Moro
Osaisko joku kertoa miksi suzuki 750 -89 sammuu kun yrittää lähteä ykkösvaihteella liikkeelle,liikkuu vähän matkaa ja sitte sammuu??
Onkos tuossa mallissa sivuseisontatuessa alasjäämisen ilmoittavaa katkaisijaa??? eli sivuseisontatuki alhaalla niin kone sammuu ja mikäli tuki ylhäällä niin vika on siinä itse katkaisijassa..........
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Tuli vaan mieleen että mistä kohti ohitit? Jos se vika onki johdossa ylempänä...
Suzuki RF600 -96
(Suzuki GS500EZ -82)
Yamaha PW50
PITSIÄ PINTAAN SISKOT!! ;)
Siis lähteekö esim. kakkosella liikkeelle sitten?![]()
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Eli siis sammuuko VAIN liikkeelle lähdettäessä vai silloinkin jos annat käydä tyhjäkäyntiä pidempään.
Kronoby Racing Team
Joo sitten kyllä menee melko lähelle tuota jalan katkaisijaa ongelma, vai onko muita mahdollisia tappokatkaisijoita mopoissa. Voin lohduttaa että onneksi sulla ei oo päältäajettava ruohonleikkuri ja käyntiilähtöongelma, siinä noita tappokatkaisjoita on hieman enemmän...(samulik @ Loka. 03 2007,21:52) kirjoitti
Johtoa seuraamalla luulisi ongelman selviävän.
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
No ottaako kierroksia vapaalla normaalisti? Sammuuko heti kun lyö pykälän päälle vai pystyykö jopa ajamaan vähän matkaa?(samulik @ Loka. 04 2007,07:44) kirjoitti
Onkos tossa mallissa "normaali" bensahana vai viheliäinen alipainehana niin kuin omassa isommassa -91:ssä?
GSX 1100F › Honda CBR 1100XX
"Kaikki jotka ajavat sinua lujempaa ovat raivohulluja
ja kaikki jotka ajavat hitaammin ovat taukkeja tientukkoja!"
Komppaan tätä, kannattaa kokeilla hana "pri" -asennossa *(PikkuNiilo @ Loka. 04 2007,09:07) kirjoitti
![]()
-- Urea jacta est --
Mahtaiskohan olla tappokatkaisijan piuha joka ottaa jostakin runkoon kiinni tai itsessään tappokatkaisija rikki?(samulik @ Loka. 04 2007,19:12) kirjoitti
R.I.P Jaska - Motoristi
Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
Kyllä se kone käy jos bensa ja ilma kohtaa oikeassa seoksessa kipinän. Eli veikkaan kipinää ?
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Oletko katsonut miltä tulpat näyttävät sammumisen jälkeen?
Jos märät, on kakku liian sakeaa suhteessa kipinään.
Jos taasen aivan kuivat, ei saa tarpeeksi tai lainkaan rikasta ilma/polttonestekaasuseosta. Myös kipinässä edelleen mahdollista olla puutetta.
Itsella taannoin pulma oli sekä kipinässä että polttonesteessä.
Puolat alkoivat pätkiä kipinää heti moottorin lämmettyä, jolloin kipinä jäi liian heikoksi. Tämän lisäksi kuluneet kaasarit syöttivät aivan järkyttävän raskasta seosta koneelle ja kasteli tulpat järjestelmällisesti.
Eli itse katsoisin ensin tulpista, miltä näyttävät sammumisen jälkeen. Siitä sitten vain poissulkevalla metodilla palikka kerrallaan ojennukseen...
Ja tämä menetelmä vain siksi, etten ole mekaanikko enkä omista korjaamotyölaitteita.
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
vika löyty käynnistymis ongelmaan tulppan johdoista! ohitin jalkatapin katkaisijan ihan johdon yläpäästä liittimen kohdalta saapas nähä toimiiko..
ja eihän se toimi, sammuu edelleen liikkeelle lähdettäessä, mutta pukinpäällä takarengas ilmassa toimii eikä sammu..