Joo, järki voitti tunteenja Bläkkäri vaihtui 2005-mallin 999S Ducatiin.
Saksasta asti piti hakea, kun ei Suomesta tahtonut löytyä. No nyt sitten onkin heti pientä ihmettelyä uuden prätkän kanssa.
Olin siinä käsityksessä, että S-malleissa olisi kaikissa Termin pönttö takana. Tässä on mielestäni ihan orggis (hopeinen Ducatin logolla). Onko niitä myyty myös näin vai onkohan Saksan omistaja poliisien pelossa pistänyt orggiksen tilalle? Mikäli kaikissa tosiaan oli Termignoni, niin voisi kysellä sen perään Saksan päästä.
Jokin letkun pää roikkui katteiden alta koneen alla, yläpää näytti menevän imukopan pohjaan. Hiukan kiinnityksiä korjaamalla sen sai piiloon, mutta ilmeisesti kyseessä on jokin vuotoletku ja sen kuulukin olla alapäästä irti?
Hemmetti on kyllä namu ajaa ja ne äänethän tähän sai alunperin rakastumaan. Tosin eipä pyörän italialaisuuskaan miinuspisteitä päätökseen tuonut...
No näillä alkuun, katsotaan josko lisää kysymyksiä tulee, kun prätkään pääsee paremmin tutustumaan *.
Se letku päästää ylimääräisiä vesiä pihalle ja se saa roikkua siellä ihan miten vaan. Heitän nyt osittain mutulla, mutta mielestäni jos pyörä on ostettu Saksasta, siinä on ollut uutena termin pöntöt. Ainakin Ducateja välittävät diilerit ilmoittavat sivuillaan, että 999R, 999S ja 749R tulevat aina "kitilllä" eli termin sliparilla ja alkukäyrällä. Tietysti voin olla väärässä tai sitten saksalaiset ovat viileästi ruuvanneet termin irti ja lyöneet originaalin tilalle, en tiedä. Kannattaahan sitä kysyä, mutta tuskin lähettävät perässä.(ForzaDesmo @ Kesä. 25 2007,23:33) kirjoitti
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Olisko s-mallissa termignonit, r-mallissa ainakin..mutta(Desmosedici @ Kesä. 25 2007,23:52) kirjoitti
Niin, onnea uudesta pyörästä.
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Jossain yksilöissä on vakioputken lisäksi paketissa mukana Termignonin avoin pönttö ja etukäyrä ja ruiskunohjausyksikkö. En tiedä onko niitä myyty tällä kitillä saksassa, koska saksassa ei tiellä kyseisellä kitillä saa ajaa. Eihän kyseinen race-pönttö täytä suomessakaan direktiivejä, mutta täällä se nyt ei ihan niin justiinsa ole.
Tankin edestä menee polttoaineen ylitäyttöletkut katteiden alaosaan, samoin ilmanputsarikotelon pohjasta. Ei ole mitenkään tavatonta, että ne roikkuvat katteiden alta.
Paljon onnea uuden pyörän johdosta!
Kun ostin omani vuosi sitten Saksasta Termignoni ja lastu tulivat mukana paketissa. Arvohan niillä on huomattava eli ne on varmaan edellinen omistaja myynyt erikseen ja ei ehkä ole edes asentanut.
Ebaysta kittiä löytyy ja löytyy myös koko race-sarjaa, jossa on isommat 57 mm käyrät. Vakio on kuulemma vääntävämpi ja tehokkaampi tällä S:n kitillä. Oma toimii loistavasti Termillä ja äänetkin on omasta mielestä juuri sopivan kovat.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Maahantuoja saisi Suomessakin laittaa tälläisia tarjouksia uuden pyörän ostajalle, tulisi edes hyvä mieli!(mikkoyli @ Kesä. 26 2007,10:21) kirjoitti
![]()
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Eiköhän se noin ole Suomessakin noilla kalliimmilla äs- ja är-malleilla. Me karvalakkiducatistit saadaan tyytyä vähän vähempäänkin...(Jake82 @ Kesä. 26 2007,10:34) kirjoitti
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
Se taisi olla tehtaan kampanjaa, koska 2006 esitteessä kitin mukanaolo oli mainittu englanniksi, saksaksi ja ranskaksi.(Jake82 @ Kesä. 26 2007,10:34) kirjoitti
Olihan se pyörä 2005/2006 mallia?
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Pyörä on 2005-mallia. Sain tietoa Saksan päästä, että Termejä ei myyntiliikkeessä ollut. Ilmeisesti alkuperäinen omistaja oli ne pistänyt lihoiksi. Eli vakioilla mennään ainakin toistaiseksi...
No ehkä puuttuvia varusteita voi käyttää hinnanalennuksena verohakemuksessa.
Jatketaanpas tätä juttua ilman mitään kysyttävää.
Vielä ei ole tullut, mutta tänään sain tietoa että 2003 mallinen 999S, jota olen katsellu vähän sillä silmällä, on hyväkuntoinen, vaatii vähän putsaamista. Kilometrejä mittarissa pitäisi olla alle 10 kkm.
Vähän oli mutkia matkassa, ennenkuin sain pyörän rahdattavaan kuntoon. Myyjäliike ei ollut tietääkseenkään mistään kuljetusalustasta.
Lähtee liikkeelle ehkä viikolla 32.
Aluksi oli hakusessa 998S, mutta vähän ajettuja on todella vähän tarjolla ja hinnat sen mukaiset.
Viime aikoina olo on ollut kuin sulhaspojalla ennen hääyötä![]()
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
999 muuttui aika paljon 2005/2006 malliin. Saksasta löytyy vieläkin uusia 2004 malleja halvemmalla kuin 2005 käytettyjä, myös R:ää. Ajamattomia 2005 tai 2006 ei löydy. Kannattaa huomioida kun ostaa 999 ettei maksa liikaa ja kumpaa mallia pyörä on. Vanhempia on rekisteröity 2005-2007 ja voi tulla sekaannuksia.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Niin nokasta ja rungosta nyt ainakin tunnistaa noiden eron. Itseäni polttelisi sellainen 05/06 999S, mutta kai tässä kärvistellään vielä muutama kesä nykyisellä pelillä. Harmi vaan, ettei muutaman vuoden päästä noita ajamattomia enää saa.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Eräs hyvä tuntomerkki 2005 -> ja vanhempien välillä on uudempien radiaalipuristimet edessä. Niistä minä ainakin olen tunistanut kaikki ylivuotiset.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Myös tämä on tietysti hyvä lisävaruste
Tikku
![]()
Ducatin sivuilta kun katselee edellisiä vuosimalleja, niin löytää tietoa muutoksista. Tässä lista 2005-muutoksista 999s-malliin: click.
Tuli luettua tuota riittävällä tarkkuudella vasta oston jälkeen, joten loppupeleissä sainkin 2005-rekisteröidyn MY2004 prätkän. Tähän tosin on ennen ensirekisteröintiä ja myyntiä vaihdettu Ducatin silloisen kampanjan toimesta 2005-mallin katteet ja takahaarukka. Nämähän olivat juuri ne muutokset joiden takia 2005-mallia etsin, joten ei hirveästi harmita.
Viimekädessä Ducatin tehtaalta saa runko- ja moottorinumeroiden perusteella varmistuksen minkä vuosimallin pyörästä on kyse. Tätä kautta sain lopullisen varmistuksen omankin prätkäni vuosimallista.
No nyt on haettu pyörä kotiin rahtarilta.
Kovan pusaamisen jälkeen sain sen pois kuljetusalustalta. Renkaat ovat lähes tyhjät. Pitää roudata kompura viereen.
Akku pitää ladata; mistähän minä löytäisin sen akkulaturin. Muistaakseni laitoin sen tuonne ...
Myöhästyin tullista n. 20 min. Huomenna Tallinnaan, joten uusi yritys Maanantaina.
Kiirus meinaa tulla, kun olisi tarkoitus ehtiä klubin vuorolle Ahvenistolle.
Paskanenkin se on kuin mikäkin murjaani. On tainnut seistä jossakin varastossa vuosikausia, ainakin kilometreistä päätellen. 2003 peli ja alle 9300 km mittarissa.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Katoin nyt tuota linkkiä muutoksista ja siinähän on vaihdettu juuri ne jotka minuun tekevät edelleenkin vaikutuksen eli jarrut sekä Öhlinsit edessä ja takana. Mulle ne on paremmat kuin 1098S:ssa. Ulkonäköhän on makuasia mutta minä pidän 2005/2006 mallista tosi paljon.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Nyt on reilut 500 km ajettu, siitä osa radalla. Hyvältä tuntuu.
