Onko kukaan saanut olla tekemisissä ko mopon kanssa.
Kiinnostuksella huomasin moisen tuolla Saksan maalla olevan myynnissä. Siis ei Gold vaan customi.
Ny tekee mieli![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
paree mopo ittellä ku kymmenen hakuses
"tuleviako kansan sanontoja"
Eikös tuo ole sama vehje kuin Honda Valkyrie? Jenkeissä tuo oli ainakin suosittu vehje.
Ainoa mopo joka kuulostaa Porschelta.![]()
Juuri näin varmaankin on. minkämoinen oli näitkö ja kuulitko luonnossa. Älä pihtaa, kerro vaan GTracer
![]()
paree mopo ittellä ku kymmenen hakuses
"tuleviako kansan sanontoja"
Duunikaveri toi tommosen kosovon keikalta. On kovasti kehunut pyörää. Pyörä on todella massiivinen. Iso joka suuntaan.
Don´t brake until you see god then brake like hell
tunnetaan myös mallimerkinnällä Honda f6c valkyrie... ei kokemusta mutta mahtavan kokoinen ja kuulema melkoiset äänet.. + suorituskyky on melkoinen.. motoraumalla on yks myynnissä, hintaa n. 18 000,-
saksassa taitaa pyöriä n. 8000 - 10000,- hinnoissa, eli ei se sielläkään halpa pyörä ole..
![]()
Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
eli tässä vähän juttua pyörästä:
Näyttävä custom-moottoripyörä joka on yli kaksi ja puoli metriä pitkä, painaa yli kolmesataa kiloa, kiihtyy kuitenkin nollasta sataan kilometriin tunnissa runsaassa kolmessa sekunnissa ja varttimailin kahdessatoista sekunnissa?
Honda F6C täyttää edellämainitut arvot. Tämä todella suurikokoinen custompyörä todellakin omaa mahtavat, sporttipyörien luokkaa olevat suoritusarvot sekä todella hyvät ajo-ominaisuudet! Custom-tyylistä se silti tingitä millään tavalla, päinvastoin: muodot ovat muhkeat ja kromi kiiltää, ehkä enemmän kuin missään muussa markkinoilla olevassa cruiserissa.
Tämä laite ole todellakaan mikään "pappamalli". Nopeiden sporttipyörien ajajat voivat saada pahan kolauksen itsetunnolleen, jos lähtevät liikennevaloissa kilpasille F6C:n kanssa eivätkä pidä varaansa. Mahtavan väännön ansiosta pyörä lähtee paikaltaan todella ripeästi, ja toisin kuin V-Twin -moottorisissa pyörissä voimaa tulee rajusti lisää kun kierrokset kohoavat! Kaasun käyttöä saakin varoa ellei halua käydä rengaskaupassa kovin usein
Moottori onkin yksi tämän pyörän ehdottomista kohokohdista ja tekee siitä erilaisen verrattuna muihin custom -pyöriin: kuusi sylinteriä ja puolitoista litraa! Gold Wingistä "lainattua" 1520 kuutiosenttimetrin moottoria on piristetty muutamin osin alkuperäiseen verrattuna.
GW:n kahden 36mm kaasuttimen sijasta F6C:ssä on 6 kpl 28mm kaasuttimia. Lisäksi mm. nokka-akselin ajoituksia on muutettu ja käytössä on vapaammin virtaava pakosarja. Kone kiertääkin 1000 kierrosta korkeammalle kuin GW:ssä. Tehoa ja vääntöä on mahtavasti tarjolla tyhjäkäynnistä lähtien, vaikkakin paras tehoalue on 3500:sta 7500:aan kierrokseen, jossa rajoitin tulee mukaan.
Vaikka F6C on todella ison kokoinen ja painava pyörä, sen hallinta on itse asiassa todella helppoa. Kunhan pyörä vain on liikkeessä, tuntuu että ajaisi paljon kevyempää pyörää. Ajettavuus maantiellä on todella tasaista, mutta myös kallistelu mutkateillä suuremmissa nopeuksissa sujuu luontevasti. Osaltaan tähän vaikuttaa moottorin mallin vaikutuksesta kohtuullisen matalalla oleva painopiste.
Myös pyörän äänipolitiikka on eittämättä kunnossa. Moni odottaa tällaisen pyörän nähdessään kuulevan tutun V-Twinin papatuksen, mutta kyseessä onkin jotain aivan muuta. F6C:hen suunniteltu pakoputkisto tuottaa erehdyttävästi Porschea muistuttavan pakoäänen. Asia ei tietenkään ole sikäli ihmeellinen, onhan molemmissa boxerikuutonenÄänet ovat jyhkeitä aina tyhjäkäynnin matalasta murinasta korkeiden kierrosten "ujellukseen". Yksi asia on varma: F6C:n pakoäänet eivät jätä ketään kylmäksi
.
Honda F6C ei olekaan (ainakaan suomen oloissa) millään lailla "ujon miehen" pyörä. Kun se ilmestyy näkö- ja kuuloetäisyydelle, päät alkavat kääntyillä nopeaan tahtiin. Kun pyörän pistää parkkiin, kiinnostuneita riittää varmasti! Tämä koskee useimmiten luonnollisesti ns. pyöräihmisiä että useita sellaisia, jotka eivät muuten harrasta moottoripyöräilyä. Useimmat heistäkin nimittäin huomaavat että tässä on kyseessä jotain vahvasti tavallisuudesta poikkeavaa...
1990-luvun puolivälissä näyttelyissä Hondan osastoilla kiersi prototyyppi, jossa custom -pyörän runkoon oli asennettu tunnetun matkapyörän Honda Gold Wingin 6-sylinterinen moottori. Yhdistelmä oli ennennäkemätön. Yleisö otti proton erittäin hyvin vastaan, mutta sen ajateltiin joka tapauksessa jäävän tälle asteelle, kuten monelle vastaavalle laitteelle on käynyt. Useiden yllätykseksi pyörä laitettiin kuitenkin tuotantoon lähes sellaisenaan! Ja se ei todellakaan pettänyt ennakko-odotuksia! F6C on "Made In USA", se kootaan Maryvillessä Ohiossa muutaman muun Honda -mallin lisäksi.
Honda F6C esiteltiin vuonna 1996, ja ensimmäiset yksilöt tulivat markkinoille seuraavana vuonna eli 1997. Pyörä on ollut Hondan mallistossa tähän vuoteen asti, ja tuona aikana se on kokenut hyvin vähän muutoksia. Muutokset ovat liittyneet lähinnä värivaihtoehtoihin ja pieniin kosmeettisiin uudistuksiin. Teknisiä muutoksia ei vuosien 1997 - 2002 aikana tullut.
Tämän hetken tilanne on se, että nykyisen mallista F6C:tä ei valmisteta. Uusissa Gold Wingeissä on jo jonkin aikaa käytetty 1800cc ruiskumoottoria, eikä vanhaa 1500cc moottoria tehdä enää lainkaan. Marysvillen tehdas tekee vain uusia 1800cc versioita sekä Honda Shadow'n ja uuden VTX:n V-twinejä.
F6C:n tulevaisuudesta on tiedossa toistaiseksi hyvin vähän. Toisaalta arvellaan että koko malli lopetetaan, koska se kilpailee liian suoraan saman tehtaan uuden VTX:n kanssa. Vahvoilla on myös käsitys, että markkinoille tulee pian uudistettu Valkyrie* uuden 1800cc ruisku-kuutosen kanssa. Mikäpä olisikaan sen mukavampaa...
Jälkimmäistä vaihtoehtoa toivovat hyvin monet harrastajat, koska heidän mielestään juuri custom -rungon ja kuutoskoneen yhdistelmä tekee tästä ainutlaatuisen pyörän, sellaisen jonka fiiliksiin ei V-twin -moottorisilla pyörillä pysty...
Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
Oikein Iso kiitos Puuha-Pete Laajasta vastauksestasi, kaikki tämä oli mieltä ylentävää, paitsi hintatietoisuus palautti meitin
maanpinnalle, ja eiku duuniin..............![]()
Mutta haluu kumminkiin![]()
![]()
paree mopo ittellä ku kymmenen hakuses
"tuleviako kansan sanontoja"
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (härvelihullu @ Tammi. 11 2003,22:05)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Oikein Iso kiitos Puuha-Pete Laajasta vastauksestasi, kaikki tämä oli mieltä ylentävää, paitsi hintatietoisuus palautti meitin
maanpinnalle, ja eiku duuniin..............![]()
Mutta haluu kumminkiin **
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
no... copy/paste on kova sana.. eli toi teksti on lainattu motorauman sivuilta..![]()
Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (härvelihullu @ Tammi. 09 2003,22:50)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Juuri näin varmaankin on. minkämoinen oli näitkö ja kuulitko luonnossa. Älä pihtaa, kerro vaan GTracer
* * *[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Hieno vehje se on (...jos tykkää customeista). Valkyrien moottori on todella miehekkään näköinen ja äänet on todellakin kuin Porsche 911:stä. Jenkeissä Valkyrie on todellakin suosittu pyörä ja niitä näki kyllä liikenteessä hyvin paljon. Katselua ja kuulostelua lähempää tuttavuutta en ole pyörään tehnyt.
Ellen ihan väärässä ole, Valkyrie korvattiin viime vuonna jenkeissä VTX1800 mallilla.
Jos F6C Hondasta on kiinostunut, kannattaa ottaa yhteyttä Karhulassa toimivaan Crossi-pyörä Oy nimiseen liikkeeseen. Jos ei hyllyssä ole, niin on tietoa em. pelien liikkumisista Suomessa. Kotimaiset hinnat liikkuvat 20 000e tuntumassa. Olen reissannut kaverini ja hänen F6:n kanssa ja kansan kiinnostus on taattu kaikkialla. Suorituskyky on aivan omaa luokkaansa kustomeista. Ja äänistä on jo mainittu, MUTTA NE TÄYTYY KUULLA.
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (GTracer @ Tammi. 12 2003,00:32)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Ellen ihan väärässä ole, Valkyrie korvattiin viime vuonna jenkeissä VTX1800 mallilla.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
ellen väärässä ole niin Jenkeissä on tulossa todellakin tuohon 1800 cc koneen ympärille vieläkin tyylikkäämpi customi. Bikessa ollut juttua siitä. Ainut harmi on se, että malli vain USA:n markkinoille.
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Tossun_alla @ Tammi. 16 2003,12:03)</td></tr><tr><td id="QUOTE"><span id='postcolor'>GTracer,Tammi. 12 2003,00:32 kirjoitti
ellen väärässä ole niin Jenkeissä on tulossa todellakin tuohon 1800 cc koneen ympärille vieläkin tyylikkäämpi customi. Bikessa ollut juttua siitä. Ainut harmi on se, että malli vain USA:n markkinoille.[/quote]
tarkoitatko tätä:
*
*
*
![]()
Terveys on hitain tapa tehdä kuolemaa
NO MUTTA, tuohan se on SE MOPO .
Nyt eikun odottamaan euron lisävahvistumista ja keväällä
jenkkilään kuolamaan mopokauppaan.
Ei taidanpa kuitenkin jatkaa F 6 etsimistä täältä vanhalta
mantereelta. **
![]()
paree mopo ittellä ku kymmenen hakuses
"tuleviako kansan sanontoja"
DO DII !!!!!!
Nyt sitä on käyty monta viikkoa töissä ja mopomessuilla Hikissä
ja tänä iltana menin katsomaan talliin olisko jo ilmestynyt uusi mopo, mutta mitä ihmettä eihän siellä ollut ku entiset ja saatararallaa vapaalla mopopaikalla ruohonleikkuri, kyll ne noi
tytöt on vitsitkäitä sanop![]()
* * * * * * *
* * * * * * * * ** * * * * * * * * * * * * *
![]()
paree mopo ittellä ku kymmenen hakuses
"tuleviako kansan sanontoja"
Moro.
Lättäkutosesta on olemassa 3 eri versiota, eli: valkyrie, tourer ja interstate.
Eurooppaan on tuotu pääsääntöisesti "karvalakkimallia" = valkyrie eli F6C, Flat Six Custom.
Suomessa, muistaakseni toisena maahantuontivuonna tuli lätän mukaan "vakiovarusteluna" alkuperäinen pleksi ja nahkalaukut telineineen. Jolloin siitä tuli kätevästi tourer -malli *
Interstate onkin sitten jo "toinen" pyörä... Ehkäpä suurimmat muutokset ovat: Isot katteet, kovat taka- ja sivulaukut ja myöskin tankki on suurempi.
Näitä ei taida euroopassa juuri olla.. ehkäpä paskamahaiselle jenkille tollainen "hom*sohva" -matkamalli käy oikein hyvin...
BIK LÄND juu nou ;)
Alla olevassa linkissä on heti etusivulla eri mallit.
http://www.valkyrie-owners.com/
Tim Skeltonin sivulla hiukka lisäinfoa mitä eri malleista yhdistämällä saa ihan mukavan näköisen menopelin.. aikas mukavalla maulla duunattu, musta on aina tyylikäs ja ..hmm musta!
http://www.timskelton.com/valkyrie/index.htm
Ja bongon sivuilla sitten lisää infoa..
Ja myöskin, Drill Sgt. Joe's Maintenance Page - Kuinka huolletaan F6-C Assault Bike
Ehkäpä yksi parhaimmista "huolto-ohjeista" mitä on netissä surffatessa eteen osunu.
http://bongo.www8.50megs.com/index.htm
ALOKAS... 20 ETUNOJAPUNNERRUSTA - SAA SUORITTAA!!
ja seuraavat pari linkkiä ovat ehkäpä kahden suurimman lättäkuus -jenkkisivuston luokse... paljon infoa.
http://www.valkyrieriders.com/
http://www.valkyrie-owners.com/
Google löytää mukavasti parilla seuraavalla hakusanayhdistelmällä lisää tavaraa.
honda + valkyrie ja honda + f6c
Tässä hiukka huomioitavaa lättäkutosen omistamisessa.
Eli plussat ja miinukset
+ Mukavasti tehoa ja vääntöä tämän malliseen mopoon. Lähtee liikkeelle tyhjäkäynnillä ja voimaa löytyy alhaalta asti turbiinimaisen tasaisesti ylös punarajan tuntumaan (102hv/6500 ja 130nm/4200, mitattu Bike-lehti 5/1998)
+ Kulkee kustomiksi... jonkun lähteen mukaan mitattu 205km/h
Kakspäällä ja sikana tavaraa mukana otti autobaanalla 200 mittariin, joten saattaa pitää paikkaansa. Ilman pleksiä siis.
+ Iso KONE,
isompi kun mun autossa
+ Ajo-ominaisuudet yhdet parhaista mitä olen custom-mopolla havainnut..
Eli paino tuo vakautta eikö?
+ Kevyt käsitellä = bokseri, matala painopiste.
+ Matka-ajossa pleksillä erittäin mukava.
Ehdottomasti paras alkuperäinen tuulisuoja mihin olen alkuperäisosana törmännyt.
+ Äänet! Kyllä, 911 tulee mieleen.
+ Aikas massiivinen ulkoasu, saa huomiota pyytämättäkin.
+ Harvinainen, ts. ei massamopo.
Euroopassa näin vain 2 samanlaista, parkissa ja autobaanalla. Hehe, tunnistin sen, vaikka tuli vastaan ja oli 4 kaistaa välissä... ei siitä moottorista voinu erehtyä![]()
+ 2 Päällä... ei sitä toista oikeestaan huomaa.
+ Nou hellasärö, takana olevalla tilaa ja mukavat oltavat.
+ Löytyy aikas paljon tingeltangelia ja kromia myös alkuperäisenä ja tarvikkeena... siis jos haluaa kiillotella mopoaan enemmän kuin ajaa
+ Helppo virittää, jos tykkää turbovoimasta
+ MADE IN AMERICA, niinkuin rungossa lukee - Nojaa, mulle oikeasti ihan sama.
Miinukset, valitettavasti kolikolla on kääntöpuolensa.
- Törkeän hintaiset alkuperäistarvikkeet.
pleksi + laukut rautoineen... lähemmäs 1700 euroa. Sopii arvata mitä muut maksaa
- Vakuutusmaksut.
Taitaa oma vakuutusyhtiö verrata sitä goldwingiin, noh keväällä taas tarjouspyyntöä kehiin.
- Bensankulutus, Harvemmin olen päässy alle 8 L/100km, hmm. ehkä kerran tai kaks.
Ennätyskulutus ollut noin 16 L/100, helve***moisessa vastatuulessa, paskalla bensalla ja nopeutta oli... riittävästi. Noh. Kuudelle kaasarille soppa maistuu. :/ *
- Rengaskulut 180/70/16 huom 16"!.. ei liian yleinen = Hintaa. Pari kumia kesässä... paino syö, n. 320 kg tyhjänä!
- MADE IN AMERICA-suunnittelu!
Voi vee! et kyllä vaihda sitä takarengasta ihan helposti ite...
Pakoputket yhtäpuuta alusta loppuun.
Milläs otat takavanteen pois kun ei mene akseli läpi!
Putket juuresta irti tai perä ilmaan ja takapumput irti!!! Päädyin ekaan vaihtoehtoon, kun ei ollu taljaa...
Lopputulos.
Tuossa hiukka mietteitä yhdeltä omistajalta, pääsääntöisesti olen ERITTÄIN tyytyväinen lättäkutoseen.
Mahtava kone, mahtava alusta maht... hyvät jarrut ja jne. Tässä on mulle mopoa pitkäksi aikaa.
Mutta tästä ilosta saa sitten maksaa ihan riittävästi.
Ja BONUS.
Kyllä!
Sitä voi virittää.
Löytyy valmiina maailmalta mm. neula/suutinsarja, putkisto, nokkakepit, syttypyörä, pidemmät välitykset, uusia kaasareita syttybokseja kierrosrajoittimen nostolla... jne
http://www.twobros.com <--- ääninäyte exhaust-osiolla
Ison meren toiselta puolelta löytyy ihan riittävästi palikkaa.
Yksi suosituimmista virityskeinoista on ahdin.
Ei mikään turbo vaan jenkkityyliin remmiahdin.
Esim. La monster tekee niitä.
http://www.lamonster.com/index.html *<--- video ja ääninäyte
Ja sitten se ultimate-viritelmä
Two brothers racing - Project Odin
Tuplaremmiahtimet... 225hv! Ei se teho vaan toteutus
http://www.firstmoto.ch/F6/power/
http://www.twobros.com/TBR_Web....din.htm
Ehkä minullakin joskus...
-Heksa-
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
Moro Heksa !
Mikäli oikein ymmärsin niiiiiiiiin Sinulla on jo se, mikä meitillä hakusessa. Mikä on renkaiden kulutussuhde, 2 takasta 1 etunen vai ? Mitä hintaa on ollut takanen ja oootko nautiskellut jo useamman kauden !
Vastaile jos jaksat .
täällä sitä jo odotetaan kärsimättömänä tietoo![]()
![]()
paree mopo ittellä ku kymmenen hakuses
"tuleviako kansan sanontoja"
Löytyy, musta sellainen vuosimallia 2001.
Tällä hetkellä mittarissa taitaa vajaa 14000 tkm.
Ostin Leidin syksyllä 2001, joten takana on vain 1 kokonainen ajokausi.
Nyt alla on toinen takarengas jonka vaihdoin noin 1000 km sitten... muistaakseni?
Vaikka kerroinkin aikaisemmassa viestissä, että rengaskulut ovat korkeat, niin se ei täysin pidä paikkaansa.
Kyllähän tää rengas on aikas kestävä, varsinkin jos vertaa johonkin 17" 50 sarjalaiseen jonka kyljessä lukee racing tms ja hintalapussa +250€.
Tietty kumia polttamalla saa renkaan kuin renkaan kulumaan alta aikayksikön ;)
Hinnoista sen verran, että viime kesänä ei osunut silmään kuin allrightin katalookin siltakiven custom malli... hintaa viileät 286 euroa... päädyin ostamaan (nyt jo lopettaneesta) motokulmasta avonit alle. Yhteishinta etu- ja takarenkaalle jäi alle siltakiven takiksen
Juuri sopivasti ennen mopomessuja Duell lähetti luettelon, josta nopeasti katsottuna: Mezeler ME880 224€ ja Pirelli route 66 rear 199€ - onkohan hinnat laskeneet vai..?
Joten, alle taitaa mennä ens kerralla jompi kumpi em. renkaista.
Avon on ihan hemmetin liukas sateella, en ikinä ole pelänny sateella ajamista, mutta nyt avonien ollessa alla hiukka pelottaa... Saattaa yht`äkkiä ruveta sutimaan vaihteesta ja vauhdista riippumatta, pienellä kaasun hipaisulla.
Entä mitä tapahtuu sitten, kun laitan eteen avonin, jonka olen jo ostanut... hrrr
Juu, ja kulumis-suhteeksi näyttäis tulevan 1 etunen ja 1.5 takarengasta.
T. Heksa
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
Mun täytyy vaatimattomana sanoa että on se mahtava peli. Ostin F6C:een pari vuotta sitten enkä olo katunut päivääkään. Vääntö ja saunti ovat todella mahtavia!![]()
Hienoa, että muitakin omistajia löytyy!!!![]()
Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D
Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!
on se vieläkin hakusessa![]()
hakusessa on ja tahtoisi jo oman lättä *
![]()
kuis mä en löydä sitä oikeaa *![]()
paree mopo ittellä ku kymmenen hakuses
"tuleviako kansan sanontoja"
Kyllä kotimaastakin tosiostajalle löytyy; mutta ei täydellistä, virheetöntä, AITOA Suomipyörää halvalla, vaan OIKEALLA HINNALLA.
Jos F6:n ostajan täytyy muutaman euron toivossa koluta Saksan saksoja, kannattaa miettiä onko mallin valinta osunut kohdalleen. F6 henkii jo olemuksellaan: "Ei köyhille eikä pihtareille"
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (jjn XX @ Huhti. 08 2003,21:42)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Kyllä kotimaastakin tosiostajalle löytyy; mutta ei täydellistä, virheetöntä, AITOA Suomipyörää halvalla, vaan OIKEALLA HINNALLA.
Jos F6:n ostajan täytyy muutaman euron toivossa koluta Saksan saksoja, kannattaa miettiä onko mallin valinta osunut kohdalleen. F6 henkii jo olemuksellaan: "Ei köyhille eikä pihtareille"[/QUOTE]<span id='postcolor'>
No niin mutta ihmettelinpä miten härvelihullu meinannu löytää niitä. Ei niitä toisaankaan ole mitenkään ylenpalttisesti tarjolla Suomessa. Saksassa sentään huomattavasti enemmän, ja tietenkin vähän ajettuja. Miksei siitä kannattais vähemmällä rahan likoonpistämisellä selvitä? *ihmettelenpä vaan*. Mun mielestä ns. "suomipyörä" - legendan voi surutta unohtaa. Ei varmaan ole taattu että olis mitenkään parempi vaihtoehto saksalaisille pyörille. Siellähän niitä jopa katsastetaan...
- "No! It's not a Harley" -
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Strictly Ace 750 @ Huhti. 08 2003,23:54)</td></tr><tr><td id="QUOTE">. Siellähän niitä jopa katsastetaan...[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Entisen naapurin ladaakin katsastettiin vuosikausia, jonakin vuonna useita kertoja eikä se ollut erinomaisen kunnon tae.
Leikki sikseen. Mielestäni sillä, että tunnet pyörän historian aukottomasti, voit jututtaa aiempia omistajia yms. verrattuna sille että mopo tuodaan maasta jossa voit valita 20 eurolla mieleisesi mittarilukeman ja esitäytetyn huoltokirjan saat halutessasi mukaan. Fiksarit mainostavat aerosoli myrkkyjä joilla saa kromin ja alumiinin uutuuttaan hohtavaksi ainakin vähäksi aikaa, on huomattava merkitys, ainakin MULLE.
Ostetaanhan Uraleita itänaapuristakin. Siitä vaan halutessa. Mutta miksi on niin epätoivoinen tarve vakuutella muita tuontikaman tasavertaisuudesta. Ei kai vaan hirvitä vaihtoarvo? Olkoon uitetun omistaja onnellinen itsekseen; ei muita kiinnosta teidän jokapäiväinen kestopuheenaiheenne, joka on kuin "Onko suoli toiminut" aihe vanhainkodissa.
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (jjn XX @ Huhti. 09 2003,21:25)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Olkoon uitetun omistaja onnellinen itsekseen; ei muita kiinnosta teidän jokapäiväinen kestopuheenaiheenne, joka on kuin "Onko suoli toiminut" aihe vanhainkodissa.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
No huh. Onkohan tuo allekirjotus ihan oikein että löysä pipo? Jonkunasteinen "minä tiedän, minulle on tyhmien turha selvittää" paistaa pahasti läpi. Ostin muuten pyöräni Ruotsista, olenko suolisolmuinen?
Tai sitten joitakin harmittaa aivan suunnattomasti se että he kävivät ostamassa suomalaisessa liikkeessä pyörän ja huomaavat saman pyörän olevan puolet halvempi Saksassa. Sittenpähän hakataankin päätä seinään seuraavat kaks viikkoa ja vi***taa kun naapurin isäntä porhaltaa pihalle viis vuotta uudemmalla Hondalla ja huutaa: "katoppas Reijo mitä minä oon hankkinu ja ei maksanu kuin ...".
Muutaman ajoneuvon olen Suomesta ostanu ja eipä oo tullut soitettua vanhoille omistajille että milloinkahan ne öljyt olikaan vaihdettu. Eikä kukaan tiedä, vaikka olis suomesta hankittu ajoneuvo, sen koko historiaa aukottomasti. Aina olen katsonut omin silmin kärryä tai pyörää ja aina olen onnistunut valinnassa. Sama pätee Saksan tuonneista ja oikeastaan olen ollut niihin niin tyytyväinen että ehkäpä hankin aina sieltä ajoneuvon, tai ainakin niin kauan kuin se kannattaa...Ja tähän asti olen omani saannut Saksan tuonneista takaisin. Pitää vaan tajuta kenelle myydä...
Ja mitä Ladoihin ja katsastukseen tulee, ei se olekkaan tae auton kunnosta. Onpahan sentään ajokuntoinen katsastuksen jälkeen. Mutta entä jos ei sitä katsastettais ollenkaan?? Eipä varmaan olis niinkään kauan kestäny sellaisen omistajan hoteissa...
- "No! It's not a Harley" -
Olen samaa mieltä, että saksasta pyörän hankkineiden keskuudessa on hirveä tarve toitottaa että pyörä oli loisto hankinta, kilometrit on ok. ei ole rukattu yms. yms. minuahan ei Gyntteri huijannut ...
KETÄ SE OIKEASTI KIINNOSTAA ?? Ainoastaan tyyppiä ketä sen pyörän hommasi. Ja esim. mulle on aivan sama onko naapuri saanut pyöränsä 5 K€ halvemmalla vai ei.
Tulee mieleen eräs vähemmistöryhmä missä toitetaan "me ollaan viisaita, taiteellisia, herkkiä, eikä me tykätä naisista".
Hirveä tarve julistaa ympäristöön "tämä saksan pyörä on yhtä hyvä tai parempi kuin sun suomi pyörä".
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Strictly Ace 750 @ Huhti. 10 2003,01:49)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Sittenpähän hakataankin päätä seinään seuraavat kaks viikkoa ja vi***taa kun naapurin isäntä porhaltaa pihalle viis vuotta uudemmalla Hondalla ja huutaa: "katoppas Reijo mitä minä oon hankkinu ja ei maksanu kuin ..." *.
Muutaman ajoneuvon olen Suomesta ostanu ja eipä oo tullut soitettua vanhoille omistajille että milloinkahan ne öljyt olikaan vaihdettu. Eikä kukaan tiedä, vaikka olis suomesta hankittu ajoneuvo, sen koko historiaa aukottomasti. Aina olen katsonut omin silmin kärryä tai pyörää ja aina olen onnistunut valinnassa. Sama pätee Saksan tuonneista ja oikeastaan olen ollut niihin niin tyytyväinen että ehkäpä hankin aina sieltä ajoneuvon, tai ainakin niin kauan kuin se kannattaa...Ja tähän asti olen omani saannut Saksan tuonneista takaisin. Pitää vaan tajuta kenelle myydä...[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Miksi jonkun pitäisi hakata päätä seinään? Eikös niitä myydä Saksasta KAIKILLE HALUKKAILLE? Olen itsekkin suorittanut useita hankintoja, enkä ole alkanut julistustyöhön sellaisten keskuudessa jotka ovat tehneet toisenlaisen ratkaisun. Ei tuontimahdollisuus suinkaan ole uusi innovaatio harrastajien keskuudessa, vai luulitko niin? Lienee miellyttävä olla tyytyväinen itseensä ja tekemiinsä ratkaisuihin. Eikö hyväksyttäisi samaa oikeutta kaikille ilman "uskonpuhdistusta".
Ja hanki ihmeessä AINA ajoneuvo sieltä mistä ITSE haluat; niin minäkin teen. Hyvää kesää toivotaa:
![]()
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Guest @ Huhti. 09 2003,23:11)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Onkohan tuo allekirjotus ihan oikein että löysä pipo? Jonkunasteinen "minä tiedän, minulle on tyhmien turha selvittää" paistaa pahasti läpi. Ostin muuten pyöräni Ruotsista, olenko suolisolmuinen?[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Tuskin olet suolisolmuinen ainakaan pyöräkaupan takia. Kuten kommenteistani pitäisi näkyä en todellakaan arvostele ketään hankintamaan perusteella. On hyvä että on useampia vaihtoehtoja. Jokaiselle jotakin. Samat asiat on huomioitava jokaisessa pyöräkaupassa. Saksasta tuojien keskuudessa on yleistynyt käsitys että MUUT ovat avun tarpeessa ymmärryksen suhteen. Tätä ilmiötä pyrin kritisoimaan. En ole käsityksineni yksin. Erilaisten pyörien hinnat ja markkinatilanne muotoutuvat "paikalleen" ostajien arvostuksen perusteella ja se on siinä eikä parku auta. Jokainen tehköön päätöksensä omista lähtökohdistaan. On vain tylsä törmätä jatkuvasti samansisältöisiin omien tehtyjen ratkaisujen perusteluihin joita ei yleensä kukaan ole edes sillä kertaa kysynyt.
Harrastetaan yhdessä toisiamme kunnioittaen yrittämättä tuputtaa omia käsityksiämme joka käänteessä.