Olen vakaasti harkinnut seuraavaksi pyöräksi v-maxia ja olis mukava kuulla että mitä kaikkea pitää huomioida k.o pyörästä ostettaessa, ja mistä vuosimalleista alkaen järkevin ostaa. Etuputket ja jarrut kai -94 alkean hieman paremmat??
Ainakin tankkaamassa saat käydä vähän väliä.Erittäin hankala remontoida ainakin motti.Itse en kyllä ostaisi.
<p>https://i.ytimg.com/vi/VZE-wSjrqwI/hqdefault.jpg?sqp=-oaymwEYCNIBEHZIVfKriqkDCwgBFQAAiEIYAXAB&rs=AOn 4CLDQBfrbHN_g09bi-4K691aV1-3WCg</p>
Eikä sitä voi kovin ketteräksikään sanoaTai tämän sanon siis vain omasta kokemuksesta. Pelimiehet voi olla erimieltä...
The Real Thing ?
Muutamalla kaverilla on kyseinen peli(lippa @ Syys. 10 2007,18:25) kirjoitti
Kyseessä on ns. elämäntapa mopo
Onko 6-7l paljon
Bahna nopeuksissa naku tietenkin hörppää varmaan kympin
Moottorista sen verran että V-kone vääntää julmasti ja sehän se maxin juttu on. Olen kuullut myös kalliista konerempasta, mutta kaveri on ajanut -88 maxilla jo yli 80,000km ilman pienintäkään konevikaa ja kovaa ajoa mm. n.6000km huitaisu euroopassa, eikä kaverilta edes pää irronnut![]()
Parilla muullakin on maxit, eikä vikoja ole ollut, paitsi tyyppiviat= ominaisuudet, niinkuin joka mopossa!
Ota selville maxi klubista, vehkeeseen saa jos jonkinlaista lisä/parannus härpäkettä
FJR 1300 ABS PC III
Kiitos, Olen kanssa kuullut noista ajo-ominaisuuksista jonkun verran negatiivista palautetta mutta ei noita koneita tosiaan kai kovin usein remppaan joudu.Ajatuksena oliskin hmmata itelle vähän ajattomampi pyörä ja mun mielestä v-maxi on juuri sellainen.
Jäsenmaksun maksamalla pääsee vasta clubin sivuille keskusteleen ja siksi täällä nyt kyselen.
Tankata maxia pitää 200km välein.(lippa @ Syys. 10 2007,18:25) kirjoitti
Ja eipä tuo koneremppa ole sen hankalampi kuin muissakaan pyörissä.
Aikoinaan tein omaan maxiin laakereiden tarkistus remontin,kun mittarissa oli jotain 75tkm.
Eikä siellä ollut normaalia kulumista kummempaa.
Uudet laakerit ym sisään ja eiku ajamaan...
Ehkä yleisin vika on varsinkin vanhemmissa maxeissa tuo kardaani/perävälityksen pinjoni akseli.
Vanhemmissa on kardaani keskeltä ohuempi kuin uudemmissa ja pinjoni saattaa mennä poikki johtuen materiaalin väsymisestä tms.
Mutta nuokin on varsin helppoja ja vielä kohtuu halpoja korjattavia.
Maxin kotisivuilta löytyy sitten teknistä neuvonantoa ja vaikka tekijöitä asevelihintaan jos ei ite osaa/kiinnosta.
Kuusi vuotta maxin omistaneena sanoisin että maxi on ihan hauska laite.
Eihän se ole mikään nopea/ketterä ratapyörä,mutta kyllä se taipuu mutkiin kunhan muistaa "käskeä" sitä.
Kwakan kaveri? - Ehkäpä kohta toinen Kwaakku
No ei ole ketterä juu, mut mikä ton painonen pyörä olis. Maxi on muskeli.Itellä ollut nyt tän kesän täystehonen maxi, ja tuntu heti tosi mukavalta ja helpolta ajaa. Ajoasento ok, vähän käy toi nojaava asento ranteisiin, mut vauhti kompensoi. Vääntö on aika rapsakkata jo tyhjäkäynnillä. Ei se kone niin paha ole haalata, venat säädetään prikoilla jne, no big deal. Hajoaahan siitä pinjonikin jos luukuttaa, epäilemättä. Saahan ratakiskonkin taipumaan jos käyttää tarpeeksi voimaa. Ihmeessä kannattaa olla sellanen malli missä on v-boost, uskomaton "ohituskiihtyvyys". Pahin "vika", että kerää aina uteliaita ympärilleen parkkipaikalla![]()
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...