Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 48:sta
  1. #1
    Mitäs teidän kaasarilliset kiulunne kuluttavat sadalla kilsalla? Oma FZR 600:n vie kaupunkiajossa 6,5 litraa ja jotenkin pidän sitä suhteellisen suurena määränä. Kaasarit on kyllä säädetty juuri ja muutenkin huollettu, eli ei pitäisi siitä olla kiinni. Eli onko tuollainen kulutus ihan normia? Ajan kyllä kohtuullisen ronskilla kädellä, eli en paljon kulutusta ajattele...
    BMW S1000XR
  2. #2
    eiköhän toi ihan normaalia kaupunkiajossa ole

    oma i/ö giksu vie kaupungissa semmosta 8litraa matkassa 5-5,5



    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
  3. #3
    Lainaa (Salmon @ Syys. 22 2007,13:17) kirjoitti
    eiköhän toi ihan normaalia kaupunkiajossa ole

    oma i/ö giksu vie kaupungissa semmosta 8litraa matkassa 5-5,5
    Kyl kyl. Varmistelin vain. Matkaa ei ole juuri tullut vedettyä, eikä ehkä tulekaan
    BMW S1000XR
  4. #4
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Mulla menee ton vx800 kanssa matka-ajossa suht tasan viisi litraa satasella. Kun pitää sellasta 115km/h nopeutena.
    Kaupungissakaan kulutus ei kasva yli 5.5 litran. Siitä hyvä tollanen tasainen kulutus, että aina uskaltaa ajaa sen tietyn kilometrimäärän ennen kuin pitää alkaa etsiä tankkauspaikkaa. Varatankkia kun ei enää ole. Kaikkein pienin mitattu on ollut 4.8 l/100km. Enimmillään pitkässä moottoritieajossa on saanut menemään pikkasen reilut 6 litraa kun on pitänyt sellasta reipasta matkanopeutta, 120-150km/h. Eli aika pienikulutuksinen laite noin kaikkinensa.
    GHOSTWRITER
  5. #5
    Hiukka vanhemmat pyörät vie kevyesti tuon 6-6,5 l/100 km vaihtelevassa ajossa.
    En nyt ihan viel näkis että siinä on jotain vialla.
    Sitten kun alkaa kulumaan 8-10, niin alkaisin huolestuun.
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  6. #6
    huolestuisin enemmän siitä, että puhut kaupunkiajosta. Eihän kukaan nyt kaupungissa ajele....
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  7. #7
    Oma XJ vie maantiellä täydellä laukkusarjalla laskujeni mukaan 4,7-5l/100km, kaupungissa hieman päälle viiden. Mutta ajelenkin pääsääntöisesti rauhallisesti muun liikenteen mukana.



  8. #8
    Lainaa (jaket @ Syys. 22 2007,21:50) kirjoitti
    huolestuisin enemmän siitä, että puhut kaupunkiajosta. Eihän kukaan nyt kaupungissa ajele....
    Kyllä muualla kuin kaupungissa ajaminen on tylsää hommaa...
    BMW S1000XR
  9. #9
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    750 VFR vie muussa kuin matka-ajossa aika tarkkaan 7. Sisältää alle 5km pyrähdyksiä töistä kotiin, välissä rampinvälillinen motaria ja muutenkin ajoa kaupungissa. Matka-ajo on aika tarkkaan 5-5,5 arvoista kaasusta riippuen.
  10. #10
    Transalp 650 maantiellä 4,5 kaupungissa 5,5. Ihmettelen kun noitten lukemien ylä/ala on vain parin desin sisällä. Vissiin on kaasarit säädöissään.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  11. #11
    herttinen ku teijän mopot menee pienellä
    ittellä menee se 10l ajo miten ajo yleensä kyl täysii ilman säästelyjä
    tankilla ajaa sen 190km (18l) ja kyseessä -95 1100cc kiisperi
    mopoton mies nykyään
    the older i get the faster i used to be
  12. #12
    Noin about 5 ltr/100 km wanhukselta...
    Kawasaki 550 -83 Limited Edition
    Grumpy Old Fart

    "Si vis pacem, para bellum"
  13. #13
    tonninen tunaässä matkalla 4.8 *parhaimmillaan, ja radal paiskotaan reilusti yli 6 *



    Suzuki rg125R
    Kawasaki gpx600R Ninja
    Kawasaki ZX9R Ninja
    Yamaha YZF1000R Thunderace
    Suzuki 1300R hayabusa
    Ehkä seuraavaksi kawasaki *
  14. #14
    Oma -95 monsteri m900 vie noin 5litraa sadalla, reilu 6litraa jos raskaammalla kädellä ajaa... Vaikka kiinni on keihinin ei niin taloudelliset 41mm FCR-kisakaasarit, tai sitten en vaan osaa ajaa tarpeeksi taloudettomasti
    Happy with what you have to be happy with.
  15. #15
    TRX 850 (1999) mitattu yli 10 000km keskikulutus on ollut vaihtelevassa pääosin mutkatie / huviajelussa ykspäällä 4,47l / 100km. Aivan helvetin vähän siis. Mopo on säädetty ja penkitetty Bossin slipareille ja mahdollisesti muitakin muutoksia on - ei tietoa. Dynon mukaan jos sitä oikein luen n. 80hv takapyörältä. Käynnissä ei ongelmia millään kierrosalueella, hyvin lähtee käymään kylmänä ja kuumana jne. Eli toimii täysin kuten moottoripyörän kuuluukin.

    Erot on häviävän pieniä, vaikka miten repisi tai toisaalta hissuttelisi. Suurin kulutus: 4,93l / 100km ja pienin kulutus: 4,02l / 100km.



    Retired
  16. #16
    Jammu fzs 1000 vm 04 niin kulutus on ollu siinä 4.8 ja siitä karvanverran yli tai ali riippuen ajosta,harvoin menee yli 5. Mittasin viime kesältä kulutuksen 8000 kilsan matkalta niin se oli 4.95 per sata.
    Fazerin sininen
  17. #17
    -99 CBR600F vei sekalaisessa ajossa aina sen 4,6 - 4,8 litraa satasella, eli ei paha...
    Now riding:
    * KTM 690 Enduro R


    Past ones:
    * KTM EXC 300
    * KTM 250 EXC Racing
    * CBR 600 F4
    * CBR 954 RR
  18. #18
    TRX 850 -96 noin 4,5-6l/100km riippuen ajotavasta ja käy kyllä himpun rikkaalla.
  19. #19
    4 litraa rauhallisella ajolla ja 5,5 litraa, jos kierrokset ei laske alle 8000. Mutta ei sitä suuria kulutuksia voi viideltä sadalta kuutiolta odottaakaan.
    GSR 600 -06
    XV 535 -92 Projekti
    ---------------------
    SV 650 S -03
    CB 500 -99
  20. #20
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Lainaa (TwinTenox @ Syys. 23 2007,15:02) kirjoitti
    TRX 850 (1999) mitattu yli 10 000km keskikulutus on ollut vaihtelevassa pääosin mutkatie / huviajelussa ykspäällä 4,47l / 100km. Aivan helvetin vähän siis. Mopo on säädetty ja penkitetty Bossin slipareille ja mahdollisesti muitakin muutoksia on - ei tietoa. Dynon mukaan jos sitä oikein luen n. 80hv takapyörältä. Käynnissä ei ongelmia millään kierrosalueella, hyvin lähtee käymään kylmänä ja kuumana jne. Eli toimii täysin kuten moottoripyörän kuuluukin.

    Erot on häviävän pieniä, vaikka miten repisi tai toisaalta hissuttelisi. Suurin kulutus: 4,93l / 100km ja pienin kulutus: 4,02l / 100km.
    Hyvä esimerkki siitä, että moottori on kunnossa ja säädöt kaikinpuolin kohdallaan. Noin se pitäisi ollakin, että minimin ja maksimin ero on hyvin pieni. Moottoripyörä kun on niin kevyt, että siihen ei paljoa saisi vaikuttaa nopeus.
    GHOSTWRITER
  21. #21
    Lainaa (timo1 @ Syys. 24 2007,07:46) kirjoitti
    Lainaa (TwinTenox @ Syys. 23 2007,15:02) kirjoitti
    TRX 850 (1999) mitattu yli 10 000km keskikulutus on ollut vaihtelevassa pääosin mutkatie / huviajelussa ykspäällä 4,47l / 100km. Aivan helvetin vähän siis. Mopo on säädetty ja penkitetty Bossin slipareille ja mahdollisesti muitakin muutoksia on - ei tietoa. Dynon mukaan jos sitä oikein luen n. 80hv takapyörältä. Käynnissä ei ongelmia millään kierrosalueella, hyvin lähtee käymään kylmänä ja kuumana jne. Eli toimii täysin kuten moottoripyörän kuuluukin.

    Erot on häviävän pieniä, vaikka miten repisi tai toisaalta hissuttelisi. Suurin kulutus: 4,93l / 100km ja pienin kulutus: 4,02l / 100km.
    Hyvä esimerkki siitä, että moottori on kunnossa ja säädöt kaikinpuolin kohdallaan. Noin se pitäisi ollakin, että minimin ja maksimin ero on hyvin pieni. Moottoripyörä kun on niin kevyt, että siihen ei paljoa saisi vaikuttaa nopeus.
    Miten paino vaikuttaa nopeuteen ja sitä kautta kulutukseen ??
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  22. #22
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Lainaa (Jalase @ Syys. 24 2007,08:35) kirjoitti
    Lainaa (timo1 @ Syys. 24 2007,07:46) kirjoitti
    Lainaa (TwinTenox @ Syys. 23 2007,15:02) kirjoitti
    TRX 850 (1999) mitattu yli 10 000km keskikulutus on ollut vaihtelevassa pääosin mutkatie / huviajelussa ykspäällä 4,47l / 100km. Aivan helvetin vähän siis. Mopo on säädetty ja penkitetty Bossin slipareille ja mahdollisesti muitakin muutoksia on - ei tietoa. Dynon mukaan jos sitä oikein luen n. 80hv takapyörältä. Käynnissä ei ongelmia millään kierrosalueella, hyvin lähtee käymään kylmänä ja kuumana jne. Eli toimii täysin kuten moottoripyörän kuuluukin.

    Erot on häviävän pieniä, vaikka miten repisi tai toisaalta hissuttelisi. Suurin kulutus: 4,93l / 100km ja pienin kulutus: 4,02l / 100km.
    Hyvä esimerkki siitä, että moottori on kunnossa ja säädöt kaikinpuolin kohdallaan. Noin se pitäisi ollakin, että minimin ja maksimin ero on hyvin pieni. Moottoripyörä kun on niin kevyt, että siihen ei paljoa saisi vaikuttaa nopeus.
    Miten paino vaikuttaa nopeuteen ja sitä kautta kulutukseen ?? *
    Niin. Mitenhän. Kyllä 1000kg massa vaatii enemmän energiaa kuin 200kg massa samassa nopeudessa. Jos niin ei olisi, kulkisi noi rekatkin tuolla tiellä vieden vaan 5l/100. Jos taas puhutaan kiihtyvyydestä, niin 1000kg kiihdyttäminen vaatii enemmän energiaa kuin 200kg nopeuteen mihin tahansa. Siksipä autoissa onkin tärkeäksi tullut myös ilmanvastuksen mahdollisimman pienenä pitäminen. Pyörässä taas tehoja on sen verran riittävästi, että moottori ei oikeastaan milloinkaan käy sillä huipputehollaan. Vaan käytössä on jatkuvasti osateho. Eri asia on sitten jos tehoa ei ole riittävästi. Kun pientä moottoria vingutetaan huipputehollaan, sen kulutus onkin yhtäkkiä suurempi kuin vaikkapa tuplasti tehokkaamman moottorin.
    GHOSTWRITER
  23. #23
    Kyllä pyörässäkin on ilmanvastuksella melkoinen merkitys. Ihanperskohtainen kokemus kun ajoin BMW K 75:llä, joka oli varustettu alkuun sutjakalla Pichler UNI 4 katteella ja vaihdoin siihen sitten Windjammerin. Katteenvaihdon jälkeen kulutukset nousi yli 100 km/h nopeuksissa liki litralla. Alle sadassa ei ollut paljonkaan vaikutusta. Lisäksi huiput tipahti 200:sta 175:een. Mainitulla Pichlerin katteella kulutushaitari oli aika pieni.

    Sama ilmoiö on huomattu kun ajettiin rautapersejuttuja takavuosina ja seurasin siinä samalla kaikkien viiden pyörän kulutuksia ja etappien keskinopeuksia. Mukana olleessa Kawan GTR:n jano yltyi melkoisesti kun ajettiin kovaa. Esim. K 100 RS:ssä vain noin puolet siitä.

    Painon merkitys tulee paremmin esille jos joudutaan kiihdyttelemään paljon eli saattamaan malmikasa liikkeelle. Kevyempi tarvii vähemmän voimaa, joka tulee polttoaineesta.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  24. #24
    Lainaa (mörköukko @ Syys. 23 2007,15:11) kirjoitti
    Jammu fzs 1000 vm 04 niin kulutus on ollu siinä 4.8 ja siitä karvanverran yli tai ali riippuen ajosta,harvoin menee yli 5. Mittasin viime kesältä kulutuksen 8000 kilsan matkalta niin se oli 4.95 per sata.
    Onnittelen! Itellä keskikulutus vm 2005 kilosuklaassa yli ½ litraa enemmän, eli syö suht saman, ku toinenkin mopo, VN800. Tosin etenemisnopeus ei noilla oo sama
    ... jotain piti muistaa
  25. #25
    -98 600 vatseri, eukko takapenkillä, kolme laukkua täynnä tavaraa eli painoa reilusti: 4.5l/100km. Yllättävän vähän mielestäni. Mittasin 2500km matkalla. Ja tuli ajettua välillä kovaakin



    Pienet sille!!!

    FZS 1000
  26. #26
    52tkm ajettu -92 FZR vie matka-ajossa n. 7-7,2 ja melkein saman kylällä pyörittelyski. En tiä sitte auttaisko säätäminen kulutuksen pienenemiseen.
  27. #27
    Itellä YZF600R erittäin sekavalla ajolla (kaupunki, matka, yksin, kaksin) 3251km:n matkalla kuluttanut ka. 5.24l/100km (max 6.01, min 4.65, laskettu tankillisen välein = ~300km).

    Edit: Niin ja mainittakoon että BOS:sin sliparilla en huomannut olevan vaikutusta kulutukseen.



    ~: *Honda VFR800 VTEC 2008 *:~
  28. #28
    Lainaa (Rockster @ Syys. 22 2007,22:28) kirjoitti
    Lainaa (jaket @ Syys. 22 2007,21:50) kirjoitti
    huolestuisin enemmän siitä, että puhut kaupunkiajosta. Eihän kukaan nyt kaupungissa ajele....
    Kyllä muualla kuin kaupungissa ajaminen on tylsää hommaa... *
    väärin! muualla kuin radalla ajaminen on tylsää hommaa ,)
  29. #29
    Voivoi, saispa jo isomman pyörän niin pääsisi pieniin kulutuksiin.
    Tuo oma moottorisaha kuluttaa sen 5-6,5 litraa satasella. Tosin, on pari kertaa päästy siihen 4,5 litran kulutukseenkin, mutta hyvin harvoin.
    Ducati Monster 696 -08
    ex: Cagiva mito -06
  30.  
  31. #30
    -92 cbr 600 vie hivenen alle viittä. Joskus mennyt neljälläkin. Motoparkissa sain kuluttamaan yli seitsemää.
    Ja täysin vakio-osilla.
    Monilla tuppaa cbr 600f viemään vähintään litran enemmän kun mopoon on pultattu "viritysosat" säätämättä joilla on saatu parin hepan tehohäviö ja litran lisäkulutus, ja kun kysyy niin "tuli vähän lisää vääntöä" :>



    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen