Mitäs öljyä tohon mottiin kannattais ens huollon yhteydessä lurauttaa? Tällä hetkellä pyörii Valvolinet sisällä, enkä oo kyllä ollu kovin tyytyväinen niihin. Vaihteet ei skulaa läheskään yhtä vaivattomasti kuin edellisillä Castrolin R4:silla. Tällä hetkellä vaihtoehtoina on hyväksi todetut R4:set tai Shell Advance Ultra 4 15W-50.
Onko näistä Shellin ölpistä kokemuksia? Tai mitä litkuja täällä ylipäätään immeiset giksereissään käyttää?
K7 750 kisseri
omaan 1000k7:aan laittovat ekassa huollossa jotain motulin tuotetta.hyvin rokkaa![]()
hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
Delvaccia tietysti, aski toimii, kone kestää ikuisuuden. tehoja löytyy 60 prossaa lisää, pensankulutus putoaa jne.
Taivas saa odottaa
Mitä jos vaikka BlackCat jättäisit tommoset paskanjauhannat tästä topicista pois.. Tarkoitus oli kysyä 750 R:n omistajilta että mitä öljyjä on ja minkälaisia kokemuksia niistä. Delvacci kokemukset voi jättää kertomatta, koska niitä en pyörääni laita.
K7 750 kisseri
6-tonnin ja tonnin huolloissa merkkikorjaamo laittoi Castrol R4 10W/50.(Sassu @ Syys. 14 2007,17:50) kirjoitti
taitaa olla merkit motul/castrol mitä suzukin huollot käyttää.tuota castrolin r4 oli kaverin 750 laittaneet huollossa.
hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
Laittavat sitä merkkiä, mitä pöntössä sattuu olemaan. Joskus muinoin Suzukin tehtaalla oli diili Castrolin kanssa ja tehtaalta pyörät tulivat Castrolit sisässä. Oljyn merkki nyt on se vähiten oleellinen asia.(enriikke @ Syys. 15 2007,12:59) kirjoitti
BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Itsellä ei tosin ole K7, mutta nykyisessa seiskapuokissa on Mobilin 4T Racingit 15w-50 sisässä ja hyvin pelaa, laatikko melkeimpä paremmin kuin motulin 5000-sarjan 10-50.
Suzuki Gsx-r 1000 -07
Belray EXP 10w-40 on yleisesti käytetty öljy mm. Suzuki huolloissa. Hyväksi todettu!!
Kaikki luokitukset täyttävät öljyt käy ihan hyvin. Ei se oo niin vaikeeta, vuodesta toiseen tätäkin pohditaan
Itse olen ajellu aika pirun monella eri öljyllä, ei niissä oikeen mitään eroa ole. Olen ajanut mineraaleilla, semi- ja täyssynteettisillä. Ei ole oikeen muuta eroa ollut kuin se, että luirummilla öljyillä mekaaniset äänet on kovempia (esim monet synteettiset) ja sama toisinpäin. Laatikkokin pitää usein synteettisellä hiukan kovemman äänen vaihdettaessa, jos sisällä on ohutta täyssynteettistä.
Eli laittakaa sinne jotain 15w-40 semisynteettistä tai mineraalia, jos haluatte että laatikko toimii "pehmeesti" ja mekaaniset äänet on hiukka pienemmät..
Jos vaihteet "ei mene päälle" tms niin silloin vika on yleensä kytkimessä tai sen säädöissä, ei öljyssä tai laatikossa. Eri öljyillä kytkimen toiminta voi pikkasen vaihdella, joten jos ei esim. irrota täysin niin säätäkää se kytkin.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Juurikin näin!(Tylyttäjä @ Syys. 15 2007,17:51) kirjoitti
![]()
Kawasaki Zx-10R kilvetön, Honda Vtr 1000 F, Aprilia Pegaso 650, Honda Crf 250 R, Husqvarna Te 310
1000km huollossa laitettiin Castrolin GPS:ssäää. 6000km huollossa Castrolin R4:sta. Ja nyt 12000km huollossa tuli Hyundain (hondan) GN4 10W-40 ölpät sisään mitkä MIELESTÄNI ovat toimineet parhaiten!
Edit. Hondan öljyt.
Truth, Knowledge, Knackered Sliders
Noi Delvac-jauhamiset voit siirtää sinne suoli24-palstalle. Yritetään pitää tämä foorumi puhtaana silkasta pa..sta.(BlackCat @ Syys. 14 2007,19:32) kirjoitti
![]()
GHOSTWRITER
Et sitten ole seurannut pitempään täällä olevia keskusteluja...(timo1 @ Syys. 15 2007,19:26) kirjoitti
En kyllä omaan mopoon laittais mitään delvaccia.
