Ajelin tossa kotiapäin Jyväskylästä Laukaaseen ja matkaa on noin 30km.Vastaan tuli tuolla reissulla 12 motoristia joista JOPA kaksi tervehti minua niinkuin asiaan kuuluu,itse olin tassu pystyssä jokaiselle heistä.Mopot olivat katupyöristä customeihin eli ei olut kyse vain siitä että muovimopolle ei kättä nosteta kun kaasuttelin ite katupyörällä.Mikähän siinä on että se tassu ei nouse????Apu varmaan kelpaa jos on murheita tienpäällä.
Ihme homma sanon mä.![]()
Learn from your parents mistakes, use a condom!
Pyöriä nyt jo alkaa olemaan sen vertaa että ehkä se on turha enää hakea mitään yhteneväisyyden tunnetta. Ite morjestan jos sattuu muistamaan. Jos joku ei takaisin heiluttele lentopallomailoja niin aika se ja sama mulle. Tuskinpa niilläkään ketkä sua tänään sorsi morjestamatta jättämisella oli mikään tarkoitus aiheuttaa mielipahaa tms.
"Kaikki hullut pitäisi tappaa tai ainakin niiden peilit kuuluisi säätää"
pk-seudulla saa olla jatkuvasti hanska ojossa, jos meinaa kaikkia moikkailla. Itse tervehdin vain takaisin, eikä haittaa tippaakaan jos joku ei mua moikkaa. Mutta ei tämä nyt sitä meinaa etten pysähdy *ttuilemaan, jos joku on tielle jäänyt. Eilen viimeksi.
Mut ei kai se määrä tarkoita sitä että se yhteneväisyys vähenee. Mukava se on kun moikataan. Ei kai se nyt niin kova vaiva ole???Kaupungilla yms taajamassa nyt ei aina voi olla lapa pystyssä, sehän on selvä. Mut tien päällä kuitenki.
Tiet on ajamista varten
Touko-kesäkuussa ei juuri yksikään jättänyt vastaamatta tervehdykseen mutta nyt heinäkuussa on varmaan neljä kymmenestä näin tehnyt... Varmaan pelkkää sattumaa, vai voisiko olla että jotkut väsyvät tervehtimiseen kauden edetessä...
Mutta ei se mitään, itse aion jatkossakin tervehtiä ihan jokaikistä niin kauan kuin prätkällä ajan.
Yleensä se menee vaan niin että meitä on moneen junaan ja osa jää laiturille. Sitten on vielä se pieni osa joka makaa ratakiskojen päällä.(kola @ Heinä. 31 2005,01:13) kirjoitti
Kaikille moottoripyöräily ei ole filosofia tai elämää suurempi juttu. Osa porukasta ajelee tai on ajelevinaan ilman että niitä kiinnostaa mitä muut tekee. Onhan toi morjestaminen ihan kiva tapa mutta ei siitä silti stressiä kannata ottaa jos joku tai vaikka useampikin jättäisi morjestamatta takaisin.
"Kaikki hullut pitäisi tappaa tai ainakin niiden peilit kuuluisi säätää"
Totta joka sana, mut mukavalta se tuntuu ku huomaa ettei sit kuitenkaa oo yksin tien päällä, vaikka siellä yksin onki.
Tai siis, niinku...![]()
Tiet on ajamista varten
Jep jep.. onhan näitä : ostin kun kerran tuli ylimääräistä noista optioista ja serkkupojallakin oli tämmöinen vuonna -70(RRRami @ Heinä. 31 2005,01:20) kirjoitti
+ sitten hd miehet
( oho, tulikos nyt sohastua jonnekin ? )
Mutta tosiaan, ei sitä kaupungissa jaksa koko ajan olla lapa pystyssä maantiellä.. kyllä![]()
(yli)vetomies ™
IMHO: Morotteluun vastaamattomat saattavatten hyvinnii olla tietämättömiä moisesta tavasta. Näin päättelen ihan vain omaan kokemukseen perustuen, kun työreissulla (57 km) tulee liki päivittäin samoja fillareita vastaan ja lapa nousee jo kun etuvalon näkee
Sit taas satunnainen matkailija - useimmiten isolla customilla liikkeellä - harvemmin tervehdykseen vastaa.. reaktio vastaa enemmänkin ilmiötä, jossa kypärän sisälle olis ajatunu amppari tmv ja pää pyörii tyyliin "mitä mitä mulleko tuo viittelöi...".
Tämän taasen (eelleen vain oma mielipiteeni) johtunee siitä et viidenkympin villityksessa nuoruuden haaveensa isosta pyörästä toteuttavat johtajaportaan mieseläjät eivät morottamisen tapakulttuurista tiijä hölökäsen pöläystä.
Tassua pystyyn vaan kun pyörän tapaa, kyllä ne uusmotoristitkin jossain vaiheessa herää ja hokaa mistä on kyse.
BB
*s'on valuvika jos kypärä puristaa päätä*
Minä ihmettelen vaan että miten ne on tähän asti onnistuneetkin olemaan tietynlaista porukkaa jotka pyörillä ajelee. Eli miten vasta parina vuonna on mukaan eksynyt "ulkopuolisia" jotka ei morjesta tai jotka kääntää toisten farkkurotsin rallissa...¬_¬
Kiva silti että enimmäkseen motoristit on Motoristeja. Moikkaa ite vaan aina rohkeesti, ei siitä nyt haittaakaan ole =)
"On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
eiköhän suomi oo vielä sen verran vapaa maa että pakko ei oo ketään morotella jos ei taho mut eiköhän tostakin joku direktiivi kohta tuu![]()
15 vuotta tuli ajeltua isoja autoja tuolla tien päällä niin siellä kans toi morjestus aikas yleistä mut ei siel kukaan loukkaantunut jos ei jaksanut lapaa nostaa
sit viel yx faijja osti aikanaa englantilaisen maasturin ni sil ku ajeli niin saman merkkisillä vehkeillä liikuvat heitti lapaa must se oli jo aika naurettavaa ehkä siinä oli sellasta yhteenkuuluvuuden hakua et samas kuses ollaan![]()
![]()
elä ja anna muiden roudata
Kaupungissa vois tervehdyksen vaikka jättää pois. Siellä saa olla toinen käsi pystyssä melkein koko ajan. Lisäksi kun pikkukaupungissa hetken aikaa ajelee ympyrää, alkaa samatkin pyörät tulla vastaan hetken päästä.
Maantielläkin vois tervehdyksen jättää pois - nimittäin mun ainakin pitää vähän vaihtaa ajoasentoa joka kerta että saan turvallisemman otteen yhdellä kädellä tangosta. Jos totta puhutaan, luokkaa >90 km/h vauhdissa mä kyllä pitäisin molemmat kädet mieluummin tangossa mutta vielä on tullut moikattua...
Höpöhöpö.(BikeBabe @ Heinä. 31 2005,05:15) kirjoitti
Monet uusiomotoristit on olleet motoristeja ennenkuin arvon nuoriso on edes syntynytkään.
Tyypillistä että nuoriso luulee aina keksineensä itse kaiken, vaikka kyseessä on ikivanhoja juttuja. Ahdasmielistä ja yleistävää asennetta soisi vältettävän, minusta kaikki mopoilijat mahtuu tielle.
Mutta morjestukseen, ajelin Norjassa ja Ruotsissa, siellä lapa nousee reilusti. Suomessa saattaa nousta pari sormea stongasta, ei sitä välttämättä edes huomaa. Hauska tapahan tuo on, pidetään siitä kiinni, vaikka jotkut onkin uusioita.
ennen ajoin enskalla joka näyttää takavuosien jamahan dt:ltä vaikka iso 4t olikin: ei kukaan "oikea" moottoripyörän ajaja missään vilkuttanut mitenkään2 kesänä tulos jotka tervehtivät jotain alle muutama kerta, liekkö naapurikseen nekin luulleet.
Nyt pyörä vaihtu katumalliin ja saa lähes käsi pystyssä olla koko ajan. Ei se mitään kivaahan tämä on![]()
<p>I/ö- got the Feeling</p>
Eipä mullekkaan moroteltu kun ajelin XR400R:llä mutta ducatilla ajellessa lapasia on noussu pystyyn niin kuin ennenkin. Kai ne jotka ei morjesta on niitä 50v pappoja jotka on ennen päiviensä päättymistä ostanu moottoripyörän ja ihmettelevät, että mitä noi toiset tuolla oikein huitoo...
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Hyvin heikkoon tuo tervehtiminen näin kesällä meinaa jäädä - alle puolet vastaa nykyisin tervehdykseen. Muovimopolle kun tuntuu että ei vastaa kukaan ja pahimpia tuntuu olevan harrikka-kuskit(BikeBabe @ Heinä. 31 2005,05:15) kirjoitti
![]()
Notta ei mopolla moottoritielle - lakikin sen jo kieltää!
IBA Finland - Pariisi2006 - Alppireissu 2007 - Euroturnee 2008
Suzuki GSX-750F
No he ovatkin ainoo porukka joiden tervehdyksiä en kaipaa. Siis jos ovat rikollista porukkaa...
MB C220 CDI
Ducati SS1000
KTM Superduke
Ihan juuri näin on - AAtuu-DIItuu on ihan oikeassa ...(R2-D2 @ Heinä. 31 2005,10:54) kirjoitti
Jaaha, eipää ole loppukesästä paljoa jaksannut tervehtiä taajaman alueella.
Ns125R -> CBR1000F -> XX -> 1000RR -> GSX1400 -> Gen2 Busa -> S1000RR -> K9 Gixxer
No joo, en mä kaipaa tervehdyksiä. Vielä vähemmin jonkun sellaisen, joka vaan ajelee moottoripyörällä koska se näyttää jotenkin trendikkäältä ja muuta semmosta.
Semmosen tervehdys on arvokkaampi, joka on laittanut viimeisensä kiinni moottoripyörään ja se tuntuu hänestä erinomaiselta ajatukselta, olivat kaikki muut mitä mieltä hyvänsä asiasta...
Elämäntapamotoristit on kunnioitettava porukka, kuten muutkin, joilla on jokin selkeä vakaumus.
Vaikken ite kuulukaan sellaisiin, ainakaan omasta mielestäni.
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Onko elämäntapamotoristeilla joku lappu kaulassa, vai mistä ne tunnistaa? Meinaan vaan, et tiedän morjenstaa...?![]()
Ja täältä custom-kromiläjän päältä näyttää siltä, että tassua heilauttavat enimmäkseen toiset kromiläjäkuskit. Muoviluodit vaan ulvahtaa ohi sen kummemmin vilkuttelematta. Pyörärasismia?(MikaL @ Heinä. 31 2005,13:22) kirjoitti
Ei kai tervehtiminen kumminkaan mikään ikä-, harrastuneisuus- tai pyöräkysymys ole? Uusien motoristien luulisi olevan niitä innokkaimpia tassuheiluttelijoita, kun ovat vasta mopouransa alussa. UusiOmotoristit tosiaan tavan tuntee: ei moikkailu mikään uusi juttu ole, päinvastoin.
Sitä en ymmärrä, miksi me vasta kypsällä iällä (30+, *tosi ikäloppuja siis *) pyörän hankkineet ollaan aina niin kummallisten kommettien kohde - tässä moikkauskeskustelussakin. Tosiasia on se, että monet meistä on koko ikänsä halunneet pyörää, mutta syystä tai toisesta pystyvät hankkimaan sen vasta sitten, kun kuumin nuoruus on eletty. Millä perusteella ikä tekee meistä jotenkin toisen luokan motoristeja? (No tää nyt meni MikaL:n kommentin ohi kokonaan tää loppumarmatus...)
Ja taas on älähdyksiä perkeleesti vaika keppejä ei nimeksikään ja nekin pieniä risuja. Kukaan ei ketään haukkunut tai syyttänyt, näkemys tai pari tuotiin julki ja jos siitä pitää lähteä lynkkaamaan niin ehkä näkemyksessä oli jotain perää?
Henkkoht. en välitä isommin siitä missä iässä sen ajelun aloitti, vaikkakin luonnollisesti arvostusta lisää ajokokemus. Siinäkään ei pitäisi olla mitään epäselvää. Se taas mitä en pidä minään on ihmiset jotka ovat hankkineet pyörän mutta joilta ei liikene arvostusta tai edes kiinnostusta kulttuuria kohtaan ja joilla tervehtimättömyyskään ei lähde tietämättömyydestä vaan välinpitämättömyydestä. Vaan suottapa heille/heistä avautumaan, oma häpiähän se on - eivätkä ees tierä mistä jäävät paitsi *_*
"On se ny per... kun ei letitetyllä parrallakaa saa...!"
Mua ei tervehdi kaikki ja ihan samoin toimin itsekin, eikä siitä sen enempää.
Tulee nostettua lapaa kaikille tiellä liikkuville motoheeboille, valtaosa moikkaa takaisin. Jokaisen oma valinta. Mun mielestä mukava tapa. *![]()
"Jos sinulla ei ole vihollisia, sinulla ei ole luonnetta"
"Anna minulle voimaa hyväksyä ne asiat joita en voi muuttaa, rohkeutta muuttaa ne asiat joita en voi hyväksyä, ja viisautta piilottaa niiden ihmisten ruumiit, jotka olen tänään vittuillessani listinyt, koska he ovat ottaneet minua päähän"
RD: onnistuitpa kiteyttämään hienosti! Tätä itsekin hain takaa, vaikka marmatukseksi oma viestini menikin ja hymiöt jäi kokonaan pois. Ei ollut tarkoitus olla ryppyotsainen - muuten kuin iän tuomien ryppyjen puolesta - niitähän ei pois saa kuin botoxilla(-RD- @ Heinä. 31 2005,19:20) kirjoitti
![]()
Tänään kun emännän kanssa palailtiin mökiltä(Asikkalasta) tuossa kahden aikoihin niin johan sai olla lapanen pystyssä koko ajan.Pyöriä matkasi hurjasti Pohjoiseen päin.Ai niin meinasin saada sydärin kun vastaan tuli pari mopopoliisia ja molemmat moikkasivat niin selvästi,että ei voinut olla tervehtimättä takaisinNiin ja kaikille yritän moikata jos vain satun huomaamaan
![]()
BMW 1200 LT
Ei sen väliä vaikka ois lappu tai liperit kaulassa, mutta onpahan mukavampi aatella että se, joka moikkas oli tosielämäntapamotoristi, kun muakin moikkas. Ja sitten vastaavasti, että toi varmaan oli joku hernemaissipaprikaklyyvarityyppi kun ei moikannu...ja tietty näinhän todennäköisesti onkin.kirjoitti
Sitä vaan että jos joku ei mua moikkaa, en oo hänen moikkauksen tarpeessakaan ja jos moikkaa niin iloinen tapahtuma.![]()
Dissauksenkalastelua, sano xjrrrrräyh kun örkkiin kirjoitti.
Mistä tää aina vaan jaksaa nousta esiin, voi swiddu...
Sisäistäkää nyt vaikka tämä.
Affe
Aika harvoin tassu nousee taajamassa,ainoastaan vastaan,jos joku sattuu heilauttaa... Mutta matkanpäällä lapanen kyllä heilahtaa aina ajankuluksi. Customeilla tuo tuntuu olevan tapana...ainakin yleisempää...