Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
    isomilla kierroksilla 2 vaihteelta 6 vaihteelle asti jää välillä vapaalle vaihteitten välissä .kuuluuko olla tollanen vai onkohan jotain hajonnu? Sama myös 6->2 asti vaihtaessa.

10R-05
    Koita nyt ensiksi jotain toista öljyä. Omissa vehkeissä em. viat on poistunut öljyn vaihdolla.
    Hoh hoijaa sun muuta.....
    SLK 320
    BUSA + ER 5
    RF 600
    FJ 900
    XV 535
    CAGIVA C12
    HONDA DAX
    HONDA MONKEY
    POLKUPYÖRÄ
    Onko jalkatapin rungossa oleva vaihdepolkimen nivel rasvattu?

Oleko varma, että pyörä on varmasti vuosimallia 2005? 2004 mallissa nimittäin on hieman eri pinnoitteet vaihteensiirtäjän akseleissa jne. Se saattaa aiheuttaa ongelmia, esimerkiksi jättäen vaihteen päälle yms. Uudemmissa ei ongelmia.
    Lainaa (tekijä @ Elo. 31 2007,23:28) kirjoitti
    Onko jalkatapin rungossa oleva vaihdepolkimen nivel rasvattu?
    +1 tälle, ja samoin myös öljyille.

Itellä oli talven jäljiltä vanhassa 6R jumissa vaihdepoljin, ei menny ku 1. ja 2. vaihteet päälle. Ja kun vielä lisäks siinä oli sillon liian jäykät öljytkin koneessa, niin avot, jumissa oli koko vitun laite!

Mut varmaan oot laittanu kymppiin ihan kunnon öljyt koneeseen (etkös ookkin?), eli kannattaa ruikkia crc:llä ne polkimen nivelet.

Mulla on kans nykyään kymppi, vm.'05. Oon huomannu että joskus kun on vähän huolimattomasti tullu vaihdetta vaihdettua, ei oo pykälä menny "kunnolla" silmään. Ja pyörä vetää silti eikä vaihde tipu pois päältä. Tarkotan siis että kun sit taas seuraavalle vaihteelle vaihdan niin polje tekee ihan normaalin liikkeen mut edelleen on sama vaihde päällä kun ennen vaihtookin.

Ja mielestäni mulla kolahtelee kympissä vaihteet aika paljon, mites muilla? Tuon em. "arvomme seuraavan vaihteen"-ilmiön ja tän kolahtelun ansiosta oon itekin alkanu epäilemään että noinkohan on "tarpeeks hyvät" liukasteet roottorissa... (ei oo nimittäin tietoo mitkä öljyt siellä mahtaa pyöriä, entinen omistaja teettäny edellisen huollon, ite en oo muuta tehny ku tankannu ja )
    Ninja forever, man!
  5.  
    nivelten rasvaus varmaan auttoi. Ainakin vaihtuu kevyemmin.
    10R-05