Moi,
mikähän olis sellanen edullinen tapa kädettömälle (en siis omista metallipajaa=) kääntää vaihteenvalintasuunta GP tyyliseksi?
Ei ihan huvin ja kokeilun vuoksi viitsis Gillesejä ostella, on melko hintavat..
Hondat TRX70 -86, Shadow 50 -00, MTX125R -84, CRF450R -06, Africa Twin -22, GL1500 -88. Virago 535 -91.
Minusta menee ohi vain nopeammat.
http://www.veepee.fi/
riippuu toki mopottimesta mut yleensä kyykyt menee kätevimmin siten et katot polkimessa kiinni olevan tapin ja katot missä se on koneessa kiinni... käännät sen tapin siihen toisin päin...
eli yleensä se on pultti kiristeinen... homma on v..tun helppo ja siin tarttee yleensä yhe työkalun(jos ei katteita tartte irrottaa[ei ainakaa r6/r1 ja gixxxer])... eli ei siihe pajaa tartte
ja sori.. tiiän et ei täst mitää selvää saa
edit: huonolle selitykselle selventäväks kuva
kuvassa on se käännettävä mokkula keskellä oikeella.. eli käännät ton osan siten että tanko on yläpuolella-klik-
- CBF600S = starttimoottori -
Ei taida Hondassa onnistua noin helposti kääntö. Vaatinee ainakin jotain lisäkilkkeitä, ellei sitten koko rearsetin. PP-tuningilla on suht edukkaita tappisarjoja.
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Sigusta selviää mopo, eli 1000rr.. Separissa tuo kääntötemppu ei taida onnistua, sen verran tulee tavaraa vaihdevivuston eteen jos kääntää tuon härpäkkeen. Olisikin mahtavaa jos noin pienellä olis menny..
Hondat TRX70 -86, Shadow 50 -00, MTX125R -84, CRF450R -06, Africa Twin -22, GL1500 -88. Virago 535 -91.
Minusta menee ohi vain nopeammat.
http://www.veepee.fi/
Riippuen siitä mikä mopotin on kyseessä on tuo vaihdekaavion suunnan muutos kohtuu helppo. Toisissa malleissa se ei vaan yksinkertaisesti onnistu ilman jalkatappisarjaa.(veepee78 @ Heinä. 17 2007,08:59) kirjoitti
Helpoin tapa on vaihtaa koneen kyljestä tulevan akselin päässä olevaa työntötangon asentoa 180 astetta. Eli tuo kuva voi kertoa jotain myös: Kuvatus
Aikaisemmin tuossa, vakiokaaviolla, tuo työntötanko on ollut akselin etupuolella, nyt sitten käännetyllä kaaviolla takapuolella. TOSIN vakio työntötangoilla ja osilla tuo kaavion kääntäminen ei onnistu. Ei mahdu osat liikkuman ja vaihde jumiutuu helposti päälle ja ei tangot liiku mihinkään. Samoin vanhemman mallisessa R6:ssa, jossa työntötanko menee rungon läpi, ei onnistu homma vakiopalikoilla.
Ja on niitä halvempiakin olemassa kuin Gilles, varmasti myös yhtä hyviä.
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Näytti pp tuningilla olevan ihan pelkkä kaavionkääntösettikin, näinköhän tuo vain vaatii myös tappisarjan..? Pitää kysellä. Satasen tohon nyt voisi irrottaa, mikä sekin tuntuu melko kohtuukatteelliselta taksalta yhdestä hemmetin polkimesta..
Hondat TRX70 -86, Shadow 50 -00, MTX125R -84, CRF450R -06, Africa Twin -22, GL1500 -88. Virago 535 -91.
Minusta menee ohi vain nopeammat.
http://www.veepee.fi/
Mulla on pp-tuningin tappisarja perinteisellä vaihdekaaviolla, mutta laitoin sen toimimaan käänteisenä. Kuva <- Kuvassa vaihdepolkimen jatkopala on osin liikkeen lyhentämistä varten ja osaltaan pitkän vaihdetangon kompensaatiota. Toimii hyvin ainakin omasta mielestä.(parjan_fin @ Heinä. 17 2007,09:36) kirjoitti
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Jos et muualta löydä sopivasti pp-tuuninkia, niin tuolta on tavaraa tavattu tilailla -> racing-products.com(veepee78 @ Heinä. 17 2007,09:49) kirjoitti
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Suomestakin saa: Bike Doctor(Earthend @ Heinä. 17 2007,09:54) kirjoitti
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Hetkonen... jos oikein kuvaa katson niin sulla ei ole tuo PP-tuningin vaihdekiksi siellä kiinni missä sen kuuluisi olla, eli koneenpultissa vaan tuossa orkkis paikassaan? Vai näenkö mä ihan väärin?(Earthend @ Heinä. 17 2007,09:49) kirjoitti
Siis ei siinä mitään jos toi noinkin toimii, mutta painoa sekä vähemmän hajoavia osia kun sen murikan sieltä alta poistaa, missä siis sivuseisontatuki on. Samalla lähtee muutama terävä reuna pois mikä voi kaatumisen yhteydessä hiukan sivallella jalkaa tai muita ruumiinosia.
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Kiitos nopeista vinkeistä, tutustutaan vaihtoehtoihin.
--offtopic--
Kyllä nää nykyset hinnat on menny ihan mahdottomiksi... pien keppi satasen pinnassa ja renkaanvaihto (justiinsa sovin ajan) saman verran, järkyttävää. Vois olla aikamoinen kultakaivos MP huolto, kun kaikki tuntuu olevan ihan jumissa töistä.
--offtopic--
Hondat TRX70 -86, Shadow 50 -00, MTX125R -84, CRF450R -06, Africa Twin -22, GL1500 -88. Virago 535 -91.
Minusta menee ohi vain nopeammat.
http://www.veepee.fi/
Näät ihan oikein. PP-tuningin rearseteissä tulee erilaiset polkimet perinteiselle ja käännetylle kaaviolle, ja mulla on se perinteinen versio ja se tulee ihan orkkis paikkaan kiinni.(parjan_fin @ Heinä. 17 2007,10:11) kirjoitti
Juu.. mulla on vielä sivuseisontatuki kiinni, kun ihan harrastelijana ajelen. Kisahommat sitten erikseen.kirjoitti
Kawasaki ZXR400 -> Honda SP-1 -> Yamaha R6R -> Yamaha FZS600 Fazer -> Fazer myyty 25.9.2012
Ok. Tuota en tiennytkään, taas oppi jotain uutta.(Earthend @ Heinä. 17 2007,10:40) kirjoitti
![]()
Ja harrastelijan käytössä tuo sivuseisontatuki on helpottava tekijä kyllä. Tosin ei silti kannata kauheasti turvallisuudesta tinkiä.![]()
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Onko jääny earthend modaukset puolitiehen kun vieläkin paistaa tuo katteen kärjen katkaisukohta valkoisena(Earthend @ Heinä. 17 2007,09:49) kirjoitti
![]()
![]()
Säälin saa lahjaksi, kateus pitää ansaita!
http://www.spys.co.uk/revlimiter_racing37.htm
Halvempi vaihtoehto.
Taitaapi tuollaset lähteä tulemaan. Kokopaketti suomen vaihdepolkimen hinnalla(paaton @ Heinä. 17 2007,17:04) kirjoitti
![]()
Hondat TRX70 -86, Shadow 50 -00, MTX125R -84, CRF450R -06, Africa Twin -22, GL1500 -88. Virago 535 -91.
Minusta menee ohi vain nopeammat.
http://www.veepee.fi/
Onko kenelläkään kokemusta tuosta puljusta tai noista seteistä?(paaton @ Heinä. 17 2007,17:04) kirjoitti
Mitään en tunnusta!
1000RR YCC #141
http://www.fireblades.org/forums/hon...tml#post583421
Katukäyttöön joutuu hieman soveltamaan tuon mukaan.
Ainakin 03-05 R6:ssa homma onnistuu vakiokilkkeillä kun työntötangon siirtää rungon ulkopuolelle. Mahtuu liikkumaan hyvin ja toimiikin moitteettomasti.(parjan_fin @ Heinä. 17 2007,09:36) kirjoitti
Mikäli jotakuta kiinnostaa niin voin muutaman kuvankin näpsäistä...
<br />
Räpsäise piruuttasi, jos jaksat. Katsotaan meniskö R1 samoin
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
Muutama kuva löytyy:
http://www.mp-foorumi.com/gallery/ga...=zeis&gid=1367
<br />
No helvata näyttäähän tuo taittuvan ainakin kutosessa. Laiskana ei oo jaksanut 10min hommaa tehdä mut täytyypä kokeilla, kiitos kuvista
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
Tarkennuksena vielä kuvassa näkyvä kohta jossa rungossa on kiiltävämpi kohta on tullut jo fiksailuvaiheessa kun tuota on edellinen omistaja sovitellut paikalleen.
Mekanismit tosiaan liikkuvat ihan ottamatta minnekään kiinni ja takertelematta.
<br />
No ei se sitten mun tapeilla onnistunut (ei oo alkuperäiset), no yritetty on...
Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience.
Itse apinoin PP-tuning setistä tuon käänteisen kaavion toteutusidean... tarvikkeet maksoivat 13€ ja tunnin näpertelyn. Systeemi on todettu tomivaksi joskin saatan sen visuaalista puolta hieman parannella.
Eli hieman viitseliäisyyttä ja säästät satoja euroja!
Voisin laittaa kuviakin jahka opettelen tuon tikitaaliihmeen käytön.
"mä kusen nurin kaikki haisevat kakstahdit ja viritetyt tvinit"
Tarkoititko että R6r:ssä ei pysty vakio vaihdepolkimella vaihtamaan kaaviota kun ottaa joku johonki kiinni ja jumiutuu?(parjan_fin @ Heinä. 17 2007,09:36) kirjoitti
Mun pyörässä näin on tehty eikä ole vielä ainakaan ollu mitään ongelmaa. Käsittääkseni olen nähnyt muillakin saman ratkaisun käytössä? Onko ihan kokemusperäistä faktaa tuo jumiutuminen?
Ja itselle onnistui tuo kaavion kääntäminen vakio-osilla myös 03:ssa R6:ssa. Taidan olla aika seppä....
No sillä polkimen asennolla minkä itse sille olisin halunnut ei vaan onnistunut. Jos sen olet saanut toimimaan niin hienoa. Alkuperäisiä osia sorvaamatta tai muuttamatta en sitä saanut toimimaan, joten suosiolla ostin jalkatappisarjan.(Bantzai @ Heinä. 25 2007,19:47) kirjoitti
Ja vanhemmalla mallilla tarkoitin nyt tässä noita 99 - 02 mallisia R6:sia. Niistä on kokemuksia. Vissiin mä olen sitten ihan lapanen, laiska, tyhmä ja saamaton kun en ole niitä saanut toimimaan.
Kumarrus ja hurraahuuto Bantzaille.
"Starvin' Marvin"
Tylsimpinä hetkinä poikkea osoitteessa: http://www.janipartanen.com
Ei tarvitse vilkkua käyttää, jos oot jo ojassa....
Omassa 99 - 02 mallisessa R6:ssa onnistui tuo vaihdekaavion kääntäminen ihan vakio-osillakin.(parjan_fin @ Heinä. 26 2007,10:28) kirjoitti
Jahas, täältä tuli sitten jalkatuet tilattua ja saatua. Setti ei ole mallia paketista kiinni, vaan piti pultti ja laakeri kaupan kautta käydä ostamassa vähän apuosaa jotta nuo sai paikalleen. Lisäprikkaa sinne tänne ja ylimääräisiä vehkeitä (kuten jarruvalokytkin) ei tarvinnut noihin kiinnitellä. Myös jarrupoljin ja pääsynlinterin vipu jäävät vähän hassuun asentoon, näinköhän kusiaisessa istuisivat paremmin?
No GP vaihteet on nyt sitten paikallaan, mutta vielä vaatii hieman säätöä, jotta vaihteiston vivusto mahtuu kunnolla liikkumaan, hieman ahdistaa vielä.
Palikat vaikuttaa ainakin ulkoisesti ihan päteviltä, käytöstä ei pysty vielä kunnolla sanomaan kun on n. 2km vasta ajettu. Jalkaa on tuon yhden lisävivun takia hankalampi käyttää.
170e tuli posteineen paketille hintaa, ruuvit ei maksanu just mitään mutta yksi palonivel kustansi kympin..
Hondat TRX70 -86, Shadow 50 -00, MTX125R -84, CRF450R -06, Africa Twin -22, GL1500 -88. Virago 535 -91.
Minusta menee ohi vain nopeammat.
http://www.veepee.fi/