Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 48:een 48:sta
  1. #31
    Lainaa (Pekk@ @ Syys. 24 2007,11:31) kirjoitti
    52tkm ajettu -92 FZR vie matka-ajossa n. 7-7,2 ja melkein saman kylällä pyörittelyski. En tiä sitte auttaisko säätäminen kulutuksen pienenemiseen.
    Se säätö saattaisi vaikuttaa sen litran verran. Jos on uskomista, että säädettynä nielaisee sen pikkasen yli 6. Toisaalta tuossa on paljon kylmäkäynnistystä ja painava ja aggressiivinen kuski. Onko sulla muuten katteet kiinni? Itsellä on hyvin pitkälle fighter-muodossa, eli ilman katteita ja muita rojuja.

    Katsotaan saadaanko kulutus nousuun talvella, kun vaihdan sliparin ja suuttimet
    BMW S1000XR
  2. #32
    dl 1000 suzuki tänä kesänä mittarivirhe korjaten 6,02 l/100km keskimäärin. Aika paljon tuli ajettua soralla ja motarilla vaan kerran (tre-hki-tre).
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  3. #33
    Kyllä VTR:llä sai tarkasti ajella että alle seiskan pääsi. Radalla toistakymppiä. Ja ihan säädettykin oli. Tämä vielä yhdistettynä pieneen tankkiin...

    Kawa menee 5. - 5,5 sadalla, ajo kuinka ajoi.

    Kiriootusvirhehiä eritootu.



    Hornet 600 -99
    VTR 1000 -99
    ZRX1200R -06
    SpeedTriple -08
    Busa -09
    FXDCI -06
    FXS -11
  4. #34
    Viime tankkaus väli 4.6l/100km.
    Tämänvuoden suisa 600f
  5. #35
    Suzuki GSX1100EF joskus karvan alle 6l, mutta yleensä 6,5-7. Vauhti vaikuttaa aika paljon.
    Isosilmäisen EFE:n kuski
  6. #36
    Lainaa (Muumipappa @ Syys. 24 2007,22:51) kirjoitti
    Viime tankkaus väli 4.6l/100km.
    Tämänvuoden suisa 600f
    Tosin ei taida olla kaasarillinen vehje, vaan ruiskullinen...
    BMW S1000XR
  7. #37
    Tänä kesänä 3000Km sivulaukuilla keskikulutus 4.75l/100Km. Pyörä kaasaripeli GSX-F 750 -04. Yleensä kulutus n.5l/100Km ilman laukkuja. Ei tosin tule kovin paljon kaahailtua..eihän tolla kai pystykkään
  8. #38
    Lainaa (Rockster @ Syys. 24 2007,21:29) kirjoitti
    Lainaa (Pekk@ @ Syys. 24 2007,11:31) kirjoitti
    52tkm ajettu -92 FZR vie matka-ajossa n. 7-7,2 ja melkein saman kylällä pyörittelyski. En tiä sitte auttaisko säätäminen kulutuksen pienenemiseen.
    Se säätö saattaisi vaikuttaa sen litran verran. Jos on uskomista, että säädettynä nielaisee sen pikkasen yli 6. Toisaalta tuossa on paljon kylmäkäynnistystä ja painava ja aggressiivinen kuski. Onko sulla muuten katteet kiinni? Itsellä on hyvin pitkälle fighter-muodossa, eli ilman katteita ja muita rojuja.

    Katsotaan saadaanko kulutus nousuun talvella, kun vaihdan sliparin ja suuttimet

    On katteet kiinni. Sliparilla tulee huomattavasti tehoa yläkierroksille, ainaki omassa. Kumi alkaa sulamaan 9 tonnin jälkeen normi kiihdytyksessä. Vakio putkella ei näin käy.
  9. #39
    Lainaa (Pekk@ @ Syys. 25 2007,21:54) kirjoitti

    On katteet kiinni. Sliparilla tulee huomattavasti tehoa yläkierroksille, ainaki omassa. Kumi alkaa sulamaan 9 tonnin jälkeen normi kiihdytyksessä. Vakio putkella ei näin käy.
    Ohhhoh, onpahan komea peli. Itsellä on projekti kesken kun maalia uupuu... Mutta kyllä siitä hyvä tulee. Laitan kuvaa kun maali on päällä...

    Ja toiveissa on, että slipari lisää hivenen tehoa kun on muuten melkoisen lusmuja nämä vanhat 600:t



    BMW S1000XR
  10. #40
    Lainaa (Rockster @ Syys. 24 2007,21:29) kirjoitti
    Lainaa (Pekk@ @ Syys. 24 2007,11:31) kirjoitti
    52tkm ajettu -92 FZR vie matka-ajossa n. 7-7,2 ja melkein saman kylällä pyörittelyski. En tiä sitte auttaisko säätäminen kulutuksen pienenemiseen.
    Se säätö saattaisi vaikuttaa sen litran verran. Jos on uskomista, että säädettynä nielaisee sen pikkasen yli 6. Toisaalta tuossa on paljon kylmäkäynnistystä ja painava ja aggressiivinen kuski. Onko sulla muuten katteet kiinni? Itsellä on hyvin pitkälle fighter-muodossa, eli ilman katteita ja muita rojuja.

    Katsotaan saadaanko kulutus nousuun talvella, kun vaihdan sliparin ja suuttimet *
    Edellisenä pyöränäni oli -91 FZR1000 Ixil pöntöllä ja isommilla suuttimilla, säädöistä en osaa sanoa kun en niihin itse koskaan kajonnut. Sukulaismiehellä oli samaan aikaan vastaava -92 FZR vakio-osilla ja sen kulutus oli koko ajan 1-1,5 litraa enemmän kuin mun mopossa. Ajotyyli oli suurinpiirtein samanlaista kun paljon ajettiin yhdessä...
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  11. #41
    Lainaa (seku @ Syys. 24 2007,10:20) kirjoitti
    Lainaa (mörköukko @ Syys. 23 2007,15:11) kirjoitti
    Jammu fzs 1000 vm 04 niin kulutus on ollu siinä 4.8 ja siitä karvanverran yli tai ali riippuen ajosta,harvoin menee yli 5. Mittasin viime kesältä kulutuksen 8000 kilsan matkalta niin se oli 4.95 per sata.
    Onnittelen! Itellä keskikulutus vm 2005 kilosuklaassa yli ½ litraa enemmän, eli syö suht saman, ku toinenkin mopo, VN800. Tosin etenemisnopeus ei noilla oo sama *
    Viimekesänä -02 KiloFasu joi rautapersereissulla tasan 5,5l /100km. Nopeus oli 80-100km/h.
    PV50, KMX125, CB350, 2xGPZ500R, ZR1100 Zephyr, FZR1000, FZS1000, ZX-10R, 2x ZXR750, R1100S -> Fz1
  12. #42
    Lainaa (TiieM @ Syys. 24 2007,14:31) kirjoitti
    Itellä YZF600R erittäin sekavalla ajolla (kaupunki, matka, yksin, kaksin) 3251km:n matkalla kuluttanut ka. 5.24l/100km (max 6.01, min 4.65, laskettu tankillisen välein = ~300km).

    Edit: Niin ja mainittakoon että BOS:sin sliparilla en huomannut olevan vaikutusta kulutukseen.
    Aika paljon saat menemään penssaa. Minulla on samanlainen pyörä.
    Viime kesänä pienin kulutus oli tankillisella 3.8 l/100km, nätisti ajellen. Normaaliajossa 4.2-4.4 l/100km saan menemään. Suurin kulutus taitaa olla radalla, jotain 5.5 l/100km.

    Kulutus pieneni kun vaihdettiin suuttimet, putki ja säädettiin.
  13. #43
    Mulla fzs 600. Kulutus pyöriny 4.5 ja 5.2 välillä.. pyörä on vakiokuntoinen..
  14. #44
    Noin yleisesti ottaen kaasari vehkeellä pääsee vähemmällä kulutuksella kuin insuliini vehkeellä, toki poikkeuksiakin on. Kaasari vekottimella pystyy paremmin "rullaamaan", eli etsiä kaasusta herkullinen kohta, jolla pyörä kulkee. I malleissa tuppaa polttoaineen syöttö katkeamaan, just kun herkullinen kohta löytyy. Eli kaasua vähennetään ja vähennetään sopivasti, vauhti ei välttämättä laske samaa tahtia.

    Itse ole ajellut paljonkin täydessä retkivarustuksessa Harrikalla 4,2l - 4,5 l/100 km. Mutta vauhti ei saa nousta juurikaan yli 100 km/h. Häksätin on perstuntumalla säädetty pikkusen liian rikkaalle ylä alueella. Ja kaasarihan oli S&S E. malli.
  15. #45
    Pääsin yhdellä tankkauksella (12L) 86 km. Dynojet stage 1 asennettuna päin v****a. Varmaan valu putkista pensaa... Mut nyt säädettynä vmx ottaa sen reilun 10L/100km(keskiarvo), et taloudellinen peli se kyl on.
  16. #46
    Aiemmasta jutusta ote, löytyy haulla kulutus..

    Mopotin Yamaha XJ900 vm 1991

    Kulutus satkulla jos TB 95 oktaaninen 6.5 litraa ja 98 5,5litraa seka-ajossa =95: 9.16 €/100 km 98: 7,86€ /100km
    (TB Särkänniemi 28.7 ,,,,95/1,409€ ja 98/1,429€)
    5000 km 95 oktaanisella 458€ ja 98 oktaanisella 393€
  17. #47
    Turkulainen kiintiöpaha ouzi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Dec 2007
    Turku
    MotOrg ry jäsen
    Toi 750 i/ö gsxf on vienyt sekalaisessa ajossa 5,5-6,5 litraa, pienin ollu 5 litraa ja suurin 8,5-9 litraa kun oli kiire pitkän matkaa...
    Suzuki TL1000S 1999 Kadulle
    GSXR600 -08 Radalle
    Suzuki DR650 -99 Kaikkialle
  18.  
  19. #48
    Virago 535, kulutus yleensä 5,5 -6,0 litraa sadalle kilometrille. Ajo aika sekalaista, kovin kulutus 7 litraa saavutettu 120 km/h:n alueella matka-ajossa. Melkein ihan sama kuinka paljon kiihdyttelee, lukema pysyy aika vakiona.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12