Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 39:sta
  1. #1
    Kahden vaiheilla uushankinnassa. Joko pienempi (säästyy rahaa! ) tai isompi (kannattaako säästää? ). Eli mitä ilmeisemmin käyttökokemusta männä kesältä löytyy kasapäin. Kertokaa kaikki mahdollinen ja nimenomaisesti kaksipäällä matka-ajosta, ongelmista etc.

    Kiitos!
  2. #2
    F800 st. Kilsoja takana 11 tkm, pari pidempää reissua tehneenä voin sanoa että aivan mainio mopotin matka-ajossa. Ajoasento ainaskin mulla (180cm) just passeli, ei puudu paikat. Kulutuslukemat n. 3,5-4 litraa/100km. Kaks päällä ajosta ei kokemusta mutta enpä epäile etteikö jaksa ihan kiitettävästi viedä vaikka siellä takana mamma istuisikin.
  3. #3
    Jaksaa aivan mainiosti, minä 70 ja vaimo alle 50 kiloa...
  4. #4
    Bokseri-1200:sta on kokemusta, mutta ei suoraan kokemusta tuosta kaksikosta. MUTUna kuitenkin ihan pakko kommentoida sen verran vaikutelmista, että onhan tuon twin-800:n ja Bokseri-1200:n ero melkoinen. Jos nuo kaksi pyörää pitäisi "positioida" niin omissa mielikuvissani lykkäisin tuon R1200R:n ehkä hieman Buell'in tyyppiseksi BMW:n yritelmäksi aiheesta: "yksipäällä-rähinäpyörä". 800-vaikuttaa ehkä konventionaalisemmalta yleispyörältä.

    Jos nyt keksisin taas vaihtaa tuollaiseen "pieneen" kahvilan ympäri pyöritykseen tarkoitettuun pyörään, voisin ajatella tuollaista F800:sta. Toki se sopii moneen muuhunkin, mutta LT1200:n jälkeen nuo molemmat vaikuttavat hieman "entry-level"-pyöriltä.

    Bokseri-1200:n "huonot" tai ainakin ominaisuudet:

    Vetolinjan välykset yhdistettynä ISOon twiniin ja kulmikkaaseen on/off-kaasuun tekevät bokserista ei-niin-mukavan juuri siihen kaupunkikäyttöön, mihin tuo vaikuttaisi olevan tehty.

    Bensankulutus (jos tuosta nyt joku on kiinnostunut): F800 nyt menee olennaisesti pienemmällä bensamäärällä kuin R1200x.

    Tämä nyt oli aivan MUTU-/mielikuvapohjaista spekulointia erilaiset bokserit kokeneelta...



    <p>2002-2014</p>
  5. #5
    Täytyy alkuun mainita, että on aika erikoiset vaihtoehdot jos todella tulee paljon kaks päällä matka-ajoa. Silloin näistä olis ST ilman muuta paras. En ole ajanut ST:llä sateessa, koska päädyin keväällä valinnassani ässään. Alakatteet näyttää niin pieniltä etteivät pidä matkalaisia kauan kuivana, mutta on ne pienetkin paremmat kun ei mitään.
    Nakut ja varttikatteiset ei ole mukavia matkapyöriä vaikka olis kunnolliset sadevarusteet + muut vermeet päällä. Kaikessa muussa sitten ärrä ja ässä hakkaa ST:n esim. ulkonäkö, ajettavuus yksin, jne.

    Olen itsekkin vähän ihmetellyt mille käyttäjäryhmälle BMW on ärrän suunnannut, mutta ehkä se selviää tässä samalla?
    Keppiveto kaupungissa ei ole mukavin ja pieni takamatkustajan penkki houkuttelee vain lyhyiden matkojen mukana oloon.

    Itse päädyin ässään sen ketteryyden ja keveyden takia, puolisoni aloittaa myös mopoilun ja piti löytää joku aloittelijalle sopiva, joka ei olisi kokeneelle liian pitkäveteinen.

    Meillä on painoa vajaat 80+50 ja uskon että kasisatanen jaksaa kuskata vaikka yhteispaino menisi karvan yli 150 kg. Siinä on kuitenkin vääntöä huomattavasti paremmin kuin monessa vastaavan kokoisessa rivinelkussa. Puolisoni viihtyy todella hyvin ässän kyydissä ja pitää ässä kyytiä mukavampana kuin noin kymmenellä aikaisemmalla mopottimella.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  6. #6
    Tuli kasisatasesta vielä mieleen yksi kummallinen omituisuus: koska satulan ja rungon välissä on noin sentin rako menee sinne mopoa pestessä/huuhtoessa suht reilusti vettä. Osa vedestä jää siihen pyöreän kumikiekon ylä ja alapuolelle eikä se näytä pitkässä juoksussa kovin terveelliseltä veden säilytys paikalta. Myös sinne sylinterin taakse moottorin päälle jää pesun jälkeen vähintään desi lillumaan. Eipä ole aikaisemmissa mopoissa mulla ollut vastaavia vedenkeruu paikkoja.
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  7. #7
    Moro!

    Reipas 8tkm f800st pyörällä ajoa ja pääosin kaks päällä ja kamat mukana.Siis painoa pyörän päällä noin 200kg.


    Plussat.
    -kevyt
    -nopea
    -makee mutkateillä ja radalla
    -hauska ajaa
    -jousitus (ei tarvi säätää kuin k12lt:ssä) eli toimii hyvin samoilla säädöillä olipa kuormaa tai ei
    -pieniruokainen
    -hiljainen
    -satula (itselle ja kyytiläiselle yllätys)
    - sopivan viileää kyytiä helle kelillä
    - ei tekniikka ongelmia.(vielä)
    -jarrut (tehokkaat )

    Miinukset
    -keveys(sivutuuli paiskoo herkästi)
    -keulan keveys(tulee esiin vain mutkassa reippaasti kiihdyttäessä täys pakkaus päällä pienenä epävarmuutena)
    -vakio pleksillä kypärä vapina riippuen tuulista(lakkaa matalammalla pleksillä)
    -pienehkö laukkutilavuus?

    Pyörään ja varsinkin hinta/laatusuhteeseen olen todella tyytyväinen. huom matkailemme pääsääntöisesti kotimaassa ja muissa pohjois maissa.

    R 1200R:stä minulla ei ole kokemusta mutta sotaveteraaneilla vois olla enempi tietoa boxerista.
    <p>R 1200 RT</p>
  8. #8
    Täytyy sanoa, että erittäin tyytyväinen olen ollut pyörään reilun 8000km jälkeenkin vielä.
    Meikäläinen kun yleensä kyllästyy aika nopeesti

    Linkin takana muutamia kuvatuksia kikottimesta nykykunnossaan

    F 800 S
    Honda CBR 600F - Suzuki GSX-R 1000 - Yamaha YZF 600 Thundercat - Kawasaki Z 750 - Honda CB 600 Hornet - Yamaha XT 600 - BMW F 800 S & Kawasaki KLX 650 - BMW G 650 Xmoto
  9. #9
    Aihetta löysästi liipaten, britti Bikessa (Oct 2007) on Sport-Touring testi. Testissä mukana vanhat mestarit Triumph Sprint ST 1050, Ducati ST3, uusi BMW F800ST ja villinä korttina 750 Gikseri.

    Testin pointtina oli tehdä matka Ranskaan, ajellen mutkikkaita maanteitä, poiketa radalla, sekä paluumatka motareita kilometrejä niellen.

    Maanteillä ykkönen oli BMW, Gikserin pitäessä perää (olkoonkin että Gikseri tuntui aluksi hyvältä, mutta ne sadat kilometrit eivät tehneet hyvää).

    Radalla ykkönen oli selkeästi Gikseri, yllättäen paperilla selkeästi heikoin Bemari olikin lähimpänä Gikseriä kakkosena.

    Motarilla jälleen kerran ykkönen oli Bemari, kate sai moitteita, mutta mukavin ajoasento, paras penkki jne.

    Kaksi päällä ajelussa paras oli Bemari, tilavin ja mukavin matkustajalle, sekä matkustajan mukana olo vaikutti vähiten ajettavuuteen.

    Lopputuloksena moiseen urheilulliseen matkaan oli:
    1. BMW F800ST
    2. Triumph Sprint ST
    3. Gikseri 750
    4. Ducati ST3

    "Talk purely sport tourers and the F800 is the best here. Its got the greatest feel and feedback, very strong brakes and the least weight. If you're coming from a sportbike, it does the best job of feeling alive. It's the most comfortable bike here, it's also most practical, has a drive belt that needs no adjustment, does 200 miles (320km) to a tank even when you're riding fast and uses 20% less fuel. And when you reach your destination the handling makes it more fun than the Triumph or Ducati"
  10. #10
    Lainaa (Köpi @ Syys. 07 2007,18:01) kirjoitti
    Jaksaa aivan mainiosti, minä 70 ja vaimo alle 50 kiloa...
    Samanpainoisia ollaan. Vielä kysymys: mitenkä tuuli vaikuttaa. Väiitävät olevan sivutuulille alttiin tämän 800:n.
  11. #11
    Lainaa (Roadster @ Syys. 27 2007,11:07) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Syys. 07 2007,18:01) kirjoitti
    Jaksaa aivan mainiosti, minä 70 ja vaimo alle 50 kiloa...
    Samanpainoisia ollaan. Vielä kysymys: mitenkä tuuli vaikuttaa. Väiitävät olevan sivutuulille alttiin tämän 800:n.
    Valehtelisin jos väittäisin ettei tunnu...kai se on tuon muuten niin ihanan keveyden haittapuoli.

    Toki täytyy muistaa, että viime kesän ajelin liki 100kg painavammalla -06 FJR:llä.

    Eli sivutuuli tuntuu, muttei mielestäni isoksi haitaksi saakka.

    Sähän voisit ostaa tuon mun oman, perinteiset ajatukset "uusi kausi, uusi mopo" kun jo mulla taas alkaneet.
  12. #12
    Lainaa (Köpi @ Syys. 27 2007,11:26) kirjoitti
    Toki täytyy muistaa, että viime kesän ajelin liki 100kg painavammalla -06 FJR:llä.
    Minulla samoin, painoero edelliskesän mopoon 200kg.
    Pakkohan se on tuntea myös tuulella.
    <p>R 1200 RT</p>
  13. #13
    Lainaa (wanico @ Syys. 07 2007,20:44) kirjoitti
    Olen itsekkin vähän ihmetellyt mille käyttäjäryhmälle BMW on ärrän suunnannut, mutta ehkä se selviää tässä samalla?
    Keppiveto kaupungissa ei ole mukavin ja pieni takamatkustajan penkki houkuttelee vain lyhyiden matkojen mukana oloon.
    Jos R olisi tullut aikaisemmin myyntiin niin se olisi todennäköisesti ollut seuraaja R 1150 R:leni. Ja jos uusi R on yhtään kuin vanha niin sopivalla plexillä varustettuna oiva, ainakin yhden hengen, jos ei ihan matkapyörä niin ainakin reissupyörä. Ei hävennyt tässä tehtävässä edeltajäänsä K 1100 LT:tä.
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  14. #14
    Lainaa (jappi @ Syys. 27 2007,14:46) kirjoitti
    Lainaa (Köpi @ Syys. 27 2007,11:26) kirjoitti
    Toki täytyy muistaa, että viime kesän ajelin liki 100kg painavammalla -06 FJR:llä.
    Minulla samoin, painoero edelliskesän mopoon 200kg.
    Pakkohan se on tuntea myös tuulella.
    Minusta taas ässä on yksi tuulivakaimmista pyöristä millä olen ajanut. Onko ST:ssä myös ohjausvaimennin? esim. V-rodin keula on todella "pyörreherkkä" kun ajaa ison ajoneuvon perässä, tai sellainen tulee vastaan. Sitten taas gsx750f on sivutuuli herkkä jostain syystä.

    Köpi, löytyykö tuota Biken artikkelia netistä?



    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  15. #15
    Lainaa (wanico @ Syys. 27 2007,22:57) kirjoitti
    1.) Onko ST:ssä myös ohjausvaimennin?
    2.) Köpi, löytyykö tuota Biken artikkelia netistä?
    1.) On vaimennin, sama kuin S:ssä
    2.) Eipä taida löytyä netistä, mutta mulla on ko. lehti
  16. #16
    Lainaa (r1150r @ Syys. 27 2007,15:02) kirjoitti
    Lainaa (wanico @ Syys. 07 2007,20:44) kirjoitti
    Olen itsekkin vähän ihmetellyt mille käyttäjäryhmälle BMW on ärrän suunnannut, mutta ehkä se selviää tässä samalla?
    Keppiveto kaupungissa ei ole mukavin ja pieni takamatkustajan penkki houkuttelee vain lyhyiden matkojen mukana oloon.
    Jos R olisi tullut aikaisemmin myyntiin niin se olisi todennäköisesti ollut seuraaja R 1150 R:leni. Ja jos uusi R on yhtään kuin vanha niin sopivalla plexillä varustettuna oiva, ainakin yhden hengen, jos ei ihan matkapyörä niin ainakin reissupyörä. Ei hävennyt tässä tehtävässä edeltajäänsä K 1100 LT:tä.
    Anteeksi, en ymmärtänyt vastaustasi. Puhumme jotenkin toistemme ohi tai eri asiasta. Käyttjä ryhmällä tarkoitin ihmisiä, en jotain edeltävää pyörämallia, joka korvataan uudella. esim. voitaisko kuvitella että 1200 banditin kuskit vaihtaisivat tällaiseen "herrasmies" nakuun?
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  17. #17
    Lainaa (Roadster @ Syys. 07 2007,14:59) kirjoitti
    Kahden vaiheilla uushankinnassa. Joko pienempi (säästyy rahaa! ) tai isompi (kannattaako säästää? ). Eli mitä ilmeisemmin käyttökokemusta männä kesältä löytyy kasapäin. Kertokaa kaikki mahdollinen ja nimenomaisesti kaksipäällä matka-ajosta, ongelmista etc.

    Kiitos!
    Oletko ajanut bmwf800st pyörällä?

    Kannattaa vetää koe ajot ja päättää sitte.

    T jappi
    <p>R 1200 RT</p>
  18. #18
    [/quote]Oletko ajanut bmwf800st pyörällä? Kannattaa vetää koe ajot ja päättää sitte. T jappi [/quote]

    Olen. Molemmilla. Siinä se vaikeus piilee.... Eli käyttökokemuksissa. Siis niitten puutteessa. Pitkältä pätkältä.



  19. #19
    Lainaa (Köpi @ Syys. 28 2007,08:45) kirjoitti
    2.) Eipä taida löytyä netistä, mutta mulla on ko. lehti
    Voisiko sen jutun saada skannattuna tai kuvattuna privaatti postiin?

    Eikö sinua ole häirinnyt katteisiin ja koneen pääle jäävä vesi pestessä? Jos ässää kallistaa pesun jälkeen reilusti oikealle, niin vettä tulee ulos kiitettävästi.

    Kiitos etukäteen!
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  20. #20
    Hae multa lehti lainaksi...

    Katteisiin en ole huomannut vettä jäävän, mutta koneen päällä on hauska "uima-allas"...siitähän se kyllä lähtee (ja kuivuukin) kyllä aika liukkaasti.
  21. #21
    Lainaa (wanico @ Syys. 28 2007,09:10) kirjoitti
    Anteeksi, en ymmärtänyt vastaustasi. Puhumme jotenkin toistemme ohi tai eri asiasta. Käyttjä ryhmällä tarkoitin ihmisiä, en jotain edeltävää pyörämallia, joka korvataan uudella. esim. voitaisko kuvitella että 1200 banditin kuskit vaihtaisivat tällaiseen "herrasmies" nakuun?
    R 1200 R on mielestäni oiva reissupyörä reissaamisesta pitäville kuskeille. Olettaen, ettei ole R 1150 R:n aikojen muuttunut näiltä osin. Ken haluaa matkapyörän tekniikan ilman joutavia katteita saa 1200 R:stä erinomaisen pyörän.

    Tulikohan tuo yhtään selvemmäksi...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  22. #22
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Paljonkos BMW lupaa remmille kestoa tuossa 800:ssa? Onkos kuinka tiuhat huoltovälit muuten?
    Millainen toi twini on käynniltään?
    Hiukan miettinyt vanhan VFR:n myymistä ja 800:sen hankkimista; hieman pollet vähenis mutta eiköhän noillakin pärjää.
    Dirty Nasty Furriner
  23. #23
    Lainaa (Staga @ Loka. 02 2007,23:50) kirjoitti
    Paljonkos BMW lupaa remmille kestoa tuossa 800:ssa? Onkos kuinka tiuhat huoltovälit muuten?
    Millainen toi twini on käynniltään?
    Hiukan miettinyt vanhan VFR:n myymistä ja 800:sen hankkimista; hieman pollet vähenis mutta eiköhän noillakin pärjää.
    Remmin vaihtoväli 40000km.
    Huoltoväli 10000km.
    Värinätön ja tasainen käynti.
    Ainakin kevyempi ja vähäruokaisempi kuin VFR ja vääntö ihan samaa luokkaa (molemmilla ajaneena)!
    Honda CBR 600F - Suzuki GSX-R 1000 - Yamaha YZF 600 Thundercat - Kawasaki Z 750 - Honda CB 600 Hornet - Yamaha XT 600 - BMW F 800 S & Kawasaki KLX 650 - BMW G 650 Xmoto
  24. #24
    Lainaa (Tune @ Loka. 03 2007,08:03) kirjoitti
    Ainakin kevyempi ja vähäruokaisempi kuin VFR ja vääntö ihan samaa luokkaa (molemmilla ajaneena)!
    Helppo uskoa nuo väännöt kun ovat samankokoisia. VFR:ssä kierrättämällä taitaa löytyä heppoja hieman lisää, jos sillä nyt on mitään merkitystä...
    Stelvio NTX ´12
    V 650 NTX
    Tuareg 600 Wind
    CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
    RD 250 LC
    Pegaso 650 Trail
    K 75
    R 45
  25. #25
    Bike (UK March 07) parivertailussa VFR vs. F800ST.

    Äffässä rutkasti enemmän vääntöä.
    Äffässä rutkasti enemmän tehoa samoilla kierrosluvuilla aina bemun rajoittajaan saakka.

    Vifferissä huipputehoa 12 heppaa enemmän.

    Äffä kulutti 30% vähemmän.

    Kaikenkaikkiaan lopputulos oli: Äffä kirkkaasti parempi.
  26. #26
    Paras ominaisuus on matkakäytössä mielestäni se,että kiihtyvyys ja varsinkin ohituskiihtyvyys säilyy hyvänä vaikka
    mamma ja neljä laukkua kamoja mukana,siis lisäpainoa n:200kg.
    <p>R 1200 RT</p>
  27. #27
    Onko kellään tietoa kasisatasen ensivuoden (-08) malleista, onko muutoksia/värit ym. Mihinkähän aikaan vuodesta Bmw yleensä julkaisee seuraavan vuoden mallinsa?
    Maurisakari.
  28. #28
    Lainaa (jappi @ Loka. 03 2007,14:21) kirjoitti
    Paras ominaisuus on matkakäytössä mielestäni se,että kiihtyvyys ja varsinkin ohituskiihtyvyys säilyy hyvänä vaikka
    mamma ja neljä laukkua kamoja mukana,siis lisäpainoa n:200kg. *
    Siis tarkoitatko että mamma ja neljä laukkua painaa 200 kiloa
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  29. #29
    Lainaa (seppo02 @ Loka. 03 2007,21:43) kirjoitti
    Lainaa (jappi @ Loka. 03 2007,14:21) kirjoitti
    Paras ominaisuus on matkakäytössä mielestäni se,että kiihtyvyys ja varsinkin ohituskiihtyvyys säilyy hyvänä vaikka
    mamma ja neljä laukkua kamoja mukana,siis lisäpainoa n:200kg. *
    Siis tarkoitatko että mamma ja neljä laukkua painaa 200 kiloa *
    Voihan sen niinkin ymmärtää

    Mutta kyllä siinä ohjastajan 100 kiloa on mukana
    <p>R 1200 RT</p>
  30.  
  31. #30
    Lainaa (jappi @ Loka. 04 2007,08:41) kirjoitti
    Lainaa (seppo02 @ Loka. 03 2007,21:43) kirjoitti
    Lainaa (jappi @ Loka. 03 2007,14:21) kirjoitti
    Paras ominaisuus on matkakäytössä mielestäni se,että kiihtyvyys ja varsinkin ohituskiihtyvyys säilyy hyvänä vaikka
    mamma ja neljä laukkua kamoja mukana,siis lisäpainoa n:200kg. *
    Siis tarkoitatko että mamma ja neljä laukkua painaa 200 kiloa *
    Voihan sen niinkin ymmärtää *

    Mutta kyllä siinä ohjastajan 100 kiloa on mukana
    Tämä tieto helpotti oleellisesti
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen