moro, olisin kysellyt onko jollakin tietoa,kokemusta jos laittaa stage 2:n niin käykö niihin ne alumiiniset suojat(joita ainakin yamaha 2007 kirjassa on näytillä) ja silti jää kaks-paikkaseksi
ja mitkä on tehot ja väännöt stage 2 penkitetty
olen hankkimassa 2006 mallista (ajamatonta)![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
yahama mt-01 -07
yamaha fzr 1000 exup 1989
yamaha v-max 1990
yamaha fzx 700 (u.s.a.) 1986
yamaha fzr 1000 exup 1989
yamaha fzr 1000 genesis 1987
suzuki katana 1100 1982
yamaha rd 125 lc 1982
honda 125 cb 1980
ktm 125 ?? 1976
Moro. Kertokaapa jammu äijät pitääkö paikkansa kun tuossa uudessa MP maailma (fakta) lehdessä oli nuo teho tiedot tuolle mt-01:lle. Niin siinä sanotaan että:
teho: 90hv/4750k/min
vääntö: 50,3Nm/3750K/min
"Moottori tarjoaa maksimiväännön jo hieman yli 3700 kierroksella,niinpä kierroslukumittarin punarajakin alkaa jo 6000 kierroksen kohdalta."
Niin sitä mä vaan että ,varmaan on jääny tuosta vääntö tiedoista ykkönen edestä vai? Jos ei niin eihän tuossa ole vääntöä ollenkaan tuollasella moottorilla.
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Näin on käynyt!(ysi-ärrä @ Helmi. 10 2007,08:48) kirjoitti
Power is nothing without mojo!
Tässä oikeata tietoa:
150.3 Nm (15.3 kg-m) @ 3,750 rp
ja ihan oikeasti vääntää myös.
Eikös nuo suojat käyne..
Ja tuskin tehoja/vääntöä hirveästi tulee 2:lla lisää kun ei kolmosellakaan tule kuin +20hv ja +30Nm (korjatkaa jos olen väärässä). Viripaketeilla kyllä on ihan mukava hinta![]()
Turbo vaan suoraan kiinni ;)
The Real Thing ?
No sitähän minäkin. Nyt näyttää paremmalle.(Pena @ Helmi. 10 2007,10:05) kirjoitti
ex. *Kawasaki zx9r *1999, (280km/h,1800m)
ex. Husqvarna SM570R 2004 (164km/h,1600m)heh
ex. Honda cbr1100xx 1998 (266km/h,1600m)
ex. Honda vtr1000f 1997 (en kerenny kokeileen/ 1600m)
ex. Suzuki gsx1400r 2003 (324km/h,1600m)
nyk. Suzuki gsx1300r Turbo 2004 (---km/h,1600m)
Juu todella mukavan väännökäs, ei samanlaista ole tullut vastaan. Kiva pyörä keulia kun se on kohtuu vaivatonta![]()
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Alahärmän Hymyilevän Motoristin päivällä oli tollanen jollaki Stage ? putkella just mua ennen tehomittauksessa. Se potkas takikselta muistaakseni jotain 82hp/120Nm.
Kaverin naama venähti ku mun vanha ja paskanen Eliminaattori rullas heppoja reilusti enemmän, mutta väännössä kyllä täytyi tunnustaa tappio. Iso kone=Iso vääntö.
Ihan mukavat saundit oli jammussa![]()
Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
Onkohan kenelläkään tietoa mitä eroa on 2006 ja 2007 mt-01
malleissa ? etujarrujen , kytkin-ja etujarru nestekuppien ja koneen värin lisäksi?
yahama mt-01 -07
yamaha fzr 1000 exup 1989
yamaha v-max 1990
yamaha fzx 700 (u.s.a.) 1986
yamaha fzr 1000 exup 1989
yamaha fzr 1000 genesis 1987
suzuki katana 1100 1982
yamaha rd 125 lc 1982
honda 125 cb 1980
ktm 125 ?? 1976
Niin mistähän niitä alumiini suojia änkkäreiden ympärille saisi tilata ja mitähän maksaa ??
yahama mt-01 -07
yamaha fzr 1000 exup 1989
yamaha v-max 1990
yamaha fzx 700 (u.s.a.) 1986
yamaha fzr 1000 exup 1989
yamaha fzr 1000 genesis 1987
suzuki katana 1100 1982
yamaha rd 125 lc 1982
honda 125 cb 1980
ktm 125 ?? 1976
Onx toi nyt sitä sarkasmia...? Eihän sillä kukaan todistetusti oo keulinu(rammus @ Helmi. 10 2007,13:30) kirjoitti
RS125->GPZ500S->ZX-6R 636a->ZX-6R 636c->RSV1000R->ZX10R"c"->950SM->ZX10R"c" 9"extended->SV1000S->XR650R/SM->ZX-6R 636a->KTM350FR->CBR1000RR(SC57) + KLX450R->Magna(RC43)->RC390->HM796->Multistrada1000DS->VMX1200
Hintaero taitaa olla suurin ero -06 ja -07 malleissa.
Tietty jarrut muuttui paremmaksi mutta muuta mainitsemisen arvoista ei kai tullut.
Mistäs lihasvoimaa meinasit uuden MT:n hommata ?
Käytettynä saa aikas halvalla tuommosen. Tai ainakin kun lähetin kyselyn muutamaan paikkaan niin hinnanpudotus on ollu aikamoista -05 malleissa...
Ja lopuksi; kuulema Gold Wing keulii helpommin kuin MT01![]()
The Real Thing ?
No nyt huutelee pojat jotka ei tiedä asiasta mitään.Tuo pyörähän keulii mielikseen.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
On se hyvä että joku tuntuu tietävän![]()
The Real Thing ?
No sellainen sattui tuossa männä kesänä olemaan jonkun ajokerran käsissä. Vaikken ole mikään keulija mestari niin tuo pyörä kuitenkin nostaa keulaa verrattain helposti. Näin ihan omalla kokemuksella.![]()
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Kuin myös, ajossa on semmonen ollut
Saikkonää sen ylös muullakin kuin ykkösellä![]()
Kuitessii.. hauska vekotin tuo on. Tankkiin olisvat vaan saaneet laittaa mahtumaan muutaman litran enemmän menovettä.
The Real Thing ?
Juu, kakkosellaNo tosiaan jos tuolleen rupee sitä laittamaan niin eihän se toki mikään maailman ketterin ole nousemaan.
Tosin sv:llä sain tovin pidempään opetella että ylipäätään pysyi ilmassa muutamaa sekuntia kauempaa, kun taas tuolla löytyi heti.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Ite kävin SV:n koeajamassa viime kesänä niin tuntu ettei mittään tolkkua miten helposti nousi keula ylös
MT01 sillä stage 3:lla vois olla aika mielenkiintoinen koeajettava... Sillon vois uskoakin tuon keulinnan helppouden![]()
The Real Thing ?
Itsellä taas oli sv vajaat kakskytätuhatta kilsaa ajossa viime kesänä ja keula kyllä nousee, mutta tasapainon löytyminen onkin eriasia*hyvä pyörä, mutta menee ohi aiheen joten jätän tähän.
Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08
m 72 projekti
Mistäs lihasvoimaa meinasit uuden MT:n hommata ?
Vaasassa olisi yksi hyvä vaihtoehto *ja Hesan kautta olisi toinen vaihtoehto..........
Raha puoli pitäis selvitä tällä viikolla.....![]()
![]()
yahama mt-01 -07
yamaha fzr 1000 exup 1989
yamaha v-max 1990
yamaha fzx 700 (u.s.a.) 1986
yamaha fzr 1000 exup 1989
yamaha fzr 1000 genesis 1987
suzuki katana 1100 1982
yamaha rd 125 lc 1982
honda 125 cb 1980
ktm 125 ?? 1976
Mulla on kiinni stage 1,pitkä satula ja ne alu.putkenkuoret.Ja tiedän kyllä että stage2:den kanssa on joku pitänyt pitkän satulan..ee-speedillä oli ainakin sellainen myynnissä.(lihasvoimaa @ Helmi. 10 2007,07:17) kirjoitti
Penkityksistä en tiedä sen enempää mitä joskus olen törmännyt käppyröihin netissä ja joku kirjoitti että joku mt potkaisi n.80 hv ja siihen oli putket vaihdettu..siinä on sitten säädöt pielessä koska vakiona penkitetyistä irtoaa enemmän.Niin tai näin,pyörä on minun mielestäni erikoisen mukava ajeltava,oli vakioputkilla ja on stage 1:llä..enkä usko että se stage 2 sella huonommaksi menee.
Vuoden 06 ja 07:kan erot:Etujarru on uudessa 6 sylinterinen,kytkin ja jarrunestesäiliöt on uusittu niistä kauheista purnukoista,mustiksi "laatikko malleiksi".Peilit ovat mustat,moottori on osin musta.Uudet värit ovat punainen,valkoinen ja musta.
Kannattaa käydä sivuilla MT-01.com siellä on kaikenlaista kiinnostavaa MT sarjasta.
Monikos on omansa käynyt penkittämässä niin näkisi väännön ja tehon renkaalta.
Stage 1-2-3?
Paljonko nousisi voima eri virityksillä.
Suzuki GSX 1400
Hayabusa Gen 2
MY OTHER FAVOURITE TOY HAS TITS ..
Stage 2:ssa tehoa "pitäis" tulla vajaa 10 heposta lisää... ikävä kyllä faktaa ei asiasta ole... Mutta ainakin sen verran on tietoa että uusi ohjausyksikkö ja putkisto mitä siihen tulee vaikuttaa siihen että käyrästä tulee tasaisempi ilman sitä pientä kuoppaa vakiomalliin verrattuna...
WildStar XVS 1600
"Nothing beats the cubic inches"
"Loud Pipes Save Lives"
Itse löysin netistä vertailun vakio vs. stage 3 ja erot oli aika pirun pieniä tuon setin hintaan nähden.
http://www.motorfreaks.nl/index.p....ypage=2
Eli +11hv (takapyörältä?) ja +7,8nm. Aika vähän n. 6500e viritykseltä mielestäni.
Itse mietin tuollaisen Stage3 MT-01:n ostamista, mutta pyyntihinta on kovempi kuin uudessa 2007 mallisessa vakiossa, joten taitaa olla näillä muutoksilla hullun hommaa.
Retired
6500€:lla taitaisi asentaa turbon ja vielä jäisi varaa teettää päästötesti. Toisaalta sillä summalla porttaisi kannen ja tekisi paljon muutakin kivaa jolloin tehot nousisivat aivan varmasti yli 11hv. Tuo Yamahan hinta aivan järjetön muutamasta hevosesta.
Ei riemulla rajaa, kun pappiksella ajaa!
moro tänään kävin penkittämässä oman mt-01 sen
stage 2 kiinni 88.2 hv 4458rpm 157,5nm 3439 rpm takapyörältä.
ja kampiakselilta 99,7hv ja 178,0nm.![]()
![]()
![]()
yahama mt-01 -07
yamaha fzr 1000 exup 1989
yamaha v-max 1990
yamaha fzx 700 (u.s.a.) 1986
yamaha fzr 1000 exup 1989
yamaha fzr 1000 genesis 1987
suzuki katana 1100 1982
yamaha rd 125 lc 1982
honda 125 cb 1980
ktm 125 ?? 1976
Nyt mittarissa 6000km stage 2 paketilla ja edelleen paras pyörä millä ikään ajannu. Väännot n. 180nM ja tehot n. 110hv. Ja kyllä hytti nousee kakkosella pelkällä kaasulla näin 115kg kuskilla !!!! Ja kumi sutii jo tyhjäkäynnillä. Tää ihan oikeesti vääntääääääääää. Vittu mikä pyörä !! Jotenkin vaan kaikki edelliset tuntuu nyt ihan homopyöriltä
?
Suikka gt250,gsx750,honda cb750,cb900,vtf750,vtr1000,suikka 750gsxr,gsf1200....
Ajannut myös ktm supermoto,buell,M1800r jne....
B1200S hopee
mitä noi noin tiedot on ja n.110hv? onko commander kiinni vaiko stage 2sen boxi? heppoja on 99 ja takanakilta 88
ei v-2 paljon enempää irtoa (mut ei tarvikkaan)![]()
![]()
yahama mt-01 -07
yamaha fzr 1000 exup 1989
yamaha v-max 1990
yamaha fzx 700 (u.s.a.) 1986
yamaha fzr 1000 exup 1989
yamaha fzr 1000 genesis 1987
suzuki katana 1100 1982
yamaha rd 125 lc 1982
honda 125 cb 1980
ktm 125 ?? 1976
Tässä vähän MT-01 vakio dynokäyrää.. ja tehot on takarenkaalta..
http://s204.photobucket.com/albums....002.jpg
Eikä keuli kuin 1:sellä kaasulla repien
ja tässä vähän etuspoileria minkä tein (vasta prototyyppi joten älä naura)
http://s204.photobucket.com/albums....925.jpg
http://s204.photobucket.com/albums....916.jpg
http://s204.photobucket.com/albums....917.jpg
http://s204.photobucket.com/albums....919.jpg
Ja helpoimmalla/halvimmalla saa varmasti tehoa lisää yhdistelmällä
"DIY Stage 1"
Raask slip-onit 440€, PC III, 330€, K/N filtteri 65€+ ilmanpuhdistimen kotelon kannen avaaminen
yht. 835€
"DIY Stage 2"
kannen madallus/ Warriorin korkeapuriste männät (Jenkeistä yllättäen)
ja samalla kevyt porttaus/venturi seetit jne (työt mahd paljon itse tehden)..
100€-1000€
ja "DIY Stage 2" jälkeen on tehot varmasti korkeammat kuin tehtaan Stage 3 jäljiltä
Lisää keskusteluja löytyy eri maiden kohdalta.. laita hakusana MT-01 links
Löytyy myös kaupallisia pajoja, jotka rakentaa kohtuullista korvausta vastaan MT-01 tehoja HIEMAN enemmän..