Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 85:sta
  1. #1
    Ne, jotka vastustavat katsastusta ja joilla on vaikutuskanavia, valpastukaa. Nyt on lobbaus alkanut ja asiantuntijalausunnot sinkoilee.
    ... jotain piti muistaa
  2. #2
    Eikö olisi helpompaa vain maksaa suojeluraha 140€/vuosi AKE:lle; käymättä konttorilla? Tavoite toteutuisi ja vaivaa säästyisi
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  3. #3
    Lainaa (seku @ Syys. 28 2007,08:18) kirjoitti
    Ne, jotka vastustavat katsastusta ja joilla on vaikutuskanavia, valpastukaa. Nyt on lobbaus alkanut ja asiantuntijalausunnot sinkoilee.
    mistäs tälläinen tieto?
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  4. #4
    Mitäs siitä katsastuksesta olisi haittaa? 50€ vuodessa tietty lisää rahaa olisi suurin haitta.

    Parempi ne väljät olisi katsastuksessa todeta, kuin ojan pohjalla...?
  5. #5
    Lainaa (suomipoika @ Syys. 28 2007,10:06) kirjoitti
    Mitäs siitä katsastuksesta olisi haittaa? 50€ vuodessa tietty lisää rahaa olisi suurin haitta.

    Parempi ne väljät olisi katsastuksessa todeta, kuin ojan pohjalla...?
    No esimerkiksi:

    - en todellakaan antais minkään rasvanäppi katsastusmiehen pärrääni revittää konttoria ympäri.

    - päästöt ja äänet/puuttuva E-hyväksyntä (joo, itseaiheutettua)

    - pelkkää rahastusta
    04 Buell xb12s

  6. #6
    Lainaa (Inkku @ Syys. 28 2007,10:14) kirjoitti
    - en todellakaan antais minkään rasvanäppi katsastusmiehen pärrääni revittää konttoria ympäri.
    Luultavasti se kastastusmees "revittelisi" sitä sun mopoa aikas paljon varovaisemmin kuin sinä itse
    Ja kierroksiahan noi mopon koneet on tottuneet saamaan, tuskin kukaan itkisi samalla lailla kuin dieseleitten ryntäyttämisen alkuvaiheessa että "minun kiisselikone meni rikki kun sitä käytettiin "
  7. #7
    suzukigirl:n avatar
    Liittyi May 2003
    Vaala, Oulujärven kuppeessa...
    Jotenkin vaan tuntuu siltä että jos haluavat/ päättävät että katsastus tulee niin se tulee.. Ei oo paljo väliä kuinka siitä älämölöä nostaa... Onhan tuo nähty niin monessa autoiluun kohdistuvassa asiassakin.
    OTJuurikin eilen käytiin katsastaan autoo ja voi hitto että se maksaa. 64 euroo, onneksi tälläkertaa saatiin siskon pikku Hondaan jälkitarkastus veloituksetta..)

    Mun mielipide, NE JYRÄÄ MEITIN!!!
    Suzuki RF600 -96
    (Suzuki GS500EZ -82)
    Yamaha PW50

    PITSIÄ PINTAAN SISKOT!! ;)
  8. #8
    Alle kolme vuotiaita tuskin tarvitsisi katsastaa (vrt. autot), joten ei hätää.

    Periaatteessa mä en kyllä näkisi mitään pahaa katsastamisessa.
  9. #9
    Lainaa (suzukigirl @ Syys. 28 2007,10:43) kirjoitti
    Jotenkin vaan tuntuu siltä että jos haluavat/ päättävät että katsastus tulee niin se tulee.. Ei oo paljo väliä kuinka siitä älämölöä nostaa... Onhan tuo nähty niin monessa autoiluun kohdistuvassa asiassakin.
    OTJuurikin eilen käytiin katsastaan autoo ja voi hitto että se maksaa. 64 euroo, onneksi tälläkertaa saatiin siskon pikku Hondaan jälkitarkastus veloituksetta..)

    Mun mielipide, NE JYRÄÄ MEITIN!!!
    Näinhän tuo lienee.. Eikös jossain vaiheessa itketty polttoaineverostakin, että valtion pitäisi tulla vastaan, kun öljyn hinta oli kohonnut järjettömästi.. No, nyt ympäristöjuttujen johdosta onkin taas "yleisesti hyväksyttävää" nostaa entisestään..

