Minkalaisia laukkuja olette asennelleet ja minkälaisia kokkemuksia on ollut?
Lisää kuljetuskapasiteettia tarvitaan läppärin kuskaamista verten. Sivulaukkuun ei mene.![]()
R100R -92 >> R1100RS -93 >> K1200GT -03 >> R1200GSA -11 >> R1200GSA -16
Givin teline istuu vähällä vaivalla Bemariin. Laukun mukana tulevat kiinnikkeet riittävät, mutta laukku jää turhan vinoon, takareuna alas. Pieni välipalikka sinne Givin kinnityslevyn alle ja sen jälkeen istuu mainiosti. Kuvassa tuommoinen pienempi laukku kiinnitettynä, mutta samalla tavalla se isompi siihen istuu.
Saahan tuohon erilaisenkin ja tukevamman Givin telineen. Se tulee tuon Bemun oman perätelineen tilalle, muttei ole yhtä kivan näköinen. Vaatii myös hieman näpertelyä, eli ei mene ihan heittämällä, eikä toisaalta kyllä irtoakaan ihan pikkuvaivalla.
Mutta ainakin laukun saa säädön ansiosta asetettua aivan suoraan, eikä laukku tule noin kamalan korkealle.
Bike Worldista ostin omani.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
No löytyihän se yksi tarkkasilmäinen. Huomasin nimittäin tuon kuvan laitettuani, että siinä onkin ensimmäinen kokeiluni, jossa käytin sitä Bemarin omaa takalaukun pikakiinnityslevyä. Olihan se helppokäyttöinen, mutta teline petti heti ensimmäisenä kesänä ja tuo kuvan laukku on tällä hetkellä jossain huitsin nevadassa Kuopion alapuolella.
* Tuossa aiemmassa tekstissäni tarkoitin samaa kuin Jmiukumaukuck, eli että paras ja helpoin konsti on tosiaan kiinnittää se Givin levy suoraan Bemarin telineeseen. Sillä lailla istuu isokin Givin laukku hyvin, eikä tule liian korkealle.
* Tuo kuvan mukainen tapa käyttää hyväksi Bemarin oman telineen pikakiinnitystä tuntui alkuun hyvältä idealta. Vahinko vaan, että se "pika" tarkoitti myös pikaista irtoamista ei-toivottuna aikana.
* Läppäriä en ainakaan tuolla tavalla kiinnitettyyn laukkuun laittaisi. Miten olisi fastbag, joka tulee pääasiassa satulan päälle, siinä ei tavarat tärise. Kamerakalustoa olen tuomoisessa kuljettanut.
![]()
Givin teline taitaa mullakin olla pohjalla, mutta kiinitys on toteutettu Thulen kattotelineen pätkällä. Kiinitys on niin tukeva, että kestää hyvin yli x00 nopeudet.![]()
Olen aina oikeassa, jos en, niin olen kuitenkin.
BMW K 1200 RS
Oikean käden pysyvä pronatio...V..tu, haitta-aste 4%
http://www.bmwkltibmixof.com/
Kiitokset vinkeistä tähän saakka. Läppäri on kulkenut jo vuosia vanhan R1100RS:n takalaukussa. Tosin omassa laukussaan. Olen jo törmännyt touhon Givin laukun irtoamiseen omia aikojaan. Näyttääkö tämä siltä ettei muiden takalaukkuja ole edes kokeiltu?
R100R -92 >> R1100RS -93 >> K1200GT -03 >> R1200GSA -11 >> R1200GSA -16
Edellinen pyörä oli juuri tuollainen
Löytyy hyllystä erittäin hyvä ja tukeva kiinnitys vakiotelineeseen.
Se bemarin oma on liian korkea ja oikesti tarkoitettu pehmeätä laukkua varten. Lähetä privaatti maili jos kiinnostaa löytyy laukku myös.
Näyttäisi siltä, ettei nyt mainituissa jutuissa ole käytetty Givin omaa teline ratkaisua vaan tehty sekoituksia alkuperäisestä ja Givistä.(WMB @ Syys. 21 2007,13:50) kirjoitti
Oikein kiinnitettynä ja kuormitettuna Givin laukun irtoaminen lie erittäin harvinaista. Tiedän lähipiiristäkin, että on tippunut mutta silloin on kiinnityslevy ja iso laukku asennettu sellaiseem alkuperäiseen telineeseen, jota ei ole tarkoitettu kuin lähinnä terveisten kuljettamiseen.
K 1200 RS:n tai GT:n alkuperäiseen en itse kiinnittäisi mitään kovin suurta tai raskasta. Telineen kiinnitys pyörään on aika siro eikä sitä ole tuettu alta millään vaan ainoastaan edestä.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Just näin. Jos ei asia jollekin vieläkään tullut selväksi, niin ongelmia on juuri tuossa BMW:n omassa telineessä. Sen varaan ei kannata laittaa enempää kuin se alkuperäinen kankaasta tehty luomus. Esimerkiksi Givin telineessä on joka päivä kiinni tuhansia ja taas tuhansia laukkuja, eivätkä ne siitä putoile. Tietysti ainahan siihenkin telineeseen voi asentaa laukun huolimattomasti, mutta se taas ei ole telineen vika.
Samoin kävi mulle vuosia sitten. Pikaisesti tuo laukku tosiaan irtosi, tai oikeastaan tuon Bemun telineen kiinnitykset petti ja laukku luisteli varmaan 200 metriä pitkin Tallinna-Narva moottoritietä. No, onneakin oli matkassa.. Laukku naarmuuntui, mutta isompaa vahinkoa ei tullut.(Kunkku @ Syys. 21 2007,13:27) kirjoitti
Oli mulla moinen viritys vielä senkin jälkeen käytössä, mutta tuon tapauksen jälkeen sidontaliinoilla varmistettuna.
Tuo Bemun teline ei ole tosiaankaan tarkoitettu oikealle perälaukulle, vaan ainoastaan Bemun omalle pehmeälle kassille. Ei tunnu kaikki uskovan, mutta telineen kynnet antaa periksi ja kuormattu iso laukku irtoaa kuoppaisella tiellä aivan varmasti - ennemmin, tai myöhemmin.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Vanhan GT:n tavaratelineen enimmäiskuorma 5kg. Näin mainitaan ohjekirjassa. Mikäli asentaa jonkin ison kovan laukun tulee kuormaa tosi helposti tuplaten. Omallakin laukulla kannattaa tarkastaa ajoittain ruuvien kiinnitys ne kun tuppaavat löystymään.
t. S
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Itsellä oli bemun telineessä kiinni Givin laukku. Tein kunnon peltilevystä lisäsivutuet jäykisteeksi kiinnittyen alaosastaan noihin sivulaukkutelineinen ruuveihin (3kpl, jotka vaihdoin pitempiin ja laitoin vielä nailonmutterit takapuolelle). Yläkohdasta sivulevyt oli kiinni Givin pohjalevyssä. Tuli tukeva ja kesti matkaajossa heilumatta. Ilman noita lisätukia en olisi kyllä oman kylän ulkopuolelle uskaltanut lähteä.
Kyseisessä pyörämallissa takalaukku, yks-päällä ajettaessa, nopeuksilla yli 160km:n, aiheuttaa melkoista "vemputusta". *Eurooppaan menijöitten on syytä ottaa huomioon ko. ominaisuus. * *Ilmavirtaukset ja kimmoisat takatelineen runkoosat, ilman jäykisteitä lienevät syynä. Kaksin ajettaessa toimii kyllä paremmin. Tankkilaukku *takanaistujan paikalla, riittää jo poistamaan "vemputuksen". (Kokemus viime kesältä)
![]()
Pyörät on tehty ................
Ilmoitettu max. nopeus laukkujen kanssa 130km/h. Vemputusta aiheutuu myös rengastuksesta. Mez Z6 B oli muistaakseni hyvä mutta A ja C ei.(perttip @ Syys. 24 2007,21:57) kirjoitti
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi