Ainakin Xtremedecalsilta löytyy ( http://www.xtremedecals.com ), mutta ovat jenkkiversioihin. Tutustu sivuihin, niin selvinnee lähemmin.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Täällä taidetaan puhua paremmin kyykkyversioista, mutta kysyn kuitenkin.
Onko jollakulla tietoa VF 500 C malliin oikeanpuoleisesta sivuposkesta? Siis V30 Magnan akun suojakannesta.
Olisi hokkia entistää ensipyörää.
Mukava huomata, että koneen osiakin saa vielä kohtalaisen kivuttomasti
Jos ei kotimaan purkamoilta löydy, niin tuolla olisi: http://www.mijnwinkel.nl/shop20988/ ja väreissäkin voi valita.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Perhana, taidan ottaa migin kätteen kun muutto on suoritettu ja ite sen pöntön korjailen.
Tuo biketeile varmasti hyvä paikka mutta kun ei oikein tuo saksa taivuJa miittihän pidetään
![]()
Elämäntapa motoristi.
Noiden vanhempien mopottimien varaosien etsinnässä auttaa paljon ,kun on itsellä varaosanumero valmiina. Saattavat jopa merkkipajalla vaivautua kysymään osia. Itse ostelin pari vuotta sitten 1000 vf:n venttiileitä , ensin pari viikkoa eioota sitten numeron kanssa kysymään niin löytyivät mokomat suomesta!
Antaa raudan hieroo,ei sillä järkee oo...
No niin, nyt on sitten vissiin vappuajelut ajettu: aamulla töihin tullessa risteyksestä kiihdyttäessä koneesta kuului outo pärinä ja vedosta tunsi miten yksi sylinteri putosi pelistä pois. Nilkutin työpaikalle sinisen savupilven saattelemana.![]()
Tyhjäkäyntiä käy ihan ok, käyntiäänessä ei mitään outoa paitsi heti käynnistyksen jälkeen kuuluu hetken aikaa pieni säksätys joka muuttuu kierrosten mukaan (venttiili?). Tyhjäkäynnillä ei myöskään savuta, ajossa kylläkin. Täytyy ruveta purkamaan tuota illalla ja aloittaa tulpista niin näkee mikä pytty on pimeä. Ompahan illalla syytäVoi
olisi laskuja pinossa ihan muutenkin ilman ylimääräistä remonttia.
Damagea tuli sitten näköjään kunnolla:
Kansi nelospytyssä:
Mäntä:
Eli toinen pakovena poikki ja sitten kolisi...Jos jollain olisi ylimääräisenä ehjä kansi niin saa tarjota...Mutta tuo imuvenan lähes pyöreä reikä ihmetyttää. Mikä tuon on saanut aikaan?
Voihan nenä *
Kumpi kansi tuo on, etumainen vai taaempi?
Tässä yksi "takakansi" <a href="http://cgi.ebay.co.uk/Honda-VF500F-VF-500-VF500-Rear-Cylinder-Head-and-Cams_W0QQitemZ260234369156QQihZ016QQcateg
oryZ10460QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem" target="_blank">LINKKI EBAY UK</a>
Toivottavasti saat pelin kasaan
EDITTIÄ näitähän löytyy *<a href="http://cgi.ebay.co.uk/HONDA-VF500F-VF-500-F-FRONT-CYLINDER-HEAD-CAMSHAFTS_W0QQitemZ140228292377QQihZ004QQcategor
yZ10460QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem" target="_blank">ETUKANSI EBAY UK</a> *<a href="http://cgi.ebay.co.uk/HONDA-VF500F-VF-500-F-REAR-CYLINDER-HEAD-CAMSHAFTS_W0QQitemZ140228292385QQihZ004QQcategory
Z10460QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem" target="_blank">TAKAKANSI EBAY UK</a>
Etukansi siis sökönä. Kiitos vinkistä, laitoin e-mail tuonne e-bayn myyjälle että laittaisi lisäinfoa.
Hollannista löytyisi tuon mijnwinkelin kautta (Hans Motor Parts) uusi kansi hintaan 149€. On kylläkin customversion eli VF500C V30MAGNA. Ainakin varaosanumero on sama kuin CMSNL räjäytyskuvissa eli sama kansi?
Päivitetäänpäs etsintöjen välituloksia. Germaaniasta löytyisi kokonainen kone ml. 47tkm pyörästä. Kilometristä nyt ei tiedä mutta kylmän koneen puristuspaineet kaikissa pytyissä yli 9,5bar. Hinta 350€ + rahti ei sinänsä olisi paha jos kone on puheiden mukaisessa kunnossa. Kyseessä siis .tämä
myyjä selvittää nyt mikä olisi rahdin hinta Suomeen.
Britannian eBayn kauta löytyi ehjä käytetty kansi jolla hintaa 25£ mutta myyjä ei ole varma onko tuo etu- vai takakansi. Onko noissa jotain valunumeroita tms. mistä näkee. Kone tallissa eli huomenna voin itse vertailla noita eroja mutta jos jollain jo valmista tietoa niin kiitos...
![]()
No voi rähmä, minkä teki. Taitaa olla paras tuntomerkki (siis ainakin tonnisessa ja 750:ssä) kiinnityspultin paikka, vain takakannessa. Melkein voisi pikkuriskillä kokeilla sitä käytettyä konetta, sikäli mikäli minä mitään olen ymmärtänyt, uusi kansi on sitten vain se kansi venttiilinohjureineen, ja kaikki muut rilkkeet joutuu ostamaan. Eikä tuo mäntäkään oikein lupaavalta näytä :(
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Tähän itsekin päädyin kun konetta nyt katselin eli takakannessa moottorin kiinnikekorva. Vähän kahden vaiheilla vielä mitä teen. Tuo kokonainen kone houkuttelisi mutta myyjä ei ole vielä saanut selvitettyä paljonko olisivat rahtikustannukset Suomeen.(dnapekko @ Touko. 06 2008,21:38) kirjoitti
Toisaalta tuota omaa konetta on ilmeisesti rempattu joskus. Sylintereissä näkyy vielä hoonausjäljet ja takakansi on ilmeisesti silloin vaihdettu merkinnöistä päätellen. Osiahan saa tilaamalla, jenkeistä tiivistesarja + männänrenkaat + yksi mäntä + laakerit n. 270taalaa + rahti.
Tuo eBayn kansi olisi kokonainen ja myyjän mukaan OK kunnossa. linkki eBay. "Onneksi"on tilipäivään vielä aikaa niin ehtii miettiä mitenkä tässä tekee.
Taas topiccia uppailtu. Täällä on uuden renkaan laitto taakse sekä ne vaimenninkumit taakse vanteen ja hampin väliin.
Toinen ikävä asia minkä huomasin niin meinaa jäähdytin hieman alalaidasta tiputtaa. Kertokaahan kannattaako tuonne laittaa jotain paikkausainetta joka tukkii koko järjästelmän??
Vai yrittää etsiä jostain uutta/käytettyä? Kaikki vinkit ovat tervetulleita![]()
Elämäntapa motoristi.
Nyt ollaan sitten ilman pyörääVF lähti uudelle harrastajalle susirajalle, jolla toivottavasti enemmän aikaa laittaa klassikko takaisin kuntoon.
Wilin entistä pyörää tämän päivän putsaillu. Kantta odotellaan brittein saarilta. Tienoo oli valkosessa savussa kun poltin öljyt kollektorista.
Sopiiko sulla s-postiin miten isoja liitteitä? Löyty varaosakirjaa ym vielä koneelta...(Octanis @ Elo. 01 2008,16:22) kirjoitti
Vai laitanko linkin mistä imuroitu?
Ilmoittelehan kun VF taas liikenteessä, toivottavasti pian!![]()
Jos sen linkin laitat niin voi olla parempi kun en muista yhtään noita rajoituksia.
Lunta on ollut jo ihan riittävän kauan.
Projekti etenee. Ensi viikolla pitää lyhentää noita nokka-akseleita jotta istuvat tuohon vanhemman mallin kanteen. Myös mäntä, kannentiiviste ja jotain tiivisteitä saapuu ensi viikon puolella. Sitten kai sen nippuun saisi kun millon kerkeää vaan kasata.
Lunta on ollut jo ihan riittävän kauan.
Herätellään vanhaa topiccia henkiin :-)
Tuli ostettu 1987 VF 500 FII.
Tällainen asia aiheuttaa välillä noloja tilanteita.
Eli tänään esim. pysähdyin torille, siinä katsoin jonkun aikaa maailman menoa ja tuli aika lähtee.
Virta päälle vaihe vapaalle ja painoin starttia.
Kone pyörii, ei lähe käyntiin.
Laitoin vähän ryyppyä päälle,mutta ei auttanu.
Ryyppy täysille ja taas konetta pyöritin. Ei käyntiin....
Alkoi jo hiki valuu ja ihmiset alkoi siihen malliin katsomaan että tulevat kohta kysymään tarvinko työntöapua.
Huomasin sit että ON/OFF kytkin oli OFF asennossa.
Kytkin ON asentoon ja kone *lähi seuraavalla yrityksellä käyntiin.
Onko toi nyt sit ominaisuus vai vika?
Siis se että starttimoottori pyörittää konetta vaikka ON/OFF kytkin on OFF asennossa.
Edellisessä pyörässä, 600 Diversion, jos kytkin oli OFF asennossa niin ja painoit starttia niin ei tapahtunut mitään.
Nyt on jo Hondalla *pari kertaa käyny niin että on melkein pyörittänyt akun tyhjäksi ennen kuin olen huomannut että kytkin on OFF asennossa.
Honda VF 500 F II 1987
No toi on kyllä molempia. Siis pyöräsi ei ole rikki, vaan se on ihan suunniteltu vika tossa pyörässä. Kerran itsekin säikähdin, että mikäs ny kun ei starttaa; käyttäjässähän se vika taasen. Sen jälkeen on osannut hakea "vikaa" oikeasta paikasta muissakin pyörissä, kun ihmettelee, miksi startti ei lähe pyörittämään.(Heca @ Elo. 03 2009,00:43) kirjoitti
Nyt on tullut talvi ja aika leväyttää prätkä pitkin vanhempien askartelutilaa/prätkäsäilöä. Prokkiksena olis fiksailla katteet kuntoon ja maalata orkkikseksi. Kaikki on maalausta myöten tarkoitus tehdä itse, joten jännityksellä jäädään seuraamaan mitä tulee lopputulokseksi. Korjaus on jo hyvällä mallilla ja pohjatkin tehty osaan katteita. Nyt on pienimuotoinen probleema, koska katteita on (hyvällä ja huonolla menestyksellä) paikkailtu ennenkin edellisten omistajien toimesta, joten muutama pikkuero orkkikseen löytyy. Yläkatteen sinisen ja valkoisen raja on vedetty ohuella punaisella maaliviivalla ja tarrat puuttuvat toiselta puolelta. Uudet alkuperäisen kaltaiset tarrat on jo hankittu hart-tapesilta. Tekstit löytyy, mutta mm. VF500 tekstin sininen alusta pitää maalata itse. Hyvä tulee vielä näillä.
Jos joku täysin originaalin omistaja osaa kertoa mitä muuta linkittämissäni kuvissa on vikana niin vihjeitä otetaan mielellään vastaan. Pyörähän oli F2 mallia. Kuvia Hondasta
EDIT: Tankin Hondan siipitarrat puuttuu vielä, ideoita mistä voisi löytyä?
<p>Tein itse - säästin</p>
Tuolta *http://www.honda-decals.com *löytyy jotain, en vain ole varma ovatko siipitarrat oikeilla väreillä. Toinen vaihtoehto paikallinen mainostoimisto, saattaa onnistua sielläkin. Eikö Rintamäki saanut siipitarroja aikaiseksi ?
Tuolta http://www.xtremedecals.com/default....rd=ww1& (aika pitkä linkki) kun scrollaat alalaitaa kohti, löytyvät moniväriset siipitarratkin. likeö sitten F-mallissa sama kuin F2:ssa ?
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Jees, sieltä löytyi käypäiset tarrat Hondaan. Kiitokset linkistä. Pari eri kokoa löytyi, ja mittauksen jälkeen pistettiin arvion mukaan oikea/ainakin lähelle mennyt tulemaan. Tilaus lähti jo menemään, nyt odotellaan milloin saapuu. Alkais olla kaikki tarrat nyt kasassa, ja kohta katteiden pohjatkin tehtynä. Ens kesänä voikin sitten kaatuilla juuri fiksatut katteet..![]()
<p>Tein itse - säästin</p>
Jos pitkästä aikaa jotain kirjoittelisi tännekkin. Kannentiiviste kärähti syksyllä takakannesta ja mielenkiinto loppui siihen paikkaan. Ajokautta oli hieman jäljellä, mutta ajattelin että paskat olkoon. Vajaa kuukausi sitten ostin varuilta koko kannen kun oli niin halpa (kansi euron+toimituskulut 37 euroa), brittein saarilta tietenkin. Tuli muuten kaikkine tykötarpeineen eli täydellinen kansi nokka-akseleita myöten. Pitäisi tässä joku viikonloppu vaan päästää se kone taas vaihteeksi siitä rungosta irti ja tehdä kevääksi menopeli.
Lunta on ollut jo ihan riittävän kauan.
VMPK:n palstalla yhdellä kaverilla oli Hondan osia myytävänä, ja löysin listalta VF500 ala- ja yläpään tiivistesarjat. Hinnoista en vielä tiedä, omaiinikin löytyi jotain, joten saanen hintatasosta tietoa ensi vikolla.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Ostin ebaysta joltain saksalaiselta täydellisen tiivistesarjan, maksoi muistaakseni noin 50 euroa. Sattuikin sopivasti että sarjassa oli 3 takakannen tiivistettä.![]()
Lunta on ollut jo ihan riittävän kauan.
Noin 200e ja useita työtunteja myöhemmin kelpaa taas odotella kesää. Kuvia katteiden kunnostuksesta.Selaamalla löytyy enempi kuvia.
<p>Tein itse - säästin</p>
Hyvältä näyttää.(Oleino @ Helmi. 23 2010,19:07) kirjoitti
Lunta on ollut jo ihan riittävän kauan.
Laittelen vanhaan topicciin....
Tulipa hommattua VF 500F -84.Pientä laittamista löytyy.
Siitä onkin vierähtänyt reilu 20v kun viimeksi oli mp *
Tämä vaihtui Kawasakiin