Olen hankkimassa ensimmäistä pyörää ja tulin iskeneeksi ihan vahingossa silmäni Ducatin 695 Darkiin. *
Miten mahtaa onnistua pieneltä 160cm aloittelijalta tuollaisen käsittely? Ilmeisesti peli on kuitenkin suosittu naisväen keskuudessa?
Kerrotteko omia mielipiteitänne miten on tuollaisen kanssa vörkkinyt ja onko jotain erityistä mitä pitäisi tietää ennen kuin lyö kaupat lukkoon? *![]()
No koitappas istua päällä, onko ihan mahdottoman korkea?
Monstereihin saa, mallista riippumatta, madalletun satulan jolla lyhyempien ihmisten on helpompi hallita mopoa paikallaan seistessä.
Ajaessa riittää että jalat yltävät jalkatapeille;)
Ajaminen lienee tuolla suht samanlaista kuin muillakin saman kokoisilla. Mutta kuten sanot, pikku Monsterit ovat suosittuja etenkin naisten keskuudessa.
Monsteri on kyllä matalimmasta päästä pyöriä ja mun mielestä penkin muotoilukin on sellainen että jalat yltää maahan aika hyvin. Ekaksi pyöräksi mitä mainioin.
Ja se ulkonäkö...Sopii naisen alle jotenkin erinomaisen hyvin...
Istuinkorkeus 77cm ja kuivapaino 168kg. Ei tarvi isoa ihmistä käskyttämään. Jos 695:een päädyt, niin pyydä laittamaan heti 14 hampainen eturatas ja Performance kitti ( Termignonin putket + Performance ECU + avarampi ilmansuodatin ). Performance kitti tulee ainakin tällä hetkellä edullisemmaksi kuin "itse rakantamalla". Pyörä on tehdasasetuksilla sen verran laihalle säädetty, että jotain sille kuitenkin tulee tehtyä. Jos 695:een päädyt niin saat tosi helpon ja hauskan pyörän. Eikä kovin helposti tule tarvetta vaihtaa isompaan. Ei mikään tykki, mutta toimiva kokonaisuus.
Sallituissa nopeuksissa ajoasento takaa sen että välttämättä ei pleksiä tarvita, joten suosittelen nekin rahat käytettävän tuohon DP kittiin.
Monster M695 > Triumph Sprint ST
Paljonko tuo Ducatin Performance kitti maksaa ko. pyörään? Onko setissä pelkät putket, vai myös avarammat pakosarjat?
Taitaa pyöriä 1200-1300€ luokissa. Putkia pelkästään turha vaihtaa, ei taida toimia kunnolla, lamdan takia.(Finnpaso @ Syys. 27 2007,20:36) kirjoitti
Monster 1100S in red
Vespa Primavera -68
Helkama Major -69
ex
-Kawasaki KX 125
-MS2R1000
-MS4
Hailacilla on vielä pari kappaleltta 695:n DP kittiä hintaan 895 e. Mikä on edullinen hinta, jos miettii mitä hiilikuitupöntöt, ruiskunohjausyksikkö (PCIII tai RB) ja vapaavirtaussuodatin maksavat erikseen ostettuna. Kitissä on pelkät pöntöt, ei avarampia putkia.
ja sitten vielä syystarjouksia päälle!!
http://www.ducati.fi/syystarjous.html
Tosin jos tuo DP kit on jo alennettu, siitä ei enää tipu lisää.
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
895€ on ihan kohtuullinen hinta koko setistä, JOS savupiiput on hyvälaatuiset(kuten Termarit yleesä ovat), eikä mitään kuttaperkkaa ja jos ko. ECU on tehty/ohjelmoitu juuri kyseisille putkille ja suodattimelle(kuten ilmeisesti on). Tosin olisin itse kiinnostunut dynokäppyröistä ennen kitin asentamista ja sen jälkeen, jos olisin moista hommaamassa.... *![]()
tossa se nyt sitte seisoo katoksessa iskän Jammun vieressä ja arvatkaas kumpi on paremman näköinen *
Pari tuntia on tullut harjoiteltua ja molemmat kämmenet kipeänä ja punaisina mutta ei se mitään. Kivaa oli. Pyörä on madallettu vakiosta sen minkä sai, mutta taitaa tulla nosto eteen sitten kun on vähän oppinut paremmin ajelemaan. Pitää ottaa vielä omaharjoituksen lisäksi muutamia ajotunteja niin eiköhän se siitä...
Katteen tilasin muttei ehtinyt vielä toimitukseen. Viima käy hyvin joten pari nopeaa vinkkiä on tervetulleita asustuksen suhteen. Huomenna lauantaina ne pitäsi kyllä saada ettei tule vilu. Millä merkillä voisi löytyä hyvinistuvia ja laadukkaita naisten mp-asuja?
Ei ihan mun tapaus, mutta mun eka oli 650 GR, jota ennen en ollu ajanut yhtään(vanha ajokortti juusii).Ostin vaan ja aattelin et ei toi ole sen kummenpaa ku polkupyöräily.
Niinku ei oikeestaan olekaan, pikku maalaisjärkee alkuun mutta ei siinä mitää, nyt on jo ties kuinka mones pyörä.
en tosin ole lyhyt, enkä nainen,....mun ongelmat on päinvastoin, liian pitkä melkeen mihin vaan
edit,...siis mun pointti on se, että osta jos jalat maahan yltää, ja sen jälkeen tiiät paremmin mitä haluat??
<p>gubbe</p>
No onneks olkoon! Hyvän pyörän valitsit(Siri66 @ Syys. 28 2007,22:44) kirjoitti
Ei muuta kuin malttia harjoitteluun ja mukavia kilometrejä! Joo, ei epäilystäkään kumpi on paremman näköinen![]()
Kuten jo tossa ekassa viestissäni kerroi, olen todellakin aivan vihreä näissä hommissa. Autoihmisiä tässä enimmäkseen ollaan oltu. Kerrotkos mikä on tuo kitti ja mitä etuja siinä on - eli käytännössä mikä on sen tarkoitus? *(pekkaT @ Syys. 27 2007,11:45) kirjoitti
Rohkenen nyt näitä täällä kysellä, kun en tiedä prätkistä yhtään mitään *eikä isännän pyörä kauheesti ole (ennen) kiinnostanut...
p.s. ei kysyvä tieltä eksy
Ducati Performance kitti pitää sisällään Termignonin äänenvaimentajat, Ducati Performance ECU ( ruiskun toimintaa ym säätelevän yksikön ) ja tehokkaamman ilmansuodattimen. Tarkoitus on moisella virityksellä lisätä tehoja. Äänet saa kaupanpäälle. Tehonlisäys tuntuu eniten alaväännön lisäyksenä, mikä parantaa pyörän ajettavuutta arkiajossa. 695:n kohdalla lisänä tulee toimivampi bensa/ilmaseossuhde, koska tehdasasetuksilla pyörä käy kovin laihalla ( niinhän kaikki uudet pyörät tällä hetkellä ). 14 hampainen eturatas parantaa myös ajettavuutta muuttamalla välityksiä niin, että ne tuntuvat sopivan paremmin kaupunkiajoon ja suomalaisiin nopeusrajoituksiin.
koko ilta on nyt tultu ajeltua siellä täällä, yht. n. 120km. Vannoin etten kehille mene, mutta siellä sitä tuli ajeltua muun (onneksi vähäisen) liikenteen joukossa. Nyt jo tuntee aika hyvin pyörän, mutta tosiaan hiljaisessa vauhdissa on vähän vaikea välillä taiteilla sen kaasun kanssa. Kaipa tuo kitti tulee ajankohtaiseksi kunhan tästä ensibänkrottista selviää.
Tämä on kyllä minulle tehty! *
Nyt äkkiä nukkumaan että pääsee heti aamulla uudelleen ajelemaan![]()
Hiljaisilla nopeuksilla ajamiseen auttaa kyllä tuo 14 hampaisen eturattaan ( 15 hampaisen sijaan ) asentaminenkin tosi paljon. Voit tällöin käyttää korkeampia kierroksia hiljaisilla nopeuksilla. Hintaa tulee tuollaiset 20e, joten eiköhän siihen ole varaa Monsterin jälkeekin.
Kiva, etta tykkaat. Itse hieman pienempi kuin sina, ja sellaisella ajellut jo noin 12k km taalla saarivaltakunnassa, seka tehnyt Italian kierroksen. Siihenhan se oli omiaan.
