Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    On ollut aika makoisa laite tuo uusi gixxer kurvailla mutkateillä. Kilsoja on kerääntynyt jo sen verran, että alkuperäinen takarengas alkaa olla vaihtoa vailla. Yllättävän nopeasti on sulanut.

    Millaista rengasta siihen kannattaisi laittaa? Ajo pääasiassa sporttista mutka-ajoa, jonkin verran kestävyyttäkin saisi löytyä.
  2. #2
    Lainaa (Spinning @ Syys. 27 2007,12:09) kirjoitti
    On ollut aika makoisa laite tuo uusi gixxer kurvailla mutkateillä. Kilsoja on kerääntynyt jo sen verran, että alkuperäinen takarengas alkaa olla vaihtoa vailla. Yllättävän nopeasti on sulanut.

    Millaista rengasta siihen kannattaisi laittaa? Ajo pääasiassa sporttista mutka-ajoa, jonkin verran kestävyyttäkin saisi löytyä.
    Mikä se alkuperäinen kumi on ollut? Siis koko, tyyppi jne.

    Samankokoinenhan sinne kannattaa ehdottomasti laittaa, mutta sitten noissa profiileissa tuntuu olevan eroa. Mulla oli Pirellin Diablo edellinen, se on semmoinen "V":n muotoinen, kun nykyinen Metzler on enemmän "U". Yllättävää kyllä, eron huomaa ihan käytännössäkin, eli kerrankin eroa on muuallakin kuin mainosbrosyyrin teksteissä.

    Diablo oli jämäkämmän tuntuinen kantattava, tuo MEZ on erilainen, en sano että huonompi..
  3. #3
    Hiuksenhienoja erot taitavat olla mutta omana mielipiteenä: Pirelli Diablo on aika hyvä kompromissi pidon ja kulutuskestävyyden kannalta.
    Yamaha RD125 -74 -> Honda VT750C -98 -> Suzuki GSX750F -00 ->Honda CBR 1100 XX -01 -> *Kawasaki ZX-6R -06 ->Honda CBR 1000RR Fireblade -08

    'Boredom is a big killer of men'
    Buster Martin, 100, Britain's oldest worker
  4. #4
    Itsellä on Diablot alla, ainakin näin viileällä tuntuu olevan kiitettävästi pitoa samanlaisessa ajossa.
    "vastaava" Metzleriltä taitaa olla tuo Sportec M3. Ja Metzlerhän on Pirellin oma merkki eli pitäisi olla laatukamaa. Hinnoissa ei taida olla montaa eurua eroa joten kait se on se ja sama kumpi siellä on..
    ---------------------------------------------------------------------------
    Yamaha Vmax '85 -> Kawasaki Z750 '04 -> Suzuki GSX-R 1000 '03 -> Honda CB1000R '08 -> Suzuki GSX1300R Hayabusa '03
    Hayabusa K3(For Sale) & KTM LC4 Supermoto
    ---------------------------------------------------------------------------

    Myydään CB1000R osia:
    -Alkuperäinen äänenvaimennin sekä katti.

    Muuta:
    -Kirkas kypärän visiiri, AGV, käy AINANKIN GP-PRO malliin!
  5. #5
    Diablon tyyppinen rengas voisi olla aika lähellä optimaalista tarpeita ajatellen. Liikkeessäkin sitä tarjottiin, kun soittelin.

