Tässä kun mopotin on talvisäilössä, niin aloin katselemaan sen renkaita. Etunen oli ihan ok ja takanen... Kaiketi vois menetellä, kun en ole ihan varma..
Autoissa se on helpompaa, kun on selkeät keskiurat, mutta pyörän renkaissa ei ole. Sitten kun kankaat paistaa niin vaihtoon?
Sitten on vielä se, että minkälainen kumi? Ei mitään käryä mikä on hyvä. Jos uuden päättää laitattaa, niin mikä olisi hyväksi todettu merkki/malli?
Niin ja pyörä on Yamahan XJ600S vm -99.
Ei ole helppoa, kun ei ole kokemusta![]()
On se pyöräkin helppo. Kun nahkat näkyy niin tietää viimeistään varata ajan rengasmiehelle
Mikä on kusiaisen takarullan leveys? 160? jos niin koko voisi olla jotain 160/65-ZR17... Varmaan tuohon kävisi hintaansa nähden hyvä ja kulutuskestävä perustakanen eli BT 020. Ei häpeä matkaa tai sporttisempaakaan katuajoa, ja radallakin kelpaa näihin pystyssä istuttaviin vallan mainiosti.
Honda XL600V Transalp -88 > Yamaha XTZ750 Super Tenere -89 > Kawasaki ZX-10 -88 > Honda VTR1000F -97 > Yamaha FZS1000 -03 > Yamaha FZS1000 -04 & Aprilia RSV Mille -03
Myynnissä FZS1000 koiranluita -5mm, Rizomat, Autocom Super Pro Avi
Mulla on samanlaisessa mopossa tähän mennessä parhaiten kestänyt Michelin Pilot Activ. Sillä ajettiin tänä kesänä reilu 6000km joista lähes 5000km kaks päällä ja laukkujen kanssa ja pintaa on edelleen reilusti, kestää varmaan vielä ens kesän ajelut.
Itelläni ei ole kokemusta, mutta sanoisin että kyllä niitä kannattaisi kunnon (siis ei missään isossa joka on olevinaan kunnon) liikkeessä. Esim. minä itse olen tehnyt kaikki ostokseni MP-korvenpää Ky kangasala ruutanassa. Mutta jos et tiedä vastaavaa kunnon yrityst' niin kyll voi nuo edellisen mainitsemat renkaat olla hyvät. Ja onhan se ajotavastakin kiinni :P