Osaisikohan joku neuvoa tuon laptimerin käytön ? RTFM on jo kokeiltu, mutta ei mene jakeluun.
Manuaalin mukaan jotenkin näin: Laptimer moodi päälle, start-nappulasta alkaa ja loppuu, jostakin selattiin aikoja (löytyy manuaalista).
Toiminta tuntuu kuitenkin jotenkin oudolta.
Eli. jos joku ihan aikuisten oikeasti on käyttänyt laptimeriä menestyksellisesti, niin voisi vastata. Manuaalin tavausvihjeet voi jättää väliin.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Se läppäri toimii siis siten, että ajelet läppärimoodi päällä ja painat starttinappia jossain kohdassa rataa. Silloin läppäri jää näyttämään ko. kiekan aikaa, kunnes painat uudelleen jolloin näyttöön ilmestyy taas uuden kiekan aika.
Läppäri pitää muistissaa 19 kierrosta kunnes se alkaa kirjoittelemaan uusia aikoja ensimmäisen päälle.
Kun olet tullut ratasessiolta, sammuta mopo. Väännä virrat päälle mutta paina samalla pitkään oikeanpuoleista nappia, eli kiekkamittarin oikealla puolella olevaa nappia.
Älä paina vasenta, sillä se nollaa sun läppärin tiedot.
Kun mittari on buutannut, se näyttää ekan kierroksen max nopeuden nopeusnäytössä, kiekkamittarin viisari näyttää ko kierroksen max rpm:n ja jos olet törmännyt rajoittajaan se vilkuttaa myös vaihtovaloja.
Tietysti näet ruudun alareunassa myös ko kierroksen ajan ja jossain on myös kierrosnumero.
Nyt kun painat vasenta nappia pääset seuraavaan kierrokseen jne.
Tiedot pysyvät koneen muistissa kunnes käynnistät läppärin uudelleen ja otat uusia aikoja tai nollaat sen virtojen kytkeytyessä painamalla vasenta nappia.
Muuten, tuo max nopeus on oikea max nopeus. Eli vaikka ehdit ajaessa nähdä näytössä 200km/h niin läppäri näyttää vähemmän. Manuskassa on mainittu että mittari valehtelee max abt 8% mutta läppärissä tämä on otettu huomioon.
Itse olen kokeillut GPS:n kanssa ajamalla tarkoituksella tiettyä max nopeutta ja katsellut samalla gepsiä ja tarkistanut mitä läppäri näyttää. Eli ihan manuaalin mukaisesti, läppärin muistissa on 2km/h:n tarkkuudella sama lukema kuin GPS:ssä ja nopeusnäyttö liioitteli reippaasti enemmän.
Käytän tuota läppäriä radalla aika säännöllisesti. Aika tarkasti olen sillä oppinut painelemaan sillä kun kerran vertailin oikealla läppärillä ja majakalla niin oma "peukalotuntuma" oli joko aivan nappiin tai muutaman 10-osan verran pielessä.
Onko kukaan täällä onnistuneesti virittänyt tätä toimintoa pitkien väläytyskytkimeen? Oliko hankalakin urakka?
Tuo peukalon kurkoittelu kaasua samaan aikaan vääntäessä ei tunnu oikein luontevalta. Vai oppiiko tuohon harjoittelemalla?
no ainakin minä opin, tosin sellaisessa paikassa missä mopon asento on jo suorassa etc.(ForzaDesmo @ Elo. 30 2007,14:53) kirjoitti
Eli omalla kohdalla tuo käy aika huomaamattomasti, tuppi nurin ja siinä samalla peukalo painaa nappulaa.
On toki aivan varmaa että kun ajat alkavat tipahdella todella lyhkäisiksi niin silloin ei enää kerkiä mitään nappeja painelemaan vaan läppäri+majakka lienevät ainoat oikeat vekottimet aikoja mittaamaan.
