Tankkilaukku estää tankkiin nojailun ja satunnaiset katteen taakse kyykistymiset. Mikä on hyvä tapa ottaa 8-15 litraa kamaa mukaan kusiaisella kyykyllä? Miten noi tavararullat saa kätevästi ja hyvin kiinni?
"For a 1,600MW (nuclear) unit, that means a construction cost of up to €5.6bn. We see very little prospect of these costs falling and every likelihood of them rising further."
-Citigroup Global Markets, 2010
Jos ei tavaraverkot viehätä (mikä on ehkä kätevin vaihtoehto), niin sitten tämmöinen:
Tulee neljällä koukulla kiinni. Aika pieni on, eli ei tunnu ajossa ollenkaan.
LINKKI_Tuotesivulle
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Vaikka ajankin matkalehmällä, niin en tykkää yhestäkään taka- tai sivulaukusta.
Nyt olen reissuilla käyttänyt kuorman sidontaverkkoa ja kassia.
Tavararullaa kans pohtinut... Vielä en ole löytänyt itseä miellyttävää takapenkin päälle saatavaa laukkua.
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Mulla on perus kapan tankki laukku, todella asiallinen,mahtuu tavaratkin . Muunneltavissa pienestä isommaksi (korkeammaksi).
Tolla VENTURALLA
on tollaisia takaistuimen laukkuja. Mulla on joskus ollu isompi telineeseen tuleva Venturan laukku. Se oli kiva kun sen sai takaistumelle, jos ajoi yksin, ja toisinpäin, jos oli kyytiläinen. En kyllä muista mistä ostin, UK:sta, mutta kauppias on unohtunut.
Kaksi muovipussia päällekkäin ja tavaraverkko päälle. Sillä on kulkenut ja hyvin on pysynyt kyydissä. Helppo muotoilla kulloiseenkin kuljetustarpeeseen, ei maksa paljon ja tyhjän kokonaisuuden saa tungettua jopa kusiaisen CBR:n asiakirjasäiliöön.(whosia @ Syys. 25 2007,15:32) kirjoitti
Tavaraverkon voi korvata myös sukkahousuilla, rohkeasti vain kyselemään ohikulkevilta neitokaisilta lainaksi.![]()
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Oon pitänyt reppua tuommoisen rullan sisällä. Ihan toimiva systeemi. Yhdellä kuormaliinalla kiinni, ja pysyy +200 vauhdeissa mukana.
edit: hintaa oli 5ekua.
Itse pohdin tuota samaa kesän alussa ja päädyin tämmöiseen:
Rearbag
Ei ole haitannut menoa missään vaiheessa, ei edes yli 200km/h nopeuksissa (baana). Tuo vetoketjulla laajennus tekee siitä
suht monikäyttöisen, saa tarvittaessa vähän isommankin määrän vaatteita tms. mukaan.
Ehdottomasti parhaita ostoksia tähän asti. RM-Heinolta hankittu.
GSX-R1000 L0
GSX1300R Hayabusa K9
CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
GSX1300R Hayabusa K8
CBR600F4i 2003
"It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
Mulla on kans ollu 2 kesää tuo Rearbag ja on kyllä tosi pätevä. Hyvin pysyy kyydissä vielä 250km/h vauhdissa.(Sagitta @ Syys. 25 2007,16:44) kirjoitti
https://www.mprengas.fi
Paljonkos tommonen Rearbag mahtaa maksaa?(jeppe56 @ Syys. 25 2007,21:00) kirjoitti
Näytti olevan kuitissa 120 euroa.(vahvajussi @ Syys. 25 2007,21:33) kirjoitti
GSX-R1000 L0
GSX1300R Hayabusa K9
CBR600RR 2010 Leyla Special Edition
GSX1300R Hayabusa K8
CBR600F4i 2003
"It sits there and stares back at you. And the longer you do that, the more it speaks to you."
Tuossa rearbagissa voisi olla ideaa. Huomasin kanssa että tuo tankkilaukku madallettujen cliparien kanssa ei oikein pelaa, sitä vähän niinkuin makaa sen laukun päällä kädet suorana. Pitänee pistää myyntiin ja hankkia tuollainen takakassi. Tai sitten ajella pidemmät matkat autolla pyörä kärryssä...
Tankkilaukun karttatasku pelkästään puolestaan toimii hyvin avaimille, lompakolle ja puhelimelle. Varsinkin kun uudessa nahkapuvussa ei ole enää taskuja lainkaan.
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Pitää kait tommonen bagi hommata.Mä en siitä tankkilaukusta kans tykkää yhtään, ja sillä kun saa naarmujakin. En oikeen nää sieltä mittareitakaan. Ihan kun jonkun turvatyynyn päällä makailis.
Täällä kans erittäin tyytyväinen Rearbagin omistaja.Täysin vedenpitävä ilman erillistä sadesuojaa, käytännölliset sivutaskut pikkukamalle(röökit, lompakko, ym.), ja pysyy paikallaan hyvin vauhdista riippumatta.
![]()
![]()
Maksoin Heinolle siitä 99 egee. Nyt oli jo kolmatta kesää käytössä.
Hyvin monet tankkilaukut saa kätevästi takasatulalle, monessa tulee mukana kumilenksut jolla saa hyvin sidottua kiinni.![]()
Eipä sitä lapsena tienny miten mukavaa aikuisena voi olla.
en muista merkkiä, mut on tehty juuri ärrä pyörille
kun seat cover poistaa ja laittaa takapenkin paikoilleen, niin
kiinnitysalusta tulee sinne alle, ja takalaukku kiinnitetään vetoketjulla tuohon.
On veden pitävä, hyvin muotoiltu, eikä haittannee esim keulimista ;)
eikä ollut kovinkaan kallis
Suzuki GSX 1100 F -89
Suzuki GSX-R 1000 K4 LE -05 x2
KTM Super Duke -06
Kawa Z1000 -08
Vedenpitävä reppu tavaraverkolla takasatulalla on ollut kyll ihan soppeli mulle. On kyll yleensä tankkilaukkukin jossa semmosta tavaraa jota voi tarttee kesken matkan ja repussa sitten majoitusreleet ja vaatteet ym.
- Suzuki Bandit GSF1200N -
Itellä on ollu käytössä Oxfordin Humpback mallinen Tankbag/Tailpack.. Eli sama laukku käy tankille ja takasatulan päälle eripohjalla. Hyvän näkönen, kohtuullisen tilava (laajentuvat) ja muutenki toimiva tuote. Suosittelen.
Ja pysyy hyvin kyydissä +200 vauhdissa.
Oxford Humpback
GAAAAAZ!!!!
TÄLLAISEN ostin....perkele tolla 39,90 hinnalla....no kotiin kuljetettuna oli sen 54€. Helvetin hyvä laukku.
CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
Noissa tailbageissa o se ongelma, että ovat liian pieniä tai suuria ja aina aika hintavia niitten käyttöarvoon suhteutettuna. Ite oon suosinu ihan perus vedenpitävää sailorsäkkiä jota saa alle kympillä jopa mopoliikkeistä. Sen saa rullattua aina sopparin kokoseks ja se vaan mustekalalla, verolla tai liinalla kiinni mopon perseen päälle. Tietty jos haluat näpsäkän näköisen laukun jossa o kivoja vetskareita ja muuta sälää, ni sit vaan tailbagin ostoon.
Tonne matkasäkkiin mahtuu tarvittaessa vaikka teltta ja makkarikin mukaan, itellä pienempi kuorma o pysynyt kiinni yli 250 kmh nopeuksissaki, joten ite voin kyl suositella tota kybän ratkaisua.
Heinäpään Härkä, zx-10r
Jep mulla myös ollut matkasäkki minkä köytän tavaraverkolla kiinni, kestää kovissakin vauhdeissa paikallaan (vaikka aina välillä pitää kokeilla/kurkkia onko se laukku vielä mukana kun en usko). Vetoisuus 50L, siihen vielä pieni tankkilaukku lisäksi + mahdollisesti reppu niin mahtuu kivasti tavaraa kyytiin.
tähän tyyliin
Eihän se hieno ole mutta halpa ja toimiva ratkaisu
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
itte ostin viimevkl motonetistä tavaraverkon ku joutuu joskus toista kypärää kuskaamaa mukana ni sillä kulkee hyvin ku laittaa takanekille tavarat ja verkko päälle. hintaa huimat 3.20€
600rr
Pieni kamamäärä kulkee mukavasti kyykkymiehen köntissä. Varottava kuitenkin ettei kama putoa, jos joutuu menemään oikein paljon kyykkyyn.
+1(factoryrider @ Loka. 04 2007,16:05) kirjoitti
Itekki ostin saman kapistuksen viime viikolla. Jo kolme kaveria sanonut, että ostaa samanlaisen. Kulkee aina mukana satulan alla.
Heti ekana iltana maksoi itsensä takaisin, kun salilta tullessa kävin kebabit ostamassa. Ei muuta ku takapenkille ja verkolla kii![]()
CBR 600F '99 --> Triumph Daytona 675 '06
Tällä ollu Ducatissa kamat kii alkuun jätesäkki-mustekalasydeemillä, sittemmin hankin tavaraverkon ja toisenkii, sitte rullattavan säkin ja vimosin ostos ol Heldin pehmeet sivulaukut... Elikkä nythää mulla on matkalehmäkyykkyMut ainakii seuraavaan kokkariin saap mukana vietyä tarpeeks kaljaa
![]()
maxiskootteri
-Punainen on edelleen väreistä nopein -
Minulla on tankkilaukkuna Oxfordin "Exp. Tankbag" ja takana "Deluxe Tailbag"
Noihin mahtuu aika hyvin tavaraa. Molemmat toimii myös reppuna tarvittaessa. Molempia voi myös kasvattaa isommaksi vetoketjua löysäämällä.
Tässä laukut pärrässä kiinni. Tässä toinen kuva, kun takalaukku on sadesuojan alla. Mukana tuli parit remmit (ja tarrat kiertää vielä takapenkin alta) mukaan. Tankkilaukku on magneeteilla. Laitoin vielä varmuuden vuoksi parit lisä mustekalat, että pysyy laukku kiinni ajossa. Itte tykkään pitää tankkilaukkua, niin siihen voi vähän nojaillakkin pitemmillä matkoilla.
En tiedä muista, mutta itse hommasin pienelle tavara määrälle hyvän selkärepun. Kaikki remmien päät saa päätettyä, joten mikään ei läpätä, mikä noissa repuissa kai on se ärsyttävin ominaisuus. Ajossa en sitä huomaa ollenkaan ellei vauhtia ole reilusti yli rajotusten. Veikkaisin että noi takana olevat laukut haittais enemmän. En oo kokeillut, joten en asiasta mitään tiedä, enkä kokeile.Tilavuus on 10L ja mukaan saa 3L nestettä jos tahtoo. Todella laadukas reppu. Tyyris, mutta eihän köyhällä ole varaa ostaa halpaa. Jos kyykkyyn lyö laukut tai jotain muuta viritystä taakse tai eteen, niin sama jos pistäis Ferrariin suksiboxin katolle.Eli ei viehätä ainakaan mun silmääni. Mielipiteitä on toki yhtä monta kuin kuskeja. Reppu löytyy tuolta *http://www.operator.fi/index.php?target=products&product_id=1875
Tankkilaukussa yksi hyväkin puoli. Kokkareista krapulassa kotiin ajellessa sen päällä on hyvä lepuuttaa niskoja. Leuka laukun päälle ja rentoa kurvailua. Tollanen satulan päälle laitettava laukku pitänee laittaa hankintalistalle.
Itse havaitsin kesän reissulla näppäräksi kaksiosaisen tankkilaukun jossa matalampi osa (n. 5cm) oli asianmukaisesti kiinni tankissa häiritsemättä ollenkaan röhnötystä tankin päällä mutta mahdollistaen esim. kartan luvun näppärästi, ja korkeampi osa oli sitten takasatulalle köytettynä verkolla. Parin viikon tavarat mahtui mukaan näppärästi ja pysyivät mukana siinä vauhdissa mitä k2 ylipäänsä kulkee. Omaan kokemukseen pohjautuen muutoinkin takamatkustajan paikalle köytetty säkki ei kovassa vauhdissa pyri ollenkaan pois kyydistä vaan painaa vain kevyesti kuskin selkää vasten. Tietty se kannattaa olla kunnolla kiinni ettei tipu kiihdytyksissä tai siinä kun mopo keulii väkisin koko ajan kun on niin paljon painoa takana...
paskakuski (vai paska kuski?)
Myös Bagsterilla näkyy olevan mallikohtainen takalaukku.
Edellisessä pitkässä reissussa omat kamat meni 22-litraiseen tankkilaukkuun, mutta seuraavassa reissussa ajattelin mennä pienellä tankkilaukulla ja pienellä takalaukulla, joku 10 + 15 litraa olisi kukaties ihan passeli. Tohon Bagsterin takalaukkuun mahtuisi tosin kaikki.
1000