Vuonna 2000 kun aloitin mopoilun niin ostin YOKO:n silloisen parhaan GT? (oli goretex)olisko ollut malliltaan. Ostin syksyllä ja maksoin koko puvusta 600mk , nyt vastaava "paras" malli taitaa maksaa lähemmäs 1000€ ja siis pelkkä takki..
Joojaa menkääs kattomaan vaikka Stockalta tämän syksyn naisten nahkaisen jakun hintaa, kyllä nämä on halpoja, varsinkin jos vertaa materiaalimääriä....
![]()
Tuosta olen hieman eri mieltä.(T_T @ Syys. 03 2007,11:32) kirjoitti
Tänä keväänä hommasin elämäni ensimmäisen nahkapuvun ja enpä ole enää tixtexiä päälleni laittanut.
Mukavuustaso tuntuu parantuneen kummasti, kun ei enää takki lepattele päällä.
Sadepuku kulkee mukana melko pienessä tilassa ja pienempien sateiden takia ei edes tarvitse vaivautua.
Kylmillä säillä tekstiileillä kyllä varmaan on puolensa, mutta eipä sitä kovin kylmillä keleillä tule edes lähdettyä.
Italian reissulla hikoiltiin edelleen, mutta huomattavasti vähemmän kuin aikaisemmilla kerroilla.
"Kun väittelet idiootin kanssa, pidä huoli ettei hän tee samoin"
Ekun kanssa samaa mieltä. Kylmillä keleillä, kun pelkällä nahkalla palelee, voi päälle vetäistä vielä kuoritakin, tai vaikka gore-takin, niin taas pärjää. Alla voi vähän viileämmillä keleillä olla myös wind stopper -alusasu.(Ekku @ Syys. 09 2007,16:06) kirjoitti
Kun kerran on kokeillut kunnon nahkapukua, niin ei enää kangaspuvulla viitsi ajellakaan. Ja nyt puhun siis ratahommiin tehdyistä kunnon nahkapuvuista.
CBR1000F -87/90 -> CBR1100XX -99-> VTR1000F -05-> CBR1000RR Repsol -05 -> CB 350 -72
Työ maksaa, materiaalista puhumattakaan. Tutkailin omaa rukkatakkiani ihmetellen. En ikuna kuuna päivänä alkaisi itse tekemään, vaikka ommella osaankin. On siinä niin paljon askartelua, että palkoille ei tekemällä pääsisi. Tehköön ne, jotka osaa ja joilla on aikaa. Muiden täytyy ostaa rahalla.(Olli T. Kaja @ Syys. 01 2007,19:44) kirjoitti
En usko että isot tehtaat maksavat kankaista enempää kuin 5e per neliö ja menisikö keskimäärin pari neliötä takkiin? Vetoketjut maksavat ehkä euron ja muovisoljet ja tarranauhat ehkä toisen euron. Vuorikankaat ja vanut päälle ehkä vitosen. Mitäs siis tästä yhteensä tulee... 17euroa. Ja joku kiusattu "kinkki" kyllä ompelee takin melkein ilmaiseksi. Olisiko töineen ja suojineen jossakin 20 tai 25 euroa mitä takki maksaa tehtaalle. Voi olla jopa vähemmän... Eikä se suunnittelu maksa paljon takkia kohden kun sarjat on kymmeniätuhansia kappaleita.
Myyn työkseni kaikkia edellämainittuja tarpeita joten pieni perstuntuma on tuohon hintatasoon. Nuo hinnat olivat siis sen mukaan arvioitu mitä meidän ulosmyyntihintamme ovat.
Voi olla että kun Kiinalainen mp-vaatetehdas ostaa vuodessa kymmeniä kontteja kankaita suoraan valmistajalta niin hinnat ovat vain kolmannes minun mainitsemistani.
Satasella saa takin missä on irrotettava vuori ja jonkinmoiset suojat. Takki joka maksaa vaikka 400e ei ole materiaaleiltaan suhteessa vastaavasti kalliimpi. Paremmin hengittävällä ja vettä pitävällä kalvolla varustettu kangas, joka on vielä kudottu vaikkapa du pontin langasta maksaa ehkä tuplat varrattuna hieman huonompaan "brandittomaan" tuotteeseen.
Kun ostat siis sen "kunnollisen tonnin puvun" maksat noin 900e siitä nipusta kiiltäviä ja värikkäitä pahvilappuja joissa lukee: gore-tex, cordura, teflon, du-pont, ce-protection, fartproof, windproof jne jne... toki on myös sitten se lappu missä on vesipisaroita, nuolia ja höyryä menossa sisään ja ulos. Maksaa se kilon etekettikimppukin jo monta euroa!
Onhan se toki coolia kun on jotkut "sveitsiläiset möhler-crüger hi-tech juppikamat" mutta siinä maksaa ihan vain puhtaasti tuotemerkistä.
Tuomitsemassa en silti ole kalliita "ilmahinta" kamppeita. Ostan itsekkin mahdollisimman kalliit ja reteet kamat heti kun pussi antaa myöten! Mutta hyvin tuolla richallakin on pari kesää pärjännyt...
HD flhtcui, Trapper XL400 irs, Sea-Doo RXP215 ym...
------------------------------------------------------
--en ole latomaalari--
Hengästyttääkö yhtään ku heitit noin pitkän lauseen?(-ESE- @ Syys. 02 2007,10:59) kirjoitti
![]()
![]()
Heinäpään Härkä, zx-10r
Kyllähän nuo ajovaatteet maksaa... *#&/"(&%¤#
<span style='font-size:9pt;line-height:100%'><span style='font-family:raavi'><span style='color:#000F22'>Samu69<- Sellainen timpuri joka osaa pystyttää ihan omin käsin mirrille kiipeilypuun.
-Olemassa on vain kolme ihmistyyppiä, ne jotka osaavat laskea, ja ne jotka eivät osaa.
-Minkäs teet kun sanoo mitä ajattelee, muttei useinkaan ajattele mitä sanoo</span></span></span>
<span style='color:A8A8A8'>...Oma "Space" ...</span>
Noissa on neliö hinta kohdallaan, kuten mäkärin ja hesen ranskalaisissa, perunan kilohinta. *(samu69 @ Syys. 14 2007,12:58) kirjoitti
Ei ne ajokamat nyt niin helvetin kalliita ole vaikka aloittelevalle voi tuntua siltä, kun kaikki kamat kerralla ostaa.
Vähän OT mutta joskus tuli kiva yllätys kun yritin ettiä Trumpan (siis niitä moottoripyörävalmistajan) kotisivuja ja naputtelin www.triumph.com(samu69 @ Syys. 14 2007,12:58) kirjoitti
![]()
<br /><br type="_moz" />
Jälleenmyyjä saa parhaan alennuksen tukkurilta ostaessaan sen suurimman erän varusteita ennakkotilauksena syksyn/talven aikana (seuraavan kauden varusteista), ja ne toimitetaan yleensä alkukeväästä liikkeeseen. Silloin alennus voi olla 50% jälleenmyyjälle, ja korostan, että voi olla, mutta lähempänä totuutta ehkä 40-45%. Kauden aikana tilatuista täydennyksistä alennus on enää 30-40% tai jopa vähemmän, riippuu tukkurista, tuotemerkistä jne.(jyk4 @ Syys. 01 2007,23:01) kirjoitti
Kaupan tarkoituksena on tehdä voittoa. Liikkeen vuokrat, sähköt, työntekijöiden palkat, verot, alvit yms pitää maksaa. Ja ei, en ole työnantaja, vaan tavallinen palkoillinen tämmöisessä kaupassa.
Syksyn alennuksessa -20-30% siitä katteesta on haukattu jo puolet tai ylikin pois, mitä liikkeelle jää. Kun liike myy kamppeita pois -40-80% alennuksella pois, se on jo sisäänostohinnalla tai jopa tappiolla myymistä. Tällä hintaa tuotteet myydään pois yleensä tilanvapauttamiseksi, sillä seuraavalle mallistolle tarvitaan tilaa, ja nämä tuotteet ovat mahdollisesti ostettu sisään edellisellä tilikaudella, jolloin se ei "tavallaan" hetkauta, vaikka tappiota tulisikin, mutta tappiolla myyminen ei liikettä kauaa pyöritä.
Esimerkin 300e ajopuvusta 40% alennuksella sisäänostohinta olisi 180e. Kun ajopuku myydään 20% alennuksella, eli 240 eurolla, niin kaupalle jää siitä katetta hurjat 60 euroa. Onko se paljon?
Suzuki GSX-R750 K9 & Saab 9-5 3.0t -99
Suzuki GSX-R600 K7 * Saab 9000 CD 2.3T -91 * Honda CBR 600 RR -06 * Yamaha YZF 600 R Thundercat -96 * Kawasaki ZXR 400 -94
Ei välttämättä sula. Kaveri kokeili rukan corduravahvikkeen kuumuudenkestävyyttä tukemalla pyörää housunpuntti pakarin käyrää vasten jonkun 10s ajan. punttiin tuli kyllä jälki mutta materiaali ei sulanut. Juuri tuolla kohtaa lahkeessa on cordurakangas, muutoin olisi sääressä ollut ehkä poltettu putken kuva... tuon corduran ja nahkan välissähän on tietenkin vielä tekstiilivuori.(mp71 @ Syys. 06 2007,17:19) kirjoitti
Päättyi kuitenkin oikeaoppisesti pisteeseen. =)(Vince TB @ Syys. 14 2007,12:46) kirjoitti
"Kukas v**tu sä oot?"
-Angus Young-
Tämän päivän Hesarissa taisi olla juttua kilpakuskien nahkapuvuista.
- Engine MC -