No niiiiiiiin.... kävin hakemassa Tullipostista lentoasema-alueelta jenkeistä tulleen XXL-pleksin FJR:ään. Piti pikkasen kättä vääntää tullinaisen kanssa, kun minulla ei ollut tilausvahvistusta mukana. Heittäydyin tyhmäksi (tosi helppoa mulle) ja täti uskoi lapussa olevan hinnan ja velotti tullia 39.60 e. Hintaa tuli pleksille noin 200 e rahteineen ja tulleineen.
Mutta; sehän pitäisi vaihtaa orkkispleksin tilalle ja mä luulen, että voisin selvitä siitä itsekin? Theseushan mulle yleensä asentaa mopoihin kilkkeet ja piirtää v*tun kuvat mutta jos mä kerrankin yrittäisin itse?Saisinko rautalankaversion seuraavasta:
Mitä työkaluja tarvitaan? Mitä pitää tehdä/avata ensin, kun aloitetaan orkkispleksin poisto? Entä sen jälkeen? Missä järjestyksessä asiat tehdään? Ja pliide heii.... mä tarvitsen RAUTALANKAA! Oon ihan käsi (The Hand!) mutta haluan yrittää!![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen
En osaa auttaa pleksin vaihtojutussa, koska sain oman FJR: n vasta eilen
Mutta, mutta...... kun saat pleksin paikalle ja käyttökokemuksia, niin kerro meille muillekin *![]()
Yamaha Drag Star - Suzuki V storm - Yamaha FJR - BMW 650GS
En osaa minäkään tuohon suoraan auttaa, mutta onko seuraavat sivustot tiedossa? Noistahan voisi löytyä jotain..
fjr1300.info
fjrtech
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Pitäisi kyllä onnistua perin helposti.
Aiempiin vuosimalleihin - kuten edellinen 03-moponi - vaihto oli helppo, koska ruuvien päät ovat näkyvillä. Uuteen 07-malliin en ole vielä vaihtanut.
Olennaisinta on, ettei kiristä ruuveja liikaa varsinkaan uuden (06-07) mallisen pleksin kanssa, jossa reiät ovat paikoitellen lähellä leikkausaukkoa.
"Vanheneminen on pakollista, aikuistuminen valinnaista."
06-07 malleissa kaksi ruuvia pleksin alareunassa (kurkista alhaalta päin). Avaat ne, pyöränvärinen kehys lähtee siten irti. Näkyviin tulee ruuvit, jotka avaat. Se on siinä, ei ole vaikeaa.
Joo... kerron kyllä. Eiköhän tässä pärjätä? Jollei onnaa, haen nimeltä mainitsemattoman Thessun paikalle korjaamaan wauriot!(Stormi @ Syys. 18 2007,18:56) kirjoitti
![]()
V.Vesterinen
Kuulostaa helpolta. Noo... torstaina pääsen talliin hiplaamaan mopoani. Sittenhän tuo selviää.(lujo @ Syys. 18 2007,22:11) kirjoitti
![]()
V.Vesterinen
Lainaa (ttuttu @ Elo. 01 2007,16:22)(ttuttu @ Syys. 18 2007,18:36) kirjoitti
Lainaa (FJR -07 @ Elo. 01 2007,15:45)
Lainaa (räme @ Elo. 01 2007,14:24)
Yamaha myy lisätarvikkeena korkeampaa "tehtaan" plexiä, onkos jonkulla kokemuksia siitä?
Juu 2007 FJR:ssä ompi moinen.
Ihan ylä-asennossa on hyvä ku on ihana äänettömyys,mut alempana melkoinen meteli,,,
Varsinki keväällä/syksyllä(testattu keväällä -3 ´c) lyömätön koska niinkuin mainitsin niin ylä-asennossaan ei "tuule" lainkaan,toki tekee pyörteen selän/niskan taakse...
Huh no olipa arvostelu...
No ainaki parempi ku orkkis
Minkä hintainen moinen värkki on? Oliko helppo vaihtaa?
No tuota tuo meijän mopotinhan oli MP messumopona joten plexi vähäniinku oli siinä valmiiks...
Joten hintaa en tiedä.
Vaihtaminen on todella helppoa...
Tarvitset 3mm kuusiokolo avaimen+pienehkön ristipää ruuvarin.
Siinä plexin ala-osassa kun on pyöräsi värinen muovi jutska(plexin päällä) niin sen pohjassa/alla on 2kpl nuita pieniä kuusiokolo ruuveja (vas.laita-oik.laita)niin ne pois,sitte sitä muovi jutskaa laskemalla/nostamalla niin saa sen muovi jutskan pois ja sen alta paljastuu 7kpl muovi ruuveja(ristipää kannalla) ei muutaku ne pois ja plexi on irti .![]()
-Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.
* *
** KAWA *
Okei... kohta se alkaa! Pidelkää korvianne. Mä oon kauhee kiroilemaan, jollei onnaa.....(FJR -07 @ Syys. 18 2007,22:47) kirjoitti
![]()
![]()
V.Vesterinen
Mä sain SEN paikalleen!(ttuttu @ Syys. 20 2007,14:20) kirjoitti
![]()
![]()
Nyt mulla on tosi ISO! Mä ajattelin ensin, että mitenkähän se nousee pystyyn, mutta kyllä mä sen sain ylös ja komea on!
Kävin tietysti koeajamassa sen ja hyvin toimi. Yhtään ei humise eikä pauku korvissa, vaikka menin Lahdentiellä *** km/h.
Nyt on vehje, jolla pärjää viileässäkin kelissä. Kiitos kaikille neuvoja antaneille.
![]()
![]()
V.Vesterinen
Kuinka vörkkii eri asennoissa? Onko kovat suhinat esim. ala-asennossa. Kuinka paljon noin suunnilleen on isompi kuin orkkis pleksi?
Ottaako kovasti tuulta yläasennossa?
Entäs pleksin värinät ja tärinät?
Olisi kiva nähdä vaikka kuva, jossa on tämä uusi paikalle laitettuna ja siinä päällä orkkis![]()
Yamaha Drag Star - Suzuki V storm - Yamaha FJR - BMW 650GS
Pleksin koon ja eri asennoissa kuuluvien suhinoiden ja tärinöiden lisäksi kiinnostaisi kuljettajan pituus. Itse olen 188 pitkä ja suunnitellut ostavani hieman alkuperäistä korkeamman pleksin, mutta mikäpä se sitten onkaan passeli pleksin korkeus meikäläisen FJR:ään vuosimallia -06...
Olisi kiva kuulla teiltä pleksin vaihtaneilta -06/-07 -mallien omistajilta kokemuksia korkeammista plekseistä? Vielä jos joku teistä sattuisi olemaan minun pituiseni..
![]()
Kuvaa en saa tähän hätään. Suhinat yläasennossa ovat olemattomat eli pleksi toimii.(Stormi @ Syys. 20 2007,19:30) kirjoitti
Ala-asennossa en huomaa suhinoissa eroja verrattuna orkkis pleksiin. Yläasennossa en lyhyen (n.20km) lenkin jälkeen havainnut pleksissä värinöitä tms. Ilmeisesti laitan kiinnitysruuveihin coverin suosituksesta ruuvilukitetta. Sitä voinee suositella muillekin.
![]()
V.Vesterinen
Mulla on siis täältä ostettu XXL-pleksi. Minulla on pituutta 190 ja vain tuo XXL on riittävän korkea IMHO. Ja FJR:ni on vuosimallia 2006.(ArvaaKuka @ Syys. 20 2007,21:39) kirjoitti
V.Vesterinen
Ennenkuin kovinpaljon liimailee/ruuvilukittelee ni ne plexin ruuvit on tosiaanki muovia...(ttuttu @ Syys. 21 2007,21:48) kirjoitti
Tänäkesänä rullaillu n.17000 ja ei oo tullu vastaan löystynyttä ruuvia, joten,,,,,
-Miehen elämä on yhtä taistelua, päivällä leivästä ja yöllä lihasta.
* *
** KAWA *
Muovia ovat orkkisruuvit, mutta pleksin mukana tuli metalliruuvit, joilla korvasin vanhat muoviset. Ehkä ko. firma haluaa käytettävän metallisia ruuveja korkeamman pleksin kanssa?(FJR -07 @ Syys. 21 2007,23:32) kirjoitti
V.Vesterinen