Tänään tuli paffilaatikollinen roipetta GSG:ltä, taas pääsee näpräämään
Ja saa näprätäkki kun yhen kilkkeen unohin tilata, niin pitää paskarrella se ite prkl, laiska metallimies![]()
K750 -61
Mivv Xcone tuli sitten hommattua. lsl kaatumatapit, minivilkut ja undertail odottelee vielä paikalleen laittoa. Sen jälkeen on mopo valmiina kevättä varten.![]()
roksuun vanhaa jää.: kone, runko, sähköt, etuvalot.
kaikki muu vaihtuu.. ihan vaan pikkusen laitetaan
saattaapa joku lapin "hullukin" tuunailla hieman samaan malliin![]()
![]()
![]()
Ken leikistä suuttuu, se ottakoon diapamin
Triumph Rocket
Suzuki B-King
Suzuki Hayabusa
Agusta
Kawasaki ZZR
Kawasaki 800
Honda Goldwing 1800
Kawasaki ZZR
MV Agusta
Onko sulla jonkinmoista kuvaa tuosta Sprintin takalaukkutelineestä?(K100 @ Marras. 15 2007,11:58) kirjoitti
Itselläni on jo tehtaan sivulaukut, mutta perälaukkua vielä tarttis. Itse vaihdoin Sprinttiin Bel-Rayn moottoriöljyt. En ole ennemmin käyttänyt, mutta ainakin vastaa ohjekirjan antamia lukuja..![]()
Jo on aikoohin eletty. Raavahat miähet syä salaattia ja nuaret naiset juo viinaa.
Givin perälaukkutelineen aisat on kiinni takajalkatapeissa. Toinen kiinnityspiste roiskesuojan edessä. Joutui hieman muotoilemaan, että sai sopimaan SW-motechin sivulaukkutelineiden kanssa.(ST1050 @ Joulu. 07 2007,22:18) kirjoitti
Pyörä vain on ns p***n päreinä, etten nyt saa kuvaa telineestä.
Daytonaan sain Gillesin jalkatapit kiinni. Hieman vain väärän väriset, kun runko on alumiininharmaa ja tapit titaanin väriset. Alumiinia tosin ovat. Hyvin sopi kuitenkin.
Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Sorry nyt vasta luin, että sulla olisi Sprint RS, kun mulla taasen on tuo Sprint ST eli ei ihan taida samat telineet sopia...(K100 @ Joulu. 09 2007,20:26) kirjoitti
![]()
![]()
Jo on aikoohin eletty. Raavahat miähet syä salaattia ja nuaret naiset juo viinaa.
Joo, vanhaan ST:hen kyllä sopii, kun ovat käytännössä katteita lukuunottamatta sama pyörä. Uusi 1050 taitaa olla sen verran erilainen, ettei ainakaan sama teline sovi. Takajalkatappien sisäpuolella pitäisi olla valmiit ruuvinreiät ja sitten takahäkissä säilytystilassa valmiit paikat tuelle. Motomarkethan on maahantuoja Givin vermeille, joten sieltähän voisi kysyä telinettä.(ST1050 @ Joulu. 09 2007,21:49) kirjoitti
Triumph Speed Triple 1050 -05 raato
BMW R45 -79
Yamaha rd 250 lc -81
Triplestä on purettu jo tankki ja koko perä pois. Tankki ja etulokasuoja lähtee luultavasti maalattavaksi ja perä lyhenee reilu 10 cm. Vähän uutta katetta ja satulaa jne.
Muutama kysymys heräs, joten neuvokaas aloittelijaa ettei kaikkea tarvi opetella kantapään kautta: Vanhan -04 mallin akku on liian iso uuteen perään. Mistä ja millainen pienempi tilalle? Miten kiinnitän takarunkoon (alumiinia) uuden penkin, releet, katteet, jne.; metallisilla nippusiteillä vai kuinka paljon runko kestää reikien porailua? Uusien kannakkeiden hitsaaminen ei onnistu...
<p>...</p>
En menis pahasti porailemaan jos sulla on 1050 takahäkki aihiona. 05-07 mallin takahäkkejä on porukka maailmalla saanut murtumaan pistämällä perään tarakan+Giviboksin täynnä painavaa matkarompetta. Nippusiteet kuulostaa kanssa vähän hataralta. Levytavarasta kaukalo askarrellen, joka passaa olemassaoleviin kiinnityskohtiin ja sinne sitten kaikki tykötarpeet?(hannu11 @ Joulu. 30 2007,22:28) kirjoitti
Uudessa Triplessa akku on sinetöity hyytelöakku joka matkustaa satulan alla kyljellään. Meniskö sulla kanssa kylkiasennossa akku paremmin kyytiin?
1050 oikaistu takahäkki tosiaan aihiona. Sitä on jo aikalailla hitsailtu ja väännetty, joten tuo yllä oleva tilanne hieman pelottaa. Paino on tietenkin pääosin rungon kiinnityskohtien varassa, eikä avovaimo halunnut viime kesänä kyytiin, joten ei varmaan tulevanakaan, mutta....(Talttapää @ Joulu. 30 2007,22:46) kirjoitti
Täytynee koettaa rakennella takahäkin mukana tulleen muovikaukalon pohjalta jotain.
<p>...</p>
teet sopivat levyt ja käyt hitsarilla hitsaamassa ne kiinni. samalla voi vahvistaa mahdollisia heikkoja kohtia.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Öljyt tulikin vaihdettua jo syksyllä. Joulun jälkeen sain noi linkutkin rasvattua. Helppo muutaman tunnin homma ku ekaa kertaa teki. Eipä siellä näillä kilometreillä kuivalta näyttänyt. Pistin kuiteski uudet rasvat sisään.(NewmanRS @ Loka. 24 2007,15:38) kirjoitti
Vielä ku jaksais noi jarrut.
Ducati Diavel Dark
Linkut ja takanavan rasvasin minäkin ja ihan uusilta näyttivät kaikki osat kolmen kesän jälkeen. Jollakin Engelsmannilla oli T595.net:issä Daytonassa kaikki neulalaakerit ihan umpiruosteessa muutaman vuoden vanhassa ja 20tkm ajetussa pyörässä.(NewmanRS @ Joulu. 31 2007,13:12) kirjoitti
Venttiilit tuli tarkastettua ja ylärajoilla olivat kaikki 19500km kohdalla. Ei liene aihetta toimenpiteisiin vielä 40tkm kohdallakaan. Tulpat tulee ihan autotarvikeliikkeestä ja hinta "hiukan" edullisempi kuin motskariliikkeissä. Puuttuu se ns. eksotiikkalisä.
BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21
Asensinpa myös latauspistokkeen ni ei tartte aina repiä penkkiä irti ku lataa akkua. Myös jotain tuuninkia piti saada, joten tuli led-parkkipolttimot![]()
Ducati Diavel Dark
Sillälailla...Bonneville -87 *projekti otti vallan uuden suunnan, kannenpultin kierre sylinterissä pass..na kannentiiviste poikki....luottokorttiyhtiön kassakone laulaa HOOSIANNAA *
Rock´n´roll pidentää murrosikää!!
Oxfordin lämpökahvat ja Laserlinen häly asennuksessa. Käyriä putsailin ja asentelin hieman kromipalaa sinne tänne mattamustien tilalle. Keskiseisontatuki laitettiin kiinni. (mukava homma ilman tunkkia) Ja kohta saapuu TOR:it! Huomasin muuten, että pinttyneen lian irroittamiseen on s**tanan hyvää ainetta tuo Motulin ketjujenputsausaine. Sitä kun ruiskii lohkolle, johon vuosien saatossa on palanut kiinni yhtä sun toista, niin johan kohta irtoaa. Suosittelen...
Moon oikias, sinoot vääräs - Moomma oikias, tootta vääräs...
Opinions are like assholes, everybody got one.
Honda XL 125 R -82 --> Kawasaki Z 650 -77 --> Honda CM 400 T -84 --> Honda NTV 650 Revere -90 --> Triumph Thunderbird 900 -00 --> Triumph Tiger 955i -05
Kaikkeahan tossa on tullut pusailtua tallilla talven mittaan:
Venttiilinvälykset tsekattu,ihan ok,oliko pari lähellä ylärajaa,tulppia ei vaihdeltu vasta 5000 km ajetut iridiumit ja vapaavirtaussuodatin tuli vaihdettua.Tietenkin öljyt + suodatin & linkkujen voitelu,ketjujen/rattaiden puhdistus.Muut nesteet tuli vaihdeltua viime talvena joten ne saa olla varsinkin kun jarrunesteet on Castrolin Racingia.
Päälle päin näkyvimpiä muutoksia on pakohormin käyttö elektrolyyttisessä puhdistuksessa ja nyt se kiiltää lähes uuden veroisena,olikin jo tosi tummunut.Vanteet lasikuulapuhallettiin ja maalautettin samalla meni vaihtoon myös stefat&laakerit.Undertrayn tapaisen askartelin rosterista.Vielä pitäisi istuttaa belly paikoilleen,mikäli saa sopimaan,istuin on verhoiltavana.Ohjausiskari on vetelä,joten varmaankin pitäis vaihtaa.Onhan vielä kaikkea pientä,mutta kun nyt sais uudet renkaat tuolta Shopin kautta,että saisi pyörilleen.
Toutes sort affaires
Honda CBX 1047 6 pipes & Honda CX 650E
akun latasin äsken ja pakkohan se oli tulille pöräyttää ja kylläpä prkl pörähtikin piti oikeen kuulosuojaimet laittaa päähän![]()
Mahtaakoham kukaan myydä noita GSG:n kaatumatappeja Suomen maalla??(wille- @ Marras. 09 2007,23:38) kirjoitti
Triumph S3 1050 -05
Mä räpläsin ledit SM:n mittaritauluun ja luulisin, että näkyy vilkku-, vapaa-, öljynpaine ja kaukovalojen mittarivalot kesäkirkkaallakin. Etenkin öljynpaine ja vilkkujenvalo pitävät sisällään tietyn määrän kiintoisaa informaatiota, joka on kivempi nähdä, auringossakin! *
Takapolttimoksi niinikään led (ajo/jarruvalo), nopeusmittarinvaijerin pidike etulokkarissa vaihtui katkenneesta kumisesta metalliseksi, kuten myös moottorin oikealla puolella oleva muovinen johtopidike.
Äänitorvi vaihtui Jenks Boltsin äänekkääksi torveksi ja huomenna pitäisi hakea tullipostista Newbonneville.com:in sissybar/luggage rack (mikä selkänoja/matkalaukkuteline tuo sitten onkaan suameksi).
Tänään pesin K&N:n ilmansuodattimen, huomenna jos ehtii, uudet öljyt kehiin. Moottoriöljyt ja suodatin tuli vaihdettua jo syksyllä eli vielä puuttuu rengaspaineiden tarkastus, hyvät kelit ja avot, kausi voi alkaa! *
P.S. Vielä kun selvittää nopeusmittarissa ja jengakellossa käytettävien valojen kantatyypin, vaihto ledeihin kolkuttaa oven takana.
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Nonni, nyt on selkänoja/tavarateline ala amerikka paikallaan ja hyvältä näyttää. Olivat tosin poranneet vasemmalla puolella kiinnitysreiät vähän persiilleen eli joutui viilaamaan leveyttä lisää, että sopi teline paikalleen.
Niin ja unohtui edellisessä viestissä mainita kytkinvaijerin pidikkeen vaihtuminen kromiseen ja vaijerin päässä olevan kiinnikkeen päälle ilmaantui myös krominen suojus.
Mitähän sitä keksii seuraavaksi?? *![]()
Triumph Thunderbird 1700 -10
Yamaha FJR 1300 -13
Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
Thruxtonin perspuoli saa uuden ilmeen ensi viikolla (siis toivon mukaan ensi viikolla) kunhan paketti tulee kotio... Sitten vaan mietiskelemään että mitähän seuraavaksi *![]()
The Real Thing ?
napa
takanapa piti voidella.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Sahasin tehoputken rautasahalla poikki takareunasta ja sitten alta paljastuneen rakennelman keskeltä poikki. Uudet villat sisään ja ränni serkun äijälle sähköliimattavaksi. Vanhat villat olivat vissiin haihtuneet, kun en niitä juurikaan löytänyt. Vähän jännittää äänentaso, kun perjantaina alkaa vakuutus ja putkea ei ole vielä ehtinyt "koeponnistaa."
nm. viimeiset 30kkm tulpat korvissa
Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
Oliks toi Triumphin vakioputki vai joku muu? Itse olen miettinyt josko lyhentäis omaa Triumphin hiilikuituputkea. Kysymys on vaan,että miten sen tekis kun se koko helahoito ei ole muuten purettavissa kuin just rautasahalla ja mites kasaaminenEttei kävis näin *
Toutes sort affaires
Honda CBX 1047 6 pipes & Honda CX 650E
Putki on Triumphin rosteritehari. Päälinen rosterikuori on ihan irrallinen sylinterikappale, joka on kiilattu paikalleen. Sen alla oli jotain pehmustetta, että päälinen ja oikea vaimennin rämisi.(jomi @ Maalis. 30 2008,20:38) kirjoitti
Putki olisi pitänyt purkaa leikkamalla dremelillä putki poikki noin kuuden sentin päästä sieltä takapään sisältä. Tämän jälkeen pääsee käsiksi oikeaan vaimentimeen, kun kuori on poistettu.
Speed Triple -12, Daytona i955 -02, Bonneville V140T -78, Aprilia Pegaso -01.
Toi hiilikuitu on taas tehty siten,että päällinen on saumattu pitkittäissuunnassa liimaamalla.Mutta mitenkähän sen vain purkaisi ehjänä,että sais kasaankin.
Toutes sort affaires
Honda CBX 1047 6 pipes & Honda CX 650E
pyörä rupeaa olemaan kohta kevätkunnossa.
-triumph fat bar asennettu(käytettynä ostettu)
-titanium nitriitti jarrusylinterien männät vaihdettu(takuuosia)
-takanapa voideltu(6-7euron XHB mobil rasvaa motonetistä)
-linkut voideltu.
-prevaimennin reikäputki poistettu, etukäyriä vähän siloiteltu sisältä.(0e)
-MIVV GP carbon asennettu. E approved, mutta killerin voi poistaa, vaikutti kuitenkin killerinääni ihan hienolta. -6.6kg pyörän painosta. ja yläpainoa se joka poistui.
-GSG moton akselisliderit ja generaattorin koppasuoja.
-Fast bikes lehden mukana tullut hikinauha laitettu jarrusäiliöön(+3hp)
still to do.
-Kartan vaihto, arrow tjsp. ehkä tuneböy licenssi pitäs lunastaa, kaverilla oli piuha.
-venttiilintarkistus
-jäähdytysnesteen vaihto
-kilpitelineen voisi tehdä pienemmän.
-dynotus, kunhan löytyy riittävän optimistinen dyno, että saadaan essonbaariin kunnon lukemat.
-tulppien vaihto
jos joku haluaa, niin voin myydä TORSsipöntöt. 250ekee?
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Onhan äijällä älyttömät noi tehojutut. Pientä rajaa noiden kanssa. Se hikinauha antaa kylläkin ihan täydet 3,6hp! Ainakin sininen nauha antaa 3,6 meikäläisen hankeenkustun keltaisessa Triplessä. Tai ainakin tuntuu siltä jo ilman koeajoakin.(jaket @ Huhti. 01 2008,16:06) kirjoitti
Ai niin, jos se on se punainen, niin se saattaa antaa hiukka vähemmän (ts. ehkä hieman liian iloinen ja japanialaista muistuttava tuote)
Nooo, väri kuin väri, se sopii kyllä hyvin ulkomuotoon.
Parasta hikinauhassa on se, että se antaa tehoa aina. niin tallissa kuin snakarilla.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050