    Valtio on skitsofreeninen isäntä lypsylehmille.. (autot ym. liikenne)
    Toisaalta se toivoo, että veroja virtaisi, mutta silti se paheksuu koko aihetta..

    Sori lievä off topic..
    zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
  10. #10
    Kun tässäkin asiassa on varmasti kaksi eri näkökantaa, niin eiköhän vapaaehtoinen 50,- e maksava prätkäkatsastus olisi paras vaihtoehto.
    Sais mennä ne jotka katsastusta haluavat.

    Mä mielummin katsastan prätkäni jatkossakin itse, tunnenkin ne paljon paremmin kuin yksikään ulkopuolinen.

    Gray-haired riders don't get that way from pure luck !
  11. #11
    Lainaa (Inkku @ Syys. 28 2007,10:14) kirjoitti
    - päästöt ja äänet/puuttuva E-hyväksyntä (joo, itseaiheutettua)
    -puuttuva takaheijastin (yleensä kiinni siinä hirveen nätissä kilpitelineessä). Saahan siihen viritettyä kiinni jonkun e-hyväksytyn kissansilmän katsastuksen ajaksi, mutta lisää duunia taas!
    I put the butcher knife up to her neck and said if you wanna live to see tomorrow, you better start fryin' 'em eggs a little better'n what'chu been fryin' 'em. I'm tired of eatin' sloppy, slimy eggs!
    -Jesco White
  12. #12
    Perseestä koko katsastus!

    Varmasti jokainen, joka pyörän omistaa, pitää vähintään sen verran pyörästään huolta, että jarrut ja valot ainakin pelaavat! Päästöjä ja meluahan tässä vaan kytätään. Omassa pyörässä on jarrut alkuperäisiä paremmat ja valotkin oikeen suunnattu. Meteliä ja päästöjä on varmasti alkuperäistä enemmän! Reilusti. Kukkahattuilijat ja viherpiipertäjät varmasti taputtavat käsiään, kun pyöriä aletaan katastamaan.

    JIMJAKin visio on hieno! Siihen yhdyn minäkin.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  13. #13
    Tällaiselle suht vakiopelillä ajavalle ei siinä mielessä paljon murhetta. Ylimääräinen 50e siinä menee. Eniten ehkä mietin käytännön toteutusta:
    - onkos sitten katsastusaika rekisteröinnin mukaan kuten autoissa ==> aika ruuhkaa keväällä !
    - jos talvella ostanut, katsastus talvella ==> Hmmm ?

    Ja yleisellä tasolla olen kyllä skeptinen tämän tarpeellisuuteen. Rakentelijat ehkä saataisiin "kuriin" tai ainakin heille vaikeuksia. Autopuolella yleisimmät viat ovat kai jarrut, pellit ja ripustuksen osat ==> tiedä sitten paljonko noissa kohdin olisi prätkissä jotain vikaa. Ilmeisesti jarrut dynossa, pakokaasut testattaisiin jne.

    Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
  14. #14
    Lainaa (suomipoika @ Syys. 28 2007,10:06) kirjoitti
    Parempi ne väljät olisi katsastuksessa todeta, kuin ojan pohjalla...?
    Voi ne itse todeta ihan tallilla tai pihassa. Ilmaiseksi. Kotilosta se on vaikeampaa, pyörästä ei.

    Puhtaasti keinotekoista rahastusta minun mielestä. Pyöriä puunataan, tuunataan ja tarkistellaan niin paljon, vaihtotiheys on suuri ja pitää kannan tuoreena. Kohta varmaan tulee se nollatutkimuskin, jossa todetaan, että useimmista metsään ajetuista pyöristä löytyi puutteita (sitä ei sanota, että valtaosasta heijastin ja vilkun E-hyväksyntä). Siksi on tarpeellista katsastaa.
  15. #15
    Piikeille ja mopedeille katsastus pakolliseksi myös. Niin ja traktorit myös samaan jonoon!

    Just...

    Haluaisin nähdä ne järkevät perustelut millä tätä asiaa ajetaan. Kuulostaa paremminkin joltain mielivallata taas..

