Moro kaikki! Kävin just koeajaa Yamaha XV 535 Viragon,vm -89. Hyvältä näytti ja tuntui sopivalta tämmöselle pienenpuoleisellekin. Kaveri, joka tuntee "aika monta merkkiä", kattoi teknistä puolta ja koeajoi myös. Vaikutti aika hyvältä... No oli kyl etuputkissa vuotoa, vaik oli kuulemma säilytetty lämpimässä talvi. Ajettu tänä keväänä vajaa 800 km. Takarengas kulunu.. no siitähän hintaki laskis varmaan 100-150 eukkoo. Vaikuttiko liian hyvältä?? Onks Viragot kuin toimintavarmoja, miten sähköpuoli? Onko kosteusarkuutta, jos seisoo sateessa useemman päivän suojatta? Skulaako kylmillä myös, siis tyyppiä joulukuussa ennen lumia? Miten noi etuputket - tuppaaks ne vuotaa? Etin kolaroidun Enfieldini tilalle uutta, ja sain Enskasta vähän tarpeekseni sen sähkö- ja kosteusongelmien vuoksi. Olisko Virago muuta ku uusi pommi?? * *![]()
Kiitos jo etukäteen!! *![]()
![]()
![]()
Royal Enfield Bullet Electra BS 500 2005
Yamaha Virago 535 1988
Moto Guzzi 750 Nevada 2008
HD Sportster Custom 2004
Osta ennemmin vm 90--> erityisesti kannattaa zekata startti ja varatankin magneettiventtiili. Ne stefojen vaihot onnistuu ti-kaverilta.
<p>oli miten oli, mutta näin on</p>
No, Virago-kaupat tuli tehtyä, paluuta ei ole. Eipä se kalliiksi tullut kylläkään. Kallis tai halpa, ni sais se silti skulata hyvin. Toihan onki -88, ei -89, niinkus nettimotossa alkusivulla oli, joku tehny lyöntivirheen kai. Hmm... vai startti? Toi kokeiltu vaikutti hyvältä kyllä, mut kokemuksia on myös starttiongelmista ed. pyörässä, ja pirullistahan se on, varsinki ku ei ole edes kicksiä. Onks näissä virgoissa sit jotain erityistä startin suhteen, siis näissä vuotta -90 vanhemmissa? Kerro jos tiedät.
Muuten tää vaikutti kyllä metkalta ajaa, parempi mitoiltaankin kuin Suzuki Savage, jota myös kävin kokeilemassa.![]()
Royal Enfield Bullet Electra BS 500 2005
Yamaha Virago 535 1988
Moto Guzzi 750 Nevada 2008
HD Sportster Custom 2004
Startin kytkin ryhtyy jossain vaiheessa lipsumaan ja ritsa ei lähde käyntiin kuin tuuppaamalla.
Tuossa aiemmin keväällä vaihdoin startin rullat yhteen 535:een. Ei mikään tuhottoman paha homma. Onnistuu suunnilleen parkkipaikalla jos tietää mitä tekee. Öljyt ja vasemman kopantiivisteen joutuu myös vaihtamaan. Rullasarja jousineen taisi olla jotain 30-40€.
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Minulla taitaa olla jotain häikkää varatankissa.. magneettiventtiili varmaan tuosta äskeisestä päätellen, onko se helppo vaihtaa?
Suzuki PV uusi, -91. Myyty -92. Ajettu 16 500 km.
Virago 535 vm -92. Ostettu 2007 - Myyty 2008, 12 000 km.
Starttivikoja noissa on kuulemma ollu,jättävät tien päälle perkules..(wimmevanamo @ Touko. 27 2007,19:31) kirjoitti
![]()
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
Käväisepä katselemassa jampun customikerhon sivuilla josko siellä olisi jotain www.yccf.fi
Startti hoituu työntämällä, moni muu vika on hankalampi reissussa![]()
Suzuki PV uusi, -91. Myyty -92. Ajettu 16 500 km.
Virago 535 vm -92. Ostettu 2007 - Myyty 2008, 12 000 km.
Ei noissa Viragoissa mitään vikaa ole. Meillä on kotona kaks, 535 ja 1100. Molemmat pelaa satkulla. Taitaa olla kateellisten panettelua noi jutut.
Niin, ja se Yamaha Custom Club Finland on oikea osoite kysymyksille. Siellä on asiantuntemusta Viragojen osalta.
varatankin magneettiventtiilin remppa onnistuu irrottamalla hana sieltä tankin alta, helpoin tehdä kun pujottelee tankin irti. ainakin itsellä oli vaan puhdistamisen tarpeessa, tiivistin kasatessa johdon reiän niin että ei kerää likaa enää siitä. sen jälkeen pelasi ok 40tkm (sitten tuli pyörän vaihto)
t. hene
Kiitos Hene, ajattelinkin, että tuskin tuo homma on mitenkään monimutkaista. Pitänee vähän järkeillä samalla ja kokeilla sitä kytkemismekaniikkaa.(hene75 @ Elo. 29 2007,07:42) kirjoitti
Suzuki PV uusi, -91. Myyty -92. Ajettu 16 500 km.
Virago 535 vm -92. Ostettu 2007 - Myyty 2008, 12 000 km.