Kypärän hankkiminen ajankohtaista näin syysalen aikaan. Moni malli ottaa nenään kiinni mutta R1 tuntuisi mukavalta eikä ole liian ahdistava (verrattuna S1) Mitä olette mieltä kyseisestä mallista. Jostain kummansyystä liikkeet meinaavat väkisin myydä Arain Viperiä joka voisi olla ok koska hieman tilavampi edesta verrattuna muihin Arain malleihin.
R1 kenties mukavampi näin äkkiseltään kokeiltuna minun päähäni mutta mista johtuu tämä liikkeiden naureskelu Schubertia kohtaan.
fc.moto.de myy Schubertia hyvällä alennuksella nyt (-30%)
Antaisitteko hieman kommentteja edellisiin malleihin ainakin melun suhteen.
Tietysti jokin avattava malli voisi olla ok. koska käytän laseja.
Kannattaa koeajaa kummatkin ja tehdä valinta sen perusteella. Itsellä on R1 ja hyvin tyytyväinen olen siihen ollut. Tokimotossa ainakin saa noita Schuberthejä koeajoon..![]()
Virheitä jo vuodesta -81
No se Arai on vaan niin hemmetin paljon turvallisempi ja parempi. Kyllä ne myyjät ovat päässeet monen eri maahantuojan kypäräkoulutukseen, ja kai se jotain kertoo että yksi on monen myyjän mielestä se ainoa oikeasti turvallinen vaihtoehto? ;)
Aikamoinen huumorivitsi...(vihkis @ Syys. 17 2007,11:25) kirjoitti
![]()
"Monsterilla ajaminen on kuin ratsastaisi krapulaisella härkäsammakolla. Eli siis hel-vetin siistiä!"
"Ei se ole vika, se on ominaisuus"
Spagettihirviö 800i.e
^kärjistäminen on joskus huumoria. Joskus saattaa sivuta absoluuttista totuutta.![]()
Kannattaa varoa lausuntojaan. Joillain voi olla salaista kuvamateriaalia Hollannin koulutuksista...(vihkis @ Syys. 17 2007,11:25) kirjoitti
![]()
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
Just kans juttelin yhden liikkeen ajovarustevastaavan kanssa ja niillä oli myynnin lähinnä shuberttia ja araita. Ei se shuberttia haukkunut, mut sanoi ettei itse laita päähän muuta kuin araita. Kysyin syytä ja vastaus oli turvallisuus. Kuulemma arai on ainoa joka voi pelastaa joissain tilanteissa. Shubertti panostaa hiljaisuuteen ja arai turvallisuuteen. Kumpi on sinulle tärkeämpää? Mulle on hiljaisuus. Jos sais noista valita, niin ottaisin R1:sen. Mut tää taas on mun mielipide.
T: Arain omistaja
Kiittää ja kumartaa kaikkia vastaajiaSe on totta että Arai on varmasti hieman turvallisempi mutta kallistun tässätapauksessa kyllä Schubertin puoleen koska minun päähäni tuo nenätilavuus on R1:llä parempi sekä aurinkolippa että hiljaisuus viehättää kovasti.
Toisaalta aina jossainvaiheessa jotkut rupeaa vertailemaan asioita äärilaidoista ja koska molemmat ovat senluokan kypäriä niin en todellakaan usko että turvallisuus on Schubertissa juurikaan huonompi käytännössä. Ihmiskehossa kun on mielestäni muitakin osia jotka rikkoontuu jos pahasti käy vaikka jokin kypärä olisikin jonkin prosenttiasteen vahvempi. Pääasia lieneen on että käyttää mieleisiä turvallisia varusteita eikä hirveitä hurjastele.![]()
Täysin kuulopuhetta, mutta: Kun kypärät testataan jotta saa hyväksynnän, niin Arai lähettää yhden kypärän ja "muut" lähettävät useamman...
...Huhu tosin ei kerro lähettävätkö 1 kypärän per testattu koko vaiko vain yhden... ymmärtääkseni eri kootkin pitää erikseen testata.
Schuberthin aurinkovisiiri on kyllä aivan huippu, mukava ja kätevä käytössä (mulla C2). Schuberthin hiljaisuudesta en sitten tiedä, voisi se hiljaisempikin olla...
ECE 22.05 testauksesta voipi lukea tästä:
http://www.unece.org/trans/main/wp29...egs/22rv4e.pdf
Twice the pride, double the fall
Suzuki DL 650 V-Strom 2005
ex-Yamaha FZS 600 2003
Jos hintaluokka on useamman satasen, ja merkki tunnettu niin en usko että turvallisuudella on käytännössä niin merkittäviä eroja että sen perusteella kannattaisi kypärää valita.
Esimerkiksi näkyvyys kypärästä ulos (ja kypärän näkyvyys autoilijoille, S1:ssä on heijastimet;) ja sen mukavuus vaikuttaa turvallisuuteen enemmän
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
arai voitti taas jonkun isomman kypärätestin.ja muistaakseni myös viimevuonna mcn:n testissä selvä tulos.yllättävän paljon noita suupertteja on tänkin voorumin myyntipalstalla myynnissä.loppujen lopuksi aika makuasia kuka tyttärestä kuka äidistä joku molemmista.
hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
No se Schuberth on vaan niin hemmetin paljon turvallisempi ja parempi. Kaiken lisäksi miljardi koljardia kertaa paremman näköinen.