Ihan pikainen kyssäri, kun en ole huomannut mitään pitkään aikaan Ducatin Desmosedicistä. Onko noita missään jo liikenteessä? Onko Suomessa/tulossa?
Testi
Kuulin tuossa kevättalvella käydessäni kaverin kanssa Hailacilla, että pari Desmosediciä olisi Suomeen varattu...
Joko löydän tien tai teen sen...
-Hannibal-
H-D Road King Custom 2004
Eli tuurilla olisi ensi kesänä liikenteessä bongattavissa, tai vielä paremmin, radalla.
Tietty messuilla varmasti kanssa, jos siihen mennessä saavat tehtaasta ulos noita.
Perhana, kun pääsisi messuille kuvaamaan ennen messuväenpaljoutta.
Testi
MCN on kuulemma tiistaina ajanut ja lehti ilmestyy 12.9. Toimitukset ovat viivästyneet niin, että ensimmäiset saavat syyskuussa.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Olikos sulle nyt tulossa sellainen vai mitenkä?(mikkoyli @ Syys. 08 2007,16:48) kirjoitti
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
On se vielä, mutta meneekö huhti-toukokuulle. Koskaan ei ole kuullut mitään varmaa oman toimituksesta, kutsu tuli heinäkuussa Italiaan esittelyyn mutta ei mitään muuta.
Saattaa olla, että silloin en enää asu Saksassa tai ainakaan en ehdi sitä saada veroetua. Verottomana aion tullata tuon H-D Ultran. Aion siis ehkä maksaa ALV:n ja autoveron Desmosedicista Suomeen, mutta en vain tiedä vielä miten toimia. Pitää kysyä saisiko sen suoraan Suomen dealerille. Laskeskelin, että ulkomaan hinta ei ole yhtään halvempi kuin Suomesta ostettu. Tietääkö joku mihin päin suomalaiset ovat tilanneet Desmosediceja ja mihin koulutetaan asentaja?
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
MCN:n testikuski käynyt koeajolla misanossa.
klik
/edit: ainiin, ducatin nettisivulla sanotaan toimituksista seuraavaa:
****
PRODUCTION AND DELIVERY SCHEDULE
Reservations for the Desmosedici RR have been accepted via the official Ducati dealer network since 2 June 2006 and will continue to be taken until 31 December 2007. Production will begin in October 2007 and first deliveries will be made to 999R owners who placed their Desmosedici RR order before 30 September 2006. Production of all remaining orders will be completed by December 2008.
****
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Kylläpäs kuulosti ja näytti hyvältä.. lotossa jos voitan niin ostan heti, mutten taitaa olla turha haaveilla. Tai ehkä 20-vuoden päästä käytettynä.(vtwin @ Syys. 13 2007,20:44) kirjoitti
Kävin Ducatin tehtaalle heinäkuun puolivälissä ja kierroksen aikana kokoonpanopuolen asentaja työnsi ohi osittain peitettyä runkoa, josta näkyi etupää.
Vasta hetken päästä tajusin että keula oli "2-putkista"-mallia jossa teleskooppien etupuolella on toiset putket (öljy erikseen?). Hetken asiaa mietittyäni tulin johtoapäätökseen ettei kyseistä keulamallia ole muissa kuin Desmosedicissä (kisapelit olivat piilossa Corsen osastolla).
Kysyin asiasta oppaalta joka sanoi että Desmosedicien kokoaminen alkaa vasta syyskuussa.
Taisin siis nähdä näkyjä - oli hieno näky tosin![]()
Kimis
Kävin ko. pajalla itsekin toissa viikolla. Opas kertoi samat lurinat, mutta käsitin itse niin että syyskuussa alkaa nimen omaan tilattujen yksilöiden valmistus. Koe(ajo)kappaleita lienee siis jo valmiina useitakin (?)
Näytti vielä hallista nurkan johon Desmosedici Replican kokoonpanolinja tulee, ei ollut vielä siis mitään konkreettista nähtävissä.
Ohessa linkki testiin
http://link.brightcove.com/service....4501492
tv amatööri
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Näyttää ja kuulostaa hienolta. Ja ratakin näytti olevan Mugello.(vtwin @ Syys. 13 2007,20:44) kirjoitti
![]()
Hailacilta menee kuulemma ainakin eka yksi Desmosedici Keski-Suomeen samalle miehelle, jolla on myös 999R ja muitakin Ducatin erikoismalleja.(mikkoyli @ Syys. 09 2007,00:11) kirjoitti
Itse saattaisin olla kiinnostunut tuosta sinulle tulevasta yksilöstä, kun ovat tuota Suomen ovh:ta joutuneet jonkin verran nostamaan. Laita privaa jos aihe kiinnostaa millään lailla.
Huolto tulee Hailacille ihan normaalisti. Tuskin se Desmo Ärrän kone sinänsä sen kummoisempi on kuin nuo kaksipyttyisetkään. Enempi osaa vaan.
Toisaalta tuleva 1198R on myös mielenkiintoinen vehje.
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Näyttää ja kuulostaa hienolta.?
Näyttää munkin mielestä, mutta ei kuulosta. Aika outo ääni.
Surkeasti äänitetty videopätkä, mutta oikeasti se saundi on todella paljon muhkeampi ja samalla raaempi. Kilpakoneen sointi. Laitan paremman linkin jos löydän sen.(JiiPee77 @ Syys. 21 2007,10:57) kirjoitti
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Eihän nuo äänitykset koskaan täydellisiä ole, mutta eiköhän tuosta ihan hyvän idean saa miltä tuollainen race V4 kone kuulostaa. Jos on nähnyt ja kuullut miltä se motogp-pyörä kuulostaa, niin siitä jos vähän laimennetaan, niin ollaan lähellä totuutta, eli loistavat äänet. Mielenkiintoista sinänsä, että Yamahan ja Kawasakin rivi4 motogp koneista lähtee huomattavasti matalampi ääni, kuin näistä v4 koneista, Ducatin tai Suzukin.
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Komppaan edellistä.(Desmosedici @ Syys. 21 2007,19:25) kirjoitti
990- koneinen Ducatin MotoGP- pyörä V4 koneella Brnossa antoi kyllä semmoisen äänimaailman, että karvat käsissä nousivat pystyyn. Hondan V5 oli äänineen myös melkoista juhlaa. Mahtavia laitteita äänineen.
.
Linkki testiin
http://www.telegraph.co.uk/motorin....e22.xml
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
ja toinenkin testi
http://www.motorcyclenews.com/MCN....I-94785
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Haastatteluissa olen toistuvasti törmännyt väitteisiin, että Rossi haluaa äänitason olevan mahdollisimman alhainen, kuulemma keskittyminen häiriintyy...(Desmosedici @ Syys. 21 2007,19:25) kirjoitti
Oletko Sinäkin jo löytänyt Tutkan?
- - - - - - - - - - -
"Mc Tylyttäjä - se on 5 viestiä ja firma on nurin!"
- - - - - - - - - - -
Yamaha FZ6-S 2004 94,4 RWHP
Onkos tuo ovaalimäntäinen vai tyytyivätkö ihan vain pyöreisiin?
Kappas, siinä on jakopää rattailla ihan niinkuin pitääkin.
Dirty Nasty Furriner
Ohessa videonpätkää tehtaalta:
http://www.youtube.com/watch?v=ZdwlpZaVpmo&feature=user
Sain Ducatilta joululahjaksi 1h17min DVD:n, jossa kerrottiin tarkasti teknisiä yksityiskohtia. Hyvältä näytti.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
eiköhän tuo ole sen verran surkea katupyörä, että autoveron maksaminen on hölmön hommaa, veron hinnalla voi ostaa jonkun toisen hyvän pyörän.
tietysti jos haluaa spennailla desmodesisidisllä, niin sitten ehkä kannattaa maksaa verot, mutta eipä juuri muuten.
itse en maksaisi veroja edes 1098:sista. ratapyöriä...
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Siinähän se juju onkin. Ajaa lähimpänä moto-GP:tä olevalla pyörällä kadulla. 1098S menee kadulla vaikka 999S onkin mukavampi siellä. Kireä H-D:kään ei ehkä ole sivistynyt tai mukava, eikä edes nopea kyykkyihin verrattuna mutta huippukicksit se antaa.
Haaparannan puolella pystyy ajamaan huomattavasti vapautuneemmin kuin Suomessa (myös enduroa saa ajaa kelkkareiteilla joita on tosi paljon).
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Ihan pyöreemäntäinen.(Staga @ Joulu. 31 2007,01:40) kirjoitti
Manuaalit löytyy tehtaan sivuilta1(myös 848:n)
mime
Tänään soitti dealeri ja sanoi toimitusajaksi kesä-heinäkuun. Eli kun vielä venyy niin nippanappa ehtii ajella tänä kesänä.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Mitä ne muuten alunperin lupasivat vai antoivatko vain jonkun arvion esimerkiksi "tulee vuonna 2008" tjsp.(mikkoyli @ Tammi. 23 2008,19:12) kirjoitti
Aprilia RSV4 1100 Factory (sold), Ducati 999X, KTM 350 SX-F, Vespa Primavera 50.
Taisi olla 2007 lopulla tai 2008 alussa. Eihän tuo siitä ole paljon myöhässä, mutta ensimmäisten toimitukset ovat venyneet. Siksikin vähän epäilyttää, mutta enemmän iloitsen jos tulee hyvä pyörä ilman proton vikoja. Luistonestokin olisi kiva ylläri.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Löytyykö täältä tosiaan hemmoja/hemmottaria, jotka voivat laittaa/laittavat 82500e mopoon?![]()
TTU - Dirty, Old and Ugly Ironbutt SS1000 driver.
"Säkkijärven polkka on ihan hanurista"
V.Vesterinen