Tulokset 1:stä 11:een 11:sta
  1. #1
    Olen ajellut ZX 6 R 2005:llani nyt n.28 000km ja ketjut alkaa olla vaihtokunnossa (ihme..on rasvattu ja pidetty puhtaana). Kun joudun kuitenkin ostamaan uudet rattaat ketjujen seuraksi niin tuli mieleeni idea välityksien muuttamisesta...Eli mitä mieltä jengi on tiuhemmista välityksistä? Lisääkö se kiihtyvyyttä? Tunteeko sen ite perstuntumalla? Huippunopeudesta voin mielelläni tinkiä koska sitä nyt ei useinkaan tule kelattua mittariin...
    Eli plussia ja miinuksia vaan tuleen, pliis.

    Kokeneempien neuvoja kaivaten,
  2. #2
    Tästä o jo aika monta topicia, mut vastaan kuitenni. Hyvinhän noi ketjut ovat kestäneet. Vaikuttaa melkoisesti kiihtyvyyteen ja huomaa kyl varmasti perstuntumalta.

    Yks piikki eestä pois tai vaihtoehtosesti kolme taakse lisää. Jos pistät taakse isomman lätkän, tod näk sun pitää ostaa pari lenkkiä pitempi ketju, kandee mittailla miten säädöt menee nyt. Jos taas pistät eteen yhden piikin pienemmän lätkän, ketju voi kuluttaa swingin päällä olevaa laaharia melkoisesti.

    Ehkäpä joku pikkuninja-ukkeli voi antaa tarkempia kokemuksia.
    Heinäpään Härkä, zx-10r
  3. #3
    taakse 2-3 piikkiä isompi ni johan muuttuu mukavammaksi ainakin radalla.ei oikein jaksanu vakioväleillä radalla mennä.
    hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
  4. #4
    Lainaa (scuuba @ Syys. 01 2007,21:46) kirjoitti
    Mistäs sais "helpoiten" ko takarattaan?
    ite painelin paikalliseen allrightin edustuksen omaavaan liikkeeseen ja ostin.ei nyt "helpompaa"keinoa tule mieleen.
    hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
  5. #5
    Jos enimmäkseen kaupungissa ajelee ja töytäilyä harrastaa, niin tottahan toki kannattaa laittaa lyhyemmät välitykset. Jos taas on enemmälti tarvetta maanteillä ajella, en suosittele, koska kone "huutaa" enemmän lyhyillä välityksillä.



    Ninja forever, man!
  6. #6
    omassa kawassa oli 100km/h 6vaihteella 6000rpm ja kyllä yoshimura ilmotti olemassaolostaan,ei mikään matkamotoristin unelma.
    hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
  7. #7
    ja kyseessä oleva ei ollut 05 vaan 03 vuosimallin kwaakku.tuossa 05 pitäis olla tehokkaampi pannu ku 03ja04 mut eipä se missään tunnu.



    hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
  8. #8
    Juttelin tossa yhen kaverin kanssa joka oli laittanut eteen 2-3 piikkiä pienemmän rattaan ja kertoili et siin tulee sit lisäkaverina noin 10% heitto nopeusmittariin ja sitä myöden se myös kerää sen verran enemmän kilsoja matkamittariin...
    Eli vielä lisäkysymyksenä...kannattaako tää tuunaus tehdä etu- vai takapäähän?

    Kiitos jo etukäteen taas vinkeistänne!
  9. #9
    Etupäähän vaihtaminen helpompaa ja halvempaa. Ilmeisesti toisissa pyörissä eturattaan pienentämisen jälkeen alkaa ketju hankaamaan swingiin helposti. Varsinkin jos pienentää enemmän kuin yhden hampaan. Kannattaa aloittaa systeemillä joko eteen -1 tai taakse +3 ( sama vaikutus ). Vaihdolta ei kannata odottaa mitään ihmeempiä vaikutuksia kiihtyvyyteen, mutta varsinkin pienillä nopeuksilla ajaminen muuttuu selvästi mukavammaksi. Toisissa pyörissä vaikutus tulee näkyviin paremmin, jopa koko välityksen muuttumisessa paremmin suomalaisiin nopuksiin.
    Monster M695 > Triumph Sprint ST
  10. #10
    stormilla on myynnissä speedohealer nimistä mutikkaa jonka saap ohjelmoitua just sellasille välityksille kun sattuu millonkin pyörässä olemaan ja mittari näyttää just oikein.itellä oli kwaakussa tuo ja makso muistaakseni jotai 60e ja gps:än kans tarkistin ja ei mittariheittoa.
    hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
  11.  
  12. #11
    Lainaa (TSR @ Syys. 05 2007,20:06) kirjoitti
    Juttelin tossa yhen kaverin kanssa joka oli laittanut eteen 2-3 piikkiä pienemmän rattaan ja kertoili et siin tulee sit lisäkaverina noin 10% heitto nopeusmittariin ja sitä myöden se myös kerää sen verran enemmän kilsoja matkamittariin...
    Eli vielä lisäkysymyksenä...kannattaako tää tuunaus tehdä etu- vai takapäähän?

    Kiitos jo etukäteen taas vinkeistänne!
    Kannattaa nyt eka kattoa, et mistä se anturi ottaa nopeuden. Kotarissani ainakin ottaa etufillarista, joten Speedohealeria ei tarvita. Vanhassa Kwaakussani (z750) otti vaihdelaatikosta, joten laitoin Speedon kiinni. Helppo asentaa ja käyttää. Storm ainakin myy...

    KLIKS

    Aika kovan välityksen muutoksen kaveris tehny, jos 3 piikkiä pienempi edessä. Ei taida enää 10% heitto riittää, ku mulla yhen pienemmällä tuli jo 12,7%. Tuolla sivuilla kätevä laskuri, jolla heiton voi n. suurinpiirtein laskea.
    Don´t call me stupid, i´m insane!!
    Aprillia Tuono V4 1100RR -2015