Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 31:sta
    Olen tuumaillut pyörän vaihtoa ja kiinnostuksen kohteina ovat uusi Buell lighting long,Triumph Speedtriple ja MT01.Olisikohan jollain jotain hyviä tipsejä ja ajokokemuksia,kertomuksia tai tietoja tyyppivioista?
    Kaikki tieto ja vertailu ko pyöristä kiinnostaa kiitos.
    Yamahasta ja Trumpasta irtoaa enemmän kenkää, mutta Puimuri
    on tietysti vaihtoehdoista munakkain. (Tämä mielipide on sitten
    tietysti täysin objektiivinen. )

Puimuri on kaunis, ketterä ja hauska ajettava. Ja hihnaveto on
    taivaan lahja meille joilla on pakkomielle pitää pyörä puhtaana...
    What's the difference between Buell and your wife?
    After two years Buell still sucks...
    Lainaa (Theodor @ Tammi. 23 2006,07:08) kirjoitti
    Olen tuumaillut pyörän vaihtoa ja kiinnostuksen kohteina ovat uusi Buell lighting long,Triumph Speedtriple ja MT01.Olisikohan jollain jotain hyviä tipsejä ja ajokokemuksia,kertomuksia tai tietoja tyyppivioista?
    Kaikki tieto ja vertailu ko pyöristä kiinnostaa kiitos.
    Triplessä on eniten potkua, parhaat äänet ja tyylikkäin ulkonäkö. 1050 päivitysversiossa siis, 955 on muotoilultaan aika pahasti 90-luvun alkupuolella.

MT01 on laiska, mutta ulkoasultaan hyvä kakkonen.

Buelli on liian pieni (fyysisiltä mitoiltaan) ja vähän vähemmän laiska, mutta laiska kuitenkin.

Ajo-ominaisuudet kaikissa ovat varmasti nakukategoriaan ihan riittävät. Varmasti iso yllätys, mutta em. kommentit siis Triplen omistajalta.

Kannattanee käydä edes messuilla kuivatyyppäämässä ja liikkeissä koneita käyttämässä, jos et malta tilauksen kanssa koajokelejä odotella. Usein jo satulaan istumalla monen pyörän voi hylätä jos ajoasento ei ole lähelläkään kuskin mittoja.

Lainaa (Talttapää @ Tammi. 23 2006,13:02) kirjoitti
    Buelli on liian pieni (fyysisiltä mitoiltaan) ja vähän vähemmän laiska, mutta laiska kuitenkin.
    Toisaalta Bölli on aika korkea, mikä kompensoi lyhyttä akseliväliä.
    Itse olen reilut 185cm, ei ole tuntunut kertaakaan pieneltä. Mutta
    maku- ja tottumusasia tämäkin...
    Näistä Uusi triple(1050)on ehdottomasti KUNKKU, sopivasti tehoa, ketteryyttä, näyttävyyttä ja hintakin on alhaisin....

Bölli on hauska, ketterä ja siinä on todella napakat jarrut, mutta muuten tuntuu mopolle. -Edes long versioon ei mahdu kukaan kyytiin

MT-01:stä en ole ajanut, mutta näyttää munattomalle ja tehojen puolesta onkin munaton vaikkakin vääntöä löytyy. Ainoot pisteet siitä, että mamma/kissa(t) mahtuu kyytiin.

Kannattaa käydä ajamassa kaikki pyörät sekä pitää mielessä....Life's too short to ride Jap bikes....
    "Little dirt never hurt anybody." - MacGyver
    "vrsca 1130cc & vrscdx 1250cc v2 HD"
    "Maximum speed: 58 knots V6 YAMAHA"
    Lainaa (maRk1 @ Tammi. 23 2006,15:26) kirjoitti
    Näistä Uusi triple(1050)on ehdottomasti KUNKKU, sopivasti tehoa, ketteryyttä, näyttävyyttä ja hintakin on alhaisin....

Bölli on hauska, ketterä ja siinä on todella napakat jarrut, mutta muuten tuntuu mopolle. -Edes long versioon ei mahdu kukaan kyytiin

MT-01:stä en ole ajanut, mutta näyttää munattomalle ja tehojen puolesta onkin munaton vaikkakin vääntöä löytyy. Ainoot pisteet siitä, että mamma/kissa(t) mahtuu kyytiin.

Kannattaa käydä ajamassa kaikki pyörät sekä pitää mielessä....Life's too short to ride Jap bikes....
    Mä oon ajanu Mt01:den ja pikkulenkin Buellin 1200 lightingilla ja pidin kyllä molemmista..potkuakin tuntui tulevan mukavasti kummastakin tietysti vääntöjen takia.Mulla tällähetkellä Yamahan FZ6..nakuna tietenkin ja siinähän on ihan onneton vääntö noihin muihin verrattuna.Tripleä en ole päässyt kokeilemaan ja se on keväällä kyllä ohjelmassa kun vaan mahdollisuus aukeaa.Mua kiinnostaa siitä Triplestä nimenomaan se uusi malli 1050cc koneella.
    Asiaa mutkistaa juuri se että kimulikin on hyvin innostunut pyöristä,tykkää istua kyydissä ja kurvailla myöskin joten pitäs olla jonkinlaiset tilat kyytiläisellekkin ja mahdollisuus likankin kurvailla..eli MT01 voi olla vähän raskas ja tava Buell ainakin kakspäällä liian pieni..toivonkin sen Long mallin sopivan siihen paremmin.Triplestä en tiedä juuri mitään muuta kun tekniset tiedot jotka kylläkin näyttää erittäin mukavilta kuten pyöräkin.
    Paolo kiitteli Buellin hihnavetoa joka helpottaa puhtaanapitoa..se oli hyvä kommentti minulle koska mulla on sama pakkomielle..pyörän pitää olla puhdas kun sitä ulkoiluttaa ja olen aika kyrpiintynyt siihen takavanteen hinkkaamiseen vaikka nykyään onkin ihan hyviä aineita ketjurasvan poistoon vanteelta.
    Triplen pisteitä kylläkin nostaa sen hinta..uuden 2005 mallin vois saada keväällä vielä aikas sopivasti.Mä en ikinä edes kuullu Tripleä käynnissä,Talttapää kehui ääniä mutta voiko ne todella olla parhaat??Mt ja Buell pitää mielestäni jo niin mukavat murinat..
    Mutta hyvät motoristi pojut ja pimut kertoilkaa lisää käyttökokemuksia kakspäällä,1päällä,kamojen kanssa,matka-ajossa..kaikki kiinnostaa.Viat myös ja muut vaikeudet.
    Ja tottakai menen messuille kuivatyypeille..mä olen odottanu niitä messuja jo vesikielellä syksystä saakka.
    Ehdottomasti koeajo, erityyppisiä pyöriä. Yamahan olen itse kokeillut, ei napannut mutta olenkin aina ajanut rivinelosella joten odotukset taisivat olla väärällä suunnalla. Yamahan 15:n litran tankki huomion arvoinen matkakäyttöä ajatellen. Noista valitsisin triplen tehojen vuoksi.

Do you have premonitions of déjà vu?
    Mikäli tarjoutuu mahdollisuus, niin käyppäs kokeileen SuperDukeakin. Ulkomuodoista joko tykkää tai vihaa, mutta pyörän ominaisuudet jättää vastaavat kilpailijat enemmän tai vähemmän taka-alalle. Omallani en ole kurvaillut kuin yksin, takatapitkin on kirjahyllyssä, joten siitä kaksipäällä ajelusta en tiedä sanoa. Kilpailijoitakin olen ajanut, en nyt lähde moittimaan ihan kamalasti, mutta sanompa että kottarainen on parempi. Oma ajotyylini on kylläkin räväkänpuoleinen. Mutta jos nuo mainitsemasi ovat ainoat vaihtoehdot, niin ehdottomasti Triple.
    Klikkaa ja liity: ANY10 RACEBOOK!

OUTLAW BIKE # 99
    Lainaa (Theodor @ Tammi. 23 2006,18:43) kirjoitti
    Asiaa mutkistaa juuri se että kimulikin on hyvin innostunut pyöristä,tykkää istua kyydissä ja kurvailla myöskin joten pitäs olla jonkinlaiset tilat kyytiläisellekkin ja mahdollisuus likankin kurvailla..eli MT01 voi olla vähän raskas ja tava Buell ainakin kakspäällä liian pieni..

Mä en ikinä edes kuullu Tripleä käynnissä,Talttapää kehui ääniä mutta voiko ne todella olla parhaat??
    Triplessä kyllä sopii kyytiin satulan puolesta (tietty hippohanurivarauksella) hyvin, mutta takatapit ovat kyykkyjen tyyliin lähellä satulaa. Eli jos emäntä on yli 160cm pitkä niin puoli tuntia on sitten se jaloittelutaukojen väli.

Eivät kolme pyttyä ihan yhtä laiskasti papata kuin 2, jos tuo harvaiskuisuus on se mikä sinua viehättää. Nämä ääniasiat nyt ovat niin subjektiivisia, että parhautta jokainen arvioikoon kohdaltaan itse (noissa parissa ekassa klikkaa Free ja ajan jälkeen syötä ilmestyneet 3 merkkiä lootaan):
    http://rapidshare.de/files/3980436/S...d_can.mp3.html
    http://rapidshare.de/files/3980251/S...l_can.mp3.html
    http://media.putfile.com/Speed3Custom3

Kyllä noista jotain käsitystä saa, vaikka se matalin basso onkin äänityksistä hävinnyt.

Lainaa (Theodor @ Tammi. 23 2006,18:43) kirjoitti
    Mä en ikinä edes kuullu Tripleä käynnissä,Talttapää kehui ääniä mutta voiko ne todella olla parhaat??Mt ja Buell pitää mielestäni jo niin mukavat murinat..
    Kävin tuossa viime kesänä ajamassa 1050 Triplen.. ja sillon siitä lyhyen sepustuksen tännekin kirjoitin. Siihen koeajoon saakka olin aina ollut kyykkypyörien ehdoton kannattaja, mutta Triplen ajettuani jäi jokin kytemään...ja nyt juuri katsellut josko seuraavaksi, rahatilanteen salliessa, menisi sellainen ostamaan..
    Yksi vaikuttavimpia asioita oli juuri tuo saundien muhkeus..se oli jotain aivan mahtavaa. ..käy tasaisemmin kuin V2:set mutta äänissä enemmän luonnetta kuin rivinelareissa..ehkä siinä se paras yhdistelmä äänien kannalta...
    ZX-9R -01....... ei nahkapuku purista pallia,tää on taivaallista rallia...
    Triple olisi kyllä ihan jees, jos tuo keula olisi vaan vähän nätimpi...
    Kiitoksia kaikille avuliaille!!Tripleä tuntuu kehuvan kaikki ja onhan se ainakin todella hyvännäköinen pyörä.Onkohan kukaan kuullu onko niissä ollu mitään luotettavuus ongelmia?Buellista olen kuullut että niissä vanhemmissa malleissa on ilmennyt monenlaista harmia..mutta eiköhän ne ole saaneet jo lastentaudit korjailtua niistäkin?
    Joku heitti kehään vielä ton Super Dukenkin..sekin kyllä on mun makuun,mutta ei ole siitäkään mitään muuta tietoa kun Bike katalogista ammennetut nippelitiedot ja joku testi tiivistelmä missä se veti Triplestä hiukan pidemmän korren.

Olis mukavaa kuulla jos olette kurvailleet pidempää siivua yksin tai minkki kyydissä,että miten se sujuu.Ollaan kyllä heitelty pidempiäkin reissuja nakulla Fz6:lla joten nakujen perus realiteetit on kyllä tiedossa,enkä pelkää tuulta mut jos joku ko. pyöristä on esim jonkun mielestä erityisen raskas ajella sata kilsaa ilman taukojumppaa niin kertoilkaa kokemuksista.

Niin ja onkohan kukaan nähny livenä vielä sitä Buellin Long mallia,vai näkyyköhän sellanen vasta messuilla.
    Lainaa (Theodor @ Tammi. 24 2006,18:54) kirjoitti
    Niin ja onkohan kukaan nähny livenä vielä sitä Buellin Long mallia,vai näkyyköhän sellanen vasta messuilla.
    Hoghaussissa tollanen on seisonut syksystä saakka, Kukaan ei varmaan ole vielä päässyt kyllä ajamaan sitä
    Kylla se 1050 Triple ois noista ykkösvaihtoehto, upea moottori.
    Vetaa puhtaasti/pontevasti riippumatta kierroksista, kuluttaakin kohtuullisesti.
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Itellä ollu kaks kesää triple, ei valittamista(kun on ollu takuu voimassa). Lisää höpinää ja kehuja/haukkuja löytyy tuolta trumppa-foorumin puolelta.

Viime kesänä ajoin MT01:llä pikku pätkän, ei sitten todellakaan ollut minun pyörä... Tripleen verrattuna ylihintainen ylikokoinen mopo. Lue uusin B-magazinen arvostelu, olen täysin samaa mieltä. Dukesta ja böllistä ei tietoa. Toi duke on kyllä himottanut jo pitkään... Ei muuta kun koeajolle.
    The Lakkivaari

Yamaha ei pamaha

Buellista olen kuullut että niissä vanhemmissa malleissa on ilmennyt monenlaista harmia..mutta eiköhän ne ole saaneet jo lastentaudit korjailtua niistäkin?
    Juuh, uudet böllit ovat niin luotettavia kuin jenkit nyt yleensäkään voivat olla! (Hahahahaaaa!!!!)

Olis mukavaa kuulla jos olette kurvailleet pidempää siivua yksin tai minkki kyydissä,että miten se sujuu.
    En ole koskaan ajanut Lightningilla, Boltti ei ainakaan ole se kaikkein
    miellyttävin matkapyörä. Suurimmat moitteet saa pieni tankki ja kova
    satula. Vaan pääseehän sillä kun ei kitise.

Triplelle yksi ääni lisää... 1050 sulattaa syämmet ja kumit katuun... 955i malliin verrattuna numeroa pienemmän ja kevyemmän tuntuinen.
    Jousitus osat ovat myös parantuneet iskutilavuuden kasvaessa...
    Radiaalijarrut puri hyvin ja tunnokas tuntuma kahvassa nostaa luottamusta niihin.
    Etupyörä on ongelmallinen, se ei meinaa pysyä asfaltissa ei niin millään...
    Loistava pyörä kaikenkaikkiaan...
    Täydellisyyden ruumiillistuma ja vieläpä vaatimaton.
    Lainaa (Paolo @ Tammi. 25 2006,08:27) kirjoitti
    En ole koskaan ajanut Lightningilla, Boltti ei ainakaan ole se kaikkein miellyttävin matkapyörä. Suurimmat moitteet saa pieni tankki ja kova satula.
    Alkanut TÄMÄ kiinnostaa ja näkyishän tuossa olevan yli 16 LITRAN kannu, pääseehän silläkin. Tuli aikoinaan kierrettyä Eurooppaa V-Maxilla, 15 l tippakannu ja kulutuskin ihan kohtuullinen...
    Lainaa (kaasunalle @ Tammi. 26 2006,13:02) kirjoitti
    Alkanut TÄMÄ kiinnostaa...
    Joo, tuommoinen olisi hauska. Joskin itse modaisin sen näyttämään
    perinteiseltä XB12S:ltä, renkaita ja maavaraa lukuunottamatta...
    Tulis meinaan jännä supermoto-tyylitelmä!

Olis mukavaa kuulla jos olette kurvailleet pidempää siivua yksin tai minkki kyydissä,että miten se sujuu.
    Olen omalla triplellä ajellut pisimmillään 500:n kilometrin siivuja. Puuduttavaahan se on millä tahansa vehkeellä, mutta vähemmän puuduttavaa kuin ajamillani kyykyillä. Ajoasento on mukava ja alle 120km/h nopeuksissa ilmanvastus jakautuu melko tasaisesti koko kroppaan.

Nainen on ollut kyydissä parilla sadan kilsan lenkillä eikä ole valittanut. Itse en siihen kyytiin uskaltaisi.
    Lainaa (Epimetheus @ Tammi. 30 2006,16:52) kirjoitti
    Olen omalla triplellä ajellut pisimmillään 500:n kilometrin siivuja.
    Ihan mielenkiinnosta; millaiset laukkutsydeemit, jos mitään, sulla on ollut tossa triplessä?
    Noi änkkärit näyttäis ainakin tehokkaasti estävän perus sivulaukkujen käytön?

Lainaa (Paolo @ Tammi. 31 2006,16:25) kirjoitti
    Ihan mielenkiinnosta; millaiset laukkutsydeemit, jos mitään, sulla on ollut tossa triplessä?
    Noi änkkärit näyttäis ainakin tehokkaasti estävän perus sivulaukkujen käytön?
    En ole Epimetheus, mutta henk.koht olen erinomaiseksi havainnut oheisen Famsan pizzakuskilaukun:

Laukussa tulee siis mukana matala alusta, minkä kun virittää remmeillä satulan alta repsikan paikalle niin siihen saa sitten sekunneissa laukun vetoketjulla kiinni tai pois ilman kummempia välppäämisiä.

Jos välppäys ei haittaa niin perinteinen putkisäkkikin toimii hyvin:

Sitten pidemmille reissuille Bagster tankinsuoja + tankkilaukku vielä lisäksi. Ja jos pitää kyytiläinen saada mukaan niin tuon Famsan pizzaboksin voi korvata iskemällä kyytiläiselle Kriegan 35 repun selkään.

Juuh, itsekin lähinnä noita putkimallisia ratkaisuja hyödyntänyt,
    ja joskus pehmeitä sivulaukkuja. Mietin vaan just tuota kaks päällä
    matkantekoa, minä en ainakaan saisi isoonkaan reppuun sullottua
    kahden ihmisen matkatarpeita, etenkin kun mukana on yleensä
    telttaa ja makuupussia...
    Lainaa (Paolo @ Tammi. 31 2006,16:25) kirjoitti
    Lainaa (Epimetheus @ Tammi. 30 2006,16:52) kirjoitti
    Olen omalla triplellä ajellut pisimmillään 500:n kilometrin siivuja.
    Tällainen huono kännykamerakuva on omasta setistä:

Laukut maksaa yhteensä 20 euroa, kestää hyvin ja mahtuu mukavasti tavaraa:
    Tankkilaukku
    Takalaukku
    Mcn:än Triumph Speed Triple Vs. Buell XB12Ss Lightning Long juttua...
    triple vs. buell

..Kummatkin tuntuivat messuilla munakkailta..SS:n takapenkkiäkin eukon kanssa soviteltiin, Ihan hyvin olis mahtunut . Triplen testausta häiritsi Turkulainen myyjä, joka höpötti täyttä bullshittiä
    Kympin 12s Buellilla, ja nyttemmin saman verran 1050 triplellä ajaneena, en osaa sanoa kuin hyviä molemmat. Triple tietty potkii enemmän ja on helpompi ajaa, mutta Buell pakottaa leikkimään koko ajan. Kaksipäällä jos joutuu ajelemaan niin Triple. Tosi laaja käyttökelpoinen kierrosalue, toisin kuin Bulussa, vaikka siinä vääntöä riittääkin. Ainakin mun ex Buell racekitin kanssa ravisteli saatanasti pienillä rundeilla vedättäessä. Molemmat siis mahtavia
    Yrittäminen on ensimmäinen askel kohti epäonnistumista.
    Triplellä tuli ajettua 7-800km päivässä. hyvin menee, tuuli ei haittaa yhtään alle 120 jos on toi bug spoileri. Kädet ei väsy, perse tietty puutuu. ajelin viikossa 2300km lapissa.

Triple on kyllä hyvä, kun vääntöä on tosi hyvin alhaalta lähtien ja silti kiertää sen 10tonnia, joka on mukava kierrätys alue. ei lopu jenga kesken kuten mt:ssä ja pöllissä.

trumpan ongelmia on yleensä varhaisten mallien etujarrun pehmeneminen kovassa käytössä. joutuu ilmaileen ja puhdisteleen. siihen on joku recallkin. muutamassa yksilössä on kannentiiviste tihkunut öljyä tai vettä.

Oma pyörä on kyllä rokannut ihan öljynvaihdoilla no problem. reilu 20tonnia nyt mittarissa ja lisää tulee. Triumphin tors putket tuo hyvät äänet ja lisää ne vähän tehookin.

Itse harkitsin kanssa buellia, mutta triumphiin käänsi se, että siinä on toispuoleinen takahaarukka, joka on muuten maailman helpoin takarengashommiin. ja onhan se hieno. lisäksi tehoa on enemmän, niin toimii, itse oon radallakin käynyt vierailemassa ja hyvin toimii trumppa sielläkin.

keulimiseen ja endoiluun toi on tosi helppo.
    we cannot tolerate zero tolerance!

BMW R1200GS & Speed triple 1050
    Lainaa (jaket @ Syys. 09 2007,10:16) kirjoitti
    trumpan ongelmia on yleensä varhaisten mallien etujarrun pehmeneminen kovassa käytössä. joutuu ilmaileen ja puhdisteleen.
    Helpommallakin pääsee. Ei tartte ilmailla eikä puhdistella. Menee minuutin työ parin viikon välein.

Omassa reilu 18000km ja öljyn- ja renkaiden vaihdot riittäneet. Ei mittään häiriöitä.

Parasta mielestäni moottorin äärimmäisen laakea vetoalue. Täysi veto päällä 2500 kierroksesta rajoittimelle. Muotoilu sanoisinko "puhutteleva". Ei pelkoa massaan hautautumisesta. Ajo-ominaisuudet ylittävät meikäläisen taidon/uskalluksen yleisillä teillä.
    BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  30.  
    Lainaa (Epimetheus @ Tammi. 24 2006,14:16) kirjoitti
    Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.

Motor Cycle News -lehden testejä viime vuodelta:
    http://www.canyonchasers.net/referen...eed-triple.pdf
    http://www.canyonchasers.net/referen...levsNakeds.pdf
    Makuasioista on aina hyvä kiistellä!!

Mielestäni Speed Triple ei ole mitään Buelliin verrattuna!! *

buell xb12s -> ktm superduke