Nyt tarttis miettiä enskesän menopeliä. Kaks olis nyt mielessä (tietenkään ei muutkaan vaihtoehdot tai merkit ole poissuljettu)
Toinen nelari ja toinen twini. Kumpi ja kampi tappeli - kukahan voitti?
Ducati 1098S
Agusta F4-1000R
Italian ihme: Cafe 1130 Racer 2006 - 2011, Sitten siirryin Japsiin
Toivottavasti kysymyksesi oli retorinen (ja pienellä huumorilla laitettu). Eli sori, en ota kantaa itse kysymykseen, mutta jotenkin pisti silmään postauksesi.![]()
Suzuki GSX-R 1000 K5 - Back in black - 03052005
Kun kerran kyykkyä haet, niin miksi ei se uusi isompi Tornado? Vai onko Benellissä ollut vikaa?
Itsellä jos olisi varaa, ottaisin Bimota DB5, vaikka se onkin alitehoinen noihin muihin verattuna. Parhaimman näköinen se on kuitenkin.
Vaikka Ducatilla ajelenkin, ota Agusta. Tuota 1098:ia ei ole suuremmin kehuttu.
edittiä:
Olen selvästikin tulkinnut joitakin mikkoylin kommentteja väärin. 1098 on hyvä, mutta joiltakin osin (joillekin) 999 on vielä parempi. Tietenkin mallierot huomioiden: ajoergonomia ja alusta.
Koneensa puolesta 1098 on varmaan hyvä. Kuutioita ja tehoa ei korvaa mikään, jos perusasiat ovat kunnossa.
S 620 FF, 999S
Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
Benellissä on pikkasen ollu vähä kummia vikoja (moottorin kummaa ulinaa ja laturin kytkimen akseleita, yms.), vaikka takuu onkin pelannut hienosti, niin kohta se loppuu. Toi Tornado vois olla kyllä yks vaihtoehto - on se ainakin hieno.(SuzukiV2 @ Syys. 04 2007,13:35) kirjoitti
Italian ihme: Cafe 1130 Racer 2006 - 2011, Sitten siirryin Japsiin
Osta agusta ni voit kehuskella testivoittajalla![]()
Paha sanoa, itte ottaisin japsin...
ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
On kyllä aika "pornot" nuo vaihtoehdot. Ihan tunteella kuitenkin itse valitsisin Agustan jos noista "joutuisi" vääntämään..
Osta molemmat jos on varaa!![]()
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
Pistä ny sit samantien: Ducati Desmosedici RR
Jos kerran jotai Elvistelylelua haetaan..![]()
Ei riitä pelimerkit, muuten vois harkittakki, heh.(Mizku75 @ Syys. 04 2007,15:24) kirjoitti
Ei kait noi mitään Elvistelyvehkeitä vielä oo, peruskyykkyjä, joissa ominaisuudet kohillaan. Maksaahan normi-Harleytkin enemmän. Eli ihan ajettavaksi meinasin. Tässä nyky Racerissa jo 17000km mittarissa, ku 2006/06 ostin.
Tässäpä alkaaki olla jo valinnan vaikeutta, ku ottaa noi muutki ehdotukset riviin mukaan:
Bimota
Benelli
MV Agusta
Ducati
Italian ihme: Cafe 1130 Racer 2006 - 2011, Sitten siirryin Japsiin
JepJep..piti ny vähän vinoilla(p00xpat @ Syys. 04 2007,16:10) kirjoitti
samoihin aikoihin itekki omani ostin ny mittaris tosin jo 27000 enkä kyl meinaa vaihtaa..Miksi sitä ny hyvää pois vaihtaan?!![]()
On sitä 1098 ainakin S:ää kehuttu minusta riittävästi. Itse kun tulin Saksaan menin ostamaan MV Agustaa ulkonäön ja tehon takia. Agustan omistaneena laatu ei ole Ducatin uusien mallien tasolla, huolto ja osatkin ovat huomattavasti kalliimpia. Ostin kuitenkin Ducati 999S:n myyjän kehujen perusteella ja hän myy molempia merkkejä. No 999S osoittautui niin hyväksi, että ostin sitten 1098S:n lisäksi kun täällä tehoa tulee käytettyä. Nyt pitää kuitenkin toinen ennen ensi kevättä myydä ja jos valita saa niin 1098S saa lähteä. 999S:n haluaisin pitää, koska se on halvempi ja oikeastaan pidän siitä enemmän jos teho piisaa ja Suomeen se riittää.(IlDuce @ Syys. 04 2007,13:41) kirjoitti
Noista valinta on helppo ja se on tykkääkö 2-sylinterisestä eli Ducatista vai ei? Jos ei niin MV vaikka itse ostaisin sitten kyllä Gixxerin.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
mitenkäs tähän 'vertailuun' sopii ducatin mahdollisesti tuleva 1198R ( tai miksi ne nyt sen sitten nimeävät/tekevät?)
itse veikkaan että semmonen tulee ensi kaudeksi..![]()
Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
Tuosta Bimotasta oon haaveillut jo pitkän aikaa, ja miltei kauppojakin koittanut tehdä. Mut ei auta, hinta on liian kova meikäläisen lompakolle.
Ainakin jokin aika sitten vielä Molitorista löytyi suomen ainoa yksilö.
<span style='color:#650D10'>R6Raato </span>
Agustan ottaisin, ehdottomasti. Hienoin ja paras noista. Bimota näyttää ihan piikiltä ja muutenkin hirveän ruma, en ottaisi edes ilmaiseksi.
Suzuki GSX-R 1000 K7
Vaikka tosta listasta voi päätellä ettei pelimerkeistä oo puutetta, niin rahanarvoinen vinkkini on (jos se Bimota kiinnostaa), oo suoraan yhteydessä pohjoismaiseen maahantuojaan. Kaveri oli enemmän ku innokas myymään pyörän Suomeen. No, täällähän se nyt on..
Sanot vaan että multa terveisiä että miten on sen kokorännin, luistokytkimen ja hinnanalennuksen kanssa![]()
Tätä on pakko kompata, koska mun tulkki on äänessä..(Jättiläinen @ Syys. 04 2007,21:48) kirjoitti
Palvelu oli vähintäänkin erinomaista, niin kauan kuin sai asioida lontoolla.
Kun pyörä saapui suomeen, niin palvelu oli sen mukaista, ikävä kyllä;
"Ei saa koe-ajaa, koska kyllä tuon hintainen pyörä ostetaan ajamattakin"
"Ei, emme ole edes laittaneet sitä käyntiin.."
No itse en ainakaan osta 35000€:n pyörää ajamatta sitä ensin.
Ja taas kun asiointi siirtyi pois suomesta, niin koe-ajoja olisi järjestynyt pitkin eurooppaa.
Joten jos joku on todellakin Bimotaa ostamassa, niin en voi kun suositella yhteyshenkilönä Jens Dalgaardia info@jento.dk![]()
<span style='color:#650D10'>R6Raato </span>
Katos nyt Pete, kun japsit ja giksukin sai mikolta ääniä, niin laitat tuon Benellin nyt ruttutukkuun ja ostat multa sit tuon giksun pois.
Kilsoja reilu kymppi ja potkua sen reilu 175 takasella.
Tuon sen perjantaina Tornioon...
Näyttöä ei voi taata, koska you know, kuski voi olla pari päivää Beetlehemissä...
Ite vois alkaa jo katseleen sumoja.
-07 Z1000
-07 Gsx-R 1000 Myyty
-06 R1 vaihdettu
-05 R1 lunastettu
-00 R1 myyty
No joko se on myymässä sussuukia pois, uus pyörä? Italialainen tilalle?(VilikkiR1 @ Syys. 05 2007,08:50) kirjoitti
Jep jep...Beetlehemin tiän kyllä. Kylä se jerusalemi saattaa tulla tänne osoitteeseen kans (mennään kattoon Freukkareita).
Mikä se semmonen sumo on
Italian ihme: Cafe 1130 Racer 2006 - 2011, Sitten siirryin Japsiin
No ei kait tuosta raski luopua, mutta oon kyllä vähän nuita sumoja (super-motoja) katsellu sillä silmällä. Siis ei sillä homo- eikä perssilmällä, vaan aivan kiinnostuksen vuoksi.(p00xpat @ Syys. 06 2007,08:07) kirjoitti
Alkaa vaan tuntuun, et alkais jo oleen noi muovimopot ajettu. Mut taitaa viel tulla tunne tehonpuutteesta jos tuollasen sumon ainoaks laittais.
Pitää vähän katsella tuota aikataulua viikonlopulle. Huomenna pitäs tuossa 11 aikaan lähtee ajeleen Espoosta Torniota kohden. Viimeks meni kuus tuntia ja vartti, mut nyt ajattelin ajella vähän rauhallisemmin, että varmaan siinä kuuden pintaan oon Torniossa.
Ja lauantaita pitä sit katella lauantaina, kun pitää se bemu ajella tänne Espooseen. Oon kyllä vähän tuossa yhtä kaveria vinkannu kuskiksi.
-07 Z1000
-07 Gsx-R 1000 Myyty
-06 R1 vaihdettu
-05 R1 lunastettu
-00 R1 myyty
hyvä juttu bimotasta. jossain vitsailivat, että jos desmodesidesi on muka harvinainen, niin sitähän tehdään 1200kpl:tta, kun taas bimotan kaikkien mallien yhteistuotanto on 600kpl vuodessa?. Eli helvetisti harvinaisempi kuin desmodesidesi.
MV agusta olisi kyllä omaan mieleen noista mutta siinä tökkii se neloskone, neloskoneita on joka japsissa.! se on kuin kaurapuuroa söisi. Tekisivät jonkun suoran vitosen tai kutosen siihen. tai jotain.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
ite ottasin noista ehdottomasti augustan mut jos olisin kilosta ostaa ni valinta ois japsi pyöräcbr 1000rr... ...rrr rrrr
600rr
Sama täällä.(jaket @ Syys. 07 2007,15:28) kirjoitti
Ite oon usein brutalea kuolannut ja mediasta lukenut juttuja kuinka esim. äänet on niin sika "race". Mut sit kun luonnossa tota kuulin, niin tuumasin vaan, että se on kun mikä vaan japsinelkku putkenvaihdon jälkeen.
Ja toisekseen: MV Agustan hohtoa pudotta kummasti että käytännössä 17 vuoden tauko tuotannossa tarkoittaa sitä, että mun mielestä kyseessä ei ole enää sama "merkki" kuin legendaarinen prätkävalmistaja Agostinin ajoilta. Perinteet ovat katkenneet ja kyseessä on ihkauusi pyörämerkki Gagivan siipien suojassa, joka on vain ostanut vanhan brändin käyttöoikeuden. Sama kuin Bugatti tai Maybach automaailmassa. Ei niillä ole vanhojen merkkien kanssa mitään muuta yhteistä kuin se merkki.
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?
joo, saman huomasin brutalessa, onhan se hieno, mutta ääni on hanurista.(wekkuli @ Syys. 07 2007,16:20) kirjoitti
siksipä on ajossa speed triple. On triplen äänet.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Alkuperäisistä vaihtoehdoista MV Agusta. 1098 on varsin kaunis pyörä 999:n jälkeen, mutta no contest Agustaan verrattuna ja tuolla V2-konstruktiolla ei vaan optimaalista moottoria tehdä. factoryriderin tapaan japseista sitten 1000RR(factoryrider @ Syys. 07 2007,15:53) kirjoitti
Onneksi ei itse tartte valita nippon vs. spagettilandia *![]()
Retired to a 4-wheeled coffin, yo.
Nyt puhutaaan moottoripyöristä joiden ostajat eivät kuolaa uuden corolla mallin perään tekniikanmaailmaa lehti kädessä.(Super Blackbird @ Syys. 07 2007,23:07) kirjoitti
Itsellä on kiimaa samaan asetelmaan (1098 ja 1000rr). Mulla on se ongelma että Agusta on ollut unissani jo -99 vuodesta lähtien ja siten se on unelma, joka täytyy toteuttaa. Asetelma on vähän epäedullinen ducatia kohtaan. Monacossa näin molemmat vierekkäin parkissa ja kyllä se agusta sinfonia huiluneen vaan mielytti pitkän tarkastelun jälkeen enemmän silmää. Hienoja molemmat, agusta vielä yksilöllisempi ja ihmisten mielissä perintekkäämpi.
Joo. "MV Agustalla" on upeat, jo kymmenvuotiset perinteet moottoripyörien valmistamisesta!(juaalton @ Syys. 24 2007,10:58) kirjoitti
![]()
Mitä ne ulkomaalaisetkin meistä ajattelevat jos Ahveniston moottorirata suljetaan?