Eli n. vuosi sitten kyselin kokemuksia venäjän bensasta moottoripyörissä ja vastaukseksi tuli vain jotain länsirannikon immeesten mutuja....
Yht. 3:lla eri autolla ajettu n. 200.000 km ilman ilmeistä vikaa mikä johtuisi venäjän bensasta. Mopoonkin on pari kertaa k.o. ainetta kaatanut ei se edes leikannut kiinni!
Muutama motoristi täällä kaakonkulmalla on sanonut että autoon voi tankata muttei pyörään... Miksi?
Missä ne rys**t tankkaa ne uudet maasturinsa, joita kotkan satamat on täynnä (venäjälle menossa)... Tuskin ne suomeen ajaa aina tankille???
No sitten kysymys, eli miksi itä-bensa värjää karstan punaiseksi??? Joku baari-insinööri osasi nimetä mitä ainetta se on mutta just ei saa päähän... Tuskin hirveän harmillista, mutta kun tankkasi välillä kotimaan bensaa niin tulpatkin näytti taas normaaleilta (joka kolmas tankki).
Mullakaan ei oo ollu mitään ongelmia autokäytössä noin 300 tkm:n kokemuksella. Vanha Escortti nyki sillointällöin, mut se ei ihan välttämättä johtunu pelkästä bensasta. En oo kyllä arvannu silti mopottimeen sitä litkua kaataa. On se aika epämääräsen hajuista ja minkä väristä millonki. Kaveri on sillointällöin tankannu -05 600 cbr:ään venäläistä ja hyvin se toimii.
Usein sellaiset jotka ajelee vaan ja ainoastaan suomibensalla "tietävät" parhaiten venäläisen bensan haitat. Että sikäli mielenkiintoista. Kyllä siinä ajan mittaan niin paljon säästää, ettei paljoo tunnu 200 euron katalysaattori, joka "menee ihan varmasti rikki, jos sä ajat tolla tärpätillä".
Ainakin tutun tuutti kuulema toimii jopa paremmin kun naapurin bensalla tankkasi..
"Missä ne rys**t tankkaa ne uudet maasturinsa, joita kotkan satamat on täynnä (venäjälle menossa)... Tuskin ne suomeen ajaa aina tankille???"
Ihan hyvä pointti jonka olen itsekkin näissä keskusteluissa nostanut esille --> menee monella suu suppuun!
To be or not to be?
Niillä on niin paljon rahaa, että ne ostaa uuden maasturin kun vanha menee paskaksi(maximal @ Syys. 01 2007,19:27) kirjoitti
Se itä-bensa haiseekin jo jotenkin omituiselle. itse en sitä mopossa käyttäisi. Ruohonleikkurissa se toimii moitteetomasti![]()
Melko huoletta voinee käyttää, radalle en kuitenkaan laittaisi venäläistä bensaa.
Omassa mopossa(cbr600rr) toimi ihan ok, ainoastaan kylmäkäynnistyksen jälkeen ei nosta kierroksia niin ylös kuin suomi-bensalla.Tässäkin varmaan on eroja eri mopojen kesken.
(jopa maanpäällisestä säiliöstä 92 oktaanista joutui Laatokan kierroksella tankkaamaan, tosin vain hiukan, kunnes löytyi parempaa)
Olikohan se rikki joka aiheuttaa sen punaisuuden esim tulpissa...![]()
Paremmilla autoilla ajavat ryssät suosivat neste-asemia,liekö sitten laadussa eroa? Sama itselläni,koetan tankata joko nesteellä tai muulla tunnetulla asemalla. Pari vuotta sitten huomasin -05 mondeossa nykimistä,sanoivat johtuvan ryssän bensasta,uusissa autoissa en ole ongelmaa kohdannut kun valitsen aseman.
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
Rikki sen punaisuuden tais aiheuittaa sitten kai...
Mut tosiaan välillä suomi-bensaa, niin ne punat haihtuu pois...
Olisiko tuo "ulkomaisilla" asemilla tankkaaminen osittain myös status kysymys
Mutta missä/mitä venäjän motoristit tankkaavat, ei ne kaikki varmaankaan ajele uraleilla???
autossa käyttänyt viimeset 7vuotta ryssägasoo ja onhan se laatu näinä vuosina parantunut huomattavasti.kaveri ajaa 600cbr:llä eikä mitään ongelmia bensan kanssa,tulpat menee hieman aikasemmin vaihtoon.ite laitoin muutaman kerran 03 636:seen eikä eroa liioin tuntunut suomen pumppubensaan.mut eiköhän se hieman varmempaa oo laittaa ainakin uudempiin pyöriin ihan suomimittareista!!!!!jos harrastus on siitä kiinni ni kannattaa vaihtaa harrastusta.
hiljaa hyvä tulee!!! gsx-r 1000 k7
Paljonko tuolla ryssäsopalla on litrahinta?
Oliko se nyt jotain 62c litra, mulle vähän kallimpaa kun en itte käy(pc25 @ Syys. 01 2007,21:42) kirjoitti
hakemassa...
Eläköön suomen verovaltio!!!!!!
Kilpailutin hinnat aikaa sitten.... Köyhän on pakko yrittää....
Anteeksi valtio.... mutta kun on niin pieni palkka....
Prkl... tankit tyhjinä taas. Eli reissua pukkaa taas naapurin puolelle.
Kahdella autolla ajettu käytännössä pelkällä venäläisellä bensalla, toinen katilla varustettuna ja toinen ilman.
Toimivat kuin junanvessa.
Kysykää jos vaivaa "paska" bensa.
´03 elokuussa ajettiin kolemlla pyörällä mutka Uralilla eli noin 7000 km/pyörä itäbensalla. Eurolla sai suunnilleen kolme litraa.
Pyörät oli R 1150 R, K 1200 RS ja K 100 RS. Käytimme 95:ttä milloin sitä sai ja jos ei niin nitten 92:a. Havaintojeni mukaan nakutusta ilmeni joskus käyttipä kumpaa tahansa, ikään kuin olisivat tulleet samasta pöntöstä. joten pääsin kokeilemaan oktaaninkorotintakin, joka tuntui toimivan.
Stelvio NTX ´12
V 650 NTX
Tuareg 600 Wind
CB 250 RS ´81 2x´82 ja ´83
RD 250 LC
Pegaso 650 Trail
K 75
R 45
Itse ajelin itäbensalla noin 4 vuotta. Asconassa oli nakutusta ja jälkikäyntiä kun ajeli 92:lla. 95:lla ei ollut ongelmia. Vuosimallin 87 yamahan 50hp perämoottori toimi paljon paremmin 92:lla kuin teboilin 95E:llä.
Lopetin ryssän bensalla ajelun noin 3 vuotta sitten sen takia että vittuunnuin ryssien rajatouhuihin. Suomesta saa bensaa jonottamatta ja ilman vedätystä.
Eiks se ole hiukka vaarallista?(kepestologi @ Syys. 01 2007,21:07) kirjoitti
Mä laittasin mieluummin tankkiin...ähä, ähä ;)
"People are more violently opposed to fur than leather
because it's easier to harass rich women
..... than motorcycle gangs." - Unknown
Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Itäbensaa vaan joka paikkaan mikä sitä tarvitsee!
Ainaki aikoinaan huhu kiersi että vanhemmat (n. 90-luvun autot) helpompi saada katsastuksen päästötesteistä läpi naapurin bensoilla..empä tiedä liekkö tuo totta.
Onhan tietenkin heti helpompi sitä bensaa syyttää jos saattuu jotain sattumaan. Mutta eikö niitä konerikkoja yms. tapahdu myös kotimaan petrooleilla ajettaessa?!
To be or not to be?
Kyllä ne pienemmät ryssän huoltamot saattavat sotkea itse jossain määrin bensojansa,kaikki mitä voi laimentaa niin se laimennetaan.Ajelin aikoinaan katittomalla sierralla ja tankkailin ns.nimettömillä asemilla,yksi paikka oli viipurin kupeessa siinä ison muistokiven vieressä,se bensa haisikin pahalle,aina kun auton pysäytti,tuli sellainen ihme tuoksu? Uudempi katillinen auto ei tuoksunut mutta nyki,ja asiaa autoliikkeestä tiedustellessani sain vastauksen että bensa ei ole tasalaatuista,eli oktaanit saattavat olla mitä tahansa.(Seikkailu_R @ Syys. 01 2007,21:07) kirjoitti
Sittemmin nesteen asemia käyttäessäni en ole vastaavaan törmännyt.Ehkä neste pitää profiilia ja laatua silmällä,sillähän saa parhaiten asiakkaita.
-on samantekevää,rakastavatko he meitä,kunhan kunnioittavat.On samantekevää,vihaavatko he meitä,kunhan pelkäävät-
-Casere weold Creacum ond Caelic Finnum-
Sitä venäjän omaa ihmettäeli Octaine Boosteria koneeseen niin nousee oktanit oktaaviin!!
To be or not to be?
Venäjä on iso maa ja näkyy monenlaista bensan myyjää. Omat kokemukset ovat pienestä tuhannen kilometrin lenkistä Bläkkärillä ja mitään ongelmaa ei ollut 95E.n kanssa. Matkalla näkee kaikenlaisia myyjiä, joista osa myy esim. kuorma-auton lavalta suoraan ==> silloin kannattaa ehkä miettiä mitä sekoitusta siellä on ja monenko vuoden vedet siellä on tankin pohjalla !
![]()
Mikään ei ole niin tärkeää kuin moottoripyöräily, eikä sekään ole kovin tärkeää. www.j-helin.net
Autoon tullu noin 50.000 kilsaa venäjän bensalla ja toimii paremmin ku suomi bensalla.
Halusimpa vaan näin nostaa treadin ylemmäs, notta sais uuvempia kokemuksia venäjän bensalla ajelevilta motoristeilta.
Parin tuhannen kilsan lenkki tuli kesällä ajettua. Rajan lähettyvillä sai 98 oktaanista, muualla 95 oktaanista. Vain yhdeltä asemalta olisi saanut vain 92 oktaanista lyijyllistä, mutta tankissa oli vielä riittävästi bensaa, eli matka jatkui.
Ei siis minkäänlaisia ongelmia bensan kanssa. Mopo 2011 BMW R 1200 GSA. Reitti kierteli Laatokkaa ja Äänistä.
Juu itekki pääsen takas motoristiksi toivottavasti enskesänä. Tarkotuksena hommata joku matkaenska ja muun ajelun lisäksi kierrellä noita idän ihmeitä kattelemassa. On meinaan täällä koillismaan korkeuksilla serkeitten tiet sitä luokkaa et ei välttis kannata millään kyykyllä lähtee yrittelemään.
Eipä oo itäbensassa prosenttiakaan etanolia! Niin saatana, tankkaisin itäbensaa itekin vaan ei näillä kilsoilla kannata ees viisumia hommata.
Edit. Ilman muuta kannattaa tankata ketjuasemilta kuten BTK, Neste, Lukoil...eikä mistään Igorin maitotonkasta.
Kronoby Racing Team
Musta jotain tommosta oli xj:n jarrunestesäiliössäkin joskus.