Mulla vähenee moottoripyörällä ajelut varmaan niin paljon että ehkä 1kk tulis vuodessa ajettua. Nythän on niin että vakuutus on 750e vuodessa, pohjolassa, ei seisonta-aikaa. Kysyin yhtiöstä ja sanoivat ettei seisonta-ajallista vakuutusta heiltä enää saa. Saako jostain muualta? En haluais myydä pyörää kuitenkaan mutta myyn jos sen säilytys maksaa monta sataa vuodessa..
PunkRock on kelpo kamaa
muistelen että ifillä oli tarkoitus ottaa molemmat käyttöön.. eli siellä oli vielä tämä seisonta-ajallinen, mutta ovat ottaneet toisenkin mallin käyttöön.
Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"
Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
Ainakin if:stä saa perinteisen. Tapiola ja Turva ainakin antavat myös alennusta kesäseisonnasta vaikka ympärivuotisia ovatkin.
If tulee noita halvemmaksi jos tarkoituksesi on ajaa hienot päivät esim. yksi viikonloppu ja seisottaa pyörää sitten taas se 30vrk ennen seuraavaa käyttöönottoa hyvityksen saamiseksi. Tällöin maksat vain muutaman euron viikonlopulta. Mulla on kaksi pyörää tuolla tavalla vakuutettu ennen kuin ehdin hakea niihin museostatuksen.
Esim.Tapiolalla homma toimii niin, että ilmoitat kuinka monta kuukautta pyörä seisoo huhti-lokakuun välisenä aikana ja antavat alennusta jokaisesta kuukaudesta vuosimaksusta. Yksi käyttökuukausi tulee tuolla kalliiksi, mutta 3kk tai enemmän on jo kilpailukykyinen vaihtoehto.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Turvassa on ns. ympärivuotinen, jonka saa seisomaan ajokaudella.
Lähivakuutuksesta ainakin vielä hetki sitten sai seisonta-ajallistakin, hinnoista en kyllä tiiä mittään.
<span style='color:#650D10'>R6Raato </span>
(Köpi @ Syys. 06 2007,17:53) kirjoitti
Mikäs vi*un riemu tässänyt on?
HD Electra Glide Ultra Limited
Tempore Nihil Sanat
Se riemu, että jos vaikka mopotin meneen kyljelleen/omistaja loukkaantuu eikä voi/pysty ajamaan pitkään aikaan, niin ei turhaan tartte maksaa kovaa vakuutusmaksua ajokauden ajalta.
K7 750 kisseri
Tällä hetkellä on vielä käytössä tuo seisonta-ajallinen. Ensi talven jälkeen pitäisi olla molemmat rinnakkain käytössä(pronka @ Syys. 06 2007,17:42) kirjoitti
Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!
Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
Tapiola, seisonta ajan saa varsinaiselle ajokaudelle 01.04. alkaen laskettu 7 kuukauden mittaiseksi.(Rakett @ Syys. 06 2007,17:40) kirjoitti
Tälle jaksolle saat pyörän seisontavakuutukseen.
Troppasie pitin tulimma, tukkusissa on vesselämbi matata.
Mahdollisesti jo vuodenvaihteen tietämissä..(suzukai @ Syys. 06 2007,18:05) kirjoitti
Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
Itellä Tapiolassa ja pidän systeemistä. Koko ajan vakuutuksessa, mutta jos tulee vikaa mieheen tai mopoon niin että tietää ettei voi ajaa, saa kuitenkin seisontaan tarvittaessa. Lisäksi ellei laita seisontaan niin bonuksia kertyy vuodessa 10%, normaalin viiden sijaan. Aloitin mopoilun uudelleen 2006 ja ellen mokaile on 70% bonukset mopossa vuoden 2011 keväällä.![]()
Retired
Muista että jos vaihdat yhtiötä niin bonukset eivät enää olekkaan 10%, vaan ne onkin nousseet 5% vuodessa..
Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
Seisontaa löytyy kyllä. Mieti ne ajopäiväjaksot ja pyydä tarjous. Mäkin maksoin alle kolmanneksen Pohjolan parhaasta...
Pohjola=kallis?
... jotain piti muistaa
Piti sanoa että talven aikana. Helmikuuta mulle on kerrottu, mutta katotaan ny.(AnDy @ Syys. 06 2007,19:15) kirjoitti
Tosikot rakentavat itse oman helvettinsä!
Moralisti - Ihminen, joka pelkää kuollakseen, että jollakin jossakin on hauskaa.
Meinaakko noin? Ei sillä että haittaisi, mutta ihmettelen miten tuo voisi pitää paikkansa.(jyk4 @ Syys. 06 2007,22:38) kirjoitti
Retired
Näin se vaan on. Nimimerkki Turvasta Pohjolaan vaihtanut ja bonuksia hävinnyt mopoilija(TwinTenox @ Syys. 07 2007,03:02) kirjoitti
![]()
Bonukset: ilmeisesti ainakin Turva ja Tapiola kerryttävät tuon 10 % vuodessa. (Turvassa ajopäiviä enemmän kuin 140 vuodessa)
Vakuutuksen saa vuosivakuutuksena, jossa on vakioajokausi 1.4.-31.10. Jos tuolla vakioajokaudella pitää pyörän seisontavakuutuksessa sen yli 30 vrk yhteen putkeen, saa alennusta/hyvitystä. Näin ymmärsin, kun minulle vuosivakuutus myytiin.![]()
..soittaminen on toiseksi mukavinta, mitä voi tehdä housut jalassa...
