Onko olemassa sellaista kypäräpuhelinta (langallista tai langatonta) Johon voi kytkeä 2 gsm puhelinta *
Laitteen pitäisi toimia siten että kumpikin voi vasta vain omaan puheluun,eikä toinen kuule mitä toinen puhuu(siis kuski+matkustaja) *
Olen kokeillut useampaa laitetta,mutta ne ei toimi oikein *
Olen kokeillut SCALA RIDER TEAMSET,CELLULAR LINE INTERPHONE ja viimeiseksi HELLO BIKER.
Pitääkö vain ootella, ** *että joskus tulee sellainen laite joka toimii oikein *
*
![]()
Juu, ei mahda löytyä tolasta.
mä oon kans ootellu milloin joku valmistaja keksis tehdä modulaarisen intercomin. Et siihen vois valita palikat. esim et kummallakin olis oma "keskus yksikkö" johon vois kiinnittää pmrää, mp3´sta, navia jne tai sit sen toisen keskusyksikön jolloin tulis kokonainen intercom.
Tietty tämä kaikki ilman hillitöntä johto hässäkkää moduulien välillä.
se olis vaan hubi jossa olis liittimiä joille olis prioriteettijärjestys, sekä äänen tason säätö mikille ja kuulokkeille yms.
Tietty voi olla hankala tehdä mut tuskin kovinkaan mahdoton.
Nykyisellään ei tuu mieleen muutakuin et hommaa kummalekin oman interkomin ja yhdistää matkustajan kypäräpiuhat jotenkin toisiinsa. Voi olla ettei toimi noin yksinkertaisesti, ainakin saattaa joutua modaamaan vielä et toi väliyhteys katkee kun painaa tangenttia.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Käsittääkseni nykyisellä BT-tekniikalla homma on mahdollista vain siten (ainakin näissä nyk. malleissa) Että molempiin kypäriin voi puhelun yhdistää eri puhelimesta, mutta Master-kypärän on päästettävä matkustaja pois linjoilta ensin.
Niin no siis se Nolanin versio (itellä käytössä) on periaatteessa modulaarinen, eli molempiin pottiin on omat sisääntuloliittimet Bt-yksikön lisäksi, eli ainakin piuhalla sais erikseen ne puhelut. Mutta itse itseäni siteeraten sen Master kypärän kuuluu käskyttää, mitä siellä BT-puolella tapahtuu...
Kyllä tosiaan näyttää silta että noi langattomat järjestelmät on vielä keskeneräisiä *
Esim.Scala rider teamset uupuu ominaisuus että matkustaja ei voi vastata *puheluihin/soittaa puheluita.
Toinen asia joka pitäisi olla paremmin,on toi mikki.Omasta mielestä mikin pitäisi kulkea kypärän sisällä,eikä niin kun nyt se kulkee kypärän ulkopuolella,josta se pitää taivuttaa kypärän sisää (kokokypärä tai avattava kypärä)
Sitten Cellural line interphone.
Laitteessa ei voi vastata puheluun jos esim kuski ja matkustaja ovat puheyhteydessä,koska kuulokkeista ei kuulu milloin puhelu on tulossa.
Jos laitetta pitää taasen puheluvalmiudessa,ei kuski ja matkustaja voi puhua keskenää.
Eli voit valita vain oletko gsm valmiudessa,tai oletko puheyhteydettä (kuski/matkustaja).Mutta et voi valita kumpaakin yhtä aikaan.
Sitten Hello Biker.
Laite on toiminnoiltaan hyvä.Voit olla puheyhteydessä esim.matkustajan kanssa(kummallakin pitää tietenkin olla oma Hello Biker),Ja voit samalla olla gsm valmiudessa ja kumpikin kuulevat omat puhelut,ja myös matkustaja voi soittaa/vastata puheluihin.
MUTTA sitten huonot puolet Hello BIkeristä.
Laite pitää jatkuvaa suhinaa,kuuluu jatkuvaa napsuntaa ,rätisee ja välillä ääni menee niin huonoksi ettei toisen puheesta saa mitään selvää (kuskilla ja matkustajalla oma setti)
Olen testannut kahdella eri setillä,kummalakin kuuluu yhtä huonosti.
Olisi hyvä jos näiden laitteiden käyttäjät kertoisivat käyttökokemuksista *(unnah @ Kesä. 12 2007,18:38) kirjoitti
* *
* * *
![]()
Njaa.. Vaikka meillä kypäräpuhelimet onkin, niin kännyäni en moiseen tule ikinä kytkemään. Minkä hiton takia pitäis olla tavoitettavissa jopa mopolla ajellessa..? Onhan puhelinvastaajakin keksitty ja jos jollain on oikeasti asiaa, niin varmaan osaa jättää myös viestin.
Ja muutenkin.. Jotain kivaa mutkapätkää ripeästi ajellessa, tai autoletkaa tiukassa paikassa ohittaessa - en todellakaan kaipaa tilanteisiin puheluita![]()
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Mikä on helpoin / toimivin tapa tai laite saada zumosta ääni ohjeet kypärään . Auringon valo heijastuu näytöllä ja välillä on vaikea erottaa loivasti erkanevat "poistumiset " suoralta .
En minäkään halua kännykkää tavoitettavuuden takia kypäräpuhelimeen kytkeä, mutta kännykässä olevan navigaattorin (Navicore) ajo-ohjeita on joskus ihan tarpeellista kuunnella. Samalla tavalla voi käyttää myös kännyn mp3-soitinta. Eli kyllä niitä syitä löytyy.(J@ck @ Kesä. 14 2007,10:47) kirjoitti
"What we sell is the ability for a 43-year-old accountant to dress in black leather, ride through
small towns and have people be afraid of him." — Harley-Davidson executive
Onko siinä äänen ulostuloa? siis standardi 3,5mm stereo plugi?(martinkovice @ Kesä. 14 2007,11:01) kirjoitti
Bluetooth adapter(e)illa varmaan toimii kans mut ehkä kallimpi ratkaisu ja ääni kärsinee hieman.
Jos on plugi niin silloin helpoin ja suht varma on tulppatyyppiset nappikuulokkeet.
Kätevin varmaan kytkeä se intercomin kautta sopivilla johdoilla (+tarvittaessa väliliittimet et katkee kätevästä kohdasta.) Riippuu tietty miten on asennettu jne.
Oma valinta oli navi+intercom tankkilaukkuun (ehkä joskus erillinen lisätasku naville. Käytännössä tuo on vaahtomuoviin leikattuihin koloihin tungettuna "yksi" paketti johon tarvittaessa PMR lisäksi sopivaan paikkaan.
Valitsin navin niin että osaa soittaa musiikkia samalla kun navigoi.
Näin en tartte erillistä soitinta tai pistää puhelinta samoihin lankoihin. (vrt edelliset)
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
miulla on autogomi ja tomppa jonka kautta tulee puhelut. pmr toimii myös loistavasti. ainut hyvä tai huonopuoli on että molemmat kuulee ja pystyy puhumaan samaan puheluun. tuon pmr saan kytkimellä pois päältä että lähettää vain kun painaa tangettia.
Eipä oo tuo autocomkaan *täydellinen *(jalmari5 @ Kesä. 14 2007,18:31) kirjoitti
![]()
On se(unnah @ Kesä. 17 2007,13:18) kirjoitti
Kaikkihan on toteutettavissa.. Hommaat kato kuskille ja matkustajalle omat autocomit ja näiden välinen yhteys pmr+vox:illa ja molemmat saa höpöttää omilla gesmeillään toisen tietämättä(unnah @ Kesä. 08 2007,20:22) kirjoitti
Melko kallista, mut hei - elämä on. Varsinkin jos ei ole valmis yhtään tinkimään vaatimuksistaan
Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään
>> PK-letkaohje <<
>> Veturin vinkit <<
Ducati SFV4S
InsinöörisMiehen ratkaisu(riisor @ Kesä. 17 2007,13:37) kirjoitti
Tuossahan olisi sekin hyvä puoli, että kun mummo takapenkillä haluaa kuunnella Il Divoa, niin itte voi keskittyä rauhassa AC/DC:n kuunteluun. Ja kun haluaa olla rauhassa, voi kääntää PMR:n kiinni![]()
<p>2002-2014</p>
minulla kuuluu tällä systeemillä puhelut vain toiseen suuntaan. kerrotko mikä kännykkä sinulla on ja mikä johto tompan pluuuuutuuuutista autogomille(jalmari5 @ Kesä. 14 2007,18:31) kirjoitti
![]()
Jeps, näin toki meilläkin.. Rouva Zümo juttelee ja mp kolmostakin kuunnellaan joskus..(Sakusammakko @ Kesä. 14 2007,11:30) kirjoitti
Vaan eikö tuossa navigaattorikännyssä ole kuitenkin aina myös puhelin päällä..? Ja pärjääkö sen pienen näytön kanssa oikeasti? Joskus moisia katselin, vaan mun mielestä näyttö näytti melkosen pieniltä ne näytöt mopo- ja autokäyttöäkin ajatellen. Pystyneekö moista räpläämään yhtään hanskat kädessä, epäilen.. Zümolla onnistuu jopa sekin, jos nyt ei ihan kamalat kintaat ole käsissä.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Ootko tollasta kokeillut http://www.one-pro.fi/tuotteet/spyba...rjestelma.html(unnah @ Kesä. 08 2007,20:22) kirjoitti
Vantaan Bike Worldissa ainakin on tarjolla, hinta vaan on aika suolanen 280e kertaa 2
ps. Oot näköjään
Hinta on todella hirveä(Makkeus @ Kesä. 21 2007,00:38) kirjoitti
Laite on todella surkea
Taitaa olla tällä hetkellä kallein langaton laite,mutta silti kaikkein HUONOINKokemusta on.
sen bluetothin ja autogomin välijohdon ostin tampereen rxtx.
olihan se arvokas mutta niinkuin joku kirjoitti elämä on.
Zumon telineessä 3,5mm kuulokeliitin. Toimii OK. Vielä pitäisi kytkeä 2,5mm plugi mikkiin niin voisi puhuakin.(specka @ Kesä. 14 2007,14:27) kirjoitti
t. S
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi