Jos siellä on sellaiset turvapultit, voip olla että joudut irroittamaan yläkolmion, että pääset jollain tuurnalla tjsp koputtelemaan ne pultit irti. Työtä se vain on, ja ilmatkin lämpenevät viikonlopuksi, ja yläkolmion irroittamisen jälkeen on helppo putsata ja rasvata ja kiristää ohjauslaakerikin.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
No niin, nyt on taisteltu virtalukko irtiPultit lähti kivasti ulosvetäjällä, suurin työ oli saada taivuteltua lukko pois paikoiltaan kun siinä alla on se "rattilukon huullos mutta lähti ku lämpes
Uuden lukon liittimessä on yksi johto vähemmän, olikohan kelta-joku. Toivottavasti ei olis mitään sen kummempaa seksuaalista merkitystä toiminnan kannalta sillä mutta kokeilemallahan tuo selviää tuleeko virrat takas. Ei ainakaan piipannu maita vasten vaikka arvelin sillä olevan yhteyden lukon metalli runkoon
Vielä hommailla ne vaimennin kumit takahampin väliin sekä imun vaijeri. Venttiilivarren kumit vois vaihtaa joskus keväämmällä, vaikka ensin kun on sitä korjaamokäsikirjaa silmäillyt hieman.
Elämäntapa motoristi.
Jess, Honda heräsi henkiinUuden tarvikelukon johdotuksissa oli sellainen pieni ero että yksi johto puuttui, muuta toiminnallista eroa en huomaa kuin sen että kytkin täytyy olla pohjassa ennen kuin alkaa startti pyöriä
Tokihan tuon voi oikosulkea jos niikseen haluaa.
Vielä hakusessa vaimenninkumit, eli jos löytyy niin tänne vain=) Sekä imun vaijeri..
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan myös kansien osalta; jos venttiilivarren kumit vaihtais ja säätäis kunnolla niin ei kuuluis sellaista venttiilikoneiston "säkättelyä?! Kuuluukos muilla kuin vahvasti?
Elämäntapa motoristi.
Säädin oman VF:n venavälykset melkein heti kun pyörän ostin, otti sen verran korvaan tuo säksätys. Olivat OK eivätkä äänet muuttuneet, ainoa syy olivat löysälle jääneet etusylintereiden sytytystulpat, niiden kiriminen sopivalla työkalulla PIENENSI ääntä mutta ei poistanut. Ilmeisesti jonkinlainen ääni OK, ainakin nokkaketju näytti olevan kunnossa ja kireys sopiva, samoin nokka-akseli nätti. Tuossa omassa -87 (valmistetussa) ainakin oli öljysuuttimet kannessa nokille voitelemaan, tuo nokkien kulumisongelma vissiin koski noita ekoja vuosimalleja ainakin 750-mallilla huono maine tuon takia?(jleino @ Tammi. 18 2008,20:40) kirjoitti
Joo, tuo huonomaine nimenomaan koski noita aiempia 750-malleja mutta tiedän niilläkin ajettaneen todella paljon huolettomia kilometrejä
Nämä 500-kuutioiset ovat olleet ilmeisesti kestäviä (joku korjatkoon jos olen väärässä). Omastani on kertaalleen kone remontoitu; uudet kanget, kampura, männät jne mutta on varmaan ajettukin ainakin kertaalleen mittari ympäri.
Ikävä kyllä kansille ei ole tehty mitään, siitä tuo pöläyttely johtuu. Venttiilinvarren kumit jo hyllyssä odottelee vaihtoa, hieman arvuutellen rohkenenko itse alkaa niitä vaihtamaanJa nuo sivuäänet, eivät kuulu tyhjäkäynnillä yhtään, kierroksilla kyllä juuri niinkuin säkättäen että kyllähän nuo kattoa ainakin kannattais.
Pyörällä kuitenkin tullaan ajamaan ihan pitempiäkin mutkia ettei sitten vaan jättäis minnekään.
Ajokausihan päättyi narunnokkaan kun se virtalukko teki tenän, onneksi vain noin ~10 kilsan päässä. Ei tekis mieli uusintoa ottaa, ainakaan missään kauempana. Tästähän se urheilumieli tulee meille "vanhojen pyörien harrastajille
Kiitoksia vain vielä kerran dnapekolle korjauskäsikirjasta.
Elämäntapa motoristi.
Oman mittarissa 5007km(jleino @ Tammi. 19 2008,14:34) kirjoitti
Olisiko ajettu (ainakin) kerran ympäri? Dokumenttien mukaan (70tkm eteenpäin) konetta ei ole rempattu. Hyvin tuo käy ja kukkuu, öljyä vie ½ litraa/tonni ei savuta, joten ei aihetta suurempiin savotoihin.
![]()
Olisiko itsellä myös jotain samaa luokkaa tuo öljyn kulutus, tai hieman enemmän.
Huomaa että esim tyhjäkäynnin jälkeen kaasuttaessa pöläyttää, tai pitkä alamäki>moottorijarrutus ja sen jälkeen kaasua niin olin pyörtyä tuli niin kamala utu että
Kokeillaan ensin sitä venttiilinvarren kumien vaihtoa kun ne tuli hommattua![]()
Elämäntapa motoristi.
Tervehdys! Itsekin innostuin ja ostin kovassa moottoripyöräkuumeessa tuommoisen VF500 pärrän. Täällä tuntuu olevan aktiivisia harrastajia niin kysynpä että millainen homma mahtaisi olla vaihtaa massalevyt kytkimeen? Ja onko paha homma säätää venttiilit? Tilaa tuolla ei taida kovin paljoa olla ainakaan..Kiva pyörä btw, ajoin perjantaina talvisäilöön Tampereelta Jyväskylään.
Sori kun käytän valmista threadia näin hyväkseni.
<p>Tein itse - säästin</p>
Parempi näin kuin että aloitettaisiin aina uusi ketju ja sitäpaitsi, sullahan on juuri otsikon mukainen honda.(Oleino @ Tammi. 23 2008,11:35) kirjoitti
![]()
shadow ja pannari vaihdettu henkilöautoihin ja matkailuauto on nyt niiden korvike.
Asiaa jätkät!! Me piretään ens kesänä mukava miittinki kahvittelun parissa jossain päin pitäjiä kun se vaan kaikille sopii. Tältä Kainuun suunnalta löytyy ainakin pari VF-harrastajaa ja Siilinärveltä myös
Dnapekolla tuntuu olevan tietämystä hyvin, itse sain häneltä myös alkuperäisen myynti-esitteen sekä tietoa henkisellä sekä rompun muodossa.
Oikein mukava kampe tää kyllä on, ainut mikä niin hieman työläämpää tuo osien hommailu mutta sanoisinko että harrastustoimintaa parhaimmillaanSuurin juttu mikä itsellä edessä niin tuo kannen laitto, tarkemmin sanottuna jos selviäis ihan venavarrenkumien vaihdolla.. Pientä fiksiä muutenkin talorakennusprojektin ohella=)
Lämpimästi tervetuloa joukkoon ja tänne kuulumisia kovasti! Missäs päin vaikutat muuten?
Korjaus: Tampereelta näytät olevan, ootko jotain sukua jos leinoa pukkaa olevan? Siellä asuu sukulaisia itsellä..
Elämäntapa motoristi.
OOKKEI... Mukana ollaantehdään wanhuksille treffit jonnekinpäin kesällä.
BTW: onkos tietoa VF750/500 pakarien sopivuudesta keskenään? Olisi tarjolla linkin mukainen putki mutta saako tuon askarreltua paikoilleen? Pyysin myyjältä kollektorin & sisääntuloputkien mitat, jos nuo samat niin sitten mittaillaan lisää. Tuossa ovat etuputket kiinteästi kollektorissa. Mutta jos ennakkotietoa olemassa niin kiitos...
Ei taideta olla sukua vaikka sukunimi onkin sama, Ite oon kotoisin Jyväskylästä vaikka Tampereella asunkin. Suku taas karjalasta ja niin pois päin. Miitti kuulostaa kyllä hienolta idealta, kyllähän täältä Tampereelta voi kauemmaskin ajaa. Moottoripyörällä se on kivaa puuhaa joka tapauksessa.(jleino @ Tammi. 23 2008,20:31) kirjoitti
Noita varaosia osasin arvellakin vaikeiksi hommata, toisaalta siihen oon jo ehtiny tottua (autona Alfa Romeo...). Silti on aina selvitty. Mutta minkäs mahtaa kun ei sillä tavanomaisella tee mieli liikkua.![]()
Noita varaosia osasin arvellakin vaikeiksi hommata, toisaalta siihen oon jo ehtiny tottua (autona Alfa Romeo...). Silti on aina selvitty. Mutta minkäs mahtaa kun ei sillä tavanomaisella tee mieli liikkua.
Tuo kertookin kaiken oleellisen; eli helvatan hyvän asenteen
Ja tuosta osien hankinnasta, tätä kautta itsekin olen vinkit saanu mistä niitä kattella ja hommailla. Jatkamme nakertelua ja kevään odottamista kuumeisesti vaikka juuri nyt lunta tulee kuin esterin peestä..
Oma pyöräni ei ole orggis-asussa, maalattu joskus uudelleen ja itsekin olen tuumaillut uutta maalia. Kuinkas muilla?
Elämäntapa motoristi.
Orggis paitsi taakse vaihdettu minivilkut. Sama pitäisi tehdä eteen, noita vastaavia näkyy tarjolla olevan. Alunperin oli mielessä maalata tuo syvänsinisellä metallivärillä kun olisi talli & vehkeet naapurissa. Jäi kuitenkin: on tuo alkuperäinen NIIN NÄTTI(jleino @ Tammi. 24 2008,21:42) kirjoitti
ei raaski...
Niin:kuva.
Kyllähän tuota jo ihan mielikseen katteleeOmani on aika kaukana alkuperäisasusta mutta tokihan sen "veeäffäksi tuntee.
On sillä pienemmällä katteella. Minivilkut takana ja edessä katevilkut. Maalaus on yehty mielestäni hieman hutiloiden ja pientä käytön jälkeä näkyy.. Pitääs laittaa kuva kun saa otettua.
Onneksi on aikaa vielä hieman värkkäillä ennen vappua ja sitten..![]()
Elämäntapa motoristi.
Mun pyörä on orkkis lukuun ottamatta eturenkaan kokoa. Sen takia sitten lokaria on vähän korotettu parilla mutterilla ja levitetty parilla nippusiteellä. Takaiskari on madallettu alkuperäisestä. Yleisilme on melko kolhuinen, joskus kaaduttu, katteissa pieniä jälkiä, toiselta puolelta sivukatteesta puuttuu tarrat ja maali on kauttaaltaan haalistunut/lohkeillut. Pitäisi tuohon ulkoasun ehostamiseen varmaan ensi talvena perehtyä. Kaatuilee nyt kuitenkin ensin yhden kesän tuommoisena..
Wilin pyörä näyttäis melkoisen hienokuntoiselta!![]()
KIITOS!!! Kuva valehtelee enemmän kuin... OK, yleisilme on nätti. Katteissa muutama halkeama ja satulan kerni halki. En tosiaan raasikinut ruveta maalaamaan vaikka alunperin ajatus näin oli. On tuo alkuperäinen maalaus niin nätti...(Oleino @ Tammi. 25 2008,23:09) kirjoitti
![]()
Vanha topicci taas upattu. Täällä suunnitellaan kansiremonttia ja ulkokuoren kohentelua. Pleksi olisi mukava saada kirkas ja maalata koko pyärä uudestaan.
Elämäntapa motoristi.
Olitko jo tarkastanut/vaihtanut ilmanputsarin ? Tuolla vmpk:n foorumilla oli joku saanut pölläyttelyt loppumaan ilmanputsarin vaihdolla. Syy: tukkoinen ilmanpuhdistin ja kovat kierrokset aiheuttavat alipaineen putsarikoteloon, jolloin se repii ilmaa mistä saa, yksi reitti on öljyinen ilma sieltä kampikammiosta päin. Kaikkea kannattaa kokeilla ennen kansiremonttia, nyt on kyllä vähän huono keli koeajoille.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Eipä ole tullut kokeiltua mutta laitetaan tilaukseen. Ja kyllä ne ajoilmatkin sieltä kohta ovat jo tulollaan
Joko on itselläsi pyörä kasassa?
Elämäntapa motoristi.
Tuhakkuutioinen odottaa vielä eturenkaan vaihtoa ja alakatteiden paikalleenlaittoa. Seiskapuolikas on nyt todella vaiheessa: tallissa on kaksi runkoa, toinen kohta valmis romukuormaan, toinen jo hieno ja maalattu. Etupää avattu ja putsattu, stefat vaihdettu ymym. Nyt vielä puhallellaan nippeleitä jotta saa kaikki tarpeelliset osat maaliin, ja aloitettua kasaamisen. Pitäisi vielä löytää oikea musta moottoriin, olisi vähän paikkamaalattavaa...Kyllä se siitä.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Siinäpä pientä päivitystä tehtynä. Maalaus odottaa tulemistaan ja koneesta tutkitaan ajokauden alkaessa että paljonko sitä öljyä oikeasti menee ja mitä sille kannattaa tehdä?!
Katteitakin tuli hieman modattua koska pyörällä on ilmeisesti joskus aiemmin kaaduttu kun niin tökeröitä korjauksia oli havaittavissa. Orkkiskuntoon ei olisi raaskinut koskea mutta tässä nyt ei suurta vahinkoa tullu.
Hankinnassa tällä hetkellä kaikenlaista pientä ja vähän isompaakin. Aluksi vaikka hyviä ajokelejä![]()
Elämäntapa motoristi.
Tämän ajokauden avaus VF:llä Kainuussa tehty
-6 astetta pakkasta, tie oli jo auringon sulattama joten olihan se pakko käydä verestämässä miltä ne syyskylmät tuntui![]()
Elämäntapa motoristi.
Nyt alkaa osua tuntomerkit aika hyvin kohdalleen, pihaan ilmestyi VF500F2 ja parkkipaikalla musta Alfa 33... jos Alfa olis peruutettu reilu 5m taaemmas niin se olisi meitin parvekkeella... *(Oleino @ Tammi. 23 2008,22:38) kirjoitti
*Taidetaan asua samassa talossa *
Mukavaa pörinää pitää Alfa muuten *
Kohta ilmestyy pihaan mopoja lisää *
Osia löytynee kohtuuhyvin --> CMS:ltä <-- *kannattaa plärätä noita räjäytyskuvia "Parts fiche" vaikka nuo kuvat jenkkimalleihin ovatkin -- kummallista Hollantilaiselle firmalle... suurin osa samoja osia joka tapauksessa.
Usein edullisempi vaihtoehto on --> David Silver Spares <-- Englannissa -- kappas, ovat näköjään uudistaneet nettisivunsa.
EDITTIÄ hups olihan noita nettiosoitteita mainittu jo aiemmin tässä ketjussa... no tulipahan kerrattua
Sieltä Stormilta tuntuu löytyvän ihan hyvin jotain käyttöosia ja mm virtalukon sain sieltä kohtuu hintaan miitä oli aiemmin hankaala löytääkään.
Varmaan joutuu itsekin tilailee muualta ku esim kollektoripönttö on aika heikossa hapessa. Saas nähä alkaako sitä hitsailee, tehä uus vai tilata uus tilalle
Elämäntapa motoristi.
Noitten kaikkien vanhempien veenelosten kollektorit on luokkaa kananhampaat: harvinaisia. Siis vaikeita käytettyinä ja lähes mahdottomia uusina, ja jos sellaisen uuden onnistuu löytämään, niin älyttömän kalliita.
Honda VF1000F2 -85
Honda VF1100S -85
Aprilia RST Futura -01
Heh, kyllä se maailma on pieni paikka, mun parveke on vaan eri suuntaan.(CbxZ1047 @ Huhti. 15 2008,14:25) kirjoitti
Kohta tulee tosin muutto eteen.
Ajokautta on takana jo noin 500km. Alkoi tammikuussa pyörän siirtämisellä Tre -> Jkl, ja jatkunut tässä kuussa hymy korvissa pitkin Tampereen katuja. Ainakin tähän asti pyörä on toiminut mainiosti, toivottavasti loppukesäkin menee samoissa merkeissä.![]()
No löytyy noita vielä mutta ei halvalla:(dnapekko @ Huhti. 21 2008,13:53) kirjoitti
kliks
Tuolla paljon muutakin palikkaa wanhuksiin.![]()
Joo, jos en saa omaani myytyä piakkoin niin alan entisöimään sitä ja miittiin tulen sikäli kuin mahdollista. Oulusta siis itse. Uppailkaahan ketjua välillä.(jleino @ Tammi. 23 2008,20:31) kirjoitti
Niin, asiasta kukkapurkkiin: onko kellään aavistusta, saisko noita orggistarroja jostain ja mitä maksaisivat? Voisinpa kai päätyä tietysti tekemään homman vaikeamman kautta ja opettelisin maalaamaan paremmin, että saisin nuo muovit maalattua/entisöityä. Alakate on aika piesty ja sivupaneeleissa valumajälkiä (sadevedestä?), pyörän mittarissa 97000, suunnilleen. Ja miniceptorhan tämä mulla, kuten sigussakin sanotaan.