Itse en ole viitsinyt tehda mitaan 'parannuksia', hyvin olen parjannyt ilmankin. Pyoraa ei edes madallettu minulle, hieman oli liian korkea alussa, mutta olen tainnut puolentoista vuoden aikana kasvaa pari senttia, nyt tuntuu sopivalta koolta.
Onnittelut uuden ducatin johdosta.
Vaatetuksesta, vaimo hankki mp-asun roadrunner housut ja flirt takin.
Housuilla voi jopa oleskella jonkin aikaa, ovat kuulemma mukavat, ei tarvii aina olla vaihtohousuja mukana kun jonnekkin lähtee. Takkikin on naisellisen näköinen ja piristävän värinen.
Mun mielestä hyvännäköinen kokonaisuus.
Kiitos vinkeistä.
Seuraavaksi kysyisin onko mitään tehtävissä kytkinvivulle kun käsi on pieni, niin ei meinaa saada vilkkua vasemmalle päälle. Hiljaisessa risteysnopeudessa kytkintä on pakko käyttää jatkuvasti ja sitten ei yllä kunnolla vilkkuun. Vilkun vipua on helppo työntää oikealle, mutta vasemmalle vetäminen on tosi hankalaa ellei mahdotonta. Saako kytkinvipua säädettyä lähemmäs kahvaa tai saakohan vilkkuvipua mitenkään muotoiltua paremmaksi. *![]()
Tää on kans kääpiö ja Pasoon tullu viriteltyä vaikka mitä elämää helpottavaa... kytkinkahvan säätö on simppeliä ja sit kun käännät sitä vilkkuvipstaakiesinettä ylöspäin nii peukalo yltää paremmin![]()
maxiskootteri
-Punainen on edelleen väreistä nopein -
Heips!(Siri66 @ Loka. 01 2007,22:02) kirjoitti
Voi olla hankalaa kun sormet eivät oikein ylety. Kokeile ja kylmäharoittele erilaisia juttuja joissa opit sujuvaksi moottorijarrutuksen, kytkimen sisäävedon, vilkun lipsauttamisen päälle kanssa ennen kuin vedät kytkinvivun sisään etc.
Kyllä se siitä lähtee, mutta vaatii monessa asiassa vain harjoittelua.
Nyt kun olet sen Ducatin hankkinut, niin tietysti voi jälkikäteen sanoa, että ainiin onhan siinä fillarissa yksi huono puoli. Nimittäin se kytkin on hieman jäykkä, mutta kyllä siihen tottuu kun harjoittelee
Ei vaan, käsittääkseni näissä uudemmissa möröissä se kytkin on kevyempi käyttää mitä se oli vielä muutama vuosi sitten.
ja sitten kun vaihtaa jonkun hienon billet-työsylinterin sinne lohkon kylkeen, niin johan on herkempi. Niissä on yleensä isompi mäntä, niin tarvittava puristusvoima on pienempi. Näin ainakin minun MPL:ssä.(markku33 @ Loka. 02 2007,01:51) kirjoitti
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Yks, mikä saattais helpottaa, ni olis säädettävät kytkin- ja etujarrukahvat. Ei tosin ihan suoraan tuohon "vilkun kytkinjuttuun", mutta kytkin ja jarrukahvojen säätämiseksi sopivaan "etäisyyteen" jos on pikkuset/hennot/sirot/nätit, ym...naikkosen hyppyset.... Olettaakseni sellaset säädettävät käyvät myöskin kyseiseen mörköön, koska käyvät hyvin moneen eri Ducati malliin, kuten ainakin 750 Pasoon, 907IE:een ja ST4s:seen. Mulla sellaiset ja hyvin pelittää... Löytyy ainaskin Staine Dinseltä saksasta ja Ducati dealereilta ja vaikka ties mistä....muistaakseni jotakin 70€ paikkeilla/kpl, mutta tämä hinta on vain muistikuvaa omista hankinnoistani... *
Terve vaan kaikille! Nyt iskän jammu meni vaihtoon ja duku tuli tilalle! *(Siri66 @ Syys. 28 2007,22:44) kirjoitti
Ei kyl monsu vaan 1098!
Ens viikolla tulee termin täysränni kiinni, kunhan Ahveniston reissu on heitetty ja sit on mölyt kohdallaan...
Ja naapurit tykkää...![]()