Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Ilmeisesti bokserikoneen huoltovälit on 10 tkm ?. GS, RT jne...

    Mitä noissa huolloissa tehdään; kuuluuko esim. ruiskujen synkkaus ja venttiilien säätö jokaisen huollon (siis 10 tkm välein) ohjelmaan ?.

    Ajatuksena on, että nuo pienemmät -> öljyn vaihtohuollot ym. onnistuu itseltäkin, mutta nuo 2 muuta toimenpidettä vasta teoreettisen ja käytännön harjoittelun jälkeen ....

    Tällaista pyörää en vielä omista, mutta tulevaisuudessa tod. näk.
    Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports - Honda GL 1800 Goldwing DCT
  2. #2
    Ainakaan en tuosta boxerikoneen venansäädöistä olisi huolissaan. On sen verran helppo homma tehdä itse (ruuvisäädöt).

    Omassa K-sarjalaisessa joutu purkamaan aika paljon säädettäessä. http://picasaweb.google.fi/sefotec1200/BMW_huolto

    t. S



    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  3. #3
    R 1200 GS:n huolto-ohjeet löytyy tästä: http://www.r1200gs.info/R1200GS-Main...-Schedules.pdf - antavat arvatenkin viitteitä muidenkin uudempien R-koneiden huoltotoimenpiteistä.
    R1200GSA '11
  4. #4
    Mistäs löytyis K 1200S:n huolto-ohjeet?(mieluummin suomeksi)
    30 tkm mittarissa.
    Eikös tämä huolto ole pienempi kuin 20 ja 40 tkm:n huolto?
    Jos vaikka pystyis hoitamaan itse.
  5. #5
    Lainaa (sefo @ Syys. 11 2007,09:02) kirjoitti
    Ainakaan en tuosta boxerikoneen venansäädöistä olisi huolissaan. On sen verran helppo homma tehdä itse (ruuvisäädöt).

    t. S
    Samoin kyllä läppärunkojen synkka ei ole vaikea tehdä, oikeanlainen paine-eromittari vaan pitää olla. Tiedän jopa elossaolevia ihmisiä jotka tekee näitä itse.

    Öljynvaihto, venttiilien säädöt ja läppärunkojen synkat tehdään 10 tuhannen välein. Sitten 20 ja 40 tkm jne huolloissa on lisäksi näitä tulppia, vaihteistoöljyjä ja ilmanputsareita ym.



    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  6. #6
    Ei noi R1200 huollot varmaan paljon eroa R1100 huollosta.
    Öljynvaihtoja ja venttiilisäätöä, laturin hihna ehkä 60.000 välein ja kuluvia osia, jarrupalat yms. , aina tarpeen mukaan.

    Tuolta voi katsoa vähän ohjeita:
    http://www.matkaendurot.net/forum/vi...?t=857&start=0

    Pekka




    Pekka
  7. #7
    Hyvät ystävät. Muistaakseni R1200:n ruiskusynkka ei ole missään nimessä yhtä helppo kuin R1100- tai 1150-sarjan pyörien.

    Tämä johtuen tyhjäkäyntiä säätävistä askelmoottoreista (tjsp). Homman tekemiseen olen nähnyt paritkin ohjeet jenkkisaiteilla, mutta ovat enemmän tai vähemmän kiertoteitse tehtäviä DIY-ohjeita, jossa huijataan moottorin elektroniikaa ilman Moditec'ia tapahtuvassa säädössä.

    Eli jos ei tiedä mitä tekee, ei kannata alkaa tuohon ruiskujen säätöön ryhtyä.
    <p>2002-2014</p>
  8.  
  9. #8
    Lainaa (C-A-D @ Syys. 11 2007,19:44) kirjoitti
    Hyvät ystävät. Muistaakseni R1200:n ruiskusynkka ei ole missään nimessä yhtä helppo kuin R1100- tai 1150-sarjan pyörien.
    Noi mekaaniset huollot menee varmaan aika pitkälle vanhojen ohjeiden mukaan.
    http://www.matkaendurot.net/forum/vi...?t=857&start=0

    Toi tyhjäkäynti ja synkkaus on sitten näköjään eri homma.
    Ja onhan ne CAMmi-väylän hommat ilmeisen eksoottisia teeseitse-miehelle. Joten sähköihin ei varmaan paljon parane itse puuttua.


    Pekka
    Pekka