Tulokset 1:stä 16:een 16:sta
  1. #1
    Kannattaa lukea. Vespanomistajaa miellyttävä oli vertailun tulos. Tämän lehden 2. sivulla on myös asianmukainen Air Finlandin mainos.
  2. #2
    Ostan heti tänä iltana kaupassakäydessäni. Itse asiassa kävin jo netissä lukemassa jonkin verran tekstiä.

    Olen tässä pähkäillyt jonkin mp-lehden tilaamista, mutta valinnan vaikeutta lisää se, että maxijuttuja niistä on kovin vähän. Parille lehdelle olen jo siitä antanutkin palautetta.

    Toimituksellisesti olen pitänyt Moto-ykkösestä, mutta myös MP-maailmalla ja Bikellä on omat hyvät puolensa. Kaikkia en tokikaan viitsisi tilata.
    Aikuinen nainen nexusti
  3. #3
    Mitäs siinä sanottiin, jos kehtaa kysyä?
    Plootu
    Burgman 07 400
    Bandit (GSF) 1250 SA
  4. #4
    Itseä ei tuo skootterointi paljoa napostele, mutta kawan tehdasvierailu kiinnostaa julmetusti. Oliko muuten pitkäkin juttu kawasakin tehtaista?
    Kawasaki Z750 '07, Suzuki GSX-R 1000 k7.
  5. #5
    Lainaa (Berserk Fighter @ Syys. 10 2007,17:10) kirjoitti
    Itseä ei tuo skootterointi paljoa napostele, mutta kawan tehdasvierailu kiinnostaa julmetusti. Oliko muuten pitkäkin juttu kawasakin tehtaista?
    Olihan sitä monta sivua. Vaan kun se ei oikein napostele meikäläistä ;)
  6. #6
    Lainaa (Plootu @ Syys. 10 2007,16:57) kirjoitti
    Mitäs siinä sanottiin, jos kehtaa kysyä?
    No ei siinä mitään yllättävää ollut, kaupunkiajopeleinä noita enempi käsiteltiin. Laitoin lehden jo hyllyyn enkä nyt jaksa sitä sieltä kaivaa
  7. #7
    MP-Maailman skootteritesti oli mielestäni samaa heikkoa tasoa, kuin lähes kaikki muutkin ajoneuvotestit Suomen moottorilehdistössä. Skoottereita oli käsitelty lähes pelkästään moposkootterin jatkeina. Että kaupungissa ajellaan jne. Kun katselen tämän ja skoottericlubin sivustoja näyttää, että ajokilometrit ovat sen verran suuria, että ei ne pelkästään kaupungissa synny.
    Kyllä skootterin kiihtyvyys ja vääntö sekä kevyt liikkuminen Suomen sallituilla nopeuksilla ovat yhtä tärkeitä, kuin samat asiat varsinaisissa moottoripyörissä. Joka on ajanut ns. oikeilla moottoripyörillä, ei varmaankaan pidä "lähes 200 kg:n" painoa kovin ongelmallisena!
    Mielestäni MP-Maailma on hyvällä asialla, mutta jälleen 5-10 vuotta ajastaan jäljessä. Skootterit ja "moottoripyörät" tulevat
    jatkossa olemaan yhä lähempänä toisiaan myyntimäärien kasvaessa myöskin täällä Suomen takamailla. Yhä useampi motoristi tulee valitsemaan ison skootterin kulku- ja nautiskelupelikseen. MP-Maailma: Lisää skootterijuttuja joka numeroon!

    Toivoo Aprilia 500 Sprint
    Markku
  8. #8
    Lainaa (Aprilia500 @ Syys. 10 2007,18:46) kirjoitti
    Skootterit ja "moottoripyörät" tulevat
    jatkossa olemaan yhä lähempänä toisiaan myyntimäärien kasvaessa myöskin täällä Suomen takamailla. Yhä useampi motoristi tulee valitsemaan ison skootterin kulku- ja nautiskelupelikseen. MP-Maailma: Lisää skootterijuttuja joka numeroon!

    Toivoo Aprilia 500 Sprint
    Toivon mukaan ei.
  9. #9
    Juttu oli hieman asenteellinen tyyliin: "Yllättävää kyllä, skootterillakin voi nauttia ajamisesta!"

    Vespa voitti Piaggio tuli toiseksi ja Yamaha jäi pronssille. Vespa voitti ketteryytensä (kaupunkiajopainotus huom.) ja nostalgian vuoksi, Piaggio tuli niukasti perässä. Yamahaa moitittiin karkeaksi ja viimeistelemättömäksi? Jammun jarrut olivat huonot ja Piaggion parhaat.

    "Oikeita moottoripyöriä" ajavat näkevät tietenkin painajaisunia siitä, että skoottereiden myynti jatkaa kasvuaan. Se on kuitenkin tämän hetken trendi jota skootterikansa ilolla tervehtii.

    Itse määrittelisin näin: Moottoripyörä = useimmiten kaksipyöräinen moottorilla varustettu ajoneuvo. Tähän määritelmään mahtuvat skootterit, katu-, enduro-, crossi-, naku-, hypermotard-, custom- ja muut pyörät sulassa sovussa.
    ++++++++++++++++++++++++++
    isä Tapio
    pastori ja motoristi Jumalan armosta!
    Honda CBF 600 S, vm. 2009
    ++++++++++++++++++++++++++
  10. #10
    Olisi ollut hauska nähdä tuo testi tehtynä siten, että eri ominaisuuksille olisi annettu selvät kertoimet. Siten itse kukin olisi kertoimia muuttamalla voinut painottaa ajopelin ominaisuuksia omien tarpeidensa mukaan.

    Toivoin lehden ilmestymisen alussa skootteriaiheisia juttuja ja laitoin siitä toimitukseen oikein palautettakin. Lupasin harkita lehden tilausta, jos juttuja tulee. Nyt sitten on varmaankin lupauksen lunastamisen aika.

    Minusta yleisaiheinen moottoripyörälehti on hyvä silloin, kun se huomioi tasapuolisesti kaikki eri pyörätyyppien ajajien lukutarpeet. Eri asia on sitten, jos erikoistutaan johonkin erityiseen kategoriaan.

    Vaikka testi olikin tehty ehkä ei niin asiantuntijaomaisesti, täytyy antaa täysi tunnustus, että se kumminkin tehtiin. Kiitos siitä toimitukselle!



    Aikuinen nainen nexusti
  11. #11
    Lainaa (TapioX8 @ Syys. 10 2007,19:45) kirjoitti
    :jpstyle: Juttu oli hieman asenteellinen tyyliin: "Yllättävää kyllä, skootterillakin voi nauttia ajamisesta!"

    ...

    "Oikeita moottoripyöriä" ajavat näkevät tietenkin painajaisunia siitä, että skoottereiden myynti jatkaa kasvuaan. Se on kuitenkin tämän hetken trendi jota skootterikansa ilolla tervehtii.

    Itse määrittelisin näin: Moottoripyörä = useimmiten kaksipyöräinen moottorilla varustettu ajoneuvo. Tähän määritelmään mahtuvat skootterit, katu-, enduro-, crossi-, naku-, hypermotard-, custom- ja muut pyörät sulassa sovussa. :bisseä:
    En minä ainakaan näe tuollaisesta minkäänlaisia painajaisunia,
    enkä jotenkin jaksa uskoa että moni muukaan motoristi näkee.
    Huhhuh, mikä ajatus. Miksi ihmeessä?

    Itse aloitin kahdella maxilla ja sen jälkeen Se Oikea MP löytyi,
    iiiiiso matkaenduro, Honda XL 1000 V Varadero.

    Kehityspolku tässä:

    Aprilia Atlantic 250

    Kymco Xciting 500

    Honda XL 1000 V Varadero ABS

    Kuvissa ei näy 1) Apriliaan vaihdettu isompi pleksi 2) Kymcon 52l takalaukku (Kappa)

    Edelleen symppaan maxeja, nehän ovat loistovehkeitä moneen käyttöön.
    Itselleni ongelmaksi muodostui se, että osoittauduin enemmän
    matkamotoristiksi kuin vain maxi-työmatkailijaksi.
    Tankin koko, kolmen ison laukun + tankkilaukun kuljetuskapasiteetti,
    reilu suorituskyky myös täyden lastin kanssa olivat niitä tekijöitä,
    että en kokenut enää pärjääväni millään maxilla, vaan piti ostaa
    "oikea" MP.

    Jos jossain lähistöllä järjestetään maxi-tapaaminen, putkahdan paikalle
    melko varmasti, en tietenkään naureskelemaan vaan ihan katselemaan
    että mitä kaikkia vekottimia ihmisillä on.

    Itse haluaisin ehdottomasti päästä joskus koeajamaan:

    1) Yamaha T-Max, mieluiten Black Max, 500cc V2-kone(!)

    2) Gileran uusi GP 800

    3) Tämä uusi hirmuinen kolmipyörä Can-Am

    4) Piaggio MP3.

    Ei sillä, että olisin mitään niistä koskaan aikeissa hankkia,
    mutta sivistyksen vuoksi...
    -- sjm
  12. #12
    Luin myös sen vertailun heti tuoreeltaan (töihin tulee Moto-1 ja MP-Maailma)
    ja hieman ihmetytti Kymcon viissatasen saama melkein täystyrmäys.

    Ei se nyt NIIN kamala mopo ollut, hyvänen aika. Painoa on, mutta se on
    mataluuden ansiosta erittäin hyvin hallittavissa.
    Mutkateitä sillä pisteli ihan mielikseen, kunhan ei yritä kallistaa liikaa.
    Olin useita kertoja firman MP-"kerhon" mutkatie-ajeluilla mukana.

    Ohjaus oli tosi mainio, varsinkin Michelinin kumit paransivat ajettavuutta
    ihan törkeästi verrattuna alkuperäisiin rupulikumeihin.
    Jarruissa on kunnolla tehoa, edessä tuplalevyt. Jarruletkut muuten
    ovat teräspunosta, sellaisia ei ole vakiona edes monessa "oikeassa" MP:ssä!
    Tuo seikka selvisi, kun purin ohjaustangon ympäriltä muovikotelot
    saadakseni navigaattorin telineen väliaikaisesti kiinni testailua varten,
    uutta mopoa odotellessa. :-)

    Kyytiin mahtuu kuskin lisäksi toinenkin iso korsto, eikä jousitus vielä
    luovuta ihan kokonaan. Esijännitystä saa säädettyä lisää.
    Rekasta uskaltaa puskea ohi vielä maantienopeudessa: kuvailin
    kyselijöille suorituskykyä jokseenkin samanlaiseksi kuin normaalia
    perheautoa kaksilitraisella moottorilla, 130-140 km/h vauhtiin saakka.

    Kymco löysi uuden, ilmeisen tyytyväisen omistajan Ilmajoelta kesällä.



    -- sjm
  13. #13
    Lainaa (sjm @ Syys. 10 2007,21:36) kirjoitti
    Luin myös sen vertailun heti tuoreeltaan (töihin tulee Moto-1 ja MP-Maailma)
    ja hieman ihmetytti Kymcon viissatasen saama melkein täystyrmäys.
    Joo, sitä minäkin ihmettelin. Xciting 500 on ajoltaan ihan sujuva peli, varsinkin ihmettelin sitä loikkimisjuttua, olisikohan ollut koeajopelin hihna lopuillaan.
    Ja mitä tulee kaupunkiajoon niin olikohan testaajat edes kokeilleet asiaa.
    Toivottavasti tämä 750 Kymco tulee (jos tulee) valmiimpana markkinoille kuin viissatku, iselläni oli näitä alkusarjan pelejä ja laatu hivenen herätti epäilyjä.
    Taivas saa odottaa
  14. #14
    Lainaa (BlackCat @ Syys. 10 2007,21:44) kirjoitti
    Lainaa (sjm @ Syys. 10 2007,21:36) kirjoitti
    Luin myös sen vertailun heti tuoreeltaan (töihin tulee Moto-1 ja MP-Maailma)
    ja hieman ihmetytti Kymcon viissatasen saama melkein täystyrmäys.
    Joo, sitä minäkin ihmettelin. Xciting 500 on ajoltaan ihan sujuva peli, varsinkin ihmettelin sitä loikkimisjuttua, olisikohan ollut koeajopelin hihna lopuillaan.
    Ja mitä tulee kaupunkiajoon niin olikohan testaajat edes kokeilleet asiaa.

    Toivottavasti tämä 750 Kymco tulee (jos tulee) valmiimpana markkinoille kuin viissatku, iselläni oli näitä alkusarjan pelejä ja laatu hivenen herätti epäilyjä.
    No omastani levisi venttiilit, nokka-akselia käyttävän ketjun
    kiristin antoi periksi ja sitten kopsahdeltiin.

    Pari viikkoa se vietti R.M.Heinon pajalla, ja siitä keikasta jäi ihan hyvä
    maku suuhun, mulla oli sen aikaa "lainalla" kohtuuhintaan parikin eri
    menopeliä: ensin Kawasakin ZR-7 nakumopo viriputkilla muutaman päivän,
    sitten puolitoista viikkoa vuosimallin 1987 tai 1989
    Suzuki Intruder 1400.
    Työkavereilla oli hauskaa. :-)

    Tämä oli oikeastaan onnenpotku, sain kipinän koeajaa useita
    hirveän erilaisia pyöriä löytääkseni Sen Oikean. Kävi aika pian selväksi,
    että nakupyörää en halua, ja customia vielä vähemmän,
    vaikka siinä olisikin iiiso pleksi ja paljon hapsuja.

    No sitten kun istahdin yli 50t ajetun kx-centeristä koeajoon saamani
    Varaderon selkään, koin Ahaa-elämyksen. Paluuta ei ollut.
    Piti hankkia uusi samanlainen, ABS-jarruin.
    -- sjm
  15. #15
    Lainaa (sjm @ Syys. 10 2007,21:59) kirjoitti
    No omastani levisi venttiilit, nokka-akselia käyttävän ketjun
    kiristin antoi periksi ja sitten kopsahdeltiin.
    Joo, tuosta ongelmasta tuli mulle kutsu takuuremppaan. Mutta Kymco jäi samalla reissulla kauppaan.
    Sittenhän niissä oli ongelmia vesipumpussa ja pari rungonmurtumaa oli raportoitu Englannissa sattuneen mmunmuassa.
    Taivas saa odottaa
  16.  
  17. #16
    Pitänevätkö MP-maailman kiihtyvyysarvot paikkaansa?
    Kymcolle 0-100 km/h n. 13 s esim.Onko tosiaan noin hidas?
    Pikaisella googletuksella löytyi vain 7 sekunnin 0-100 m aika monestakin lähteestä.
    Tänään otin kylmät tyypit, koeajo mahd. viikonloppuna jos kunto sallii.
    Ei muuten tuntunut yhtään isolta ja kömpelöltä, vastoin laitteen täysin rutannutta testiä.