Millaisilla osilla ja minkälaisin tuloksin olette viritelleet/parannelleet 675 Daytonaa?
Itseä lähinnä kiinnostaa sliparit/kokoputket. Tarkoitus olisi saada painoa pois ylhäältä ja mielellään tehoonkin jonkinlainen parannus. Kertokaahan kokemuksia minkä merkkiset, painoiset, hintaiset ja onko muuta hyötyä kuin parantuneet/koventuneet äänet?
Mistä olisi halvin hankkia Triumppiin lisäpalikoita?
Kysy jälleenmyyjältä mikä on TOR kannun hinta (Monet myyjät kehuvat ostohetkellä että lisävarusteet saa halvalla pyörän oston jälkeenkin..)(pet @ Syys. 10 2007,18:06) kirjoitti
Halvimmalla virikilkkeet toki saa pyörän oston yhteydessä.
Tehoa ei tule merkittävästi lisää, eikä painossakaan ole eroa alkuperäiseen.
Mulla oli pikku-daytona tuolla TOR kannulla ja olin tyytäväinen kokonaisuuteen: ääni, laatu + teho ei pudonnut..
Dynokäppyröitä ei ole heittää vaan uskoin Trumpan omaan arvioon että muutama polle tulisi lisää..
Mulla on vielä jäljellä omasta trumpasta muutama hiilikuituosa. (etulokasuoja, triumphin TOR kannun lämpösuoja, TOR kannun metallisen pään korvaava hiilikuituhilpe). Painon säästö on joitain satoja grammoja, joten kyseessä on enemmän ulkonäön parantaminen..
Halvimmalla painoa saa pois kun pudottaa kuskin painoa
![]()
TORin putkea tosiaan Triumpin myyjät kehuvat (tietysti omaa tuotetta kehutaan)
Nopean surfailun perusteella löytyi monia muitakin putki vaihtoehtoja lähinnä Briteistä ja Jenkeistä. Monet tuntuvat lupaavan n. 3-5 kiloa painon pudotusta ja 3-6 hevosta lisää. Olisi vain hyvä kuulla täkäläisiäkin kommentteja eri tuotteista jos olette niitä pyöriin vaihdelleet. Onko pyörä vaatinut uudet säädöt putken vaihdon jälkeen?
Ja tähän samaan ketjuun voisi kerätä muutenkin tietoa Daytonan virityksistä ja vaikutuksista --> varsinkin onnistuneista
Kuskista on tietysti helpoin pudottaa painoa, mutta kaikkea vaivalla hankittua ei viitsisi kadottaa. Toisaalta pyörällekään ei tee pahaa saada painoa ylhäältä pois ja tarviihan sitä jotain säätämistä olla talven aikanakin.
TOR putki vaatii uuden ruiskukartan, liikkeet sen myös päivittävät putken oston yhteydessä. Mä ostin koko paketin pyörän yhteydessä ja luonnollisesti asennus ja ruiskun päivitys tuli silloin mukaan.(pet @ Syys. 11 2007,11:05) kirjoitti
Toi TOR kartta myös avaa imupuolella olevan läpän jatkuvasti eli se ei enää sulkeudu edes tyhjäkäynnillä.
Tuneboy:n sivuilta löytyy karttoi myös muihin putkiin.
Ainakin Arrow:n ja Jardinen putkeen tuntuu löytyvän valmiita ruiskukarttoja.
Mä olen nähnyt luonnossa Two Bros:in putken, se näytti myös asialliselta.
Djoo, tosiaan tämä on halvin tapa parantaa tehopainosuhdetta, mutta ei välttämättä helpoin(pet @ Syys. 11 2007,11:05) kirjoitti
Et olis mahollisesti myymässä etulokasuojaa? Millaisessa kunnossa? Paljonko olis hintaa jos ruvettas kauppoja tekemään?(_peed_riple @ Syys. 10 2007,23:57) kirjoitti
![]()
Moi, laitoin privaa. Ja avasin uuden ketjun myydään osastolle, jottei tämä hyvin alkanut ketju mene heti ot:ksi ..(mato89 @ Syys. 11 2007,21:16) kirjoitti
Zard .illa on myös sivuputki
ja myös underseat putki
<<<
STM luistokytkin on hyvä sijoitus
Penna ja Pekkanen ajoivat niillä tällä kaudella
<<<
Nostetaan vanha topikki ylös, jos nyt löytyisi enemmän keskustelua/vinkkejä.
Omaan Daytonaan vaihdoin talven aikana Jardinen putken. Vaikea persdynolla tarkalleen kertoa paljonko tehoa on mahdollisesti tullut lisää. Valmistaja lupailee +5 hv.
Ainakin kaasuunvastaaminen on parantunut jonkin verran ja rajoittaja yllättää vahingossakin entistä herkemmin. Muutenkin putki hengittää vapaasti ja äänet on miehekkään kovat (tulee mieleen supersport kilpurit). Äänimittauksissa betonisessa hallissa meni reilusti yli 100 db jo 6000 rpm, joten rata-ajoa varten pitää vielä yrittää rakentaa jonkinlaiset noise killerit, ettei heti portilla käännytetä takaisin kotiin
Jos jollain on kokemusta toimivien noise killerien rakentelusta, niin voisi laittaa infoa rakenteesta yms.
Parasta putkessa on kuitenkin painonpudotus joka kokonaisuudessa on noin 5-6 kg.