Jos tuota lähtisi modaamaan, niin ehkä järkevin tapa olisi tehdä kaukovilkusta toinen starttinappula. Sitä starttiahan se läppäri lukee.(ForzaDesmo @ Elo. 30 2007,14:53) kirjoitti
Tutkiskelin ensin prosyyrejä ja löysin niistä maininnan jostakin infrapunalisähärpäkkeestä. Lisävarustekatalookista löytyi sitten itse laitekin. Hinta taitaa vain D-osana olla sitä luokkaa että varsinaiset läppäritkin ovat halvempia ? Pyörässähän on jo läppärin äly mukana, niin kukaan tehnyt itse ?
Markku33:lle kiitos tuosta ohjeesta. Löytyihän sieltä niitä aikoja. Taitaa minun reaktionopeus olla vähän huono, kun löytyneet ajat ovat paljon huonompia kuin perstuntumalla arvelin![]()
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Pistin tuonne Albumin puolelle kuvat täyskaasuvedosta vakiona. Käyrät ovat suorastaan yllättävän hyvät Ducatiksi.
Uusi putkisto on asennettuna,vielä kilpiteline takavalo yms. paikoilleen ja säädettäväksi. Laitan sitten tulokset vertailtavaksi.
Laitoin myös kuvan putkistosta ihmeteltäväksi.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Mikäs putki tuo on? Italiasta vai Saksasta?
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Arvasin että aiheuttaa kysymyksiä.(Desmosedici @ Syys. 26 2007,14:14) kirjoitti
Saksasta eBayn kautta. Einzelstück, inconell. Eli joku yksittäiskappale (varmaan täysi susi) tehty inconellista.
Pienen taistelun jälkeen istui aika nätisti paikoilleen. Tilat on vain aika vähissä tuollaisella 57 mm kokoputkistolla.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Putkisto pitää perusteellisen kovaa meteliä. Noksulla mitattuna 105 db sihdit paikoillaan. Ei varmaan absoluuttisen tarkka, mutta suuntaa-antava.
Voikohan tuollaisella edes ajella ?
Säädetään lähiaikoina, kunhan 888 kiireiltään ehtii.
Katsotaan sitten tuloksia. Odotukset on parhaimmillaan n. 8% nousua ja huonoimmillaan alle 10 % häviötä![]()
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Eiku baanalle vaa. Kyl se melu on pienempi 80km ja siitä ylöspäi.(IlDuce @ Loka. 04 2007,21:41) kirjoitti
Hyvältä kuulostaa ja onhan sen kuulostettava.
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Nyt on PC säädetty ja tulokset ovat putkistonvaihdon ja PC:n lisäämisen jälkeen suorastaan hämmästyttävät.
Dynokäyrät löytyvät galleriasta.
Häviöitä ei mitattu eli takapyörätehot ovat verrannollisia. Sama penkki ja olosuhteet huomioitu.
Keskialueella häviää vakiolle. Syy liennee avarassa putkistossa. Säätäminen oli etusylinterin osalta vaikeaa. Todennäköisesti virtaus seisahtui, eikä pelkää lambda-käyrää voinut tutkiskella.
Tehonlisäys yli 8 %, mikä oli odotusarvo. Viritys on katsottava onnistuneeksi.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Eli ostit sen normi power commanderin ja sillä sääditte? Skippasin silloin sen FIMin ecun ja otin vähän mietintäaikaa ja jos kerran pc:llä saa 8 %, niin ehkäpä tuo riittäisi minullekin.(IlDuce @ Loka. 17 2007,22:22) kirjoitti
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Juu, normi PC III USB, säädetty kokemuksella ja näppituntumalla ilman hienoja linkkisoftia.(Desmosedici @ Loka. 17 2007,22:31) kirjoitti
Pähkäiltiin Peten kanssa että saattaisi mennä linkkisoftalla pahastikin pieleen, koska etusylinterin osalta kartan muuttaminen ei vaikuttanut AFR-arvoon juuri mitenkään, tehokäyrässä muutokset näkyivät. Syy tuohon on todennäköisesti ylisuuri (57mm) putkisto, jossa virtaus pysähtyy.
Verrattiin tuloksia 2006-mallisen 999S:n käyriin, jossa oli Termin kitti ECUineen ja huipputeho oli mittaustarkkuuden puitteissa sama, minun hävisi hieman keskialueella ja oli hieman parempi alhaalla.
Pakopulssit pyörän takana ovat sitä luokkaa että varmaan rinnat rytkyy *
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.