Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Tyhmä kysyjä kun ei tuo tekniikka ole niin hallussa.

    Miten vaikuttaa tehoihin ja vääntöihin tällainen muutos. Jossain osui silmään, että joku oli vaihtanut ohuemman kannentiivisteen. Osunko ihan väärään, tehot nousee ja vääntö laskee?...vai...???

    Toinen juttu tuli mieleen, jos vaimenninta lyhentää, niin vaikuttaako millään osin tehoihin?

    Laite on K3 1000 jos sillä on mitään merkitystä..
    ---------------------------------------------------------------------------
    Yamaha Vmax '85 -> Kawasaki Z750 '04 -> Suzuki GSX-R 1000 '03 -> Honda CB1000R '08 -> Suzuki GSX1300R Hayabusa '03
    Hayabusa K3(For Sale) & KTM LC4 Supermoto
    ---------------------------------------------------------------------------

    Myydään CB1000R osia:
    -Alkuperäinen äänenvaimennin sekä katti.

    Muuta:
    -Kirkas kypärän visiiri, AGV, käy AINANKIN GP-PRO malliin!
  2. #2
    Ohuemmalla kannentiivisteellä haetaan puristussuhteesen positiivistä kehitystä, ja teoriassa puristussuhteen kasvaessa teho ja vääntö kasvavat. Ohuemmalla kansipahvilla aikaan saatu etu on kyllä hyvin marginaalinen.
    Puristussuhteen järkevän kasvattamisen raja tulee kuitenkin nopeasti vastaan, sillä liian suuri puristussuhde aiheuttaa äkkiä detonointia eli kansanomaisesti nakutusta, sillä polttoaineseos poksahtelee kovassa paineessa omia aikojaan.
    Victory Hammer S 2011, Honda GL1000 GoldWing -76, GSXR-600 -98 (kilvetön)
  3. #3
    Ja kansanomaisestihan suzukeissa ei esiinny nakutusta?

    Vai olikos se kawasakeissa?
    ---------------------------------------------------------------------------
    Yamaha Vmax '85 -> Kawasaki Z750 '04 -> Suzuki GSX-R 1000 '03 -> Honda CB1000R '08 -> Suzuki GSX1300R Hayabusa '03
    Hayabusa K3(For Sale) & KTM LC4 Supermoto
    ---------------------------------------------------------------------------

    Myydään CB1000R osia:
    -Alkuperäinen äänenvaimennin sekä katti.

    Muuta:
    -Kirkas kypärän visiiri, AGV, käy AINANKIN GP-PRO malliin!
  4. #4
    Kannattaa lähestyä asiaa eri näkövinkkelistä.

    Jos sitä tehoa tai vääntöä sitten loppujen lopuksi tarvitaan. Yleisesti ottaen kaikissa katunykypyörissä on tarpeeksi molempia. Ihan sama normikäyttäjälle on, onko takapyörästä mitattu 146 hv vai 151 hv, ei mitään käytännön merkitystä, Suomen maanteillä, eikä paljon muillakaan. *

    Toisaalta kun muistaa että väännöllä sitä pyörää ajetaan eikä hevosvoimilla. Sama siinäkin, käytännön kannalta sama onko vääntöä 91 Nm vai 89 Nm, pääasia on että käyrä on mahdollisimman tasainen.

    Se onkin sitten monimutkasiempi juttu, jos halutaan lissää löylyä koneeseen. Riippuu monesta asiasta, kaasutin vai ruisku, pakoputki kokonaisuudessaan, ilmanputsari. Näillä ei paljon hätä hälvene, ääntä voi tulla lisää ja teho laskea.

    Jos oikeasti halutaan lisää ruutia, vähintään kannelle/ kansille pitäisi jotain keksiä......



  5. #5
    Juu se on kyllä totta, että tämän maan teiltä harva ritari löytyy kuka pystyy hyödyntämään edes 600cc kyykyn tehoja. Juuri tuon väännön takia tuohon kiloseen päädyinkin..helpompi ja mukavempi ajaa.
    Aiheesta kysyin ihan puhtaasta mielenkiinnosta, jos merkittävää vaikutusta esim. väännön tai tehon kasvuun olisi niin sen voisi toteuttaakkin.
    ---------------------------------------------------------------------------
    Yamaha Vmax '85 -> Kawasaki Z750 '04 -> Suzuki GSX-R 1000 '03 -> Honda CB1000R '08 -> Suzuki GSX1300R Hayabusa '03
    Hayabusa K3(For Sale) & KTM LC4 Supermoto
    ---------------------------------------------------------------------------

    Myydään CB1000R osia:
    -Alkuperäinen äänenvaimennin sekä katti.

    Muuta:
    -Kirkas kypärän visiiri, AGV, käy AINANKIN GP-PRO malliin!
  6.  
  7. #6
    Nostin ex-pyörässäni (DR-Z) puristussuhdetta 11,3:sta 12,3:een vaihtamalla sylinterin alapuolisen tiivisteen ohuempaan. Jenkkifoorumeilla ovat mittailleet em toimenpiteellä saavutettavan noin 4% tehonnousun. Toimenpide ei vienyt alavääntöä, pikemminkin päinvastoin.
    KTM950SE