Tulokset 1:stä 8:een 8:sta
  1. #1
    Mopo vilustunu... ja saanu yskää?

    Tänä syksynä on pariin otteeseen viileinä aamuina muutaman kymmenen maantiekilometrin jälkeen ilmennyt oireita. Veto menee pintakaasulla ohuen tuntuiseksi, vähän niin kuin olisi bensa lopussa. Kone hiukan yskähtelee kun lisää kevyesti kaasua, mutta lähtee sitten kuitenkin enemmän kaasua lisättäessä suunnilleen normaalisti vetämään. Kaupunkiin tullessa tuntuu menevän normaalisti. Tätä on ilmennyt vain viileinä aamuina. Aikaisempina syksyinäkin on tullut viileässä kelissä ajettua, mutta tällaisia oireita ei ole esiintynyt. Tänä aamuna lämpötila vaihteli matkan aikana n. välillä +1...+5, ja paikoin oli sumua
    - jäänmuodostusta kaasareissa?
    - seos liian laiha kylmälle kelille?
    - jotain muuta?

    Mikähän mahtaa olla, onko muilla samanlaisia havaintoja.
    (vm. 2003/2004, n. 45000 km)
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
  2. #2
    Samoja oireita omassa -03 Divessä tänä aamuna seitsemän aikaan Lahden motarilla tuupatessani. Pintakaasulla kun rupesi varovasti antamaan happea satasen vauhdista niin rupesi rykimään kuvailemallasi tavalla. Aiemmin ei ole yskinyt niin mutta harvoinpa näin kylmässä tulee ajeltuakaan. Stadiin päästyäni ihan normaali menoa. Oisko näissä tullut yhtaikaa kilsat täyteen * *

    Itelle tuli mieleen että kaasareissa kosteutta, koska meno oli vähän samamoista kun vanhalla kaasari autolla ilman masinolia ajellessa. Vaiko joku muu paikka saa niin kylmää..?
  3. #3
    -97 vuosimallin 900 divarissa (36tkm) ei tuollaisia oireita ole ilmennyt. Tänä aamuna töihin tullessa lämpötila oli alle +2 astetta. Yön pyörä lepäili pihalla.
  4. #4
    Itselleni oli kolme kesää sitten -03 divvy ja muistan sen myös tehneen samanlaisia temppuja aikaisin keväällä ja myöhään syksyllä. Koskaan ei tullut selvitettyä tarkalleen mikä sen aiheutti, mutta joku kehoitti purkamaan pakokaasujen kierrätyspuolen pois. Tiedä sitten mihin se olisi vaikuttanut ?
  5. #5
    Tänäaamuna taas "yskähteli" kun lämpötilat oli nollan lähellä. Tuntuu tapahtuvan aina suunnillen samassa vaiheessa: n. 40 km tasaista maantieajoa, ja oireet alkaa. Menevät ohi kun tullaan kaupunkiin.

    Onko vanhemmissakin Diversioneissa (esim 97) se pakokaasujen kierrätyssysteemi?

    Pitäis varmaan kokeilla:
    - masinolia tankkiin
    - viritellä imuilman esilämmitin (esim "pahvinen" imutorvi ilmanputsarilta sylinteriryhmän taakse)???
    Honda S65 -> Honda CB100 -> Honda XL250 ......... -> Kawasaki ER5 ->Yamaha XJ900S Diversion ->
    SUZUKI DL650A
  6. #6
    Lainaa (xs2jammu @ Syys. 14 2007,12:32) kirjoitti
    Itselleni oli kolme kesää sitten -03 divvy ja muistan sen myös tehneen samanlaisia temppuja aikaisin keväällä ja myöhään syksyllä. Koskaan ei tullut selvitettyä tarkalleen mikä sen aiheutti, mutta joku kehoitti purkamaan pakokaasujen kierrätyspuolen pois. Tiedä sitten mihin se olisi vaikuttanut ?
    Siis tää kierrätys sydeemi on ne "kellot" *letkuineen siinä edessä maskin suojissa? Nehän on siinä kyllä aikas kovassa viimassa jos ajatellaan pakkasen puolella olevia lämpötiloja.

    Tänä aamuna ei ollut ongelmia töihin tullessa kun tulin vaimon Kawalla, vaikka yhtä kylmä olikin...
  7. #7
    Itellä Diversion vuosimallia -96 ja ajettu 67000. Ei oo moisia oireita esiintynyt vaikka nollan väärälläkin puolella on ajeltu monesti.
    En kyllä osaa auttaa mut kaasarit tuskin jäätää koska niissähän on se ¨öljylämmitys' systeemi.
  8.  
  9. #8
    saattaa olla kaasareiden jäätämis ongelma.kannattaa tarkistaa toimiiko kaasareiden sähkölämmitys.ulkolämpötunnistin katteen alla oikealla puolella.rele muistaakseni vasemman sivukatteen alla bensapumpun releen vieressä ja joka kaasarissa on hehkutulpan näköiset vastukset.
    myös pikku tujaus masinolia bensan joukkoon vois auttaa.
    VMR