Taivas saa odottaa
Et sitten ole seurannut keskusteluja öljyistä täällä tarkemmin?(Sassu @ Syys. 14 2007,23:50) kirjoitti
Täällähän aina on guruja joista telvakki on parasta mitä vähällä rahalla saa. Kyllä kait siellä Suzukin owners manuaalissa mainitaan mitä öljyä se mopo tykkäisi nauttia.
Taivas saa odottaa
Niin, Delvac muuten täyttää ne vaatimukset mitä manuaalissa on. Joten sekin käy ihan hyvin, ja moni sitä käyttääkin.(BlackCat @ Syys. 15 2007,20:20) kirjoitti
Ei nuo öljyjen ominaisuudet yms nyt mitään salatiedettä ole. Öljyille on sitä varten kehittäny tiukat luokitukset, ettei meidän kuluttajien tartte niitä sen kummemmin miettiä.
Prätkän kone ei ole sen ronkelimpi öljylle kuin joku muu kone. Kunhan öljy pelaa märkäkytkimen kanssa niin sen jälkeen se on melko sama minkä valmistajan kuraa siellä on.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Jahas, taas meni topikki jauhamiseksi. Modet vois vaikka poistaa tän, kun taas lähti niin sivuraiteelle tää homma.
Onko se oikeasti niin vaikea olla kommentoimatta topicciin, jos siihen ei ole mitään annettavaa? Tässäkin topicissa oli kyse 750 gikserin öljyistä ja mitä kokemuksia eri ölpistä on. Sikäli kyselin niitä koska olen havainnut eroja vaihteiston toiminnassa eri öljyjen välillä, ja olisi ollut kiva kuulla muiden lajitovereiden kokemuksia. Tässähän ei nyt kyselty sitä, että toimiiko joku XXX öljy jossain toisessa pyörässä, mutta ilmeisesti osalla postaajista on suuri tarve päteä topicciin, mihin ei heillä ole edes mitään annettavaa. Kiitos ja näkemiin.
K7 750 kisseri
No, sait ihan hyviä vastauksia. Kuten niistä näet, vaihtoehtoja on melko paljon. Lähes kaikki toimii ihan ok.(Sassu @ Syys. 15 2007,20:36) kirjoitti
Oikeasti se on ihan sama minkä merkkistä öljyä sinne kaadat, kunhan täyttää luokitukset. Täällä mainittujen lisäksi tiedä että Gixxerissä toimii ihan hyvin myös Castrol GPS, Pennzoil, Gulf jne jne jne.
Olisiko sinua miellyttävä vastaus ollut esim sellainen, että jokainen vastaaja olisi yksimielisesti todennut, että Gixxeriin pitää ehdottomasti laittaa vaikkapa MAN-oilin Superia? K6 malliin menee Ultra, mutta K7:aan ainoastaan Super *
Ja minulla on kokemuksia useammastakin K7 750 Gixxeristä, olen niitä jonkin verran huoltanut.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
castrolia tai motulia siis R4 tai v300
laittavat monissa huolloissa motulit, koska tais olla suzukin "suosittelema" oljy...
mitä mää olen kokenut, niin noilla molemmilla edellämainituilla "oileilla" kone pelaa, siis kytkin jne...
by the way; hieno prätkä topicin aloittajalla!!!
oli..CBR 600 RR...
oli..KTM 620SC...
oli..RM-Z 250...
M1800
Joissain huolloissa laitetaan myös Castrolia, Gulfia, Valvolinea jne...(tuosar @ Syys. 15 2007,20:42) kirjoitti
Voisi tiivistää näin: K7 750 pelaa millä tahansa öljyllä joka täyttää luokitukset
Todella ihmeellistä!
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Voi tietysti sanoa, että luokituksen täyttävä on hyvää aina, mutta ainakin jarrunesteissä tuo ei pidä paikkaansa. Esim moni pyörä sanoo manuaalissa, että DOT4 nestettä. DOT4 on kanssa luokitus joka määrittelee määrätyt vaatimukset jarrunesteelle.(Hapa @ Syys. 15 2007,18:50) kirjoitti
No eräistä yleisistä varaosaliikkeistä saa ostettua liikkeen omalla merkillä olevaa dot4:sta. ja voin sanoa, että se ei todellakaan toimi. Menet radalle ja jarrut häviää parissa sessiossa mössöksi. Sitten ostat toista kanssa DOT4:sta. Mutta se onkin synteettistä ja ylittää DOT4 standardin kiehumispisteen 100 asteella. Silti se on vain DOT4:sta ja sen mukaan mukamas samaa kuin se varaosaliikkeen DOT4:jä. Mutta ei se ole.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Juuri tätä hain takaa. Jos öljyissäkin tärkeää olisi vain kriteerien täyttö, niin tuskinpa öljyfirmat tekisivät koko ajan jatkuvaa kehitystyötä. Eikö olisi vain helpompaa sanoa että tämä on täysin samaa tavaraa kuin naapurifirman, molemmat yhtä hyviä vaikka meidän firma käyttää 100M€ enemmän tuotekehitykseen?
Noh, ehkä mä oon vaan vainoharhainenPitää kokeilla kaverin kautta saatavaa Shelliä ja sit vaihtaa jos ei natsaa.
K7 750 kisseri
Mutta se huonompikin täyttää DOT 4 vaatimuksen. Samoin tekee parempi. Parempi vain ylittää sen selvästi.(jaket @ Syys. 15 2007,20:54) kirjoitti
Eli tuossa kohtaa ongelma on se, että jos täyttää vain juuri ja juuri DOT 4 vaatimukset, se ei ole riittävän hyvää esim radalle. Eli DOT 4 luokitus ei ole riittävän kova luokitus ratakäyttöön.
Öljyissä tuskin tulee vastaavaa ongelmaa. Luokitukset on oikeesti melko kovia, jos öljy ne täyttää niin kyllä se mottikin sitten öljyjen puolesta toimii.
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Niin uskomattomalta kuin tuo vaikuttaakin se on totta.(Tylyttäjä @ Syys. 15 2007,20:45) kirjoitti
Taivas saa odottaa
Silti se sun pyöräsi toimii millä tahansa luokitukset täyttävällä öljyllä. Jollain pirun kalliilla lirulla voit saada hepan tai kaksi lisää. Joku taas vois kestää vähän pidempään parempana.(Sassu @ Syys. 15 2007,21:00) kirjoitti
Eli tuollaisia pieniä eroja on, mutta ne ovat normi-motoristin kannalta täysin merkityksettömiä. Öljyt kandee kuitenkin vaihtaa n. 5000km välein, kun tuo märkäkytkin sottaa ne nopeasti.
Pyöräsi toimii ok eikä hajoa, vaikka kaadat sinne mitä tahansa moottoriöljyä, joka on viskositeettialueeltaan sopiva ja pelittää märkäkytkimen kanssa.
Usein näissä "öljyväännöissä" on selkeesti kaksi leiriä: ne jotka tietävät tekniikasta enemmän, tietävät ettei sen tarvii olla juuri jotain tiettyä öljyä. Sitten taas tekniikasta tietämättömät newbiet ovat vakuuttuneita siitä, että juuri heidän pyöränsä tarvitsee sitä 30e/litra maksavaa hifi-öljyä![]()
Kirjoitukseni ja mielipiteeni ovat henkilökohtaisia. En edusta kirjoituksillani mitään yritystä tai organisaatiota.
*** Suzuki GSX-R 1070 K5, +200mph Motorcycle Club Edition ***
Tota mullakin ton allekirjoituksen mukaisessa pyörässä eikä pahaa sanottavaa. Rataakin tuli rajusti vedettyä tänä kesänä...(RR80 @ Syys. 15 2007,17:15) kirjoitti
Kitka miehen tiellä pitää!
Käytin K6:sessa Castrolin R4:sta ja hyvin pelitti. Uusi omistaja oli laitattanut huollon yhteydessä Motulit sisään ja soitteli sitten mulle, että mikäs se öljy olikaan mitä käytin ku kytkin luistaa nyt niin pirusti... Toki kytkimen luistoon vaikuttaa öljy merkin vaihtokin, mut mitäs sitä hyvää vaihtamaan. Voishan Castrol tietty vähän halvempaa olla...
~ Tässä maailmassa on aina vaaroja niille, jotka ovat peloissaan. ~
- Bernard Shaw
Ei sillä öljyllä juurikaan merkitystä ole. Tänä päivänä tuskin enää löytyykään ihan paskaa öljyä mikä on moottoripyöriin tarkoitettu. Käytännössä niillä ei muuta eroa ole kuin se että toisilla öljyillä saattaa vaihteisto pelata "pehmeämmin" kuin toisilla. Kytkinkin tietysti jossain tapauksissa saattaa luistaa tietyillä öljyillä mutta suht harvinaista sekin on. Kokeilemalla se selviää millä aski/kytkin tuntuu pelaavan hienosti, moottorin toimintaan/kestävyyteen tuskin paljon on eroa mitä sinne laittaa kunhan ei jäteöljyllä aja.
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä