Katso äänestykset tulokset: Mitä se talvisäilytys saa maksaa, kipukynnys? -

Äänestäjät
294. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Alle 20€/kk. Täytyyhän muodon vuoksi jotain maksaa...

131 44,56%
  • 20-50€/kk. Ei ole paha menoerä kuukaudessa, kuitenkin kohtuu..

130 44,22%
  • 50-100€/kk. Minkäs teet? Harrastus maksaa...

16 5,44%
  • yli 100/kk. maksaa mitä maksaa..

17 5,78%
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 51:sta
    Rajataan sen verran että ilman pesu- tai huoltopalvelua, kuitenkin lämmin halli.

Itse saan laitumelle alle 20€/kk, mutta voisin harkita maksavani pakon edessä myös hieman enemmän.

Enpä ole tullut ees ajatelleeksi että siitä voisi joutua jotain maksamaan ;)
    Mummon autotallissa saa mopo talvet lepäillä, ei ole vielä maksua perinyt.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
    Ratavastaava wbaum:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2006
    MotOrg ry jäsen
    En tajua miten joku voisi maksaa yli 20e kuussa mopon talvisijasta. Tässä talossa maksaa autotalli 18e kuussa, jos sellaisen saisi. Pitäisin vaikka hangessa mielummin kuin yli 20e kuussa, vaikka olisi uusi pyörä.
    Mä maksan 30€/kk tallista... Eikä mun mielestä ole paha.
    Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)

Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
    Lainaa (wbaum @ Syys. 16 2007,01:13) kirjoitti
    En tajua miten joku voisi maksaa yli 20e kuussa mopon talvisijasta. Tässä talossa maksaa autotalli 18e kuussa, jos sellaisen saisi. Pitäisin vaikka hangessa mielummin kuin yli 20e kuussa, vaikka olisi uusi pyörä.
    Pääkaupunki seudulla tuolla 18€ ei sitten saayhtään mitään.... ei ainakaan kattoa päänpäälle.

Tallien vuokrat 120-180 euroa kuukaudessa
    Reissut mielessä........
    Helsingissä duunipaikan lämpimässä kameravalvotussa parkkihallissa 7 e/kk läpi vuoden.

Pesupaikan käyttö sisältyy hintaan. Eipä paha hinta

Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

BMW F900R K23
    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6
    Onneksi vielä on saanut kaverin luo koko talveksi märäkoiralla.
    Itse en kyllä maksaisi 20 egeä enempää missään hinnassa per kuukausi. Tuntuu että tässäkin toidet käyttää hyväkseen ihmisten hädänalaista tilaa hyväkseen. Jaa niin mutta sehän onkin sitä perusmarkkinataloutta vaan.
    35 €/talvi olen itse perinyt säilytykseen tulevista pyöristä: hintaan sisältyy lämmin talli + remppamahdollisuus työkaluineen (nostopöytä, paineilma, laturi yms. ). Enemmän tallilla viihtyvät tai apua tarvitsevat ovat maksaneet kylläkin extraa omatuntonsa mukaan... Olen saanut tällä hinnalla sähkökulut katettua ja hieman on jäänyt taskunpohjalle. Verottajakin on saanut oman osansa

Toisaalta talvisäilytys on mahdollista vain "tutuille" tai muuten luotettavalle porukalle ihan käytännön syistä...
    www.motzcari.com
    Sevenfifty -92, VFR800 -98, Suzuki V-Strom 650 -05
    Huh.. onpa halpoja säilytyksiä porukalla. Juuri itse kävin varaamassa liikkeestä paikan talveksi 169e maksoi.. Sitä edellisenä talvena eri firmasta 120e mutta siinä oli paljous alennusta. Muuten heillä kuulemma yli 160e myös. Mitään muuta ei sisälly kun bensiinin
    stabilointiaine ja "käyttökuntoon laitto" keväällä eli just se akun lataus.

Tämä kalliimpi mainosti vielä varattaessa olevansa edullisimpia mahdollisia Duunipaikassa sais säilyttää ilmaseks mutta voi sitä
    ketutuksen määrää jos varastomies kippaa lavan päälle.
    1300cc Suzuki
    Som tur är att on lämmin autotalli mutta pääkaupunkilainen kaverini maksaa säilytyksestä parisataa euroa kaudessa. Maksaisi tonninkin jos olisi talli missä pyörää välillä hivellä ja käytellä, uusmotoristeilla outoja tapoja...
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Talli maksaa 100 €/kk. Yösäilössä kesällä ja talvella muuten vain säilössä. Samaan rahaan menee tietysti muukin kalusto, Vespa ja ryynifillarit ja jopa auto kun oikein tarkkaan tunkee. Viime talvena roikkui köysi tallin katosta mittatikkuna. Se kun heilahti, niin tiesi ettei enempää voi tuupata autoa eteenpäin tai tulee osumaa.

Ja jos olisi tuupannut, niin olisipa ollut köysi katossa valmiina.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Taitaa tuo olla liki kolmekymppiä kuulta, mutta ompahan tasalämmössä.

Ei täällä Turkkusessa talvea edes tule, mutta nuo saaplarin vesisateet ja räntä jäätyy öisin. Ja jäätymisen myötä laajenee, riks räks. Kyllä sen mieluummin maksaa, että on ehjä fiude keväällä ajettavaksi.
    Meillä kimppatalli ja kuukausierä on 35 euroo, mutta se onkin sitten 12 kertaa, mutta pystyy tekeen remppaa ja yksi autopaikkakin, joten sitäkin pystyy remppaan joten ei paha menoerä ja mopo saa olla tallissa talven kun ei tarvi.........
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
    Lainaa (seppo02 @ Syys. 16 2007,11:57) kirjoitti
    Som tur är att on lämmin autotalli mutta pääkaupunkilainen kaverini maksaa säilytyksestä parisataa euroa kaudessa. Maksaisi tonninkin jos olisi talli missä pyörää välillä hivellä ja käytellä, uusmotoristeilla outoja tapoja...
    Laitappa kaverin yhteystiijot. Mulla olis vaikka mitä turhaa roinaa nurkissa mistä voisin luopua "halavalla" ja kohtuullisen silittely paikanki järjestän pyörälle tuolla hinnalla ihan Helsingin alueelta. Nostetaan sen prätkä vaikka tänne mun asuntoon ja mä muutan itte talveksi Thaimaahan jos se tonnin maksaa kuusta, saapi vaikka nukkua pyörän viekussa..
    Tunnelin päässä näkyvä valo on juna!
    Lainaa (Miqa @ Syys. 17 2007,21:23) kirjoitti
    Lainaa (seppo02 @ Syys. 16 2007,11:57) kirjoitti
    Laitappa kaverin yhteystiijot. Mulla olis vaikka mitä turhaa roinaa nurkissa mistä voisin luopua "halavalla" ja kohtuullisen silittely paikanki järjestän pyörälle tuolla hinnalla ihan Helsingin alueelta. Nostetaan sen prätkä vaikka tänne mun asuntoon ja mä muutan itte talveksi Thaimaahan jos se tonnin maksaa kuusta, saapi vaikka nukkua pyörän viekussa..
    Asia ei mulle kuulu, mutta tekstissä lukee 200/ kausi, maksaisi tonninkin.
    -Sergei-
    - Sergei-

"Tiedättekö mitä siitä tulee kun risteyttää tiikerin ja kanarianlinnun??
    En minäkään tiedä, mutta kun se laulaa sitä on parasta kuunnella."
    itte ku viel kotona asustan ni "ukon"tallissa pyörä majailee läpi talven aj sitä pääsee aina rassaamaa ku miel tekee
    600rr
    Vuokra talli(Kuuluu kerrostalovuokraan).
    Ei siis maksa itelleni yhtään mitään.
    Nyt on kyllä joku ollut kiinnostunut en tiiä paljon kehtais pyytää siittä että sais pyöränsä sinne.

Pirun kallis talvisäilytyspaikka oman velkaisen torpan tallissa
    Lainaa (Roadkill @ Syys. 16 2007,10:34) kirjoitti
    Huh.. onpa halpoja säilytyksiä porukalla. Juuri itse kävin varaamassa liikkeestä paikan talveksi 169e maksoi.. Sitä edellisenä talvena eri firmasta 120e mutta siinä oli paljous alennusta. Muuten heillä kuulemma yli 160e myös. Mitään muuta ei sisälly kun bensiinin
    stabilointiaine ja "käyttökuntoon laitto" keväällä eli just se akun lataus.
    No jos tuolla hinnalla saiskin niin hyvä olis! Pohjat taitaa vetää R.M Heino Espoossa: 250e/talvi. Soittelin hintoja ja totesin, että ihan mukava jos sais mopottimen kaverin talliin. Hyvin voisin ostaa todella hyvän viskipullon siitä kiitokseksi.

"Mind is like parachute; it works better when open."
    Tupakeittiö kammarilla, keittiön pöytää siirretään ja pyörä ikkunan eteen. Siinä sitä voi kiillotella pitkin talvea, laittaa välillä käymään ja sen päältä on mukava katsella telkkaria. Naapureita joskus vähän naurattaa, mutta kaverit on melkeen kateellisia, eikä tarvii iltapuheen aiheita etsiä.
    poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
    Itellä on pyörä lämpimässä hallissa siinä autojeni vieressä ympäri vuoden, että pääsee tarvittaessa rassailemaan just silloin kun haluaa, hissillä vain alas ja kas perillä ollaan. Eikä mielestäni ollenkaan paha hinta tuo 17 eukkoo kuussa per paikka, mulla on niitä kolme paikkaa joten hinta 51 eukkoo kuussa eli 1,4 eeroo per neliö.
    Yamaha FZR 1000 EXUP

...aina sattuu ja tapahtuu, kun tarpeeksi sattuu niin siihen tottuu...
    Vielä en ole maksanut mitään. Jokainen on varmaan jossain töissä, kannattaa kysyä firman nurkkia. Mopot kun ei vie juuri mitään tilaa. Olehuoneeseen katupyörän veisin, mutta kun on ylin kerros, ilman hissiä ja akalla jotain sanomista asiaan...

Kaveri poltti ruokaryhmänsä ja ajaa nykyään mopolla keittiöön asti. Syödä voi sohvallakin.
    Ite maksan tällä hetkellä 25e/kk, vuokra/sierainpari putoo kuitenkin lähiaikoina tod.näk. 20e/kk:ssa koska saimme tallin täyteen mopoja tulevaks talveks

Tuon tallipaikan pidän ympärivuotisesti siihen saakka kunnes joskus saan oman kotitallin muutettua lämpimäksi. Eli siis maksan vuokraa kesäajaltakin (käytännössä tyhjästä, kun pyörä on kuitenkin kotitallissa kesäyöt), mut enpähän menetä tallipaikka kellekkään
    Ninja forever, man!
    Mä maksan 13 euroo kuussa. Lämmin tila; vanha kauppa, kalterit ikkunoissa ja vielä saan pestä ja vahata siinä pihassa ennenkuin laitan mopon talviunille.
    Lainaa (Il_duce @ Syys. 21 2007,10:07) kirjoitti
    Vielä en ole maksanut mitään. Jokainen on varmaan jossain töissä, kannattaa kysyä firman nurkkia. Mopot kun ei vie juuri mitään tilaa.
    Toi on aika firmakohtainen juttu. Jossakin pienemmässä varmaan toimiikin, ja miksei isommassakin, riippuu tietenkin aina paikasta.

Itsekin tuota mietin, tilaa kyllä olisi. Tahtoo mennä siihen klassiseen "Tuo sai, miksei muutkin?". Eli ne kolme muutakin moottoripyörää säilötään talveksi. Ja jos ne, niin mites sen yhden kaverin vesijetti jne. jne...

Toisaalta kun omaan duuniin kuuluu niiden oikeiden tavaroiden varastoiminen, niin otti se syksyllä päähän katsoa parin lavapaikan verran renkaita, jotka eivät olleet talon omien autojen.

Joten kolikolla on aina kääntöpuoli, mut mitään ei maksa, jos kysyy.
    Ostin pari vuotta sitten tallin Helsingistä. Nyt on omaa lämmintä tilaa paijata pyörää milloin huvittaa. On suojassa ilkivallalta, jurristen tyyppäilyiltä, rännältä, tuulelta ja tuiskulta.

Jaa mitä lysti maksaa? Talli maksoi lähes 30000e.
    Jos lasketaan talliin sidotulle rahalle pääomatuotoksi 5%/vuosi + tallin yhtiövastikkeet--> Saadaan summasummarum n. 150e/kk ja ympäri vuoden.*

//CBF600SA -11
    Ei ole tullut ajatelleeksi kuinka hintavaa säilytys voi olla.
    Eihän se oma tallikaan ilmainen ole, mutta tuli talon mukana
    FJR 1300 ABS PC III
    ...kolme pyörää joista ei tarvitsisi maksaa mutta heitän á 10,- / kk.
    -VTX1800C-
    10€+alv eli 12,20€ = helvetin vähän!!!
    1000RR Fireblade HRC Repsol 2007
    Left Hand Path
  30.  
    Omassa lämpimässä tallissa tulee säilytettyä, eli ei se halpaa ole.
    +100m/s club finland / 376,61km/h
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen