Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    Kyseinen malli harkinnassa kannattaneeko ? V2 kone mietityttää ,kuinka paljon täristää ohjaustangossa ja muutenkin pitemmällä matkalla ? vai kannattaneeko ostaa VFR,XX ?? hintaeroahan jonkunverran on.
  2. #2
    No niin no - itselläni XL varadero, jossa tuhatkuutioinen V2.
    Pidän sitä vallan mainiona matkapyöränä, V2-koneesta
    riippumatta tai ehkä jopa siksi. :-)

    Kierrokset välillä 3200-3600 ei hirveästi tärise, mielestäni.
    Ja ajoasento on suorastaan juhlava. Siis molemmissa. :-)

    Kyllä, olen Deauvillen koeajanut joskus, kyllä minä siitä pidin.
    Ihan Vara-Eeron kaltaista AHAA-elämystä vain ei syntynyt.
    Ihan aavistus lisää tehoa Deauvilleen ei harmittaisi, mutta
    ei se kai ihan nykymuodossaankaan harmita.

    Kardaani on iso plussa.

    Käy koeajolla, ellet jo käynyt. Ja aja myös joku (edes käytetty)
    Varadero myös...
    -- sjm
  3. #3
    Brittiläinen Telegraph
    -lehti pitää web-saitillaan kivasti esillä
    erilaisten moottoripyörien koeajoja ja muuta mukavaa,
    osastolla "Motoring", yläreunan navigointipalkissa.

    Deauville: Japan's Jacques of all trades

    Varadero: Quite frankly, it's not a pretty sight
    -- sjm
  4. #4
    Tuli ajettua 700 mallilla reilut 20 tkm. Hyvä peli jopa kakspäällä. Ohituksissa sais olla himppu lisää tehoa, mutta muuten teho ja ajo-ominaisuudet riittävät. Pieniruokainen. Kiireestä riippuen 4,3-4,8 l satkulla. Tärinästä sen verran, että n 110 vauhdissa pientä havaittavaa, mutta ei häiritsevää. Voin suositella.
  5. #5
    Lainaa (sjm @ Syys. 16 2007,13:14) kirjoitti
    Brittiläinen Telegraph
    -lehti pitää web-saitillaan kivasti esillä
    erilaisten moottoripyörien koeajoja ja muuta mukavaa,
    osastolla "Motoring", yläreunan navigointipalkissa.

    Deauville: Japan's Jacques of all trades

    Varadero: Quite frankly, it's not a pretty sight
    Tänks ja mikä ettei VaraTerokin ihan miälenkiintone mopo vois ollakkin,haluaisimpas koeajaa.
  6. #6
    Lainaa (honda @ Syys. 16 2007,21:09) kirjoitti
    Tuli ajettua 700 mallilla reilut 20 tkm. Hyvä peli jopa kakspäällä. Ohituksissa sais olla himppu lisää tehoa, mutta muuten teho ja ajo-ominaisuudet riittävät. Pieniruokainen. Kiireestä riippuen 4,3-4,8 l satkulla. Tärinästä sen verran, että n 110 vauhdissa pientä havaittavaa, mutta ei häiritsevää. Voin suositella.
    Kts Tuosta kulkupuolesta,ei mikään ohjus tarvinne ollakkaan mutta tuonne 120-130 ohituksissa,mites mahtanee kiihtyä ??



  7. #7
    Kaks päällä ohituksissa nopeus nousee suht koht kivuttomasti tuonne 130 tietämille, kun lähtee nelosella kiihdyttään esim satasesta (jos ei ole kiireinen ohitus, voi lähtä vitosellakin) Sen jälkeen nopeuden nousu on jo hidasta. Yksin ajaessa ohitukseen voi lähtä vitosella ja havaittavaa kiihtymistä n 150 tietämille (sain kelattua mittariin enimmillään 185).
  8. #8
    Lainaa (LärvänYkä @ Syys. 17 2007,08:24) kirjoitti
    Tuosta kulkupuolesta,ei mikään ohjus tarvinne ollakkaan mutta tuonne 120-130 ohituksissa,mites mahtanee kiihtyä ??
    No niin no, vastauksen Deauvillen osalta jo saitkin,
    mutta jos se kulkupuoli arveluttaa, laita suosiolla Vara-Eero ja siihen laukut.

    Lisää vaihtoehtoja, ehkä:

    - BMW R 1200 GS (Adventure)
    - Yamaha TDM 900
    - Suzuki DL 1000 V-Strom
    - BMW F 800 ST, mikä ettei?
    - Triumph Tiger, ehkä. Tosin sen pieni koko oli yllätys,
    kun koeajoin. Tuntui että se kutistunut pesussa 30%...
    - Jokin muu, jota en nyt muista

    Reissuenskaa ei kannata yhtään aliarvioida matkapyöränä.

    Itselleni tällaisen ajoasento on verrattomasti parempi kuin
    ns. oikeiden matkapyörien (BMW K 1200 GT, FJR 1300 jne).
    Pannari saattaisi istua meikäläiselle, mutta hintaa on reilusti
    enemmän kuin tällä. Allroad-kyvyistä ei ole yhtään ollut haittaa,
    koska geokätkö-harrastuksen vuoksi olen tämän kesän aikana
    hankkiutunut Todella Kummallisiin paikkoihin pyörälläni.
    Melko hirveitä metsäautoteitä on tullut ajeltua... o:-)

    Omastani on kuvia tuolla:

    XL 1000 V Varadero ABS vm 2007

    Lisävarusteena:

    - keskituki (Hondan oma)
    - MRA variotouring pleksi
    - laukkutelineet Krauser
    - sivulaukut Krauser K4, takalaukku K5
    - Bags-Connection tankkilaukku, malli Engage XL, suosittelen
    - 2x H4 bixenon muunnossarja; tuskin katulaillinen,
    koska umpiot eivät taatusti ole hyväksytty xenon-polttimoille.
    -- sjm
  9. #9
    Dullehan sai hiljakkoin konepäivityksen 650cc => 700cc, joka ei liene yhtään pahasta. Itsellä oli tuon edeltäjä, Revere (5-Starin kokokatteella) ja oli kyllä ensifillarina niin mainio kuin vain voi olla. Pieniruokainen, luotettava ja huoleton. Hiukka tylsähän se tavallaan oli kun fillari teki tasan yllätyksettömästi just sen mitä kuski halusi, mutta tuo lienee ensifillarille enempi pelkästään toivottava ominaisuus Siltikin omasta mielestäni kulkupuoli oli ihan kunnossa niin yksin kuin kuormankin kanssa. Pata antoi ihan mielettömästi anteeksi kuskin mokia, koskaan ei ollut liian iso vaihde että se olisi sammunut, kytkimen pystyi päästämään todella huolettomasti ilman pelkoa sammumisesta, tosin eipä tuo mihinkään ampunutkaan, ei edes pienellä yrittämisellä. Kone jaksaa kuljettaa ihan tyhjäkäynnistä saakka ja siten ohituksiinkin yleensä riitti vain pelkkä kaasun kääntö. Lopulta tiemme erkani oikeastaan vain siksi että halusin portaattoman vaihteiston kun "heräsin" että ylivoimainen enemmistö ajoistani on ollut ruuhkissä kökkimistä ja siinä variaattori on enempikin kuin paikallaan
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  10. #10
    Itse saattasin harkita tota VFR:ää, mitään negatiivista en oo kyseisestä pyörästä kuullu.Ilmeisen kestäviä ovat ja tehoakin ois tarjolla hiukan enemmän kun tossa Deauvillessä.
    -08 Kawasaki ZX-6R
    -07 Honda Hornet 600 (ex)
    -99 Suzuki GS 500 (ex)
  11. #11
    Lainaa (sjm @ Syys. 17 2007,20:35) kirjoitti
    [
    Omastani on kuvia tuolla:

    XL 1000 V Varadero ABS vm 2007
    Siisti on peli,toi on PAKKO käydä koeajamassa ja toisaalta moni paikka jää käymättömäksi kun sinne ei asfalttia pitkin pääsekkään, tuolla pääsee



  12. #12
    Lainaa (LärvänYkä @ Syys. 18 2007,07:28) kirjoitti
    Siisti on peli,toi on PAKKO käydä koeajamassa ja toisaalta moni paikka jää käymättömäksi kun sinne ei asfalttia pitkin pääsekkään, tuolla pääsee :ajatus:
    Joo, ei tuo mikään Saharan ylitykseen tehty offroad-vehje ole,
    mutta paremmin silti uskaltaa soratietä päästellä kuin monella kyykyllä.
    Ja aika kamalissa paikoissa tosiaan on tullut ajeltua... o:-)
    -- sjm
  13. #13
    Lainaa (sjm @ Syys. 17 2007,20:35) kirjoitti
    - BMW F 800 ST, mikä ettei?
    Niinpä, miksipäs ei. Moninkertainen testivoittaja on jo hyväksi havaittu.
    F800ST on oikea GS (Gentleman Sport).
  14. #14
    Kaksi kesää olen ajellut vm. 2002 Honda Deauvillellä, siis 650-kuutioisella mallilla.
    Deauville on ollut erinomaisen luotettava ajopeli, minkäänlaista vikaa tai toimintahäiriötä ei ole ollut. Metzelerin Z6-renkailla ajettavuus koheni roimasti alkuperäisiin renkaisiin verrattuna. Sanoisin että melko mukava pyörä ajaa mutkateillä. Vaikkei ulkonäön perusteella ehkä uskoisi, Deauvillella voi oikeasti ajella hyvinkin sporttisesti.

    Moottorin tehot ovat riittäneet alpeilla ja autobaanallakin kaksi päällä, huiput ovat siinä 180km/h kieppeillä, mutta 140km/h jälkeen kiihtyvyys on melko verkkaista. Silti täytyy sanoa että esim. Yamaha FJR1300-koeajon jälkeen tuntui oma mopo...öööh...mopolta. Mutta mielestäni Suomen olosuhteissa tehot oikeasti riittävät kaikkiin liikennetilanteisiin niin yksin kuin kaksinkin ajettaessa. Tehon tuomaa hauskuusmomenttia jää silti kaipaamaan. Vääntöä Deauvillessä on melko mukavasti mutta tärinä vaivaa kovaa ajettaessa, ongelma ei tosin esiinny vielä Suomessa sallituilla nopeuksilla.

    Sivulaukut ovat melko pienet ja ainakin vanhemman mallin laajennuskannet melko hintavat.

    Mittaristo on 650-mallissa vanhahtava ja esim. bensamittaria ei ole lainkaan.

    Omassa pyörässäni on kolme erilaista pleksiä, mihinkään niistä en ole täysin tyytyväinen. Jättimäinen touring-pleksi mahdollistaa visiiri auki -ajon jopa 160km/h nopeuksissa, mutta sateella on ikävä katsella maisemia pleksin läpi. Vakiopleksikin on hieman äänekäs.

    Uudemmassa 700-mallissa on monia asioista viilailtu parempaan suuntaan ja tehoakin on enemmän, kokeilematta en osaa sanoa onko tehonlisäystä tarpeeksi - epäilen ettei.

    Kardaaniveto on iso plussa

    Ensi kesänä on tarkoitus vaihtaa isompaan, vaihtoehtoina isot BMW:t, Yamaha FJR ja Hondan Pan European. Jos Deauvillea saisi 1000-kuutioisena, niin luulen että olisi aika optimaalinen matkapyörä. Täytyy se 700-kuutioinenkin silti koeajaa *

    Se pitää vielä lisätä että esim. tässäkin ketjussa mainitut VFR ja XX ovat jo tyystin erityyppisiä pyöriä, ihan ajoasennosta alkaen.



    Moto Guzzi Breva V850
    Vespa GTS 250ie
  15. #15
    multa lähtis nyt ville syys hintaan... uudempi malli (700). ajettu jotain 22tkm. vm -06. h.9000€
  16. #16
    Lainaa (Sami@Vespa @ Syys. 18 2007,20:45) kirjoitti
    Ensi kesänä on tarkoitus vaihtaa isompaan, vaihtoehtoina isot BMW:t, Yamaha FJR ja Hondan Pan European. Jos Deauvillea saisi 1000-kuutioisena, niin luulen että olisi aika optimaalinen matkapyörä.
    Mielestäni varsinkin Deauvillelle ei oikeastaan ole muita vaihtoehtoja kuin Pan European, RT, GT ja Norge.

    FJR ja GTR ovat kyllä erityylisiä mitättömine katteineen ja tuulilaseineen.
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
  17. #17
    Lainaa kirjoitti
    Pieniruokainen. Kiireestä riippuen 4,3-4,8 l satkulla.
    Ajelin kesällä pieniä asfalttiteitä ja keskikulutus oli 280 km:n matkalla 4,0 taitaa olla taloudellinen ajotyyli?
    Jos et sinä, kuka? Jos ei nyt, koska?
    -Abraham Maslow
  18. #18
    Lainaa (Mad-eira @ Loka. 06 2007,19:57) kirjoitti
    Lainaa kirjoitti
    Pieniruokainen. Kiireestä riippuen 4,3-4,8 l satkulla.
    Ajelin kesällä pieniä asfalttiteitä ja keskikulutus oli 280 km:n matkalla 4,0 taitaa olla taloudellinen ajotyyli?
    Noo nuo lukemat ovat kaks päällä ajoa kamoineen. Matkavauhti 110 -120.
    Pienin kulutus, mitä kohdalleni sattui, oli 3,8 l / 100 km.
  19. #19
    Uutena Villekuskina kysyisin, että mikähän etupleksi mahtais olla sopivin 180 senttiselle kuskille? Alkuperäinen tuntuu hiukka liian matalalta ja reuna tulee jotenkin turhan lähelle.

    Tekniikkapuolesta kysyisin, että missä huollossa pitäisi tehdä kaasareiden synkronointi ja venttiilivälystarkistus. Ostin pyörän käytettynä (aj. 25 000 vm. -00) ja siinä on huoltoleimat. Tarkemmin tutkiessani huomasin, että sekä kansi, että ilmanputsari olivat tehtaan jäljiltä.
  20. #20
    Lainaa (arppa69 @ Tammi. 21 2008,23:37) kirjoitti
    Tekniikkapuolesta kysyisin, että missä huollossa pitäisi tehdä kaasareiden synkronointi ja venttiilivälystarkistus. Ostin pyörän käytettynä (aj. 25 000 vm. -00) ja siinä on huoltoleimat. Tarkemmin tutkiessani huomasin, että sekä kansi, että ilmanputsari olivat tehtaan jäljiltä.
    Mene maahantuojan Brandtin sivuille ja lataa sieltä huoltotiedote ja käsikirja mikäli sitä ei tullut mukana. Sen mukaan venttiilinvälykset kuuluisi tarkistaa joka huollossa joka mielestäni on turhaa noin matalaviritteisessä moottorissa, ainakin shadowissa vasta 24000 km:n huollossa tarvitsi venttiilivälyksiin puuttua.
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
  21. #21
    Sitä vähän minäkin, että tuntuis vähän turhan tiuhalta tuo Brandin suositus. Taidampa ajella ainakin vielä ensi kesän. Yleensähän tuo välys suurenee, kuin kasvaa. Suuremmasta välyksestä ei juuri haittaa ole ja sen alkaa kuulla tyhjäkäynnillä.
  22. #22
    Ajelin Villellä pari kesää ja vaihdoin heti aluksi pleksiksi Villen oman touring pleksin, suhinat ja pyörteilyt loppui välittömästi, suosittelen.
    Ruokahalu kasvoi syödessä ja nyt ajokkina on Pannari 1300.
    Ps. Itse olen myös 180cm.
    Nautiskeleva m-pyöräilijä
  23. #23
    Olipas sellainen lista, että nyt kannattaa aloittajan istua alas hetkeksi miettimään mitä on hakemassa?

    VFR ja XX ovat varmaan saman ostajan haarukassa hyvinkin, mutta Ville tähtää erilaiseen ajoon. Ei parempi, ei huonompi. Erilainen.

    Oma vaikutelmani *vanhasta* Villestä oli vakiopleksin hillitöntä kypärämelua lukuunottamatta positiivinen. Keskikokoisia matkapyöriä ei ole monta vaihtoehtoa. Tuossa tyylilajissa ei valtaisaa suorituskykyä odotetakaan, mutta melkoista matkamukavuutta ja käytännöllisyyttä kylläkin.

    Tärinäkö V2:ssa epäilyttää? Tuota ei voi toisen puolesta arvioida, mutta suunniteltuun käyttötarkoitukseensa (matkapyöränä) käytettynä en näe tuota esteenä. Kyllä siinä twinillä tietää ajavansa, mutta ei se tasavauhdilla maantiellä pahasti tunnu. Minusta.

    Sekä Vifferin että Birdin ajoasento ja kallistusvarat ovat selvästi tiukemmat. Onko tämä etu vai haitta? Se mitä kapulasta käännettäessä tapahtuu on luonnollisesti selvä etu :-)

    Jos valittavana olisi vain nuo kolme, niin hinta unohtaen
    - ajettavaksi hienostunut, High-Tech VFR,
    - rauhalliseksi matkajaavaksi Ville (pocket size Pan)
    - jos ei osaa päättää, niin XX:ssa ei ole pahoja särmiä

    Hinta mukaanottaen pitää sitten miettiä ottaako ihailemastaan mallista Suomen halvimman yksilön vai vähän halvemmasta mutta myös kunnollisesta pyörästä uudemman ja paremmin hoidetun.

    Muitakin vaihtoehtoja kuitenkin on ja koska itse katson tätä matkapyörän suunnasta, niin hakematta tulee mieleen FJR. Se on VFR:n kanssa samaa hintaluokkaa eikä näiden Hondien tapaan tarvitse valita istualtaan ajettavan matkapyörän ja hyvän suorituskyvyn välillä, kun tarjolla on molemmat.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  24. #24
    Lainaa (ShadowC2 @ Syys. 20 2007,11:26) kirjoitti
    Mielestäni varsinkin Deauvillelle ei oikeastaan ole muita vaihtoehtoja kuin Pan European, RT, GT ja Norge.

    FJR ja GTR ovat kyllä erityylisiä mitättömine katteineen ja tuulilaseineen.
    Paljon on BMW Talkissa väännetty mm. väännöstä, mutta ennen tuon vertailun postaamista BMW-, Guzzi- tai Yam-Talkiin kannattaa pukeutua asbestipukuun. Voi "hiukkasen" leimahtaa

    Vaikka matkapyöriä ovatkin, niin aika monille moottorin koko on jonkinlainen mopon kokoluokan mitta. Oman epävirallisen luokitukseni pohjalta näen Villen oman genrensä uniikkikappaleena. Ainoana keskikokoisena matkapyöränä.
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  25. #25
    Lainaa (Sami@Vespa @ Syys. 18 2007,20:45) kirjoitti
    Ensi kesänä on tarkoitus vaihtaa isompaan, vaihtoehtoina isot BMW:t, Yamaha FJR ja Hondan Pan European. Jos Deauvillea saisi 1000-kuutioisena, niin luulen että olisi aika optimaalinen matkapyörä.
    Kuten jo varmaan tiesitkin, haaveesi 1000-kuutioisesta Villestä ei näillä näkymin tule toteutumaan ensi kesänä.

    Mutta rinnastus 1261 kuutioiseen Villeen ei ole minusta kovinkaan kaukaa haettu:
    - kallis - check
    - painava - check
    - mukava - check
    - akseliveto - check
    - suuri kate - check
    - helppo käsitellä - check
    - omat integroidut laukut - check

    Paljon samaa niissä on. Väittäisin, että jos tykkää Deauvillestä, tykkää Pannusta vielä enemmän.

    Mutta ennen Pannarin ostoa pitää tehdä itselleen palvelus ja koeajaa myös FJR, RT ja GT. Hienoja pyöriä kaikki. Jokaisella on oma bravuurilajinsa jossa se lyö muut ja valinnan ratkaisee eri ominaisuuksien painoarvo:
    GT: kovaa, kauas, hieno moottori
    RT: kauas, vaikka kaverin kanssa, mukava matkustajallekin
    FJR: kovaa vaikka olisi mutkainenkin tie, hieno moottori
    Pan: menemisen sietämätön keveys, eri tavalla hieno moottori
    CB500 -> Bandit 1200S -> BMW R1150RT -> Honda Pan European
    moposivut: www.elisanet.fi/hannu.hietalahti
  26. #26
    Lainaa (Hannu59 @ Tammi. 22 2008,18:29) kirjoitti
    Lainaa (ShadowC2 @ Syys. 20 2007,11:26) kirjoitti
    Mielestäni varsinkin Deauvillelle ei oikeastaan ole muita vaihtoehtoja kuin Pan European, RT, GT ja Norge.
    Vaikka matkapyöriä ovatkin, niin aika monille moottorin koko on jonkinlainen mopon kokoluokan mitta. Oman epävirallisen luokitukseni pohjalta näen Villen oman genrensä uniikkikappaleena. Ainoana keskikokoisena matkapyöränä.
    Tarkoitin vaihtoehtona sitä että mikäli tämä Sami@Vespa aikoo hankkia isomman mopon niin juuri nuo mainitsemani mopot olisi mielestäni vaihtoehtoina Deauvillelle.
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
  27.  
  28. #27
    Lainaa (Hannu59 @ Tammi. 22 2008,18:47) kirjoitti
    Paljon samaa niissä on. Väittäisin, että jos tykkää Deauvillestä, tykkää Pannusta vielä enemmän.

    Mutta ennen Pannarin ostoa pitää tehdä itselleen palvelus ja koeajaa myös FJR, RT ja GT.
    Samaa mieltä ja jos on Deauvilleen ollut tyytyväinen eikä muuta syytä ole vaihtoon kuin vain halu vaihtaa isompaan ja tehokkaampaan niin silloin ei tarvitse käydä edes koeajamassa muita kuin pannaria.
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.