Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    -97 Bladeen pitäisi vielä loppukaudeksi laittaa renkaat.
    Edelliset Metzeler Sportec M1 etusena ja M3 takana.

    Edessä M1 kesti 9 tkm ja takana M3 noin 3500 km.
    Pito oli todella hyvä, mutta kesto saisi olla hieman parempi.

    Millaisia kumeja muilla on/on ollut alla Bladessa ja millaisia kokemuksia pito/kesto?
    * Joka kaasua säästää, se moottoriaan vihaa
  2. #2
    Uudessa Bladessa (-06) on nyt alla Pirellin Diablo Corsa III. Sitä ennen oli perus Diablo ja sitä ennen BT014 ensiasennusrenkaat. Corsa 3:ssa ylivoimaisesti paras pito. BT014:t kesti n. 7 tuhatta etu- ja 6 tuhatta takarengas. Perusdiabloilla mentiin 12 tuhatta etusella ja 8 tuhatta takasella. Corsa 3:ssa etunen loppui 6 tonnissa ja takanen kesti 7500 km. Paljonhan tuo riippuu ajotyylistä. Vain Corsa 3:lla on tullut tahkottua rataa (n. 15 ratapäivää/vuosi) ja muilla sitten katuajoa.
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  3. #3
    M1 tuntui kuluvan todella nopeasti edessä. Nyt on edessä pilot sport, joka on toiminut hyvin. 2,5tkm takana ja ei juuri kulumistakaan havaittavissa. Metsurin Z6 takana on ihan kelvollinen, mutta kallistusvaraa siinä saisi olla enemmän, menee ihan rajoille asti jo katuajelussa. Seuraavaksi laitan varmaan jonkun enemmän sporttirenkaan taakse. Z6 tuntuu kyllä pitävän ainakin kuivalla melko hyvin, paitsi sateella helposti kiihdytyksissä lähtee sutimaan. Kulumisesta en osaa vielä juuri mitään sanoa.
  4. #4
    BT014:t saisi melkoisen edullisesti, mutta niitä ei juuri ole kehuttu minkään ominaisuuksien puolesta. Etenkin etusena taitaa olla sama ongelma, kuin BT020:llä edellisessä mopottimessa, jossa se kului pykälille ja muuttui ikäväksi ajaa.

    Mitenkähän toimisi yhdistelmä edessä Sportec M3 ja takana Roadtec Z6?
    * Joka kaasua säästää, se moottoriaan vihaa
  5. #5
    Lainaa (Mopottelija @ Syys. 10 2007,17:03) kirjoitti
    BT014:t saisi melkoisen edullisesti, mutta niitä ei juuri ole kehuttu minkään ominaisuuksien puolesta. Etenkin etusena taitaa olla sama ongelma, kuin BT020:llä edellisessä mopottimessa, jossa se kului pykälille ja muuttui ikäväksi ajaa.

    Mitenkähän toimisi yhdistelmä edessä Sportec M3 ja takana Roadtec Z6?
    BT014:t oli . Sulivat alle kuin purkat ja tosiaan etunen pompotti aivan järkyttävästi. Sitten pito tuntui olevan hyvinkin epämääräinen välillä. Corsa 3:t on alla kuin tarranauhalla olis tien/radan pinnassa kiinni !
    Nauru nuorentaa, rakkaus kaunistaa.
    Lady, Sexy Lady.
  6. #6
    Dodiin.

    1,5 tkm takana.

    Edessä Sportec M3 ja takana Roadtec Z6. Maantieajossa tuntuu toimivan ok.
    Iäkkäämmän mieshenkilön käytössä toimii hyvin, takasessa vielä 3mm chicken stripea ja sadekelilläkin pito hyvä.
    * Joka kaasua säästää, se moottoriaan vihaa
  7. #7
    Diablo Corsassa hyvä pito mutta kuluu alle 5000 km. Mut tuo pito puoli on kuitenkin tärkeämpi.
    1000RR Fireblade HRC Repsol 2007
    Left Hand Path
  8. #8
    Ajoin tän kesän Michelin Power 2 CT kummeilla ja pidin niistä.Märkäpito ihan hemmetin hyvä ja muutenkin tuntuu että kuskin rajat tulee vastaan paljon ennen kuin niistä loppuu pito(en tosin ole kovin kaksinen kuski mutta kuitenkin...).
    Rocket 3 -08 ,K1200 LT -05 , F650 GS -08 , R 1200 GS -05 , ...*
  9. #9

    R.I.P.
    Liittyi Mar 2004
    Heinälampi
    Lainaa (InFlames @ Loka. 16 2007,09:23) kirjoitti
    Diablo Corsassa hyvä pito mutta kuluu alle 5000 km. Mut tuo pito puoli on kuitenkin tärkeämpi.
    Mulla -99 900CBR:ssä kesti Corsa takana n.9000km ja -06 1000RR:ssä 8300km. Rengaspaineilla suuri merkitys ja siksipä pidän katuajossa takarenkaassa 3.2 bar:n painetta. Eturenkaiden kestosta ei ole havaintoa kun vanha meni vaihtoon ja nykyisessä otin alta pois siinä vaiheessa kun takarengas meni vaihtoon.
    Mitään en tunnusta!
    1000RR YCC #141
  10. #10
    Omassa maantieajossa toimiviksi paineiksi on osoittautunut edessä 2,6 ja takana 3,0 eli hieman yli suosituksen.

    Nyt kylläkin mopotin jo talviteloilla uudet ölpit koneessa ja pestynä kevättä varten. No ehkä kuitenkin jouluajelu, jos kelit samanmoiset kuin viime vuonna.
    * Joka kaasua säästää, se moottoriaan vihaa
  11.  
  12. #11
    Otetaas nyt tähän topikkiin, kun en muita järkeviä löytänyt ja pyöräkin mätsää, eli blade.
    Kuinka tarkkaan noita rengaskokoja pitää noudattaa? Esim. Suositus taaksehan taitaa olla 190/55R17, miten vaikuttaa, jos taakse pistää vaikka 200/50R17? Miten yleisesti tuo leveys/korkeus tekee ajettavuudelle, kulumiselle tai käsittelylle?
    Pesen pesen, älä nalkuta!