    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  16. #16
    Ei mitään järkeä, motoristihan pitää itse kyllä parhaiten pyörän kunnossa jo turvallisuus syistä.
    FJR 1300
    XJR 1300
    GR *650
    SS1000 7/2004
    Baltia ajot 2006-2017
    Eurooppa turnee 2011
    Eurooppa turnee 1983
    Minne ajankin en ole koskaan perillä
  17. #17
    Konttorit eivät kykene hoitamaan moottoripyöristä aiheutuvaa katsastusrumbaa. Homma täytyisi tehdä ajokauden aikana sesonkityönä. Työlle ei löydy osaavia tekijöitä.

    On muuten harvinaisen paskaa hommaa, tuli näet tehtyä ko. työtä 90-luvun alussa kokonaista kaksi viikkoa
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW F900R K23
    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
  18. #18
    Edut taitavat jäädä siihen, että muutama renkaanvaihto aikaistuu ja löytyy muutama väljä takalinkun laakeri.

    Sivuvaikutuksena tietysti meluisten mutta laillisten putkien kanssa ajaville voisi olla vahva argumentti kukkahatuille. Jos kelpaa katsastajalle, niin on pakko kelvata muillekin

    Laittomia mölyputkia ei tietysti katsastukseen tarjottaisikaan, eihän niillä ajeta kuin radalla...eihän?

    Toisena sivuvaikutuksena tulisi syystä tai toisesta lain kirjaimen rajoilla häilyvien yksittäistapausten omistajille mielenkiintoinen haaste vakuuttaa katsastusmies aika ajoin siitä, että elleivät ajoneuvo ja direktiivi täysin vastaa toisiaan, on korjaus tehtävä mielikuvitusmaailman direktiiviin eikä reaalimaailman ajoneuvoon. Eli ei mitään uutta vaimon auton katsastukseen nähden. Joka kerta pitää perustella, että valoja on oikeastaan liian vähän, mutta ref. lukudirektiivi on väärin kirjoitettu.

    Jos valituksen moottoripyörien aiheuttamasta häiriöstä voisi edes puolittaa viidenkympin vuosittaisella katsastusmaksulla, niin saattaisi olla jopa sen arvoista, hmm?
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  19. #19
    Lainaa (SamiN @ Syys. 28 2007,11:19) kirjoitti
    Haluaisin nähdä ne järkevät perustelut millä tätä asiaa ajetaan. Kuulostaa paremminkin joltain mielivallata taas..

    Voisiko se kuitenkin olla niin, että asia on juuri toisinpäin, eli katsastukselle on kyllä helppo löytää järkiperusteita, mutta katsastuksen vastustamiselle ei juuri järkiperusteita löydy?

    Taitaa kaikki täällä esitellyt perustelut katsastuksen turhuudesta liittyä siihen, että katsastus on paskaa, koska mun pyörä ei ole laillinen. Se ei ole kummoinenkaan järkiperuste, jos tarkemmin funtsii.

    Liikenneturvallisuus, saastepäästöt, melurajat, laittomien pyörien poistaminen liikenteestä; kaikki nämä ovat järkiperusteita katsastuksen puolesta.

    Ei muuten kannata käsittää väärin noita kommenttejani, minäkin pitäisin moottoripyörien katsastusta kovin ikävänä asiana. Mutta kun olen rehellinen, niin se johtuu vain siitä, että

    a) tiedän toisen pyöräni olevan ei-lain-kirjaimen-mukainen ja
    b) olisi helvetillinen vaiva käyttää jokaista pyörää vuosittain katsastuksessa

    edit lisäystä: onneksi katsastuksesta ei täällä etelässä vielä vakavasti haaveilla



    Life's pretty straight without motorcycling
  20. #20
    Tässä jokunen päivä sitten tuli telkkarista juttu jossa ake ja vtt kehittävät yhdessä standardia mm. melun mittaamiseen. Hieman kun ajattelee asiaa eteenpäin niin uskon katsastuspakon olevan aika lähellä. Niin, että te jotka olette sen sliparin asentaneet, älkää hukatko alkuperäista putkea, varsinkaan jos on katalysaattorimopo. Voi tulla aika kalliiksi ostaa uusi alkuperäinen Vanhempien vehkeiden omistajat saavat olla levollisin mielin kunhan desibelit ja e- hyväksyntä on kunnossa. Tosin viimeisimmän huhun mukaan pelkkä e- hyväksyntä ei riitä, vaan pitää olla e9 merkki. Viisaammat voivat kertoa lisää.
    Kawasaki H2 SX SE ja Mv Agusta Brutale dragster rr -16
  21. #21
    fakta; ei toteudu ihan lähivuosina.
  22. #22
    Eiköhän tuo katsastus olisi hyvä asia, saataisiin liki omatekoiset prätkät pois rumentamasta maisemaa ja porukka ajelemaan uudemmilla ja ennenkaikkea turvallisemmilla pyörillä.
    Ei ne "hienosti soivat" kisaputket ja itsetehdyt muutokset lokasuojiin, katteisiin ja alustaan kaikkien mielestä ole hienoja ja toimivia....
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  23. #23
    Lainaa (Agentti @ Syys. 28 2007,12:58) kirjoitti
    Taitaa kaikki täällä esitellyt perustelut katsastuksen turhuudesta liittyä siihen, että katsastus on paskaa, koska mun pyörä ei ole laillinen. Se ei ole kummoinenkaan järkiperuste, jos tarkemmin funtsii.

    Liikenneturvallisuus, saastepäästöt, melurajat, laittomien pyörien poistaminen liikenteestä; kaikki nämä ovat järkiperusteita katsastuksen puolesta.
    Miten suuri osuus pyöräkannasta on laittomia, tieliinkenteeseen kelpaamattomia, epäkuntoisia tai muuten vaarallisia? Jos slipari viritykset ja laittomat kilpikulmat lasketaan pois niin varmaan aika marginaalisen pieni osa, uskallan mutulla näin väittää. Miksi sitten "rankaista" koko porukkaa?

    Päästöt/Melu. Ok, tämä ehkä hyvä pointti. Toimiiko kuitenkaan käytännössä. Ei toimi. Laittomat sliparit vaihdetaan pois leimalle ja ruiskun kartat palautetaan tehdasasetuksiin. Ennen muinoin vaihdettiin Escorttiinkin kone keulille katsastukseen.

    Mikä hyöty katsastukseta sitten on? Emt. kertokaa nyt joku viisaampi..

    Ja kuten tuossa aiemmin pelkkänä heittona sanoin; mopoissa, piikeissä ja traktoreissa olisi huomattavasti paljon enemmän syynättävää konttorilla. Yhtälailla nekin meidän seassa liikkuu.


    Ps. oman pyöräni uskaltaisin konttorille viedä koska tahansa (saattaisi jopa mennä läpikin)
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  24. #24
    Lainaa (seppo02 @ Syys. 28 2007,14:02) kirjoitti
    Eiköhän tuo katsastus olisi hyvä asia, saataisiin liki omatekoiset prätkät pois rumentamasta maisemaa ja porukka ajelemaan uudemmilla ja ennenkaikkea turvallisemmilla pyörillä.
    Ei ne "hienosti soivat" kisaputket ja itsetehdyt muutokset lokasuojiin, katteisiin ja alustaan kaikkien mielestä ole hienoja ja toimivia....
    Katsastus pelkästään esteettisten asioiden takia on turhaa ja vaikeaa ja veikkaanpa, että veteraanipyörillä ja omavalmisteilla ajetaan suhteessa vähemmän mällejä kuin uusilla pyörillä.

    Sitäpaitsi vanhat ja omatekoiset ovat huomattavasti mielenkiintoisempia kuin ns. kilotavara.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  25. #25
    Lainaa (JJJ @ Syys. 28 2007,13:18) kirjoitti
    Vanhempien vehkeiden omistajat saavat olla levollisin mielin kunhan desibelit ja e- hyväksyntä on kunnossa. Tosin viimeisimmän huhun mukaan pelkkä e- hyväksyntä ei riitä, vaan pitää olla e9 merkki. Viisaammat voivat kertoa lisää.
    Ennen 1.1.199x (1 tai 2) käyttöönotetuissa ei tarvitse olla E-merkintää. Näin muistelen. Korjatkaa toki jos muistan väärin.
    Koitan kaivella jos löydän mistä olen tämän saanut päähäni.
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
  26. #26
    Lainaa (seppo02 @ Syys. 28 2007,14:02) kirjoitti
    Eiköhän tuo katsastus olisi hyvä asia, saataisiin liki omatekoiset prätkät pois rumentamasta maisemaa ja porukka ajelemaan uudemmilla ja ennenkaikkea turvallisemmilla pyörillä.
    Ei ne "hienosti soivat" kisaputket ja itsetehdyt muutokset lokasuojiin, katteisiin ja alustaan kaikkien mielestä ole hienoja ja toimivia....
    Hyvä Seppo, juuri näin, pienet tälle!

    Mielepide on kuin persereikä, joten sinullakin on sellainen. Voitaisiin kaikki ajella vaikka Opel Astralla, ne kun on Seppojen mielestä toimivia ja turvallisia vehkeitä..

    Yleensä noissa rakennelluissa on turvallisuustekijoitäkin paranneltu (alusta, jarrut). Seppojen omat ajotaidot tahtoo monesti olla vähän niin ja näin..
  27. #27
    Lainaa (SamiN @ Syys. 28 2007,13:10) kirjoitti
    Miten suuri osuus pyöräkannasta on laittomia, tieliinkenteeseen kelpaamattomia, epäkuntoisia tai muuten vaarallisia? Jos slipari viritykset ja laittomat kilpikulmat lasketaan pois niin varmaan aika marginaalisen pieni osa, uskallan mutulla näin väittää. Miksi sitten "rankaista" koko porukkaa?
    En ymmärrä logiikkaasi, minkä ihmeen takia "slipari viritykset ja laittomat kilpikulmat" pitäisi laskea pois laittomuuksista? Juuri noitten takiahan katsastus koetaan tarpeelliseksi, koska ne on niin yleisiä!

    Uskaltaisin jopa väittää, että jos nuoret kollit ei niin innokkaasti harrastaisi "slipari virityksiä ja laittomia kilpikulmia" ja minnekään näkymättömiä mikroskooppisia vilkkuja, niin kukaan tuskin huutelisi katsastuksen perään. Eiköhän tämä asia ole vähän niinkuin itse aiheutettu harmi.
    Life's pretty straight without motorcycling
  28. #28
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (Agentti @ Syys. 28 2007,15:03) kirjoitti
    Uskaltaisin jopa väittää, että jos nuoret kollit ei niin innokkaasti harrastaisi "slipari virityksiä ja laittomia kilpikulmia" ja minnekään näkymättömiä mikroskooppisia vilkkuja, niin kukaan tuskin huutelisi katsastuksen perään. Eiköhän tämä asia ole vähän niinkuin itse aiheutettu harmi.
    Niinpä; turhan usein porukat kusee omat hommansa ja sitten vingutaan. Poissa silmistä, poissa mielestä...
    Dirty Nasty Furriner
  29. #29
    Lainaa (TripleTwin @ Syys. 28 2007,14:33) kirjoitti
    Lainaa (seppo02 @ Syys. 28 2007,14:02) kirjoitti
    Eiköhän tuo katsastus olisi hyvä asia, saataisiin liki omatekoiset prätkät pois rumentamasta maisemaa ja porukka ajelemaan uudemmilla ja ennenkaikkea turvallisemmilla pyörillä.
    Ei ne "hienosti soivat" kisaputket ja itsetehdyt muutokset lokasuojiin, katteisiin ja alustaan kaikkien mielestä ole hienoja ja toimivia....
    Katsastus pelkästään esteettisten asioiden takia on turhaa ja vaikeaa ja veikkaanpa, että veteraanipyörillä ja omavalmisteilla ajetaan suhteessa vähemmän mällejä kuin uusilla pyörillä.

    Sitäpaitsi vanhat ja omatekoiset ovat huomattavasti mielenkiintoisempia kuin ns. kilotavara.
    mitä tarkoitetaan liki omatekoisella prätkällä? omavalmistetta? omavalmisteet rakennetaan nykyisten asetusten sekä lakien puitteissa ja niihin suoritetaan normaalisti rekisteröintikatsastus suurennuslasia käyttäen. uudet ja ennenkaikkea turvallisemmat pyörät -ainakin minun mielestäni- saa monen kuljettajan tekemään pyörästään vaarallisimman joukkotuhoaseen (hetkellisesti ainakin) kääntämällä sitä kahvaa railakkaammin. se, mikä maisemaa rumentaa, on samanlaisten pyörien kirjo. eli enemmän erikoisuuksia katukuvaan kiitos.

    jokainen joka pyöräänsä huollattaa merkkiliikkeessä, luottaa siihen merkkihuollon velvollisuuteen tarkastaa pyörä niin että se on omistajalleen ja turvalline. sitten koulutetaan olemassa olevat katsastusmiehet isolla rahalla ymmärtämään moottoripyöristä se vähiten olennainen asia, varsinkin jos pyörätaustaa ei katsarilla ennestään ole niin tässä tulee taas merkkihuollon ja katsastusmiehen välinen mahdollinen ristiriita joka ruuhkauttaa katsastuskonttorit ja merkkihuollot entistä rajummin. tämä näkyy taas katsastuspalveluiden hinnan noususta, kun koulutetaan ja hankitaan uusia laitteita että katsastuksen voi suorittaa.

    jokatapauksessa, rahaa meiltä motoristeilta vedetään kun annetaan äkkipikainen syy johon asiasta tietämättömät saadaan uskomaan jollain heppoisella perusteella ja näkemään asiat toisin kun ne todellisuudessa ovat.

    mitäs tämä katsastus tulisi tohon 50€:n maksuun sisältämään?
    päästöt?
    melunmittaus?
    E-merkinnät, CE-merkinnät ja rekisterikilven oikea kulma?
    jousituksen kuntoisuustesti?
    valonsuuntaus?
    jarrutesti/palojen tai jarrukenkien kuluneisuus?
    tappokatkaisijat/merkkivalot/äänimerkin toiminta?
    renkaiden kunto?
    sekä tietystä ryhmästä täydellinen vaihdettujen/modifioitujen osien prosenttitarkistus ilman erillistä pyyntöä?
    sekä tietty tämä boksin tarkistus?
    sitten vielä eri vuosimallien vapauttavat normit ja pykälät, eli onko katsastusmiehellä mielenkiintoa ottaa toimiston autodata-raamattu käteen ja etsiä sieltä tietyn vuosimallin faktat? tuskimpa, koska katsastus menee ohjelman mukaan joka saa olla vaan tietyn hetken pituinen ja tämä siksi että enemmän katsastuksia/päivä=enemmän rahaa..

    mielestäni hölmöä että hölmöilystä säädetään lakeja ja asetuksia jotka eivät välttämättä ole sitä mitä loppupelissä ajettiin takaa.

    jos tämä taas menee läpi, olisi suotavaa myös että joka helvetin suotraktori ja optimistijolla katsastetaan, koska nekin voivat aiheuttaa vaaratilanteita kuskinsa hölmöilyn takia.

    Ugh, vituttaa.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  30.  
  31. #30
    Lainaa (SamiN @ Syys. 28 2007,14:34) kirjoitti
    Lainaa (JJJ @ Syys. 28 2007,13:18) kirjoitti
    Vanhempien vehkeiden omistajat saavat olla levollisin mielin kunhan desibelit ja e- hyväksyntä on kunnossa. Tosin viimeisimmän huhun mukaan pelkkä e- hyväksyntä ei riitä, vaan pitää olla e9 merkki. Viisaammat voivat kertoa lisää.
    Ennen 1.1.199x (1 tai 2) käyttöönotetuissa ei tarvitse olla E-merkintää. Näin muistelen. Korjatkaa toki jos muistan väärin.
    Koitan kaivella jos löydän mistä olen tämän saanut päähäni.
    1.1.1992 ennen rekisteröidyissä ei tarvitse olla mainintaa päästöistä, eikä sitä eeee-leimaa, eikä vaadita vaatimustenmukaisuustodistusta tuotaessa ulkomailta, eikä tarvitse mittauttaa päästöjä laitettaessa vapariin vaikka turboahdin.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen