Tuli vaan tämmönen mieleen kun mopo kumminkin kävi just huollossa ja ~900km päästä takajarrupalat aivan finito ja levykin sai jo osumaa, lapussa kumminkin lukee että jarrupalat tarkastettu... Myönnän kyllä oman mokanikin kun olin aikaisemmin katsovinani niitten olevan lopussa mutta jotenkin olin niin hyväuskoinen kun ensimmäisen kerran käytin mitään mopoa ihan merkkihuollossa... prkl..
Vähän muutenkin jäi epämääräinen olo tuosta huollosta... koneen kylki öljyssä, jarrunestettä stongalla/säiliönkylessä...
K750 -61
Hieman aihetta sivuten, mutta minulle on alkanut valjeta, että aina ennen huoltoa ja varsinkin huollon jälkeen on syytä tehdä tarkastus pyörään (kotilopuolella sama juttu). Olipa pyörään kerran merkkihuollossa jätetty huoltokirja leimaamatta, asennettu takapyörä väärin ja jätetty pohjaproppu auki. Minun montöörin taidoilla huomasin ainaskin nämä.
Ex-955i
Tässä jälleen syy miksi minun moottoripyörieni huoltokirjoissa on vain ensimmäisen huollon kohdalla liikkeen leima. Seuraavissa onkin sitten oman rasvaisen peukalon sormenjälkiMuutenkin tulee tuota laitetta raplattua huomattavasti useammin kuin mitä huolto-ohjelma suosittelee. Etujarruihinkin vaihtuu nesteet aina ennen ratakeikkaa.
Edelleen kaveriani lainatakseni:"Kun itse tekee saa sellaisen, kun sattuu tulemaan".
dYNY
"Those who risk nothing, do nothing, achieve nothing, become nothing"! *
*David Jefferies 1972-2003
FEEL THE NOISE * *
* Kawasaki ZX-10R '07*
Työkaverilla kävi auton kanssa sama jarrupalajuttu. Oiken merkkihuollossa käytti ja viikon päästä metallit jo vastakkain.
Itse ole pyörät pyrkinyt huoltamaan.
BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Itse tilasin eBaysta Haynesin huoltomanuaalin saman tien kun käytetyn pyörän ostin viime syksynä. Semmoinen tutina kun mullakin on, että toisten tekemisiin ei voi kunnolla luottaa. Ja suuri osa hommista on sellaisia, että pääsee hyville tuntipalkoille kun itse tekee. Ja osaa korjata pitemmällä reissulla pikku ongelmat ihan ite! Tosin ei niitä ongelmia tulekaan, jos tunnollisesti pyörästään itse ennakkoon huolta pitää ja sen toiminnan tuntee!
Tosin mun CB500 on kyllä DIY-miehen unelma, ja tämä on yksi merkittävä syy miksi isompaan pyörään vaihto voi vielä viivästyäSaas nähdä tuleeko sillä tehdyksi Euroopan turnee ensi vuonnakin ...
Reissukuviani: http://picasaweb.google.com/halti.traveller
-- DL650 -04 --
Tänä kesänä pitkästä aikaa ajanu uudella pyörällä ja huollon suhteen ei mikään ei ole muuttunut, työ on jopa ala-arvoista. Puolassa kun tarvitsi kiristää ketjuja jouduin kääntymään mp huollon puoleen jossa metrisellä jatkoputkellä avattiin taka akselin pultti. Se että olen käyttänyt huoltoa johtuu ainoastaan kiristys menttaliteetistä jossa uhataan mopon hajoavan taivaan kappaleiksi jollei maksa kiristys rahoja huollon kassaan.Kouluarvosana mopohuollolle liikkuu varmaan jossain kuutosen tasolla. En tässä nimeä liikettä ja kysessä on oma mielipiteeni, varmaan monella on toisin.![]()
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
MOTTO:
"Sen minkä huollamme, sen myös korjaamme."
<span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro...........</span>
-"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
-"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
Kyllä mulle sanottiin H-D Centerissä, että parin tuhannen sisällä saat vaihtaa...
Moon oikias, sinoot vääräs - Moomma oikias, tootta vääräs...
Opinions are like assholes, everybody got one.
Honda XL 125 R -82 --> Kawasaki Z 650 -77 --> Honda CM 400 T -84 --> Honda NTV 650 Revere -90 --> Triumph Thunderbird 900 -00 --> Triumph Tiger 955i -05
Silloin kun mä ekan pyörän ostin ja käytin merkkihuollossa, niin vaihtoivat jarrupalat. Tarvikepalat oli vääränlaiset ja vinkuivat jarrutettaessa. Vein pyörän takasin huoltoon ja vaihtoivat uudet samaan rahaan.
Olisihan se kohteliasta ilmoittaa pyörää haettaessa tai soittaa asiakkaalle vaihdetaanko jo nyt?
Elämä alkaa 308km/h:sta ja jatkuu 313km/h:ssa (vuosihan oli -05)
Ja lähtee uuteen nousuun 302km/h:sta (Suzuki Hayabusa 1300R)
Ehkäpä asiat pystyy mp-puolellakin sopimaan ennen huoltoa. Itellä kun oon autoa käyttäny huolloissa, on heppu tiskin takana usein kysynyt onko tiedossa mitä huollon lisäksi pitäisi tehdä ja mikä on summa jonka edestä voivat kysymättä vaihtaa palikkaa. En kuitenkaan yleensä anna lupia mihinkään vaan he soittavat kiltisti allekirjoittaneelle, kertovat mitä autoon pitäisi tehdä ja jos työ on sellainen, etten viitsi itse siihen ruveta, annan luvan tehdä sen pois.
En oo mopotinta vielä joutunut huollossa käyttämään, edellinen meni vaihtoon kun huolto tuli ajankohtaiseksi, nyt pitäis ekan kerran käyttää... kun vain tietäis mihin sen vie...
Kawasaki Er-5 -05
Kawasaki Z750s -06
Honda CBF1000S -08