Sivu: 8 / 12:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678910 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 211:stä 240:een 350:sta
  1. #211
    Lainaa (Staga @ Elo. 20 2010,15:52) kirjoitti
    Onko tyyppilyhenteessä kirjain "D" ?

    Jos ei niin ei ole dynarunkoinen.
    On. Ja valmistenumero hinein mukaan on FXRS. Ja alunperin on narrow-glidellä eli dynaglide. Ja jos on yhtään perillä H-D:n rungoista niin näkeehän tuon about otsallaankin et on dynarunko. Tuossa ikäluokassa BigTwinissä kolmea runkoa, matkalehmä-FL runko, dynarunko ja softari.

    Mut ennenkaikkea tuos on rock'n'rollia ja miellyttää mun silmää ja sil o kiva ajaa. Muutokset ja prosentit on otteessa ja keulana on mekaaninen hässäkkä. Tosin 2 1/4" putkiin sopivat bafflet pitää saada jostain hankittua, tuo on tuollaisenaan hieman tarpeettoman äänekäs.

    edit: Olenpas artikuloinut hassusti. Uudelleenlukiessa vaikuttaa kuin olisin väittänyt FXRS:n tyyppimerkinnässä olevan D vaikka se on FXRS, melko nerokas tekstimuoto. Tuo aloitus "ON" on siis viittaus siihen, että kuten aiemmin jo totesin et olen pitänyt kaikkia narrowglidejä dynina j kauan, niin onhan tuo.



    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
  2. #212
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (ma^ko @ Elo. 20 2010,16:37) kirjoitti
    Ja jos on yhtään perillä H-D:n rungoista niin näkeehän tuon about otsallaankin et on dynarunko. Tuossa ikäluokassa BigTwinissä kolmea runkoa, matkalehmä-FL runko, dynarunko ja softari.
    Jos yhtään on perillä H-D:n rungoista näkee ton olevan Eric Buellin suunnittelema FXR:n runko eikä Dyna, hyvä runko sinänsä ja ehkä jopa parempi kuin Dyna-runko mutta pyörä ei tosiaankaan ole Dyna vaan FXR.

    Lainaa kirjoitti
    FXS the original Low Rider
    FXEF the first Fat Bob F=Fat
    FXWG FL forks w/o covers and 21" front wheel aka Wide Glide
    FXB original sturgis B=belt drive
    FXR Super Glide II original rubber mount
    FXRP P=police equip.
    FXRS FXR with cast wheels, extra trim aka Low Glide
    FXSB Low Rider with belts
    FXRDG FXRS with solid disk rear wheel
    FXRT R=Rubber mount T=touring aka Sport Glide
    FXRC Low Glide Custom w/ wire wheels
    FXRT/P FXRT P=police equip.
    FXRD FXRT w/ trunk aka Grand Touring
    FXRS-SP Low Rider Sport edition
    FXRS-CONV Low Rider w/ detachable windshield and bags
    FXDB Dyna Glide, latest chassis ('91 Sturgis) two-point engine mounting
    FXDC FXDB with goodies C=Custom (NO 21" front wheel)
    FXD Dyna Super Glide
    FXDS-CONV Dyna Glide w/ detachable windshield and bags
    FXDWG Dyna Wide Glide
    FXDL Dyna Low Rider
    Jos kiinnostaa niin enemmän voit aiheesta keskustella H-DCF:n foorumilla; sieltä löytyy tietävää porukkaa, itse päätän tähän
    LINKKIIN foorumille.

    Ja toi nick "Hemuli" sitten tietää mistä puhuu.
    Dirty Nasty Furriner
  3. #213
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Niin no, jos sun runkos näyttää tältä niin sitten se on Dyna.
    Dirty Nasty Furriner
  4. #214
    Lainaa (Staga @ Elo. 20 2010,19:12) kirjoitti
    Lainaa (ma^ko @ Elo. 20 2010,16:37) kirjoitti
    Ja jos on yhtään perillä H-D:n rungoista niin näkeehän tuon about otsallaankin et on dynarunko. Tuossa ikäluokassa BigTwinissä kolmea runkoa, matkalehmä-FL runko, dynarunko ja softari.
    Jos yhtään on perillä H-D:n rungoista näkee ton olevan Eric Buellin suunnittelema FXR:n runko eikä Dyna, hyvä runko sinänsä ja ehkä jopa parempi kuin Dyna-runko mutta pyörä ei tosiaankaan ole Dyna vaan FXR.
    Selvähän tuon pitäisi olla kuin pläkki, fxr mikä fxr. Ja lähinnä siitä pitäisi olla ylpeä, fxr oli ensimmäinen kumiripustettu runko ja kuten monet todenneet, luultavasti paras tehtaalta tullut runko.

    Mutta ihan miten vaan, osallla vaan, tuoreemmilla hd-miehillä tuntuu menevän niin vuosimallit kuin rungotkin sekaisin.
  5. #215
    Viikko sitten hankittu eka HD:
    XL 1200R Sportster Roadster

    Pientä säätöä, putket vaihdettu Screaming egle II:siin samoin putsari. Perää laskettu hieman säädettävillä iskareilla ja tietysti kilpitelineen kulmaa vähän muutettu. Alkuperäinen on melkoinen purje.

    1000 km nautiskeltu ja hymy ei ota laantuakseen millään
    Yamaha DT 125 R ´84
    Honda NS 125 F ´86
    Honda CBR 600 F ´93
    Honda VTR 1000 F ´97
    Harley-Davidson XL 1200 R
  6. #216
    Lainaa (s&s @ Elo. 20 2010,20:42) kirjoitti
    Lainaa (Staga @ Elo. 20 2010,19:12) kirjoitti
    Lainaa (ma^ko @ Elo. 20 2010,16:37) kirjoitti
    Ja jos on yhtään perillä H-D:n rungoista niin näkeehän tuon about otsallaankin et on dynarunko. Tuossa ikäluokassa BigTwinissä kolmea runkoa, matkalehmä-FL runko, dynarunko ja softari.
    Jos yhtään on perillä H-D:n rungoista näkee ton olevan Eric Buellin suunnittelema FXR:n runko eikä Dyna, hyvä runko sinänsä ja ehkä jopa parempi kuin Dyna-runko mutta pyörä ei tosiaankaan ole Dyna vaan FXR.
    Selvähän tuon pitäisi olla kuin pläkki, fxr mikä fxr. Ja lähinnä siitä pitäisi olla ylpeä, fxr oli ensimmäinen kumiripustettu runko ja kuten monet todenneet, luultavasti paras tehtaalta tullut runko.

    Mutta ihan miten vaan, osallla vaan, tuoreemmilla hd-miehillä tuntuu menevän niin vuosimallit kuin rungotkin sekaisin.
    Juu näkeehän sen nyt että se on fxr. Eikä se ole huono asia.



    Helposti
  7. #217
    Liittyi Jun 2007
    Helsinki by the Grace of God
    Lainaa (Popi @ Elo. 20 2010,21:26) kirjoitti
    Viikko sitten hankittu eka HD:
    XL 1200R Sportster Roadster

    Pientä säätöä, putket vaihdettu Screaming egle II:siin samoin putsari. Perää laskettu hieman säädettävillä iskareilla ja tietysti kilpitelineen kulmaa vähän muutettu. Alkuperäinen on melkoinen purje.

    1000 km nautiskeltu ja hymy ei ota laantuakseen millään
    Aika erikoinen hyppäys Veturista Sporaan

    No helpompi pitää läsy taskussa, noilla löytää ajamisen iloa alemmillakin nopeuksilla
    Dirty Nasty Furriner
  8. #218
    FXRS se on, en muuta ol väittänytkään. Se että nykymaailmassa wanhoja "dynaglide" runkoisia ei saa kutsua Dyna-rungoiksi oli mulle hieman uus juttu, mul oli edellisen jälkeen pitkähkö ajopyörätön kausi ja alkukesän harharetki Yamaha "scootteriin". En siis missään vaiheessa edes meinannut että tuo olisi mallinimikkeeltään Dyna. Edelleenkin, tuo nykyinen pyöräni on valmistettu ajanjaksolla jolloin luovuin edellisestä ajo Massikastani ja jo silloin, siis ajalla ennenkuin Dynaa siis ilmisesti asiantuntijoiden mielestä oli olemassakaan, kutsuttiin tuota FX-runkoa ja orkkiksena(FXWG-mallia lukuunottamatta) kapean "dynaglide" keulan omaavia "Dynarunkoisiksi"... sinällään aika mielenkiintoista jos ne sitten parikymmentä vuotta myöhemmin olekkaan enään dynarunkoisia.

    H-D miehenä tuoreudestä, olen senverta huru, et mun tuoreudesta johtuu se että mulle, jokainen HooDee jossa orkkiksena on ollut kapea dynaglide-keulaksi jo '80-luvulla kutsuttu keula, on Dyna. Tuo mulla oleva runko on FXRS eli Superglide Sport ja se on sinällään ihan sama, koska vaikka tuos olis vanha DuoGlide ni silti tuo olis ihan ok. Parhaimmillaanhan tuo olis ulkonäölleen jos tuos olis wanha pannarin wishbone mutta silloin sitä olis pitänyt muokata et EVO mahtuu siihen.

    Tiedän ja koko ajan tiesin mikä runko tu mulla on, ilmesesti vain kardinaalimunasin nimittäessäni sitä dynaksi(alkupostauksessanikin totesin pyörän olevan FXRS. Kuitenkin jo tuota edeltänyt FX-runko kulki dynaglide nimikkeellä kauan sitten, siis se joka oli nelivaihteiselle karusellikannelliselle lootalle ja stöpseli Shovelille ja kapeella keulalla. Tuo mulla on runkomalli joka tuli joskus '80-luvun alkupuolella ja on mun silmään hitosti nätimpi kuin tuo mikä tuli joskus '90-luvulla.

    Mun silmissä vaan tuo runkojakautuma on kulkenut niin et tuo sirompi stereorunko eli superglide/wideglide FX, FXR jne on yksi runkotyypeistä, toinen FL-runko joka juontui Duo:sata noihin matkalehmä-runkoisiin ja kolmantena Softaili. Itselläni ennen tuota uusin runko ajopyörässä on ollut '84 Softaili, sit pari '60-luvun Duo:a ja loput jäykkiä. Ihmetteln vaan miten tuo Dynaglide nimitys kapee keulasille on ollut käytössä ennenkuin Dynaa siis on ollut... mut seisoskin nyt sitten kovasti ojennettuna.

    Noh, tuo rokkimoponi ei kuitenkaan ole enää superglide ku ei siin ole superglide-keulaa, se siis on FXRS-springer joka ei kuulosta kivalt, tätynee jatkos kutsua sitä vaan risukeula-bobberiks tai jotain...



    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
  9. #219
    Viimeiset viistoista vuotta on ollut sama pannu, vuosimallia -63. Laitan kuvan vielä tännekin, vaikka on se ollut jossain toisessakin säikeessä esillä.

  10. #220
    Ilmeisesti kyse on sitten murre-erosta, meilläpäin kapeakeulaisia big twinejä kutsuttiin superglaideiksi vuosimallista ja rungosta riippumatta. Jos tosiaan 80-luvulla on narrow glide -pyörää kutsuttu dynaksi niin johan tehtaan pitäisi maksaa rojaltit nimen käyttöönotosta (vaikkeivat sillä keulaan viittaakaan).

    Mutta eipä mulla tässä mitään ole kiinni, jokainenhan saa kutsua mopoaan miksi haluaa, yleensä vaan helpottaa kommunikointia jos asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä. Esim. varaosatiskillä on eri asia ostaa vaikkapa satula '93 dynaan kuin '93 fxr:ään.

    Pääasia kuitenkin että springeri löytyy, sillä saa rokkia mopoon kuin mopoon (vaikka mulla olikin kiinni jo tehtaalta asti).





  11. #221
    Lainaa (Staga @ Elo. 20 2010,22:20) kirjoitti
    Lainaa (Popi @ Elo. 20 2010,21:26) kirjoitti
    Viikko sitten hankittu eka HD:
    XL 1200R Sportster Roadster

    Pientä säätöä, putket vaihdettu Screaming egle II:siin samoin putsari. Perää laskettu hieman säädettävillä iskareilla ja tietysti kilpitelineen kulmaa vähän muutettu. Alkuperäinen on melkoinen purje.

    1000 km nautiskeltu ja hymy ei ota laantuakseen millään
    Aika erikoinen hyppäys Veturista Sporaan *

    No helpompi pitää läsy taskussa, noilla löytää ajamisen iloa alemmillakin nopeuksilla *
    Halusin aikoinaan vaihtaa V2:seen eikä lompakko ollu ihan kunnossa. Veturin ostin äänien ja tietenkin väännön takia. Harharetket on vihdoin kuitattu ja lapsuuden/nuoruudenunelma omistaa HD on toteutunut.

    Kyllä taas on syytä sitä kevättä kohta odotella. Toki talvellakin on taas kivempi ruuvailla ku aikoihin..
    Yamaha DT 125 R ´84
    Honda NS 125 F ´86
    Honda CBR 600 F ´93
    Honda VTR 1000 F ´97
    Harley-Davidson XL 1200 R
  12. #222
    Itseasiassa tuo dyna-nimike on voinut jäädä mulle ja muutamalle tutullekin siitä, että joskus '80-luvulla silloisessa talliyhteisssä oli yksi '70-luvun FX superglide ja omistajalla oli AMF-HarleyDavidson aikainen mainosjuliste uudesta superglidesta jossa oli narrowglide ja pääsanoma oli ko pyörän DYNAMIC-handling. Kyseinen pyörä tunnettiin tallilla Dynaamisena paskana koska sen luotettavuuden puute oli luokassa legendaarinen. Jo tuo on voinut aikaansaada sen että ennen dyna-nimitystä ko keula oli meilpä ei superglide vaan dynaglide. Oma '84 softail runkoinen Early-Shovel hässäkkäkin kun rantautui Härmälandiaan oli parin kaverin kommentti et sul o sit dynapanshovelsoftis, et ei paljo enempää enää saa ristisiittoa yrittäenkään(tapahtui siis ennen kuin Dyna tuli mallistoon, muistaakseni '89). Meilpä se dyna liittyi kuitenkin nimenomaan keulaan ja pyöriä jois oli ollut narrow-glide ja oli nyt jotain muuta kutsuttiin silti helpost dyniksi. Yritän korjata artikulaationi ko asian suhteen.

    Ja varaosatiskillä asioidessa olisin muutoinkin pyytänyt osia '93 FXRS:ään, en "springeri-dynaan".



    Lähes kaiken mitä insinööri on ryssinyt ihminen voi korjata.
  13. #223
    -07 Dyna Super Glide Custom
  14. #224
    Ilmoitanpa sitten minäkin pärräni ja itseni tänne, koska MPORG'ia tulee nyt seurattua - ihan hyvästä syystä.

    Fat Bob on se hyvä syy.

    Vielä pari vuotta sitten en olisi ikinä arvannut/uskonut, että miten tässä vielä hurahtaa, mitä hullua sitä vielä tulee tehneeksi. Minä olen semmoinen oikein tyypillinen tapaus, jolla mopo todellakin karkasi käsistä kun ikää tuli tarpeeksi... HD tuli hommattua ihan kylmiltään, ensimmäiseksi kaksipyöräiseksi kaveriksi. No, mitään mopoa, joka olisi voinut karata, ei itse asiassa ole koskaan käsissä ollutkaan. Edes mopedia, en Tunturia, Soliferia, en edes Mobylettea (muistaako joku!!!!) ollut aikaisemmin ajanut. Nyt ollaan Bobin kanssa surrattu n. 7000 km ja hengissä ollaan, yhä... Hehhh.

    Löytyykö ORG'ilaisista vastaavaa tapausta, joka ei suinkaan noussut tyvestä puuhun...? Olis kiva kuulla tarina - ja varsinkin, että mitä ne sukulaiset ja tuttavat sano...!? Meinasivatko viedä hoitoon?

    JoBob
    Leben und leben lassen!
  15. #225
    Täällä tuli hankittua kanssa Fat Bob, 2010 malli. Sain pyörän sen verran loppukesästä, että bobilla jää tämän ajokauden kilometrisaldoksi vain noin 3000 km.

    Hayabusa on edelleen tallissa ja myös käytössä about 20.000 km ajosaldolla tänä kesänä.

    Kahta edellä mainittua pyörää on turha vertailla keskenään, koska niiden filosofia on niin peräti erilainen. Olisi kuin arvostelisi juustoa ja makkaraa keskenään.

    Heh, nyt saa kulloistenkin tarpeiden mukaan ajaa jalat takana varpaat alas sojottaen tai sitten jalkahiki edellä... *

    *



  16. #226
    Fat Boy tulossa joulukuussa, kesän spora meni vaihtoon. Kaksipyöräisellä ajon hauskuus meinasi melkein unohtua välillä, opiskeluaikoina Hondalla ja nyt sitten sporan kautta fättäriin.
  17. #227
    Remmivetoinen se Mobylette kai oli... Kylän postipoika ajeli semmoisella. Käänsi vain kahvasta ja niin se lähti. Kehuskeli, että "tämäpä on automaatti..."
    Leben und leben lassen!
  18. #228
    Ekaksi Harrikaksi hankin sitten Road King Classicin. Aika pappa on, tai mistä mä sen oikeastaan tietäisin, kun en ole koko vehjettä nähnytkään. Tulee kotiin kun viitsin hakea, eli käytännössä niillä main kun ajokausi alkaa.

    Ekaksi HooDeeksi piti hankkia joku vanha kovaperäinen paukutin, mutta jotenkin noi asiat meni siltä osin pyllylleen. Sellainen sitten myöhemmin ton kuninkaan kaveriksi.
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  19. #229
    Lainaa (basic @ Joulu. 28 2010,16:06) kirjoitti
    Ekaksi Harrikaksi hankin sitten Road King Classicin. Aika pappa on, tai mistä mä sen oikeastaan tietäisin, kun en ole koko vehjettä nähnytkään. Tulee kotiin kun viitsin hakea, eli käytännössä niillä main kun ajokausi alkaa.

    Ekaksi HooDeeksi piti hankkia joku vanha kovaperäinen paukutin, mutta jotenkin noi asiat meni siltä osin pyllylleen. Sellainen sitten myöhemmin ton kuninkaan kaveriksi.
    Onneks olkoon! Hieno pyörä ja tooodella mukava ja helppo ajaa!
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  20. #230
    Lainaa (basic @ Joulu. 28 2010,16:06) kirjoitti
    Ekaksi Harrikaksi hankin sitten Road King Classicin. Aika pappa on, tai mistä mä sen oikeastaan tietäisin, kun en ole koko vehjettä nähnytkään. Tulee kotiin kun viitsin hakea, eli käytännössä niillä main kun ajokausi alkaa.

    Ekaksi HooDeeksi piti hankkia joku vanha kovaperäinen paukutin, mutta jotenkin noi asiat meni siltä osin pyllylleen. Sellainen sitten myöhemmin ton kuninkaan kaveriksi.
    Rock



    -Heikki-
    FXDB -07
  21. #231
    Lainaa (basic @ Joulu. 28 2010,16:06) kirjoitti
    Aika pappa on
    'Pappuuteen' on kyllä tarjolla runsaasti parannuskeinoja .
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  22. #232
    Lainaa (TripleTwin @ Joulu. 31 2010,08:58) kirjoitti
    Lainaa (basic @ Joulu. 28 2010,16:06) kirjoitti
    Aika pappa on
    'Pappuuteen' on kyllä tarjolla runsaasti parannuskeinoja .
    No empä tiedä, varsinkin kun meikäläisellä oli verrokkina/vaihtoehtona Dyna Wide Glide. On muuten pirusti rokimpi kun toi kuninkas. Mutta minkäs teet, työmatka on 122km per suunta, joten on jokseenkin luontevaa että ajelen sitä matkaa moiselle taipaleelle sopivammalla pelillä.

    On tossa kingissä tosin enempi sitä 50-lukua, joten niiltä osin homma on hanskassa

    Koko ajan mietiskelen että olisko pitänyt sittenkin ostaa se huomattavasti halvempi ja pirusti rokimpi Dyna... Vaikka turhaa se on, kaupat on jo tehty ja huima laina nostettu...
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  23. #233
    raikuli:n avatar
    Liittyi Jul 2006
    Missä millonkin huvittaa olla .
    Lainaa (SenioRR @ Joulu. 29 2010,13:38) kirjoitti
    Lainaa (basic @ Joulu. 28 2010,16:06) kirjoitti
    Ekaksi Harrikaksi hankin sitten Road King Classicin. Aika pappa on, tai mistä mä sen oikeastaan tietäisin, kun en ole koko vehjettä nähnytkään. Tulee kotiin kun viitsin hakea, eli käytännössä niillä main kun ajokausi alkaa.

    Ekaksi HooDeeksi piti hankkia joku vanha kovaperäinen paukutin, mutta jotenkin noi asiat meni siltä osin pyllylleen. Sellainen sitten myöhemmin ton kuninkaan kaveriksi.
    Onneks olkoon! Hieno pyörä ja tooodella mukava ja helppo ajaa!
    Juu Kompataan SenioRRIA . Kingiä mäkin hain, mutta jäi käsiin toi Electra Glide. Vähän lepakon näkönen katteineen, mutta mukava ajaa. Electra lähti Turkkusiin ja tilalle snadi XL 1200 LOW Spora 2010 malli !
    Viimeksi muokannut: raikuli; 18.04.2012 klo 20:35.
    Viimoset 7 tauon jälkeen.

    1200 GSF *Bandit *-02

    Suzu GS 500 E *-99 *( Mimmalle )

    Suzu Hayabusa -04 ( Liekkari )

    Suzu Hayabusa -08 ( Valkkari )

    HD *V - ROD * -06 *( Street )

    HD *Electra Glide 1600*-09

    HD XL 1200 Low Sportster -10
  24. #234
    Uusi pikku spora tulossa. Tulispa kesä jo....
  25. #235
    FX vuodelta 1980 saapui talliin eilen
    Kuvia täytyy laittaa jos rahat tuhlaan kameraan
    Paino on voimaa ja ylipaino ylivoimaa
  26. #236
    Laitetaan nyt tännekin. Nimiini on nyt sitten tullut laitettua vielä liikkeen lattialla kevättä odottava 2008 vuosimallinen XR1200 pikku virityksin.
    Retired
  27. #237
    Hyvin palvellut Dyna meni vaihtoon ja tulevalle ajokaudelle startataan 2004-mallisella Road King Customilla!

    Pyörä on hengitysmuutoksia lukuunottamatta alkuperäinen ja saa ollakin...ainakin tän tulevan kesän...ehkä.
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004
  28. #238
    Lainaa (SenioRR @ Maalis. 21 2011,09:37) kirjoitti
    Hyvin palvellut Dyna meni vaihtoon ja tulevalle ajokaudelle startataan 2004-mallisella Road King Customilla!

    Pyörä on hengitysmuutoksia lukuunottamatta alkuperäinen ja saa ollakin...ainakin tän tulevan kesän...ehkä.
    Onneksi olkoon. Minkälaista eroa tällä custom -mallilla on tavalliseen Road Kingiin?
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  29. #239
    HD Dyna wide glide , vm 2010. Ensimmäinen harlikkani, kilometrejä tuli n. 12500 viime kesänä mittariin
    Matkat, mutkat ja HD
  30.  
  31. #240
    Järki ja Iso-Intikka lähti ja tilalle tuli viime torstaina Electra Glide FLHT 09 (ajamaton) - sekä kasa kilkettä meni tilaukseen rapakon takaa... *
Sivu: 8 / 12:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 678910 ... ViimeinenViimeinen