Tulokset 1:stä 25:een 25:sta
    No niin melko erikoista tarinaa... Tilasin otsikon virityksen juhannuksen jälkeisellä viikolla euroopan kartoilla varustettuna. Silloinhan ei koko vehjettä suomesta vielä saanut, mutta ajattelin, että kyllä sen pian saa. No meni melkein koko 2 kuukauden kesäloma (siis kyllä vietin 2kk lomalla) eikä mitää kuulunut. Loman viimeisillä viikoilla sovin myyjän kanssa, että toimittavat heti skandimallin ja kun euroopan karttoja saa niin sitten korvauksetta saan ne. Kuulostaa hyvältä vaan ei.

Sain laitteen ja välittömästi pyörään kiinni ja koeajolle. Toimi hyvin. Seuraavana päivänä lähdin pitkälle 1300km lenkille ja navigaattori toimi vielä aamulla... Ajattelin sammuttaa laitteen kun ajelin vielä tuttuja teitä ja laturijohtoa en ollut ehtinyt kiinnittää. No ajeltuani muutaman sata km yritin himmeliä herätellä, mutta ei mitään merkkiä eloon heräämisestä... Onneksi tuli normikartta ja paperille kirjoitettu reittiselostus mukaan, joilla tästä selvittiin.

No romu ei herännyt enää, vaikka laitoin laturiin. Toimituksesta oli onneksi niin vähän aikaa, että maahantuoja toi töihin uuden ja haki vanhan pois, vaikka sekin jmalauta kesti 1,5viikkoa.

Kun alkuperäinen vehje hajosi sain postissa euroopankartat... Aluksi olin tilanteessa, jossa minulla oli navigaattori, mutta ei europpan karttoja. Nyt olin tilateessa, jossa minulla oli euroopan kartat, mutta ei navigaattoria. Hienoa, kerrassaan upeaa.

Vihdoin sain kaikki rensselit pelipaikalle, oli navigaattori, oli kartat... Ei kun Espanjaan työreissulle ja pasgaattori mukaan. Brysselin kentällä oli pitkä odotus ja ajattelin koittaa euroopan karttoja koneeseen (en ollu aikasemmin ehtiny). Kone meni aivan jumiin... Vaikka jumi on voimaa niin hieman piti haukkoa henkeä, ettei paiskannu koko vehjettä terminaalin lasista pihalle. Voi hvetti. Vuokrasin europcarilta navigaattorin, koska oma ei edelleen toiminut... Viestiä tietenkin myyjälle, että mitä H*lv*ttiä Selvitys oli, että karttojen piti toimia navigaatorilla maahantuojan mukaan, mutta ne ei kuitenkaan toimi. Jollakin virityksellä ne saisi toimimaan... Olen vahvasti sitä mieltä, että palautan koko romu kasan ja ostan Zumon. Alkaa jo nyppiä koko touhu.

Että näin...

I withhold the right to difference of opinion with myself.

Every dog has his day.
    Mulla taas Tomppa meni jumiin kun paino virtakytkintä liian pitkään. Neljä kertaa meni laite jumiin ja piti resetoida ennenkuin tajusin että lyhyt painallus virtanapista riittää. Kuukauden verran nyt on menny ilman mitään ongelmia. Varmuudeks kyllä pidän klemmaria ajotakin taskussa jos alkaa taas temppuilemaan.
    kyllä juurikin noin jos ei herää päälle niin resettiä peliin niin herää taas.
    toinen huomattu ongelma
    luulin jo että kosketusnäyttö hajos koska kone veteli pitkin valikko asetuksia itsekseen vaikken koskenut koko laitteeseen.
    ongelma oli likainen näyttö taas toimii
    tallissa nyt
    yamaha rd125 -80
    Pitbro 125 -07 4t crossi
    hondacbr 1100xx -05
    yamaha fz1 -10
    ex
    cbr600 -99
    Mulle oikein myyjä ilmoitti, että kartat ei vain yksinkertaisesti sovi ko. laitteeseen. Koitin muutaman kerran resetoida, mutta eipä siitä mitään apua ollut kun aina jäi samaan kohtaan jumiin.

Every dog has his day.
    Itse etsin myös eurooppa kartan versiota jokin aika sitten. Ei mistään, myyjä vinkkas, että melkein samoihin hintoihin pääsee, kun ostaa scandinavian kartta version ja nettikaupasta uudet kartat (olivat tuolloin alessa verkkokaupassa). Tein näin, scandiversion ostin, isomman muistikortin ja tomtomin verkkokaupasta kartat ja avot, homma pelasi ongelmitta. Kerran olen saanut vehkeen jumittamaan, muuten suomen matkailussa käytössä ei minkään näköistä ongelmaa.
    BUSANISTIT +200 MPH CLUB FINLAND
    Itselläni on Garminin Zumo. Ostin toukokuussa Saksasta ja vekotin toiminut kun ajatus. Latukset onnistunut netistä hyvin ja euroopan ja skandinavian kartat pelittää. Ei tilttauksia/resetointeja. Senkus laittaa päälle ja ajaa

Parilla kaverilla on Tomppa ja olivat aika hyviin kypsyneet jatkuviin käyttöongelmiin tässä uudessa nimenomaan.
    "Mind is like parachute; it works better when open."
    Joo itsekin aion panostaa siihen Zumoon. Saa tompat jäädä kun eivät toimittaneet sitä mitä tilasin ainakaan toimivana. Ilmeisesti tuonkin kartta touhun olisi saanut toimimaan, mutta en viitsinyt ruveta säätämään kun kerran piti olla toimiva. Minun tapauksessa ongelma alunperin oli valmistajassa, ei vain saanut ja sitten kun sai niin vika oli maahantuojassa joka ei tiennyt mitä teki.

Every dog has his day.
    Luvattiin laite juhannukseksi aikoinaan.... Saatiin eilen...
    Nopee toimitus
    <a href="http://i59.photobucket.com/albums/g309/KKTMeeting/VTR/DSC03103.jpg" target="_blank">
    VTR 1000f FireStorm</a>
    Suzuki DR-Z 400 SM
    Ostin tomtom raider 2:n Louis:lta Berliinistä, kun ajelin ohitse. Mulla se on toiminut moitteettomasti sekä Suomessa & euroopassa. Itäeuroopan kartan ostin tomtom:n verkkokaupasta sekä paikallisesta kikantista 2G muistikortin, nyt mahtuu kaikki kartat samalle kortille ja homma pelittää.
    Ainut ongelma johon olen törmännyt on se että ei ole löytynyt vielä autosarjaa kyseiseen laitteeseen.

Kaikenkaikkiaan olen ihan tyytyväinen pimpom:n toimintaan
    polkupyorailija kiinassa
    Millä tavalla tuo kakkosversio eroaa ykkösestä? Uusimmassa TM:ssä oli vertailtu Rider2:sta *ja Zumoa ja en nyt ens alkuun huomannut muuta eroa kuin paremman telineen. *
    shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
    Ei muita suurempia muutoksia.. Eihän Oneenkaan tullut mitään uutta, vaikka malli vaihtunutkin taas.
    <a href="http://i59.photobucket.com/albums/g309/KKTMeeting/VTR/DSC03103.jpg" target="_blank">
    VTR 1000f FireStorm</a>
    Suzuki DR-Z 400 SM
    Itselläni ollut Rider vakiovarusteena kesäkuussa hankitussa pyörässäni. *Nyt ajettu n. 6000 km ja mitään ongelmia ei ole
    ollut. Telineessäkään ei näy mitään alkavia halkeamia tms.

Kertaakaan en ole laitetta joutunut resetoimaan. Erittäin tyytyväinen ollut kaikenkaikkiaan ko. laitteeseen.
    Mites siinä (Rider2) on muuten se latausjuttu, elikkä lataako se sisäisiä akkujansa mopon akusta virtajohtimen kautta, vai pitääkö se laittaa lataukseen jokaisena yönä reissussa??? Vai, mitä varten niissä on se mopoon tuleva virtajohto??? Käsittääkseni systeemi on perseestä, jos akku ei lataudu ajon aikana mopon systeemistä. Jos näin on, ni mihin sitä virtajohtoa sitten tarttee??? Itelläni ei ole vielä navigaattoria, mutta kuulin yhdeltä Tompan Rider 2:sen omistajalta huhun, että sisäinen akku ei lataudu ajon aikana..... Pitääkö huhu paikkansa? *

Onkos jollain hajua mistä sais vielä tätä "ykkösmallia"?
    Niissä kun ei tunnu mitään kummempaa eroa (paitsi hinta) olevan niin riittäisi vanhempikin! Ja teline mopoon todennäköisesti väsätään enempi tai vähempi itse...

Ja kyselikö joku "ykköseen" vai "kakkoseen", mutta ainakin verkkokaupassa näkyi olevan autotelineitä... Mun mielestä tähän vanhempaan malliin.

MUTTA: Mistä niitä vielä sais asialliseen hintaan?

Tackar och pokkar!
    -99 Mustarastas
    Aina sattuu ja tapahtuu, ja kun tarpeeksi sattuu niin siihen tottuu!
    Lainaa (Finnpaso @ Loka. 08 2007,20:54) kirjoitti
    Itelläni ei ole vielä navigaattoria, mutta kuulin yhdeltä Tompan Rider 2:sen omistajalta huhun, että sisäinen akku ei lataudu ajon aikana..... Pitääkö huhu paikkansa? *
    Pitäisi ladata. Jos kytkennät on oikein, niin ajonäytössä napauttaa ruudun oikeata alareunaa. Tuo näyttää akun tilan. Jos akku on täynnä, niin ei ilmoita lataamisesta mitään. Vajaalla akulla ilmoittaa "charging".
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
    Ok, välitin tiedon jo kaverilleni, että tarkastaa kytkennät...
    TomTom rider 2, pelittää hienosti. Ei propleemia suomessa eikä ulkomailla. Lieneekö nuo ongelmavehkeet vain maanantaipäivän kappaleita? Kyllä Zumostakin noita ongelmayksilöitä löytyy.
    Lainaa (janlippo @ Syys. 28 2007,07:57) kirjoitti
    Ainut ongelma johon olen törmännyt on se että ei ole löytynyt vielä autosarjaa kyseiseen laitteeseen.

Höh , ei kai sitä nyt toista laitetta osteta auuutokäyttöön ! Kyllä yhdellä on selvittävä - on meinaan ollut kiikarissa TT2 heti kun hinnat vähän rullaa. Ainakin ennen tätä tietoa.
    Just "nyt" ei bikeä...
    Huomasinpa, että Tomtomiin on tullut AUTOmalliin 3rd versio. On siis vain ajan kysymys, milloin moinen versio tulee Rider malliinkin. Kysehän on pelkästään "kuorista"!
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
    Lainaa (ttuttu @ Joulu. 27 2007,11:29) kirjoitti
    Huomasinpa, että Tomtomiin on tullut AUTOmalliin 3rd versio. On siis vain ajan kysymys, milloin moinen versio tulee Rider malliinkin. Kysehän on pelkästään "kuorista"!
    Joo, milloinkahan tulisi uudet mallit sekä TomTom;sta että Garmin Zumosta, vieläköhän ehtis uusia malleja ennen juhannusta? Ei ole tullut aiemmin seurailtua niin ei ole oikein käsitystä mallien uusiutumisen syklistä, kesälomareissua ennen olisi kuitenkin tarkoitus hommata navigaattori, joko Zumo tai TomTom Euroopan kartoilla. Osais vaan päättää kumpiko...
    DrJones
    Ite Meinasin aluksi Zumoa, mutta sitte päätin ostaa kaksi erillistä. Ostin Raiderin pyörään ja TomTom Onen autoon. Oli silti halvempi ostaa kaksi yhteensä ku pelkästään Zumon 550 autovermeillä
    Honda ST1300 ABS Pan European
    "Voit olla vain kerran nuori, mutta kypsymättömänä voit pysytellä lopunikääsi" Ogden Nash
    Lainaa (JanMac @ Loka. 09 2007,21:55) kirjoitti
    Lainaa (janlippo @ Syys. 28 2007,07:57) kirjoitti

Höh , ei kai sitä nyt toista laitetta osteta auuutokäyttöön ! Kyllä yhdellä on selvittävä - on meinaan ollut kiikarissa TT2 heti kun hinnat vähän rullaa. Ainakin ennen tätä tietoa.
    Autosarjaa saa * Louisilta.
    Nopea toimitus (viikko) verrattuna esim. Verkkokauppaan, joka ei kahden kuukauden venkoilun jälkeenkään toimittanut.

Eka meni tosin takuuvaihtoon, kun ei autosarjan töpseli osannut ottaa virtaa. Pari viikkoa tähän.

Käy ja kukkuu. Ei ole hyytynyt. Eurooppa -kartoissa oli jokin virhe. Vaihtui takuuseen.

On kyllä hyvä tää Rider2.

-jami
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
    Nyt sais Tompan Raideria Ruattista halavalla http://www.dustinhome.se/pd_5010109545.aspx

Kurnuista euroihin muutettuna, Skandinavia malli 305euroa ja Eurooppa malli 360euroa tietääpä mihkä hintaan pitää täälä Suomessakin ruveta tinkimään.

Triumph Tiger 1050 SE (ABS) - 2010
    Lainaa (Karsta @ Maalis. 23 2008,12:50) kirjoitti
    Nyt sais Tompan Raideria Ruattista halavalla http://www.dustinhome.se/pd_5010109545.aspx

Kurnuista euroihin muutettuna, Skandinavia malli 305euroa ja Eurooppa malli 360euroa tietääpä mihkä hintaan pitää täälä Suomessakin ruveta tinkimään.
    Yritin penkoa tuota saittia mutta en huomannut, että myyvätkö tavaraa Ruåtsin ulkopuolelle? Onx tiatoo....
    TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.

"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
    V.Vesterinen
  25.  
    Lainaa (ttuttu @ Maalis. 23 2008,16:58) kirjoitti
    Yritin penkoa tuota saittia mutta en huomannut, että myyvätkö tavaraa Ruåtsin ulkopuolelle? Onx tiatoo....
    Tiedustelin asiaa ko. puljusta sähköpostin välityksellä, koska tuohon hintaan jo allekirjoittanuttakin alkoi kiinnostaa, mutta valitettavasti eivät edes rakkaaseen naapuriinsa toimita. Vain Ruotsin sisällä toimii postitus eli nyt esille kaikki keiltä niitä Ruotsin-serkkuja löytyy..
    1000RR