    Viisas pääsee vähemmällä!

Tunnus suljettu
    Liittyi Sep 2007
    itä suomi
    joo hjyvä vitsi oli. soitin mopon entiselle omistajalle se oli käyttänyt voiteena gastrolin gps eikä rusahellut eikä vinkunut mopo ainakin väitti niin. ja huomasin itekkin että alkuun ei kanssa tuo pitänyt ääntä mutta nyt öljyn vaihdon jälkeen ajettu noin 1000 km . että onko mahdollista että eri öljyillä on eri öljy kalvot tai jotakin muuta juttuja metallin pinnoilla vaimentamassa. tulipahan taas runoiltua viisaita että en saa itsekkään selvää
    XX kone on hyvin hiljainen. Ääniero kytkin pohjassa/ei, on hyvin pieni. Lähinnä voisi kuvailla eroa pieneksi siritykseksi.
    Mikäli kone kolisee/pitää "betonimylly" ääntä, kuten sanoit, kone on rikki.
    Öljylaadun vaihto ei konetta saa hajoamaan. Se on ihan varma. Kait sitä liukastetta on koneessa tarpeeksi?
    .
    Lainaa (vn800 @ Syys. 30 2007,18:15) kirjoitti
    Bläkkärissä ainakin mielestäni hyvin toiminut Hondan oma GN4.
    Sama juttu, vaihteet menee niin nätisti päälle kolahtelematta, eikä kone pidä muutenkaan meteliä
    Honda CBR1100XX
  30.  

Tunnus suljettu
    Liittyi Sep 2007
    itä suomi
    on ylä rajassa voiteet entinen omistaja tulee lauantaina ihmettelemään mopon ääniä
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen