ois tollanen 95vm 9r kawa jota vaivaa mystinen vika!! pyörä toimii vaikka kaksikin viikkoa kuin unelma, mutta sitten jossain vaiheessa se vaan päättää kun sen käynnistää ettei ajaessa kierrä yli kolmen tonnin vaan röpöttää ainoastaan kun yrittää kiihdyttää !! lähtee hyvin käyntiin aina ja kone kiertää hyvin kun vaihde on vapaalla mutta ajaessa ei toimi.. melko outoa minun mielestäni![]()
Kuulostas vähän sähkövialta jos välillä toimii ja välillä ei, elikkäs kosketushäiriöö jossain. Olikos tossa Kawassa jo bensapumppu? Jos on niin tarkista aluks ne pumpulle menevät sähköpiuhat ja etenkin liittimet. Jos ei ole bensapumppua niin seuraavaks kannattaa katsella sytkä puolen johdotukset ja liittimet.
Superbike #7
kyllähän siin on sähköinen bensan ryystin. toi pyörä on käyttöön otettu 10/95 ja siihen on vaihdettu 97vm kone kuulemma! pitää kahtoo tuo bensapumppu, jostainhan se on alotettava![]()
Kaverilla oli V-Maxissa samanlainen vika, parani kun vaihtoi keväällä uuden bensafiltterin. Tosin viime aikoina alkanu kuulemma taas välillä ajossa rykimään tuollai samalla tavalla, eli oisko hällä tankissa kakkia.(jjkvk @ Syys. 10 2007,17:25) kirjoitti
Ninja forever, man!
bensapumppuun menee tasan 2piuhaa jotka liittyy isoon piuhanippuun et siinä oli kaikki kunnossa kyllä!! kaikki liittimet kävin läpi ja nekin oli kunnossa! tankin oon tyhjentäny ja putsannu, bensa filsun oon tyhjentäny bensoista eikä siin ollu mitään roskaa tai vettä!! jatkan etsintää ja toivon parasta et joku looginen selitys löytyisi.. oishan se kiva jos pyörä toimis pidempäänkin kun kaksi viikkoa kerrallaan![]()
Voisko olla se kuuluisa sivujalan anturi.. Eli jos se luulee jalan olevan alhaalla niin katkoo sytkää. Putsaa se ja tarkasta toiminta!
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
ehdottomasti toi voisi olla yksi vika, ohittaa vaikka sen kytkimen niin saa varmuuden että olisko se tuo.(Tylyttäjä @ Syys. 11 2007,19:14) kirjoitti
Suzuki GSX-R 1000 K4 Kawasaki ZX-9r -01 Yamaha YZ 250 -89
ex:ät
Kawasaki ZX-9r -94, KMX 125 -89, KX 125 -89 ja KX 80 -88
Honda CBR 600f -94
pitää kokeilla kun se seuraavan kerran taas kyykähtää, josko auttais asiaan.. nyt se taas toimii ku kello![]()
Villi arvaus: Ei saa bensaa - jaksaa kiertää vapaalla muttei vedossa. Sitä voi tietysti testata että koittaa kiihdyttää hiljallleen esim ykkösellä ja kattoo jaksaako sit kiihtyä. Itellä oli tankissa paskaa ja tietyssä tilanteissa tuli pyörästä aina kolmepyttynen mopo kun ei riittäny löpö enää kaikille pytyille. Mut jos vapaalla kiertää ja vaihdepäällä ei niin kyllä se minusta viittaa polttoaine onkelmaan mutta otappa noista teknisistä vempaimista selvää..
![]()
Kamulla vm.94 750 zxr kawa. Rupes rykimään ja pätkimään välillä, joskus vika hävisi ja taas tuli takaisin pahempana.(jjkvk @ Syys. 10 2007,17:25) kirjoitti
Jalan katkasin putsattu => ei vaikutusta, puolat vaihdettu > ei vaikutusta, sytkäboxi vaihdettu => johan pelaa.
Edit loppuvaiheessa kyllä ilmeni siten , että kylmänä pelas , mutta lämmettyään alko paukutus eikä kiertäny.
Itte kun tekee, niin tulee sellanen kun sattuu tulemaan.
tota sytkä boksia tuo edellinenkin omistaja arvaili et ois vikana.. jos se nyt noitten kikkojen jälkeen ei ala toimii pidempiä aikoja ni pitänee hommata tuo boxi jostain! taas on viikon verran skulannu vallan mainiosti![]()
Mulla ER-5:ssa kutakuinkin sama ongelma päällä (mistä onkin juttua tuolla jossain alempana). Pätkääkään en itse tiedä mopedistasi, enkä juuri tunne omaanikaan, mutta omani vein tänään huoltoon.
Epäili heti että ruostetta ja muuta mujua kaasarissa. Kuulemma jotenkin käy johonkin (mulla tais olla 4000) kierroksiin asti tyhjäkäynti syötöllä tai piirillä tai jollain (missä mulla juuri vika alkaa) ja siten tuo varsinainen bensan syöttö takkuaa. Toivottavasti huomenna tiedän enemmän.
ER5 -> Yamaha FZ6 -> XT660Z Tenere -> HYM 1100 -> VFR1200X -> GSX-S1000A
Mulla oli tankki ruosteessa, niin teki tollasta.. Eli roskia bensassa. En tiedä, miks se just vasta kierroksilla oireili. Jos nyt oikein muistan, niin 3000-4000 vaiheilla alkoi oireilu.
tankki on puhdas ja suodattimet kanssa on kunnossa et vika ei ole bensan syötössä, kaasaritkin on synkattu ja putsattukyl se tonne sähkövian puolelle menee melko varmasti, ei vaan viittis kaikkia osia uusia tulee mopolle hintaa ihan kiitettävästi siinä tapauksessa..
![]()
Onkos mopossa pakoaukon säädin?
jos sen toiminnassa vikaa, alkaa kans kierroksilla röpötteleen.
EXC 350 SixDays http://www.youtube.com/watch?v=v5Dg_oEWAx0