Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 159:sta
  1. #1
    Huraa, tutkimus on valmistunut!

    Poliisin mukaan Kirkkonummi-Karjaa -välin nollatoleranssikokeilu on antanut hyvät tulokset.

    "Valvontakamerat mittasivat sunnuntaista tiistaihin yhteensä 320 ylinopeutta, ja niistä sakotusrajan ylitti 44 autoa. Tiedot osoittavat
    ylinopeuksien laskeneen huomattavasti.


    Tulokset ovat hyvin rohkaisevia, arvioi komisario Dennis Pasterstein Helsingin poliisista.

    Tieosuudelta ei tullut poliisin tietoon kolmen päivän aikana kolareita, ja nopeuden ylitykset olivat vähäisiä."

    http://www.karjalainen.fi/Karjala....78.html


    Niinpä nollatoleranssi ulotettaneen koko Suomeen ja vikisijöille tiedoksi, tuttu lause:

    Tutkimusten mukaan..



  2. #2
    Tämä on taas tätä suomalaista huippututkimusta. Kolmessa päivässä ei tullut ruumiita, joten nyt voidaan sanoa, että tilastojen mukaan nollatoleranssilla saatiin liikennekuolemat loppumaan kokonaan.

    Jos haluttaisiin ottaa edes hitunen objektiivisuutta mukaan niin voitaisiin selvittää kuinka usein on selvitty tähän aikaan vuodesta kolme päivää ilman kolareita ko. tieosuudella ennen nollatoleranssikokeilun aloittamista.
  3. #3
    Ei puutu, ku Turun liikennepsykologit, mutta varmaan ne on tulossa
    ... jotain piti muistaa
  4. #4
    Voihan v............!!!! Ja tämähän tarkoittaa sitä että käytännössä rajoitus luetaan seuraavasti. 100km/h = 85 - 90km/. 80km/h = 65 - 75km/h. Joukossa on tietysti niitä jotka tietävät mitä mittari oikeasti näyttää mutta minnekäs menet kun jono mataa alinopeutta. Erittäin "turvallista" kunnes joltakin palaa hihat ja ohittelu alkaa. Siis niin syvältä tämmöinen holhoaminen/niuhotus.
    CB350, XS650, CB750K7, XS850,XV1000(TR-1), XS1100S, ST-4, FJR1300A
  5. #5
    Lainaa (lavikainen @ Syys. 06 2007,13:39) kirjoitti
    Huraa, tutkimus on valmistunut! *

    Poliisin mukaan Kirkkonummi-Karjaa -välin nollatoleranssikokeilu on antanut hyvät tulokset.

    "Valvontakamerat mittasivat sunnuntaista tiistaihin yhteensä 320 ylinopeutta, ja niistä sakotusrajan ylitti 44 autoa.
    Nollatoleranssi, missä pelaa?

    Siis jos ylinopeutta ajoi 320 ja niistä sakotusrajan ylitti 44 autoa, niin ajoiko nuo 276 sitten 0 km/h "ylinopeutta"? *

    En vain tajua.. Vähän sama kuin abstrakti vaara.. *



    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
  6. #6
    Lainaa (lavikainen @ Syys. 06 2007,13:39) kirjoitti
    Niinpä nollatoleranssi ulotettaneen koko Suomeen ja vikisijöille tiedoksi, tuttu lause:

    Tutkimusten mukaan..
    Vaan eipä mennä vielä asioiden edelle
  7. #7
    Lainaa (LaMasquerade @ Syys. 06 2007,14:05) kirjoitti
    Siis jos ylinopeutta ajoi 320 ja niistä sakotusrajan ylitti 44 autoa, niin ajoiko nuo 276 sitten 0 km/h "ylinopeutta"? *
    Lainaa kirjoitti
    Valtaosa eli noin 80 prosenttia ylinopeutta ajaneista sai kirjallisen huomautuksen.
  8. #8
    Lainaa (LaMasquerade @ Syys. 06 2007,14:05) kirjoitti
    Siis jos ylinopeutta ajoi 320 ja niistä sakotusrajan ylitti 44 autoa, niin ajoiko nuo 276 sitten 0 km/h "ylinopeutta"?
    Tässä nimenomaisessa tapauksessa nollatoleranssi = kirjallinen huomautus. Muistaakseni tuo oli jostain pienestä, alle 10% ylityksestä tms.
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  9. #9
    Ahaa! Kiitos selvennyksestä..

    Myönnän, oli niin etovaa tekstiä jo tuo avausviestin lainattu osuus, että masennuin ja en kyennyt lukemaan alkuperäistä (josta tuo huomauttaminen olisi selvinnyt).

    Huomautus-"sakosta" ei minullakaan ole mitään valittamista, semmoisia vaan enempi rahallisten sijaan, kiitos!
    Kawasaki ZZR1400SP 2016
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
  10. #10
    Lainaa (LaMasquerade @ Syys. 06 2007,14:16) kirjoitti
    Huomautus-"sakosta" ei minullakaan ole mitään valittamista, semmoisia vaan enempi rahallisten sijaan, kiitos! *
    Saatiin eilen astetta vahvempaa, melkeinpä nuhtelua, siinä kaikki.

    Onneksi.
  11. #11
    Aika diipadaapaa poliisilta. Olisi varmaan voinut hieman avata tuota tutkimusta. Miten vertailtiin ja mihin. Kuinka paljon kolmessa päivässä nopeudet sitten oikein laski kun tutkimus oli niin antanut ymmärtää. Entäpä vaikutus kolareihin? Kolmessa päivässä lienee kovinkaan suurta tutkimus pohjaa saada! Ainakaan muualla tutkimuksen piirissä tuommoinen ei edes menisi millään tasolla läpi.
    Vaikuttaa hieman samanlaiselta "tutkimukselta" kuin aikanaan kännykkään puhuminen oli laskenut poliisin tutkimuksen mukaan ja totuushan sitten oli aivan toisenlainen.



    Honda cr 125 er5/05, *cb seven fifty/02, *Suzuki sv1000s/04, *cbr 600 f/98, *zx-6r/04, sv1000s/07 gsx-r750/08


    m 72 projekti
  12. #12
    Lainaa (Bomber @ Syys. 06 2007,14:24) kirjoitti
    Lainaa (lavikainen @ Syys. 06 2007,13:39) kirjoitti
    Niinpä nollatoleranssi ulotettaneen koko Suomeen ja vikisijöille tiedoksi, tuttu lause:

    Tutkimusten mukaan..
    Kyseessä ikivanha kusetustemppu: Vale, emävale, tilasto. Toinen metodi on "miljoona paskakärpästä ei voi olla väärässä". Kokonaan eri asia sitten on, kuka tuollaista scheissea uskoo.
    No ei tietenkään kukaan, joka tutkimusmetodeista ymmärtää yhtään mitään.

    Näiden "tutkimusten" (vrt. Turun liikennepsykologit *) tavoite on jokin aivan muu kuin tiedon lisääminen. Sana "tutkimus" aikaansaa yleensä aikaiseksi jonkinlaisen auktoriteetin tuntemuksen, jonka avulla kansalaisia koetetaan sitten aivopestä. Kannattaisi muistaa, että auktoriteettikin lopulta perustuu asiapohjaan, eikä yrittää kusta kansalaisia silmään luottaen kansan tyhmyyteen.





    High Stuck Are Wit To
  13. #13
    Aika äkkiä saitte tutkimuksen valmiiksi. Se on helppoa, kun on tuloksista päätetään etukäteen.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  14. #14
    Ymmärsinkö minä oikein että 276 autoilijaa sai varoituksen. Eli siis minun maksamilla verorahoilla joku teki niinkin hyödyllistä kuin että lähetteli + 4 km/h ylinopeuksista huomautuksia. Voi ******! Nekin säästyneet rahat ois voinut laittaa vaikka kehitysapuun, eikä lappujen kirjoitteluun.

    No, onneks mopolla pääsee nopeasti, jopa yksitellen kotilojonosta ohi.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  15. #15
    ai näitäkös sallittuja ylityksiä ne prosenttijengiläiset tarkoittaa niillä prossajutuilla

    Ihan vain tiedoksi, että suomalainen liikennepolitiikka on edelleen perseestä..
    Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"

    Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
  16. #16
    siellä niitä nysvää pyötien ääressä hyviä poliiseita, jotka voisi olla puhalluttamassa juoppokuskeja pois maanteiltä....

    tekis sen tutkimuksen. Ottas kaikki pöytäpoliisit jotka on kirjoittamassa /tutkimassa kamerankuvia ja laittas ne puhalluttamaan autoja. Varmasti juoppoja saataisiin kiinni enemmän kuin koskaan.



    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  17. #17
    Lainaa (pronka @ Syys. 06 2007,17:41) kirjoitti
    Ihan vain tiedoksi, että suomalainen liikennepolitiikka on edelleen perseestä..
    Tell me something new
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
  18. #18
    Lainaa (jaket @ Syys. 06 2007,17:52) kirjoitti
    Ottas kaikki pöytäpoliisit jotka on kirjoittamassa /tutkimassa kamerankuvia ja laittas ne puhalluttamaan autoja. Varmasti juoppoja saataisiin kiinni enemmän kuin koskaan.
    Siinä varmasti seuraava tutkimuskohde, nytkun on löydetty lääke liikenneonnettomuuksien syntyyn... ja ajonopeuksien laskuun
    HD Electra Glide Ultra Limited
    Tempore Nihil Sanat
  19. #19
    Lainaa (vetomies @ Syys. 06 2007,14:46) kirjoitti
    Aika äkkiä saitte tutkimuksen valmiiksi. Se on helppoa, kun on tuloksista päätetään etukäteen.
    Tavallinen pulliainen saa tuosta tutkimuksesta käsityksen,että ylinopeudet lisääntyivät 0-tolen ansiosta?
    Ilmeisesti tutkimuksen tilastot saadaan vasta syyskuun jälkeen,mutta nyt on jo päätetty niiden tilastojen pohjalta 0-tolen toimivan.
  20. #20
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (vetomies @ Syys. 06 2007,14:46) kirjoitti
    Aika äkkiä saitte tutkimuksen valmiiksi. Se on helppoa, kun on tuloksista päätetään etukäteen.
    Eipä poikkea jalkapallosta ja pesäpallosta mitenkään .. joissa
    tulokset ovat valmiina tiedossa jo kolme päivää ennen otteluita.

    Tuolla oli kommentti jsp, että "kuka tuloksia uskoo?"
    Mitä ihmettä .. pitääkö niitä jonkun oikein uskoakin .. eikös se
    riitä erinomaisesti, että joku tutkimus ylipäätään on tehty ja
    kun on kerran tutkittu, niin sitten vain päätetään ... ja kappas ..
    mieleinen päätös syntyypi hetkessä .. eihän tuo sen vaikeampaa
    ole .. vai epäileekö joku .. Mikäli meinaa tulla liian iso julkinen
    jupakka, niin tulokset annetaan suojelupoliisille ja niiden papareita
    ei sen jälkeen näytetä resitentillekkään tai puuttinille edes ..
    vedotaan vain tuloksiin ja taas päätetään .. niin se toimii ..
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  21. #21
    Lainaa (jaket @ Syys. 06 2007,17:52) kirjoitti
    siellä niitä nysvää pyötien ääressä hyviä poliiseita, jotka voisi olla puhalluttamassa juoppokuskeja pois maanteiltä....

    tekis sen tutkimuksen. Ottas kaikki pöytäpoliisit jotka on kirjoittamassa /tutkimassa kamerankuvia ja laittas ne puhalluttamaan autoja. Varmasti juoppoja saataisiin kiinni enemmän kuin koskaan.
    Ei siellä mitään pöytäpoliiseja ollut, vaan apuun oli hälytetty soittokunta.

    Ilta-Sanomat 31.8.

    Miten poliisi aikoo selvitä tästä?

    - Onhan se aikamoinen projekti. Poliisisoittokunnan miehet tulevat mukaan avustamaan, joten meillä on noin 20 henkeä mukana, komisario Dennis Pasterstein sanoo.


    http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ko...asp?id=1431330
  22. #22
    Vitu**aa tollanen hölmöläisten homma niin, ettei enää tiedä mitä sanois. Niin kauan kuin poliitikot sählää asioissa mistä eivät ymmärrä mitään niin hommat on tällaista pelleilyä. Nykissä saatiin kadut siisteiksi kun otettiin nolla toleranssi pormestarin käskystä käyttöön ja nyt joku valopää poliitikko yrittää saada samalla keinolla kuntoon suomalaisen liikenteen. Ei ne muutkaan formaatit pelaa suomalaisessa maisemassa. On se vaan sellainen superyliopisto se Arkadianmäki, että siellä kun saa nimityksen johonkin hommaan niin ollaan seuraavana päivänä asiantuntijoita.
    Tosimies saa salaatista ripulin.
    Birra finito propello stoppo.
    Kawasaki ZZR 1400 Turbo
    Sipoo 260MPH club
  23. #23
    Tiedän että nyt ropisee laariin mutta todetaan nyt het alkuun että en ole uskovainen. Tuo nollatoleranssi on hyvä. Jos se toteutettaisiin siten että tiet joilla on 80 rajoitus nostettaisiin 90 mikä on rekkojen rajoitinten noin lukema. Saataisiin liikennevirtaan sujuvuutta. Ja alinopeudelle myös sakot!. Ja nostettaisiin motarit 130-140 tasolle. Ja todellakin rajoitusten suhteen 1%.

    Ja ylityksille nollatoleranssi. piste. Veikkaanpa että ruumititen määrä vähenis huomattavasti. Pöljäilyt silti säilyy, darwin korjatkoon siten omansa pois.
    a
    BMW R1200RS
    Life is for the living. Never waste a minute of it on regret.
  24. #24
    Äsken Nelosen uutisissa puhuttiin siitä miten kokeilun tulokset ovat yllättäneet poliisin positiivisella tavalla. Jo nyt jäi mainitsematta, että tulos on saatu kolmen päivän perusteella ja jutusta sai sen kuvan kuin tässä olisi takana jokin ihan oikea tutkimus.
  25. #25
    Juu ei,parempi kun pistää silmät kiinni eikä lue uutisia tai muita tutkimuksia,elää vaan niinkuin ei oliskaan,ei stana missään
    -on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-

    -Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
  26. #26
    Jos mediassa höyrytään ja tiedotus pelaa - niin kukahan tietosesti ajaa "tolppaan"... Kyllä ton homman hoitaa tienkäyttäjien tietoisuus asiasta ja vauhdit tippuu varmuudenvuoks.
    Että se siitä menestyksestä.

    n. 10v sitten Ausseissa varoittivat radiossa tutkista. Vaikutus oli sama noin nopeuden näkökulmasta, eli nopeudet tippu.
    Tämä menettely ei tietysti suomessa toimi kun halutaan rahastaa...
    T
    Jussi
    ---
    "Jääkiekko on raju peli. Osallistumalla peliin pelaaja hyväksyy siihen liittyvän tapaturmavaaran"
  27. #27
    http://www.yle.fi/uutiset/kotimaa/oikea/id69116.html
    Tuolla todetaan että tutkimusaikana tuosta päristeli n. 15000 autoa, eli 300 on n. 2% ja sakotettiin vain 2 promillen verran autoilijoita. Eiköhän ole ihan normiraameissa vai alle? Joku varmaan tietää..
  28. #28
    nollatoleranssit sopivat teollisuusroboteille.. vai meinaako arvon kukkahatut, että mitään pelivaraa tai virhemahdollisuutta ei saisi lainkaan olla olemassa.. Nollatoleranssi toimisi varmasti ylinopeuden ohella myös alkoholin suhteen (pois alkoholisuuvedet ym), kunnianloukkauksissa (kolme neljästä pikkuteinistä rosiksessa opettajan nimittelystä ym), epäilemättä myös vahingontekojen osalta (kuinka monta kertaa oletkaan raapaissut ostoskassilla onnettoman kerrostalon omistajakapitalistin maalipintaa??), ja uh.. tietenkin ympäristörikoksissa (pieraisut on ilman pilaamista ja joulukuusen haku metsän tuhoamista), nollatoleranssi olis kerrassaan välttämätön myös kaikenlaisesta nettikirjoittelusta tietojärjestelmän häirintänä.. Ja niin nollatoleranssi järjestyslaissa säädetyistä rikoksista (jokainen kadulla kävelevä tai pyöräilevä ihminen käräjille toisen vahingoittamiseen soveltuvan esineen tai aineen hallussapidosta.. vai kehtaatko vielä väittää, ettei avainnipulla voi vahingoittaa toista!?!)..

    Väitän, että näitä asioita toivovat ne ihmiset, jotka ajavat autolla vain kesämökilleen ja sieltä takaisin.. siis ne, jotka eivät tiedä mitä toivovat..
    Suomi on kukkahattujen terrorisoima maa, jossa muille ei jää kuin kasa kylttejä, joissa lukee "ei saa!"

    Rakentavaa palautetta, eli konstruoivaa feetbackiä voit antaa: *Iisalmen OP 506806-43594
  29. #29
    Liittyi Apr 2003
    Lat: N 60 14' 15.67" Long:E 25 07' 20.79"
    Lainaa (amaunu @ Syys. 06 2007,19:37) kirjoitti
    Ja alinopeudelle myös sakot!.
    Tuo on jo kovasti hankalampi juttu.. Ajamista kun tapahtuu myös
    talvisin ja riippuen keliolosuhteista, välillä on pakko ajella erilaisia
    nopeuksia. Samoin on laita, kun/jos tiellä on "puimureita" tai
    suomenkarjaa kaikista poroista muista ötököistä puhumattakaan.
    Asiahan on oikeasti niin, että liikenne merkki osoittaa suurimman
    sallitun ja todella kummallista olisi mikäli hiljaisemmin ei saisi ajaa.
    Jos esim. olet tulossa sivuteiltä tai maitolaitureilta tai olet juuri
    jättänyt mummosi siihen tai mitä tahansa, niin miten aiot ilman
    mitään viivettä päästä suurimpaan sallittuun nopeuteen.
    Itsestään selvää on, että kaikki ajoneuvot eivät ole moottoripyöriä
    vai ajattelitteko ajella kyykkyfillarilla talvisin kesärenkailla. Kyllä
    sääntöjä luotaessa on otettava huomioon kaikki vuodenajat sekä
    kaikenlaiset kuskit. Entäpä, jos siellä onkin poliisi puhalluspartioineen
    liikennettä jarruttelemassa tai muuten vaan tarkkailevat renkaiden
    ilmanpaineita tai ovat siivoamassa edellisen kuolleen roippeita
    muiden jaloista, että uutta surmanajajaa mahtuu sekaan?
    Ei helvetissä .. en usko, että hitaastiajavia voidaan sakottaa
    sen vuoksi, että ajavat hiljaa, mutta jos tahallaan merkittävästi
    haittaavat muutaliikennettä niin sitten kyllä voitaisiin sakottaa.
    Tahallisuuden osoittamisessa on kyllä oma vaivansa.
    Turhista ohituksista voitaisiin sen sijaan kyllä sakottaa.

    Toinen juttu on se, että miksi helvetissä vain Suomessa jonoja
    aletaan purkaa siten, että jonon viimeinen lähtee ensinnä ohitusreissuilleen?
    Olen monesti ollut mopollani jossain jonon puolivälin tienoilla, kun
    ihan tavallisista liikenteellisistä syistä kukaan ei ole voinut lähteä
    aikaisemmin kenenkään ohitse, niin viimeksi jonoontullut
    paskiainen luulee tietävänsä koko tilanteen ja miksi siihen on
    jouduttu, vaikka todellisuudessa hän ei tiedä yhtikäs mitään, mutta
    alkaa ohituksensa silti ja kukaan muu ei saisi sääntöjen
    mukaan lähteä eteen .. koko muu jono joutuu odottelemaan tuon
    kuspään toilailuja ja tunkemista väkisin johonkin väliin, kun
    vastaantulijoita alkaa tulla kilometrikaupalla. Aika kusipäistä
    puuhastelua ja melkoisen riskialtista. Siinä jonoja ohitellessaan
    sitten törmäilevät vasemmallekääntyjiin .. on noita nähty
    ennenkin - valitettavasti. Vasta pari miljoonaa kilometriä olen
    tuollaista seuraillut, kun ajokorttikin täyttää justiinsa 41v, joten
    on tässä ollut aikaa kummastella erilaisia ajotyylejä ja hosumisia.
    Jokaisen sukupolven on ilmeisesti saatava tehdä ihan itse omat
    virheensä - itse asiassa ne samat kuin kaikki muutkin sukupolvet
    ovat aiemmin tehneet - niinpä se on, että ei sitä kirjoja lukemalla
    pahemmin kokemusta saa ja virheetkin on ihan itse tehtävä ja
    koettava - kipeetä hommaa on kyllä ...
    <span style='color:red'>..rock...rock...rock...rock...ro ...........</span>
    -"Onko maapallolla älyllistä elämää?"
    -"Kyllä, mutta olen vain käymässä."
  30.  
  31. #30
    Voi huoh... Toivottavasti nyt herrat ei kuitenkaan ota tuota "tutkimusta" liian vakavasti, ja tuosta nollatoleranssista tulee käytäntö. Tämä on jo naurettavaa.

    Turuntiestä en niin paljon välitä, ei mulla mitään asiaa ole Turkuun anyways...
    Vaikka vaeltaisin pimeyden laaksossa, en pelkää koska olen laakson suurin paskiainen...

    " Been there, wrecked that... "

    En se ollu minä, ja sitäpaitsi se oli vahinko!!!

    The more I learn about women, the more I love my motorcycle
Sivu: 1 / 6:sta 123 ... ViimeinenViimeinen