Kawasaki 750 GPZ vm. -84 2004-2007 -> Suzuki Bandit 1200 S vm. -04 2007->2012 - Suzuki RF900R vm 1996 2013 -> 2018 Kawasaki ZZR 1200 vm 2004 2018 >-
Tjaah, pitää muistaa tuo bonuspointti siinä vaiheessa kun joku toinen firma taas kerran tarjoaa yhtiön vaihtoa. Veikkaan, että on neuvottelukysymys. Tosin ellei mitään mullistavaa satu en ole yhtiötä vaihtamassakaan.
Retired
Itsekin sitä mainostanut, mahdoton tehtävä(Köpi @ Syys. 06 2007,17:53) kirjoitti
![]()
Kawasaki ZXR750 -95 R.I.P
Tuleeko mitään kuluja, jos laitan talveksi pyörän ifiin seisontaan ja siirrän vakuutukset ajokauden alussa pohjolaan missä mulla on kaikki muut vakuutukset..?? Ostin pyörän perjantaina ja en haluaisi maksaa siitä noin puolta vuotta vakuutuksia, kun en aja sillä ennen kevättä kumminkaan metriäkään.![]()
Mulla on ifissä ja seisonta-aika toistaiseksi,eli kun keväällä ottaa käyttöön niin ilmoitus vaan. Nyt on siis vakuutusmaksut jäissä,eli ei tule laskua.(pronka @ Syys. 06 2007,17:42) kirjoitti
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
Juu mulla kanssa ifissä ja saapi seisontajalle sen talven ajaks.![]()
Honda cb 125 k5 b6. Honda 125 twin. Honda cx 500 .Suzuki gsx 750. Suzuki gsx 1100F.
Komppaan, otin juuri kakkospörrään... Fenniasta(TeeVee @ Syys. 06 2007,17:47) kirjoitti
BMW S1000 rr
BMW 800 GS
Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
BMW F 650
Kawasaki ZX 12R
Honda VFR 800
Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
Mutta tuleeko siitä mitään kuluja, jos en maksa ifiin talven aikana penniäkään ja sitten heti ajokauden alussa siirrän vakuutukset pohjolaan, missä kaikki muut vakuutkseni on ja saan sen johdosta sieltä hyvät alennukset..(Gonzo @ Loka. 28 2007,22:40) kirjoitti
Vakuutuskauden minimimaksu on yhtiöstä riippuen 10e molemmin puolin. Eli If veloittaa 13e vaikka pidät pyörän koko ajan seisonnassa. Voit tosin käyttää tuonkin summan ajamiseen, eli ennen kuin vaihdat Pohjolaan, niin otat pyörän käyttöön muutamaksi päiväksi, että tuo summa vastaa käyttöaikaa.(käyttäjätunnus @ Loka. 28 2007,23:01) kirjoitti
Pohjolalla vakuutusmaksu on painotettu ajokauteen, eli talvelta tuskin ottavat montaa euroa kuitenkaan.
Toinen pointti on, että vakuutukset nousee joka vuosi 5-15% eli nyt ottamalla saat "vanhalla" hinnalla ens syksyyn asti, kun taas keväällä saattaa olla vuosihintaa tarkistettu jonkin verran.
Kolmas pointti on bonusten kertyminen, seisonta-aikaa ei lasketa mukaan.
Jos siis aloitat vasta touko-kesäkuussa on parempi seisotella ensin, mutta jos kaasukättä pakottaa jo maalis-huhtikuun aurinkoisina kevätpäivinä kannattaa panostaa ympärivuotiseen.
Lisäksi "menetät" yhden 10,20e ylimääräisestä rekisteröinnistä kun vaihdat yhtiötä.
zx10r -04 + gs1000g -80, gs850g -79 + gs550e -78 + kz440 ltd -80 + gt380 -73 + yz250 -91 + kx80 -94 + XL600 -85, Gas Gas JT250 -96
Tuossa ympärivuotisessa vakuutuksessa (Tapiola) on yksi aika hassu piirre:
Varsinaisena ajokautena (huhtikuu-lokakuu) voi pyörän laittaa seisomaan ja seisottamisesta saat alennusta vakuutusmaksuun. Esim. täällä pohjoisessa oli kuluva kuukausi (lokakuu) minulle jo hieman turhan viileää, joten laitoin pyörän seisomaan. Näin sain alennusta vakuutusmaksusta. Tuleva kuukausi, eli marraskuu ei kuitenkaan kuulu enää tuohon ns. varsinaiseen ajokauteen, joten talven ajaksi pyörää ei tarvitse sen kummemmin laittaa seisomaan. Näinpä pyörä on ihan normaalisti vakuutuksessa ja ensi kuussa voin kelien salliessa taas ajella ihan normaalisti, ilman että tuolla olisi mitään vaikutusta vakuutusmaksuun. Siis periaatteessa voisi ajella vaikka läpi talven, jos urheilumieltä löytyisi.
Ps. Toivottavasti ees jollekin selkis, mitä tuossa yllä yritin selittää...
![]()
Bonukset: ilmeisesti ainakin Turva ja Tapiola kerryttävät tuon 10 % vuodessa. (Turvassa ajopäiviä enemmän kuin 140 vuodessa)
Väärin, Turvassa saat jo 90 ajopäivän jälkeen 10 % bonuksen.
Alan edistyä - asiat menevät huonommaksi hitaammin.
Älä saata minua kiusaukseen, osaan sinne itsekin.