Alkukauden esikatselin erilaisia kaksipyöräisiä Nishikin selästä ja vasta nyt puolessa välissä (tai vähä jälkeen) sain investoitua nimimerkkini mukaiseen Sportsteriin. Kyseessä on sekä ensimmäinen HD:ni että moottoripyöräni *(FJ20 @ Huhti. 01 2007,13:13) kirjoitti
* Mikä on hyvää harlikassa
Itse pidän fiiliksestä, jonka sen selässä saa, rennon huoleton ja kiireetön meno. Käytän lähinnä työmatkoihin, jotta ei tarvitse hikoilla HKL:n 70-asteisissa busseissa. *
* Mikä ei niin hyvää
Pienetkin muutokset maksavat reilusti rahaa, mutta niin taitaa maksaa kaikissa merkeissä.
* Miten mutkatiet
En osaa sanoa - olen aloittelija *
* Miten matka-ajo käytännössä
Penkki pitää vaihtaa orkkiksesta mielellän jo pyörän tilausvaiheessa.
* Kokemukset kaksipäällä ajosta
Tarvitaa sissy bar ja uus penkki, muuten voit unohtaa - ainakin pikku-Sportsterilla *
* Ketteryys jos on
En väittäis temppupyöräksi...
* Luotettavuus
Toistaiseksi on toiminut, ei vielä niin paljon kilometrejä, että pääsisin sanomaan
* Epävarmat vuosimallit
Toivottavasti ei ainakaan 2007
* Jotkut ajajaystävällisempiä kuin toiset. Mitkä
Ei pysty kommentoimaan
* Täristääkö hirveesti
Ei täristä, toisaalta määrittele termi "hirveesti". Tyhjäkäynnillä tuntuu, samoin liian suurella vaihteella ajaessa, mutta tilanne muuttuu hetkessä jos kääntää kahvasta... *
* Miksi sulla on harlikka
Ensimmäisen kohdan perusteella, eli en enää halunnut viettää kesäisiä työmatkoja HKL:n 70-asteisissa (vrt. huono sauna)busseissa
* Miksi luovuit/vaihdoit toiseen merkkiin
En luopunut/en vaihtanut, kyseessä on ensimäinen moottoripyöräni. Kävin toki ajamassa muitakin, mutta eivät mielestäni olleet verrannollisia tähän tuotteeseen, kun ajattelin käyttötarkoitustani, eli virallisesti "töihin ajoa". Yritin jossain vaiheessa fillarilla duuniin, mutta eihän siinä onnistu saamaan paitoja sileänä perille ja nyt voi käydä kotona suihkussa ja sen jälkeen kiireettömästi lipua töihin...
* Mikä on hyvää harlikassa
Sillä on "sielu", kaikista moottoripyöristä ainoa joka on tuntunut siltä että se on mun, eikä sitä vaihdeta.
* Mikä ei niin hyvää
Joskus jättänyt tielle, muttei pysyvästi. Omin konstein on selvitty.
* Miten mutkatiet
Ei se mikään ratapyörä ole, mutta ihan hyvin taittuu kun on hyvin rakennettu.
* Miten matka-ajo käytännössä
Neljässä vuodessa n. 40 000...vaikkei mikään matkasohva olekaan.
* Kokemukset kaksipäällä ajosta
Ei ole, "sinkkupyörä".
* Ketteryys jos on
Kai niitä ketterämpiäkin on...
* Luotettavuus
Pikkuvikoja on ilmennyt, matka kuitenkin jatkunut.
* Epävarmat vuosimallit
Uudemmat varmaan ihan yhtä luotettavia, kuin mikä tahansa muu uusi moottoriajoneuvo. Vanhempien kanssa olisi hyvä jos työkalut pysyisi käsissä.
* Jotkut ajajaystävällisempiä kuin toiset. Mitkä
?
* Täristääkö hirveesti
Sopivasti
* Miksi sulla on harlikka
, siks kun se kolahti
![]()
* Miksi luovuit/vaihdoit toiseen merkkiin.
En ymmärrä kysymystä?
Muusta merkistä harrikkaan...katso yllä.
Harrikasta muuhun merkkiin; ei tapahdu...rollaattoriin seuraavaksi
Mukava ku pukama...eiku mukana
Mei tö iiköls SKRIIM!
The Mocamaster
Koska kortti ja leipä
Mää mittää tiärä.Mul on 65 vuatta vanha Harrikka,olen senkans touhunu 35 vuat,yli pualet elämästäni.Ain samat kysymykset kuulee:minkä vuatine,kuimpal kuutioi.Ja ain määsenkans ole kotti päässy ainaki toistaseks,et sen tähre vissii Harrikka.Mää mittää muut ossa sannoo.
Jokos nää H-immeiset loppus?
Kertokaa - kommentoikaa vielä.
"If a..holes could fly, this place would be an airport"
Minä oon kuullu,että nämä HD ihmiset on niin yhteisöllisiä ettei esim laivamatkalla voi puhua muitten motoristien kanssa jos on muita HD ajajia paikalla. Ite ajan kyykkypyörällä ja leirintä-alueella oon huomannu saman asian. En voi omaan piikkiin jäykkää käytöstä ottaa koska leiri alueella on juttu seuraa löytyny 20:n vuoden aikana. T:Hondamies
Eipä sitä lapsena tienny miten mukavaa aikuisena voi olla.
No joo. Kyllä nuo kyykypyöräilijätkin tuon puhumattomuuden osaavat. Joskus tuntuu kun hd:llä paikalle tulee ja morjestaa, niin kyykkäpyöräilijät heilauttaa päätä vähän pelästyneen näköisesti.... Mene siinä sitten juttelemaan. Että se siitä yhteisöllisyydestä...
Mutta jos ei vauhti ja radalla-ajo ole pääasia; vaihtoehdot ovat mielestäni joko HD tai .. enduro
-Heikki-
FXDB -07
(FJ20 @ Huhti. 01 2007,13:13) kirjoitti
Valitettavasti olen vain "noviisi" ja takana on harrikalla 70 tkm. muilla pyörillä 200 tkm. kuitenkin....
Pakko kirjautua jotta saisin purkaa sydäntäni HD.n hyvyydestä.
Siis.
Mikä hyvää.... kaunis
Mikä ei niin hyvää... kaikki sähköt
Mutkat? ... rauhallisesti
Matka-ajo.....Jatkuva epävarmuus? pääseekö takaisin
Kaksipäällä...hyvä, mutta Softailclassic perä pohjaa heti
ketteryys... ketterä kaataa hitaassa ajossa jos on heikko
luotettavuus..... sitä ei ole, jätti kahdesti tielle vaikka oli suht uusi.
epävarmat vuosimallit... kaikki
ajajaystävällisemmät?... ? ? ? ? ? ? ? ?
Täristääkö...hahahahah, kaikki irtoaa mikä vaan voi, johdot katkeilee, lataussäätimestä voi sanoa että kun se hajoaa, ei jos se hajoaa.
miksi mulla oli harrikka? .... Kaunis ja en tiennyt kuinka epävarma oli. Istuma-asento pitkälle kaverille aiheuttaa ristiselkävaurion, tulee viimeistään 60tkm.
Miksi luovuit? ....Selkä ei kestä notkoa ajoasentoa, epävarma, lataussäädin hajos, johdot katkeili tärinästä. Käin kahdesti Englannissa, oon kyllä ajanut.
on nyt jo muutama vuosi tota hypetystä tullu katottua.. menee pian maku. paska pyörä joka tarjoo vaatii kuskiltaan panostusta aiheeseen enemmän kuin mikään muu. no jos ei lasketa harris-triumpheja. paska pyörä johon saa osia kotimaasta ja ulkomailta vuosimallista riippumatta. foorumeilta nyt on turha hakee mielihaluilleen mielipiteitä.. jos tekee harrikkaa mieli niin ota riski ja tee kaupat. mitä niitä lupia kyselemään. jokainen pyörä on käyttäjänsä käyntikortti. jos pyörä on miina, kertoo se omistajastaan jotain. näin se menee. uusista on vaikee sanoo, kun en pidä minään.. lähiökopioille ehkä sopivimpia laitteita. ei mene kädet likaseksi..
ps. harrikassa ei oo mitään hyvää.
jos ahistaa niin sou not..
Tyyli ennen tarkoitusta.
![]()
![]()
itsellä ollut japanin pyöriä kymmenkunta brittejä neljä. ja aloitin harrikka harrastuksen syvältä suosta 77 rautapää.näin se alkoi uusi startti rele.laturin ankkuri ja elektroninen säädin.takasvingin laakerit.kakkos vaihteen kunnostus.pyörä ollut kuudessa eri kuosissa.kavereilla tallit täynnä tankkeja ,lokareita ja muita tilpehoorejä.mutta ne fiilikset kun päräyttää käyntiin.
ei voi sanoin kuvata.yksikin harrikka daami jolla uusi harley sanoi että kun kuulee minun tulevan ja kuulee ne vanhan moottorin saundit.ei voi kun lopettaa pihatyöt ja nauttia loppuun.nyt kaikki pelittää ja kiva kurvailla.rakentajan unelma.jos ei laita billettii vaan kysyy kavereilta vanhoja osia niin halpa muunnella.talvella uutta keulaa loivemmalla kulmalla ja ehkä jäykkäperä paketti kiinni.vaimokin sanoi ettei pihalle tule muuta merkkiä.olin tosi hämmästynyt ja iloinen kommentista.ei tule enää muuta kuin harley pihalle.seuraavaksi ja ehkä pitempiaikaiseksi kumppaniksi shovel joko orkkis tai luotettavalla evon koneella.huonoa ei ole mitään huonoa.helppo korjata ja oppii kyllä tuntemaan pyöränsä ruuvaamalla ,ja minä tykkään ruuvata.kinnereiden ruuvaamisessa palaa hihat.vittu kun on hyvä pyörä
![]()
oli lapsuudessa puiset leikkikalut ja kireä pipo ,siksi olen mikä olen madenzo
Ever heard about Harley Nova?
The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
Yes, quite interesting.(GoSpel @ Syys. 11 2007,23:15) kirjoitti
'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
Eräässä toisessa MP-lehdessä toimittaja totesi jotain sen kaltaista, että jos ajattelit hommata kustomin, parasta hommata HD.(FJ20 @ Huhti. 01 2007,13:13) kirjoitti
"Normaaliin" matkapyörään verrattuna ajoasento, teho, ajamisen tyyli yms. yms. muuttuu kustomilla täysin. Positiiviseen suuntaan siinä mielessä, että kustomilla olisi tavallaan tyylivirhe ajaa repivästi muun liikenteen seassa.
HD:n isot ja pienetkin pyörät voi olla ihan eri tyylisiä ajoasennoltaan ja ominaisuuksiltaan. Ns. ajettaviksi tehdyt ehkäpä "normaalia" nakupyörää eniten muistuttavat Sportster ja Dyna-mallit ovat ehkä lähinnä hyviä ajaa.
Mutta tämä vaan sitten uusien ja uudehkojen pyörien osalta mitä olen kokeillut.
Pointtini on kuitenkin, että HD:n ajo-ominaisuudet olivat itselleni positiivinen yllätys vaikka Ducatin jälkeen sen satulaan istuessa voisi helposti kuvitella jotakin muuta.
Kustomit yleensäkin on rentoja ajopelejä, joskin jotkut voi olla viritetty pesemään kiihdytyksessä jopa kyykkypyöriä. Autojen seassa uudehkot HD:t ovat kaikki melko suorituskykyisiä.
Niin, jos toimittaja/t on liikaa vihkiytynyt jollekin tietylle pyörätyypille, on hän silloin mielestäni liian kapeakatseinen toimittajaksi.
Mutkateillä HD on nautittava ajaa kun menee sopivilla vauhdeilla.
HD:n soundi on yksi pyörämaailman ikoneista, samoin kun sen historia ja moni-ilmeisyys. Voisi todeta, että kyse on enempikin taiteenlajista kuin pelkästä moottoripyörästä.
Valitse omaan tyyliisi sopiva Harrikka ja ala kerätä kokemuksia itse.
No, jarrut ei ole niin hyviä muissa HD-malleissa kuin noissa "uuden sukupolven" pystymmässä istuttavissa laitteissa, Street Rod yms. Ne ovat muutenkin lähimpänä "normaaleja" matkapyöriä tehoineen ja ominaisuuksineen, mutta samalla ehkä tylsempiä Harrikoiksi. Niistä puuttuu se "Vintage" sielu.
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
Mulla ainakin paukkuu putkessa reippaasti moottorijarrutuksessa. Putkina screamin eaglen avoimemmat tötteröt. En tiedä onko se koneelle hyvä, mutta jotenkin sopii mielestäni tuon vehkeen tyyliin ja fiilikseen tussauksetkin.(SenioRR @ Huhti. 02 2007,10:50) kirjoitti
![]()
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
(JaZZo @ Syys. 01 2007,08:40) kirjoitti
Negahypetystä.. Heh..
Mopoilun terapialuonteeseenhan kuuluu se, että niissä on AINA jotain hyvää. Jos ei HD:ssa siis ole mitään hyvää vaan pelkkää paskaa, niin se on sitten se juttu, jota SÄ olet lähteny siitä hakemaan. Jotkut haluu likaset kädet säännöllisesti, sama kuin kasvimaalla. Toiset muuten vaan masokisteja.
HD:ta ei monesti ihan samanlaista kahta peräkkäin nää, joten se on aina pikkasen omanlainen.
Hypetyskin on paskaa, koska ite olin miettinyt HD:N hommaamista jo ennen kuin tässä maassa niitä juurikaan oli. Parempi myöhään.
Foorumit on just tasan sitä varten, että sieltä voi ja kuuluukin kysellä epävarmoille ajatuksilleen tukea. Joku siellä aina on samanhenkinen ja oikee aallonpituus löytyy.
Piis änd rispekt
Olipa todella mielenkiintoinen tarina. Varsinkin näin yrittäjän näkökulmasta. Itse uskoisin, että olisi markkinoita molemmille.. Saattaisi jopa kannattaa toteuttaa tuo nyt kun legenda elää..(GoSpel @ Syys. 11 2007,23:15) kirjoitti
toi on nimen omaan sellanen juttu joka kannattaa tosissaan ottaa mitä kirjotin.(Italowestern @ Loka. 20 2007,22:18) kirjoitti
![]()
![]()
![]()
Tyyli ennen tarkoitusta.
No niimmä vähä oletinki.(JaZZo @ Loka. 21 2007,01:30) kirjoitti
![]()