Ostin tuossa jokin aika sitten ZRX 1100:sen. Olis pari kysymystä,
jos joku osais vastata.
Onko pieni vihellys ja vaimea rahina vaihteistossa normaalia?
Rahina kuuluu lähinnä kolmosella ja vihellys kuuluu kaikilla vaihteilla.
Onkohan etupään shimmaus jonkin asteinen ongelma kovemmissa nopeuksissa tässä pyörässä. Tosin sain korjattua ongelmaa melkoisesti vaihtamalla Michelinin eturenkaan Bridgestoneen. Ei ikinä Micheliniä - ainakaan tähän pyörään.
Nämä ongelmat ovat tosin varsin pieniä verrattuna edelliseen pyörääni, joka oli Honda VTR F. Mekkala, mootorin ja vaihteiston äänet oli kamalaa kuultavaa. Lisäksi VTR oli varsin altis wobblaamaan.
Tää zrx:ä on helppo ja mukava ajettava. Kulkeekin ihan riittävästi. Eikä tule samanlaista pyörää ihan joka mutkassa vastaan.Pienen harha-askeleen jälkeen olen taas Kawa-mies.
![]()
Minun 1200:ssa ei kuulu mitään ylimääräisiä rahinoita, eikä vihellyksiä ja muutenkin menee joka vauhdissa kuin juna.
Vaikea sanoa pyörästäsi, mutta ei koneesta mielestäni saisi selviä sivuääniä kuulua. Oman kawan kone käy kawaksi erittäin sievästi.
kyllä tuo vihellys on aivan normaalia,mutta tuo rahina mitä
sillä sitten tarkoitatkin,ei kuuluu asiaan,tosin tuo vaihtamis
operaatio kyllä pitää aikamoisen äänen,tosin sekin on öljyistä
hyvin paljon kiinni,Shellin öljyt ovat lähes ainoita joita voin
itse sanoa hyviksi,kerroppa lisää tuosta rahinasta mitä sillä tarkoitat,
voit tietysti pistää minulle päin "priva" viestiä niin katsotaan mitä
saadaan aikaiseksi,mistä muuten ostin tuon "rexin".
No tuo rahina kuuluu pienillä kierroksilla kiihdytyksessä ja loppuu, kun päästää kaasusta. Vaihteiston hammasvälys siinä ilmeisesti
ääntelee, mutta 30 tkm ajetussa koneessa ei pitäisi vielä
pahemmin ääniä kuulua. Tosin muut omistamani Kawat ovat
olleet melkoisia äänilähteitä, mutta "varsinaisesti rikki" ei ole koskaan olleet. Vaihteiston ääntely on tosin jonkin verran uusi havainto minun kohdallani.
Ei millään pahalla palrag, mutta tarkistuta pikaisesti venttiilivälykset, mikäli Kawasi käy ns. Hondamaisesti
(=CBR 600)![]()
No nyt ainakin rahina hävisi. Vaihdoin Castrolin täyssyntettiset
öljyt Motulin osasyntettiseen. Vaihteet tosin kolahtelee nyt jonkin verran enemmän. Mutta kaikkea ei aina voi saada. Tämä nyt
ainakin kuulostaa mukavammalta. Taitaa olla niin, että harvoihin moottoripyöriin soveltuu synteettiset ainakaan yhtään paremmin, kuin osasynteettiset tai mineraalipohjaiset öljyt. Aivan uudet pyörät on ilmeisesti asia erikseen. Uusi tekniikka on varmastikin suunniteltu synteettisille öljyille. No ei vuonna 2000:kaan syntettinen öljy ollut enään mikään uusi keksintö.
onnea yritykseen,taistelin noiden Motulien kanssa 3-öljynvaihtoa
kunnes laatikko jämähti aivan lukkoon,ne pelas tuollaiset 2tkm. sitten alko ongelmat,lukaseppa tuolta "antiiki zrx" sivuilta kokemuksia,öljyistä ja muistakin.
Tarkistin keväällä ja mitat on niinkuin pitääkin, imut 0,15mm-0,18 ja pako n. 0,20-0,23.
Tämä käy kyllä ihmeen nätisti, verrattuna muihin mitä on ollut esim: zzr 1100 ja 1200.
Kawathan yleensä käy vähän rohisemalla ja siihenhän ei auta venttiilisäädöt. Nokkaketjukin pitää jonkinsortin helinää jos kiristin ei enää toimi tai ketjukin pitää uusia. gpz 1100 käy kunnossa aika siististi vanhaksi. Vanhempi zx-10 taas käy aika rumasti. zzr 1100:en käy jo kohtuu sievästi, mutta 1200 käy samantyyppisesti, mutta pitää tasaista rohinaa. 12r käy vähän hiljaisemmin mekaanisilta ääniltä, kuin zzr 1200:en.
zrx 1200:en käy minun omistamistani kawoista hiljaisemmin koneen osalta. Muutenkin minusta tämä on kawoista parhaita ellei paras.
vaihappa delvacit, niin jo pelittää loota ja kutkinkin paremmin kuin ikinä muuten. zzr1100 kawassa oon ajanu delvaccien liukastamana kymmeniä tuhansia hyvillä tuloksilla. zetorissa on kuitenkin enemmän puristuksia ja tehoa koneessa kuin zrx kawoissa, joten luulisi siihenkin sopivan tuon ihmeöljyn.(jarijii @ Elo. 19 2007,16:43) kirjoitti
Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!!)
Nyt on Kawa pelittänyt hyvin. Kulkeekin mukavasti
245 km/h mittariin, elikkä tehtaan lupaama 230 on
varmaan täyttä totta. Jeppekin sitten sakotti kaksi kertaa
viime viikolla: 130 km/h satasen alueella. Huvittavaa tässä on se, että tuumailin tätä ostaessani saavani vähän rauhallisemman
miehen pyörän. Melkein heti napsahti sitten sakot. Tätä ennen en
ole saanut ainuttakaan ylinopeussakkoa moottoripyörällä.
Olis vissiin pitänyt mennä karkuun, mutta eihän sitä tiedä missä
jeppe luuraa. Siitähän olis tullut sitten lisävoitto, jos olisivat saaneet kiinni.
BTW: Jos joku haeskelee "helppoa" pyörää, niin tämmöstä
zrx 1100:sta tai 1200:sta kannattaa käydä kokeilemassa.
Tosin näitä 1100:sia on markkinoilla vähemmän, mutta 1200: sia on ässänä ja nakuna jonkin verran.
Mukava on peli ja sattumoisin mulla olis vielä yksi tuollainen 1200S ylimääräisenä autokatoksessa.(Jonexz @ Elo. 30 2007,20:05) kirjoitti
Kiinnostuneet voi ottaa yhteyttä YV:llä tai suoraan qwert.78/at/hotmail.com.
Tiedot ja kuvat löytyy Nettimotosta
tervehdys Qwert,jäi vaivaamaan tuo sinun sanamuoto 1-ylimääräinen,mikä se toinen on.![]()
Joo loistava yleispyörä tuo omani on ollut!!
vm.2000 1100:nen, jonka vuoden vanhana ostin enkä ole päivääkään katunut. Hieman riisuttu ja personoitu versio Eddie Lawson mallista. *
Mitään vikaa ei ole ollut, eikä ole pitänyt ylimääräisiä ääniä. Tällä hetkellä öljyinä on Castrol GPS. Mekaanisilta ääniltään kone on varsin hiljainen mielestäni.
Kulkee se radallakin ihan mukavasti kun viitsii vaan käskeä. Useita ratapäiviä on tullut käytyä sillä, tosin nyt on alkanut kutitella kilvettömän hankinta, kun kärpänen on puraissut niin rajusti. ZRX:stä en kuitenkaan varmastikaan ikinä luovu, niin tyytyväinen siihen olen ollut! *![]()
ZRX 1100 + KLR 650
ZRX:n kannesta lähtevien huohotusputkien alla olevissa kansissa on läppäventtiilit, jotka tuovan oman pienen lisänsä pyörän käyntiääniin. Lähinnä niiden raplatuksen kuulee hiljaa ajettaessa.
(jarijii @ Elo. 31 2007,19:30) kirjoitti
Haave MT-01:stä.
No onneks Qwertti on tullut järkiinsä ja ilmotuksessa seisoo ettei oo mopotin enää myynnissä...
...kui sä tollai?ihan syrämmest ottaa ku on kawa laitettu myyntiin.
Koskas mentäis taas?
***ZRX 1200***
***HD XL Sportster 1200 Roadster***
Tarkoitat Eppu varmaan "miittiä" miltä kuulostaa tuo Forssa
eli mistä keväällä aloitettiin jospa myös päätetään sinne.
joo, somero,forssa suunta oli ihan jees.(jarijii @ Syys. 06 2007,08:47) kirjoitti
Kunpa sais vielä aikaseks vapaata ja hyviä kelejä.....![]()
***ZRX 1200***
***HD XL Sportster 1200 Roadster***
ja taipuu mutkiin vieläkin paremmin kun käännät takapään(Tapsa_V @ Elo. 31 2007,20:25) kirjoitti
epäkeskot 180 astetta ja lasket etupäättä 2cm,tulee paljon
notkeammaksi käännellä,olen tämän kauden testaillut noilla
"säädöillä" ja ehkä lasken vielä etupäätä hieman (siis testaan miten-
tuo sitten käyttäytyy).
jos lasket keulaa, saat toki vikkelämmän käntyjän, mutta uhraat melkoisesti muutenkin rajallisista kallistusvaroista... silloin kun mulla oli tuommoinen peli, ja olisin sitä päättänyt pidempään pitää, siihen olisin ostannut jäykemmät jouset/iskarit kumpaakin päähän ja jonkinlaisen jalkatappisarjan jolla tuo 4-5cm tappeja ylös ja taakse... sitten olisi ollut enää moottorin lohkot jotka kallistelua olisivat estäneet.(jarijii @ Syys. 08 2007,09:16) kirjoitti
Hieno laite kaikenkaikkiaan omassa sarjassaan jopa rata-ajeluun, suosittelen myös!
"mä kusen nurin kaikki haisevat kakstahdit ja viritetyt tvinit"
No niin: ajokausi alkaa olla lopuillaan ja renkaat myös.
Taidan laittaa Bridgestonet vielä syksyllä, jos vaikka sais vähän
halvemmalla. Michelinit kulu alta pois yllättävän nopeesti. Laittasko taakse 180:sen. Olis vähän "roheemman"
näköinen. Saattaa kyllä vaikuttaa vähän ajettavuuteen, kun on
ns. väärän kokoinen.
On tää ollut helskutin mukava pyörä ajella. Oli sitten suoraa tai mutkasta - aina menee.
jos sulla ei ole rahasta pulaa,niin laita pois,itse jouduin laitatuttamaan tuon 180:sen (Z6) mutta se on liian leveä(Jonexz @ Syys. 13 2007,22:24) kirjoitti
tuohon vanteelle,eikä kestä kun tuollaiset 5tkm (riippuu ajosta)
ja selvä muutos mutka käyttäytymiseen (ei taivu) katu-uskottavuutta ...no empä tiedä,no kuka hakee mitäkin
on jokaisen oma asia,tämä oli minun mielipiteeni.
PS. eikä tuo käyttö kokemus ollut vaan yhden kerran vaan
kolme 180:stä tuossa kulutin loppuun.