    Mistä muuten renkaita saisi edukkaimmin alle asenneltuna pk-seudulla?
  6. #6
    Michelin Pilot Power 2CT. Ainakin omassa k5 kuussatkussa on kestänyt Diabloa paremmin ja pitoa löytyy polvi maassa radalla kanttailuunkin.
    ex. YZF-R6R -06 kilpuri
    ex. GSX-R600 -05
    ex. ZX-9R -96
    ex. GSX600F -00
    ex. RD125LC -83
  7. #7
    Ratavastaava
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2007
    Tampere
    MotOrg ry jäsen
    Metzlerin sportec M1 kesti itellä takana 9600km ja oli kyl tosi hyvän tuntunen rengas kaikenlaisessa ajossa. Nyt alla PilotPower, hyvän tuntunen sekin, saa nähdä paljonko se kestää.
    GAAAAAZ!!!!
  8. #8
    Lainaa (pete457 @ Syys. 27 2007,12:55) kirjoitti
    Hiuksenhienoja erot taitavat olla mutta omana mielipiteenä: Pirelli Diablo on aika hyvä kompromissi pidon ja kulutuskestävyyden kannalta.
    Diablolla tuli tehtyä ennätys tänä kesänä peräti kahteen kertaan. Molemmat kankaille @3000km. Pilot Powerkin sentään kesti 5000km. Nyt alla Z6 ja näyttäisi kestävän vähän paremmin. Juu, painettakin oli lähemmäs 3bar. Vakaa ja hyvä rengas ajaa, ei siinä mitään.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  9. #9
    Melko nopeaa olet renkaan saanut loppuun. Itsellä oli melkein koko kesän alla Diablo Corsat ja takarengas kesti n.7000km ja sillon pintaa oli noin milli, jolloin päätin polttaa renkaan loppuun.
    Eikä ajo kyllä ollut mitään ihan hissuttelua; muutama kerta radalla, keulittelua, sutimista ja paljon kaupungissa valoista valoihin kiihdyttelyä ja tietenkin nopeaa matka-ajoa.
    Mutta ei siinä, itse en tule laittamaan enää Diabloa, corsia tai normaaleja enää, ainakin corsat lämpeävät aika hitaasti ja kylmänä pito on todella huono, mutta lämpimäpä sitä riittää sitten todella runsaasti. Normi diablosta ei ole kokemusta mutta ainakin näin kylmemmillä keleillä corsilla saa olla melko varovainen. Todennäköisesti alle tulee ensi kesäksi Misukan pilot power 2ct, mutta ehkä normi mutka-ajoon riittää normi pilot powerit, jos rataa ei tule enempää tahkottua.
    Suzuki Gsx-r 1000 -07
  10. #10
    K1 600:een vaihdoin heinäkuussa alle Metzelerin Sportec-M1:set. Ostin muistaaksei Org.shopista edullisesti. Renkaat on pelanneet mainiosti ja nyt on kilsoja alla reilut 6500 km. Takarengas alkaa vetämään viimeisiään keskeltä, pintaa ehkä karvan verran yli milli. Edessä ei mainittavaa kulumista.

    Paineita oon pitänyt edessä 250 kPa-g ja takana 280 kPa-g, tämän suosituksen sain huollosta. On kuulemma pyörän "ryhti" vähän parempi, kun on takana reilummin painetta.

    Oli muuten melkoinen ero ajotuntumassa, kun vaihdoin nuo M1:set alle. Edelliset renkaat olivat nimittäin Pirellit, joissa oli paistomerkintänä 4200, joten taisivat olla alkuperäiset renkaat loppuvuodelta 2000. "hieman" kovettuneen tuntuiset rinkulat... *
    Suzuki GSX-R 1000 K5
    (ex: Suzuki GSX-R 750 K6)
    (ex: Suzuki GSX-R 600 K1)
  11.  
  12. #11
    Orkkiksen BT014 tilalle metrilerssi reistekki K2 seoskumi ja paluuta ei enää oo katutassuihin...

    Luottoa pyörälle lisää tuli potenssiin 100 kertaheitolla joka tilanteessa, ja radalla ennenkaikkea kun kaverilla sama mopo tehdas ritkestoneilla jota sitten kokeilin kemorassa. Ei pysty puoliakaan samaan vauhtiin menee kute omalla kikottimella. Myös kadullakin rennompaa kurvata, tosin sateella ei mitkään ihanteeliset kuten voi arvata.

    K1 edessä / K2 takana mennään näillä näkymin vielä aika pitkään.
    GSX-R 600 K4 <-- R.I.P
    <a href="http://www.motot.net/galleria/showgallery.php/cat/20308" target="_blank">
    GSX-R 600 K6 </a> <-- Soon to be gone
    -------------------------------------------------------
    Incoming: -11 Husaberg FS570 Black Edition